Ik had vandaag een installateur, die vroeg 50K voor HR++quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:18 schreef Jahr00n het volgende:
past het triple glas uberhaupt in je kozijnen? wel bizar veel geld voor wat glas 36k zeg man man man
Ja, dat verdient zichzelf niet terug op die manier.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:20 schreef halfway het volgende:
Voor ¤36000 kun je 20 jaar gas verstoken.
Wat bedoel je daarmee? Waarom moet iets zich terug verdienen?quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat verdient zichzelf niet terug op die manier.
Nou, verschillende haalden aan dat je van dat bedrag best lang je huis warm kunt stoken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:47 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Waarom moet iets zich terug verdienen?
Ja, dat is ook meer de insteek.quote:Je hebt de keuze om ofwel nu 36.000 uit te geven en dan dat wellicht op je 85e verjaardag terug te hebben verdiend. Of je hoeft nu geen investering van 36.000 te maken en je koopt een ouwe porsche en gaat hoeren neuken en Wagyu steak vreten tot je er bij neer valt en ... Oh nee, ik bedoel je zet de verwarming een graadje hoger dan dat nodig zou zijn indien je tripple glas zou hebben en dan houd je dan 20 jaar vol voordat je ook maar in de buurt komt van 36k.
Ik zou het maar om 1 reden doen en dat is wooncomfort. Ik denk dat je het in de praktijk het er amper uit zult krijgen. Als je straks je nieuwe ramen hebt, dan moet de verwarming nog steeds aan. Je zult wellicht iets minder verbruiken, maar het is niet zo dat je gasrekening naar 0 gaat natuurlijk. Dus ik vind die 20 jaar nog niet zo gek geschat van de user hierboven.
Ah ja je bedoelde dus eigenlijk hetzelfde. My bad.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:04 schreef Wantie het volgende:
Nou, verschillende haalden aan dat je van dat bedrag best lang je huis warm kunt stoken.
Vandaar mijn opmerking.
Het is geen investering die zichzelf op die manier terug verdiend.
Dak, spouw en vloer worden als eerste geïsoleerd.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ah ja je bedoelde dus eigenlijk hetzelfde. My bad.
Ja het is nogal een klus natuurlijk.
Wil je ook tot je dood in het huis blijven wonen? Ook iets om over na te denken natuurlijk.
En hoe zit het met andere facetten van het huis? Dakisolatie? Vloerisolatie? Vloerverwarming? Ik weet niet precies wat de juiste volgorde is, maar volgens mij zijn de ramen vaak niet de 'ergste' warmteverliezers.
Hoe goed is het bestaande dubbel/enkel glas nog? Hoe goed zijn de kozijnen nog? Moet het sowieso vervangen worden? Dat zijn eventuele kosten die je eigenlijk ook in je berekening moet meenemen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat verdient zichzelf niet terug op die manier.
Onzin.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:46 schreef Keukendrol het volgende:
Los van alle rekensommentjes en dergelijke. Wat mensen vaak vergeten is dat je met triple glas op sommige dagen tot 12:00 smiddags (bij wijze van) niet door je ramen kan kijken omdat ze beslagen zijn. Dat zei onze kozijnenboer in ieder geval.
Als het prijsverschil echt zo klein is, kan ik me voorstellen dat men geen zin heeft in al het extra gedoe (gewicht vnl) van triple glas.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:17 schreef Wantie het volgende:
Wat ik me dan afvraag, waarom biedt men HR++ aan?
Dan heb je een probleem met de ventilatie, niet met het glas zelf.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:46 schreef Keukendrol het volgende:
Los van alle rekensommentjes en dergelijke. Wat mensen vaak vergeten is dat je met triple glas op sommige dagen tot 12:00 smiddags (bij wijze van) niet door je ramen kan kijken omdat ze beslagen zijn. Dat zei onze kozijnenboer in ieder geval.
Nee, condensatie aan de buitenkant. Het is wel een ding met triple glas maar niet zo extreem dat je er last van hebt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan heb je een probleem met de ventilatie, niet met het glas zelf.
Dat heb ik hier al met hr++, condens aan de buitenkant.quote:Op woensdag 10 januari 2024 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan heb je een probleem met de ventilatie, niet met het glas zelf.
Heb ik met hr++ glas ook weleens in de zomer. 12uur is overdreven, zodra de zon echt op is, is het met een uurtje wel verdamptquote:Op woensdag 10 januari 2024 22:46 schreef Keukendrol het volgende:
Fineo? Ik vond het te gek worden en ook t.o.v. triple glas idioot duur. Vacuüm glas wordt veel gebruikt voor monumenten. Buiten dat het mooi, licht en dun is, geen voordelen t.o.v. triple glas.quote:Op donderdag 11 januari 2024 06:55 schreef Superrudi het volgende:
Wij zijn nu aan het kijken naar het alleen laten vervangen van glas in hardhouten kozijnen uit 81. Kozijnen zijn allemaal goed bijgehouden en dus nog hard/goed.
Wij dachten aan hr++, maar worden door een glasboer nu geadviseerd mogelijk vacuumglas te zetten wat nog 2 keer zo goed isoleert als HR++, maar heel dun is.
Dat vacuumglas tov Hr++ is wel 2x zo duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |