Tenzij de deuren misbruikt worden zie ik geen reden waarom de deuren wel vervangen moeten worden als ze van 2000 zijn. Als er normaal mee omgegaan word kunnen ze prima 24 jaar mee (en langer).quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:55 schreef Gibraltar70 het volgende:
Deze woning is gebouwd in het jaar 2000 en sindsdien is maar één deur vervangen. Is het niet de verantwoordelijkheid van de verhuurder om tijdig aan onderhoud te doen?
Onderhoud wel, vervanging van kapotte deuren niet.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:15 schreef paardendokter het volgende:
Onderhoud van sloten en deuren is voor rekening van de huurder, dus ja de verhuurder heeft gelijk
De deuren zijn vergeeld en het slot van de wc heeft een drupje olie nodig. Dat is wat anders dan 'kapot'....quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onderhoud wel, vervanging van kapotte deuren niet.
Totdat je hem zelf gesloopt hebt en dit toegeeft.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je het per ongeluk hebt gedaan valt het onder de inboedelverzekering.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Totdat je hem zelf gesloopt hebt en dit toegeeft.
Ja, 5 deuren die 'per ongeluk' kapot zijn. Kom op hoor.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je het per ongeluk hebt gedaan valt het onder de inboedelverzekering.
wat voor onderhoud is er aan een binnendeur behalve schilderen?quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
binnendeuren schilderen is voor de huurder en het is discutabel of een drupje olie bij een slot bij de verhuurder hoort of niet omdat dit klein onderhoud is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:04 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De deuren zijn vergeeld en het slot van de wc heeft een drupje olie nodig. Dat is wat anders dan 'kapot'....
Toen ik afgelopen zomer in dit huis kwam zijn bijna alle binnendeuren vervangen. In 4 deuren zaten gaten, de deur van de badkamer was helemaal smerig en vol vocht getrokken en op 2 deuren was gekleurd.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb echt nog nooit gehoord dat deuren bij normaal gebruik vervangen moeten worden. Hier zitten de meeste binnendeuren er al 127 jaar in. Af en toe een drupje olie op het scharnier en om de zo veel jaar schilderen. That's it.
De post die je gequote hebt klinkt niet als per ongeluk. Maar coulance is een ding.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als je het per ongeluk hebt gedaan valt het onder de inboedelverzekering.
Wilde net zeggen. Dat is geen vervanging om onderhoudquote:Op woensdag 10 januari 2024 20:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Toen ik afgelopen zomer in dit huis kwam zijn bijna alle binnendeuren vervangen. In 4 deuren zaten gaten, de deur van de badkamer was helemaal smerig en vol vocht getrokken en op 2 deuren was gekleurd.
Maar goed, dat was ook niet echt normaal gebruik. Het waren nogal tokkies.
Vergeeld vind ik ook goor als ik eerlijk ben en niet vallen onder normaal gebruik.quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De post die je gequote hebt klinkt niet als per ongeluk. Maar coulance is een ding.
[..]
Wilde net zeggen. Dat is geen vervanging om onderhoud
Dan verf je ze. Ben je klaar.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Vergeeld vind ik ook goor als ik eerlijk ben en niet vallen onder normaal gebruik.
Vergeeld is inderdaad goor. Maar meestal wordt dat veroorzaakt door roken. En met een beetje boenen zijn ze weer schoon te krijgen. En anders inderdaad verven.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Vergeeld vind ik ook goor als ik eerlijk ben en niet vallen onder normaal gebruik.
Deurklink vervangen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat voor onderhoud is er aan een binnendeur behalve schilderen?
Binnendeuren schilderen is de taak van de huurder
Sorry hoor, maar een WC-deurslot (foto?) kan je gewoon smeren en de deur kapottrekken (foto?) is wel heel erg rigide.quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:55 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik ben nu dus drie jaar verder en de deuren zijn nu nog slechter aan toe. Bijvoorbeeld het deurslot draait niet goed door. Hierdoor zelfs de WC-deur kapot moeten trekken om mijn neefje te ' bevrijden'.
Hoe gaat die stuk dan?quote:
Klopt zo gaat dat. De levensduur is nagenoeg oneindigquote:Op woensdag 10 januari 2024 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb echt nog nooit gehoord dat deuren bij normaal gebruik vervangen moeten worden. Hier zitten de meeste binnendeuren er al 127 jaar in. Af en toe een drupje olie op het scharnier en om de zo veel jaar schilderen. That's it.
In het ergste geval kunnen ze los gaan zitten en is het i.d.d. een kwestie van een schroef vaster zetten. Huurder of verhuurder.....???quote:
Hier >100 jaar. Probleemloos. Alleen de scharnieren versleten dus die moeten vervangen, maar dat was pas na 90 jaar (toen wij erin kwamen...)quote:Op woensdag 10 januari 2024 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Geverfde delen (zoals deuren, kozijnen, muren) vergelen door chemische reactie met zuurstof uit de lucht. Geen normaal gebruik? Meh.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Goed prima, ook goor om te zien. Als je dat meteen bij de inspectie duidelijk maakt vind ik dat ze dat best netjes kunnen maken voor je als de vorige bewoner dat niet gedaan heeft.quote:Op donderdag 11 januari 2024 05:57 schreef baskick het volgende:
[..]
Geverfde delen (zoals deuren, kozijnen, muren) vergelen door chemische reactie met zuurstof uit de lucht. Geen normaal gebruik? Meh.
quote:Op donderdag 11 januari 2024 05:57 schreef baskick het volgende:
Geverfde delen (zoals deuren, kozijnen, muren) vergelen door chemische reactie met zuurstof uit de lucht. Geen normaal gebruik? Meh.
Ja, maar die verf mag gewoon gebruikt worden. En ook latex (op waterbasis) kan vergelen (door bijvoorbeeld nicotine). Ook gewoon normaal gebruik. Dat een woning niet 'fris 9010' is, tja...quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:44 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Daarvoor wordt nu acrylverf gebruikt; die vergeelt niet. Maar i.d.d. de "ouderwetse" stinkende alkydverf op chemische basis, vergeelt. Dat heeft niets met ge-of misbruik te maken, maar is puur een tijdseffect.
Alkyd niet binnenshuis door prof's; daarvoor is speciaal de acryl ontwikkeld. DHZ-ers mogen de alkyd nog wel binnenshuis gebruiken.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:18 schreef baskick het volgende:
Ja, maar die verf mag gewoon gebruikt worden. En ook latex (op waterbasis) kan vergelen (oor bijvoorbeeld nicotine). Ook gewoon normaal gebruik. Dat een woning niet 'fris 9010' is, tja...
Ja, fair enough, al is dat arbo vanwege gezondheid, niet omwille van vergeling. Weinig sociale huurders die een professionele schilder inhuren, verwacht ik.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Alkyd niet binnenshuis door prof's; daarvoor is speciaal de acryl ontwikkelt. DHZ-ers mogen de alkyd nog wel binnenshuis gebruiken.
Heb er geen ervaring mee, maar is het niet zo dat een WBV een woning binnenshuis geschilderd op moet leveren?quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:34 schreef baskick het volgende:
Ja, fair enough, al is dat arbo vanwege gezondheid, niet omwille van vergeling. Weinig sociale huurders die een professionele schilder inhuren, verwacht ik.
Dat lijkt me luxe en kan ik me haast niet voorstellen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb er geen ervaring mee, maar is het niet zo dat een WBV een woning binnenshuis geschilderd op moet leveren?
TS wel, maar de discussie over verfwerk was wat verbreed naar (sociale) woningbouwverenigingen.quote:Overigens bevindt TS zich > sociale huursegment.
(sociale) huurwoningen hoeven niet binnenhuis geschilderd opgeleverd worden. Al heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat bijvoorbeeld kozijnen en deuren niet geverfd waren, tenzij kunststof). Al zegt dit natuurlijk niks over de kwaliteit van het verfwerk, en hoelang geleden dit al gebeurd is. Dit zal dus vooral op muren slaan. Ook omdat deze gewoon behangt opgeleverd kan worden.quote:Op donderdag 11 januari 2024 09:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb er geen ervaring mee, maar is het niet zo dat een WBV een woning binnenshuis geschilderd op moet leveren?
Overigens bevindt TS zich > sociale huursegment.
Dat bedoel ik. Ik zou als ik verhuurder zou zijn, niet willen dat een huurder er met Action verf op gaat kliederen. Een slechte verflaag als basis is een ramp om er weer af te halen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:35 schreef Delenlill het volgende:
Al heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat bijvoorbeeld kozijnen en deuren niet geverfd waren, tenzij kunststof
Nee dat smeren is besluit kleine herstellingen. Zelfde met vervangen van een kraanleertje.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
binnendeuren schilderen is voor de huurder en het is discutabel of een drupje olie bij een slot bij de verhuurder hoort of niet omdat dit klein onderhoud is.
Nee, stel je voor zeg dat je eens een DHZ klus aanpakt. Dat genot is voorbehouden aan de eigen woning bezitter.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar veel meer dan dat moet het niet worden.
Met LateX geverfd houtwerkquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Ik zou als ik verhuurder zou zijn, niet willen dat een huurder er met Action verf op gaat kliederen. Een slechte verflaag als basis is een ramp om er weer af te halen.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Met LateX geverfd houtwerk
Vergeeld ga er een keer met een sopje soda overheen of schilder de deur een gewenste kleur.quote:Op woensdag 10 januari 2024 21:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Met acrylverf, ben je van dat gele verschijnsel ook af.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:47 schreef Basp1 het volgende:
of schilder de deur een gewenste kleur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |