Oh ja! Dit topic is pas af als die muur een definitieve kleur heeft.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef mrien het volgende:
Mooi Claudia! Leuke update <3
Bevalt de kleur van de muur nog steeds ?
Nee, niet echt. Maar de kleur is niet het probleem, want ik vind die kleur op de deur wel mooi. Het zijn lelijke stenen. Ik heb dus geen plannen om de muur in een andere kleur te schilderen. Afbreken en iets nieuws maken in combinatie met een overkapping is een optie. Als ik er zin in heb, ga ik me daar weer in verdiepen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef mrien het volgende:
Mooi Claudia! Leuke update <3
Bevalt de kleur van de muur nog steeds ?
quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Dit wordt denk ik mijn laatste update in het topic.
Gek genoeg heb ik geen behoefte aan een nieuw huis. Ik breek met de K&W-trend.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]dat kan toch niet? Als het klaar is dan is het tijd voor een nieuw huis
.
Maar mooi project wel!! Eindresultaat is ook tof.
Bijna! We hebben het huis ruim 6 jaar geleden gekocht.quote:Op zaterdag 16 november 2024 20:58 schreef Leandra het volgende:
Daar was ik al even bang voor toen ik "laatste update" las.... dat er weer een volgend huis zou komen 🤐
Is het al 7 jaar? 🫣
Armoedig is het juiste woord. Ik moet zeggen dat ik in de nabije omgeving weinig lichtende voorbeelden zie. Een nieuwe oprit ziet er even mooi uit en gaat dan al gauw verzakken. In het dorp zit op één plek een soort sinkhole waar vaak de straat open moet om de inzakking te herstellen. Het is een groot probleem en klaarblijkelijk is er geen goed antwoord op. Onderheien, dat is het enige wat je kunt doen. De gemeente geeft daar bij onze opritten geen toestemming voor.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:03 schreef Seven. het volgende:
Wat een verschil! Het zag er een beetje armoedig uit met alle verzakkingen, dit is echt een enorme verbetering. En vermoedelijk ook veel beter in het onderhoud.
Wilde ik ook, nu heb ik een 12 volt accu met een 100W zonnepaneel, genoeg om licht aan te doen en een pompje te laten draaien. Als je niet teveel elektriciteit wilt is dat een makkelijke oplossing.quote:
Het lijkt me echt een demotiverende klus. Er moet iets gebeuren, dat gaat een hoop geld kosten maar het is nooit een blijvende oplossing.quote:Op zondag 17 november 2024 06:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Armoedig is het juiste woord. Ik moet zeggen dat ik in de nabije omgeving weinig lichtende voorbeelden zie. Een nieuwe oprit ziet er even mooi uit en gaat dan al gauw verzakken. In het dorp zit op één plek een soort sinkhole waar vaak de straat open moet om de inzakking te herstellen. Het is een groot probleem en klaarblijkelijk is er geen goed antwoord op. Onderheien, dat is het enige wat je kunt doen. De gemeente geeft daar bij onze opritten geen toestemming voor.
Onze oprit kunnen we nu in ieder geval elke x jaar zelf ophogen.
Linkje?quote:Op zondag 17 november 2024 07:02 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en een fun fact voor de mensen van het eerste uur: we hadden eerst een ander huis gekocht en die aankoop ging op het laatst niet door omdat de verkopers zich bedachten. Dat huis staat op dit moment weer te koop.
Wauw, jij hebt echt een goed geheugen.quote:Op zondag 17 november 2024 08:03 schreef BE het volgende:
Oh echt? Dat was toch ook ergens met veel water en had het huis niet heel veel hout?
Ja ach, je moet ook elke x jaar houten kozijnen verven en houtsnippers aanvullen/vervangen. Wat ik vooral fijn vind is dat we het nu zelf kunnen doen. En eventueel hogen we alleen de belangrijkste plekken op (bij de garage en de opstapjes).quote:Op zondag 17 november 2024 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het lijkt me echt een demotiverende klus. Er moet iets gebeuren, dat gaat een hoop geld kosten maar het is nooit een blijvende oplossing.
Zelf kunnen onderhouden is al echt veel winst. Dan hou je toch een groot deel van de ellende zelf in de hand.
Ik wacht nog even anderhalf jaar af dan, ik las in topic 1 van deze reeks dat het bij jou een 7½ year itch isquote:Op zondag 17 november 2024 06:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bijna! We hebben het huis ruim 6 jaar geleden gekocht.
Al die jaren heb ik de markt nauwlettend in de gaten gehouden en ik heb in ons zoekgebied geen betere mogelijkheid gezien dan onze huidige woning. De huizen zijn verschrikkelijk duur, veel huizen zijn er niet slecht genoeg aan toe om helemaal naar mijn zin te kunnen verbouwen en die huizen die er wel slecht aan toe zijn, zijn geen verbetering. Nieuwbouwhuizen zijn sowieso geen optie. Die worden hier op heel kleine percelen gebouwd, vaak op locaties die niet zo gunstig zijn.
We kunnen pas echt om ons heen gaan kijken als de kinderen klaar zijn met de middelbare school. Friesland zou een optie kunnen zijn. Misschien verkopen we het huis niet eens, maar kopen we er t.z.t een huis bij. Het is hier gewoon zo verdomd aangenaam. Ik ben dol op het dorp en de korte afstand tot Amsterdam is een groot voordeel.
Er waren verlichting en stopcontacten in de kas aanwezig, maar die deden het niet meer. Ik denk dat we dat helemaal zouden moeten laten vervangen. Nu heb ik elektra daar niet hard nodig. Op een bepaald moment gaan we de volière vervangen. Daar wil ik tuingereedschap in kwijt en op kunnen laden. Ik laat dan meteen doortrekken naar de kas, denk ik.quote:Op zondag 17 november 2024 08:14 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wilde ik ook, nu heb ik een 12 volt accu met een 100W zonnepaneel, genoeg om licht aan te doen en een pompje te laten draaien. Als je niet teveel elektriciteit wilt is dat een makkelijke oplossing.
quote:Op zondag 17 november 2024 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wacht nog even anderhalf jaar af dan, ik las in topic 1 van deze reeks dat het bij jou een 7½ year itch is
Die vind ik heel mooi!quote:Op zondag 17 november 2024 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
Elke keer als ik hier kom posten, wil ik m'n roze muurtje schilderen. Deze kleur had ik ook nog in gedachten:
[ afbeelding ]
Als het goed is, is dat Farrow & Ball Inchyra Blue.
Wie weet, misschien in het voorjaar.quote:
Wel mooi maar ik blijf fan van het roze muurtjequote:Op zondag 17 november 2024 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
Elke keer als ik hier kom posten, wil ik m'n roze muurtje schilderen. Deze kleur had ik ook nog in gedachten:
[ afbeelding ]
Als het goed is, is dat Farrow & Ball Inchyra Blue.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |