abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zaterdag 16 november 2024 @ 17:38:51 #51
269689 crew  Viv
pi_215600767
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef mrien het volgende:
Mooi Claudia! Leuke update <3
Bevalt de kleur van de muur nog steeds ?
Oh ja! Dit topic is pas af als die muur een definitieve kleur heeft. O-) (Ik meen me te herinneren dat het roze niet helemaal naar wens was.)

Edit: even teruggelezen, de opties waren het muurtje opnieuw verven of afbreken. En er was nog een idee voor een overkapping/muurserre of zo. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 16-11-2024 17:45:38 ]
pi_215601339
Wat een geweldige oplossing. Heerlijk voor jullie zeg _O_
Spoilers!
pi_215602290
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef mrien het volgende:
Mooi Claudia! Leuke update <3
Bevalt de kleur van de muur nog steeds ?
Nee, niet echt. Maar de kleur is niet het probleem, want ik vind die kleur op de deur wel mooi. Het zijn lelijke stenen. Ik heb dus geen plannen om de muur in een andere kleur te schilderen. Afbreken en iets nieuws maken in combinatie met een overkapping is een optie. Als ik er zin in heb, ga ik me daar weer in verdiepen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215602446
Hier in de buurt staat een houten huis dat in een prachtige kleur is geschilderd. Laatst heb ik aan de eigenaar kunnen vragen welke kleur het is. Deze kleur dus:

Het kan zijn dat ik deze kleur nog probeer, maar ik vrees dat de kleur op deze stenen heel anders is.

Stuken zou ook nog een optie kunnen zijn, of bekleden met hout.
pi_215602778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Dit wordt denk ik mijn laatste update in het topic.
:o dat kan toch niet? Als het klaar is dan is het tijd voor een nieuw huis :D .

Maar mooi project wel!! Eindresultaat is ook tof ^O^ .
pi_215602976
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]
:o dat kan toch niet? Als het klaar is dan is het tijd voor een nieuw huis :D .

Maar mooi project wel!! Eindresultaat is ook tof ^O^ .
Gek genoeg heb ik geen behoefte aan een nieuw huis. Ik breek met de K&W-trend. :+

Nog genoeg kleine en optionele klussen, hoor. Er moet wat hout aan en in de garage worden vervangen. Ik wil elektra in de kas. De volière blijft niet meer 5 jaar staan. Een overkapping zou tof zijn, en een vlonderterras aan het water.
  zaterdag 16 november 2024 @ 20:58:42 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215603088
Daar was ik al even bang voor toen ik "laatste update" las.... dat er weer een volgend huis zou komen 🤐

Is het al 7 jaar? 🫣
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 november 2024 @ 22:03:03 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215604236
Wat een verschil! Het zag er een beetje armoedig uit met alle verzakkingen, dit is echt een enorme verbetering. En vermoedelijk ook veel beter in het onderhoud.
Resistance is futile.
pi_215605843
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:58 schreef Leandra het volgende:
Daar was ik al even bang voor toen ik "laatste update" las.... dat er weer een volgend huis zou komen 🤐

Is het al 7 jaar? 🫣
Bijna! We hebben het huis ruim 6 jaar geleden gekocht.

Al die jaren heb ik de markt nauwlettend in de gaten gehouden en ik heb in ons zoekgebied geen betere mogelijkheid gezien dan onze huidige woning. De huizen zijn verschrikkelijk duur, veel huizen zijn er niet slecht genoeg aan toe om helemaal naar mijn zin te kunnen verbouwen en die huizen die er wel slecht aan toe zijn, zijn geen verbetering. Nieuwbouwhuizen zijn sowieso geen optie. Die worden hier op heel kleine percelen gebouwd, vaak op locaties die niet zo gunstig zijn.

We kunnen pas echt om ons heen gaan kijken als de kinderen klaar zijn met de middelbare school. Friesland zou een optie kunnen zijn. Misschien verkopen we het huis niet eens, maar kopen we er t.z.t een huis bij. Het is hier gewoon zo verdomd aangenaam. Ik ben dol op het dorp en de korte afstand tot Amsterdam is een groot voordeel.
pi_215605853
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2024 22:03 schreef Seven. het volgende:
Wat een verschil! Het zag er een beetje armoedig uit met alle verzakkingen, dit is echt een enorme verbetering. En vermoedelijk ook veel beter in het onderhoud.
Armoedig is het juiste woord. Ik moet zeggen dat ik in de nabije omgeving weinig lichtende voorbeelden zie. Een nieuwe oprit ziet er even mooi uit en gaat dan al gauw verzakken. In het dorp zit op één plek een soort sinkhole waar vaak de straat open moet om de inzakking te herstellen. Het is een groot probleem en klaarblijkelijk is er geen goed antwoord op. Onderheien, dat is het enige wat je kunt doen. De gemeente geeft daar bij onze opritten geen toestemming voor.

Onze oprit kunnen we nu in ieder geval elke x jaar zelf ophogen.
pi_215605857
Ik was gisteren halfverharding aan het scheppen omdat ik de paden op bepaalde plekken wat ophoog. Telkens als ik buiten aan het werk ben, komt er wel iemand voorbijlopen en een praatje maken. Deze keer was het een stel uit een naburig dorp. Ze komen hier schijnbaar regelmatig wandelen omdat ze de omgeving zo mooi vinden. Dan halen ze kaas bij de boer en gaan ze langs het lokale winkeltje.

Ik vind het nog steeds wonderlijk en fantastisch dat dit zo dichtbij de hoofdstad kan. Met de werkmannen heb ik natuurlijk uitgebreid zitten praten over de nieuwe regels in Amsterdam volgend jaar en wat die voor hen betekenen. Zulke gesprekken heb ik alleen hier, waar vogels van divers pluimage samenleven.
pi_215605866
Oh en een fun fact voor de mensen van het eerste uur: we hadden eerst een ander huis gekocht en die aankoop ging op het laatst niet door omdat de verkopers zich bedachten. Dat huis staat op dit moment weer te koop.
  zondag 17 november 2024 @ 08:03:05 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215605945
Oh echt? Dat was toch ook ergens met veel water en had het huis niet heel veel hout?
pi_215605964
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 20:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik wil elektra in de kas.
Wilde ik ook, nu heb ik een 12 volt accu met een 100W zonnepaneel, genoeg om licht aan te doen en een pompje te laten draaien. Als je niet teveel elektriciteit wilt is dat een makkelijke oplossing.
pi_215607208
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 06:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Armoedig is het juiste woord. Ik moet zeggen dat ik in de nabije omgeving weinig lichtende voorbeelden zie. Een nieuwe oprit ziet er even mooi uit en gaat dan al gauw verzakken. In het dorp zit op één plek een soort sinkhole waar vaak de straat open moet om de inzakking te herstellen. Het is een groot probleem en klaarblijkelijk is er geen goed antwoord op. Onderheien, dat is het enige wat je kunt doen. De gemeente geeft daar bij onze opritten geen toestemming voor.

Onze oprit kunnen we nu in ieder geval elke x jaar zelf ophogen.
Het lijkt me echt een demotiverende klus. Er moet iets gebeuren, dat gaat een hoop geld kosten maar het is nooit een blijvende oplossing.

Zelf kunnen onderhouden is al echt veel winst. Dan hou je toch een groot deel van de ellende zelf in de hand.
Spoilers!
  zondag 17 november 2024 @ 11:44:31 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215607465
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 07:02 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en een fun fact voor de mensen van het eerste uur: we hadden eerst een ander huis gekocht en die aankoop ging op het laatst niet door omdat de verkopers zich bedachten. Dat huis staat op dit moment weer te koop.
Linkje?
Resistance is futile.
pi_215608102
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 08:03 schreef BE het volgende:
Oh echt? Dat was toch ook ergens met veel water en had het huis niet heel veel hout?
Wauw, jij hebt echt een goed geheugen. :D Nee, dat huis hebben we overwogen, maar daar hebben we nooit een bod op gedaan. Toch wat klein, perceel wat klein en naast een drukke weg. Wel heel charmant en gunstig gelegen t.o.v. de stad. We komen er dagelijks langs.
pi_215608155
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het lijkt me echt een demotiverende klus. Er moet iets gebeuren, dat gaat een hoop geld kosten maar het is nooit een blijvende oplossing.

Zelf kunnen onderhouden is al echt veel winst. Dan hou je toch een groot deel van de ellende zelf in de hand.
Ja ach, je moet ook elke x jaar houten kozijnen verven en houtsnippers aanvullen/vervangen. Wat ik vooral fijn vind is dat we het nu zelf kunnen doen. En eventueel hogen we alleen de belangrijkste plekken op (bij de garage en de opstapjes).
  zondag 17 november 2024 @ 13:25:05 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215608179
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 06:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bijna! We hebben het huis ruim 6 jaar geleden gekocht.

Al die jaren heb ik de markt nauwlettend in de gaten gehouden en ik heb in ons zoekgebied geen betere mogelijkheid gezien dan onze huidige woning. De huizen zijn verschrikkelijk duur, veel huizen zijn er niet slecht genoeg aan toe om helemaal naar mijn zin te kunnen verbouwen en die huizen die er wel slecht aan toe zijn, zijn geen verbetering. Nieuwbouwhuizen zijn sowieso geen optie. Die worden hier op heel kleine percelen gebouwd, vaak op locaties die niet zo gunstig zijn.

We kunnen pas echt om ons heen gaan kijken als de kinderen klaar zijn met de middelbare school. Friesland zou een optie kunnen zijn. Misschien verkopen we het huis niet eens, maar kopen we er t.z.t een huis bij. Het is hier gewoon zo verdomd aangenaam. Ik ben dol op het dorp en de korte afstand tot Amsterdam is een groot voordeel.
Ik wacht nog even anderhalf jaar af dan, ik las in topic 1 van deze reeks dat het bij jou een 7½ year itch is :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215608198
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 08:14 schreef Managarm het volgende:

[..]
Wilde ik ook, nu heb ik een 12 volt accu met een 100W zonnepaneel, genoeg om licht aan te doen en een pompje te laten draaien. Als je niet teveel elektriciteit wilt is dat een makkelijke oplossing.
Er waren verlichting en stopcontacten in de kas aanwezig, maar die deden het niet meer. Ik denk dat we dat helemaal zouden moeten laten vervangen. Nu heb ik elektra daar niet hard nodig. Op een bepaald moment gaan we de volière vervangen. Daar wil ik tuingereedschap in kwijt en op kunnen laden. Ik laat dan meteen doortrekken naar de kas, denk ik.

Dit is meer een project voor over 2-6 jaar.
pi_215608211
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik wacht nog even anderhalf jaar af dan, ik las in topic 1 van deze reeks dat het bij jou een 7½ year itch is :+
:D!

De jongste moet dan nog 2-3 jaar middelbare school. Net iets te vroeg.
pi_215608252
Elke keer als ik hier kom posten, wil ik m'n roze muurtje schilderen. Deze kleur had ik ook nog in gedachten:

Als het goed is, is dat Farrow & Ball Inchyra Blue.
  zondag 17 november 2024 @ 13:40:40 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215608286
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
Elke keer als ik hier kom posten, wil ik m'n roze muurtje schilderen. Deze kleur had ik ook nog in gedachten:

[ afbeelding ]

Die vind ik heel mooi! O+
pi_215608331
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2024 13:40 schreef BE het volgende:

[..]
Die vind ik heel mooi! O+
Wie weet, misschien in het voorjaar. :+
  zondag 17 november 2024 @ 14:25:24 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215608658
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:35 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Wel mooi maar ik blijf fan van het roze muurtje >:)
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')