abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212561897
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 21:55 schreef zeeland6 het volgende:
Rasin veel verlagingen volgende week, o.a.

Rietumu
1 jaar Vanaf 27-02-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,65% p.j. in plaats van 3,78% p.j
2 jaar Vanaf 27-02-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,55% p.j. in plaats van 3,71% p.j
Haitong
1 jaar Vanaf 27-02-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,55% p.j. in plaats van 3,70% p.j
2 jaar Vanaf 27-02-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,50% p.j. in plaats van 3,65% p.j
5 jaar Vanaf 27-02-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,50% p.j. in plaats van 3,65% p.j
Banco Bai
1 jaar Vanaf 27-02-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,50% p.j. in plaats van 3,60% p.j
Imprebanca
5 jaar Vanaf 28-02-24 geldt een nieuw rentetarief van 3,30% p.j. in plaats van 3,65% p.j

Bij banken in het VK zit je vaak rond de 5%, ook voor vrij opneembare savings.
pi_212561908
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Vind t knap als ik eerlijk ben.
Knap duur bedoel ik dan.

Dan heb je of een grote badkamer of luxe artikelen er in of een te dure aannemer.
Alles is een stuk duurder geworden tijdens en na corona. Natuurlijk had het goedkoper gekund door zelf dingen te doen en goedkopere materialen te nemen en met allerlei goedkopere aannemers van marktplaats ofzo aan de slag te gaan, maar ik heb er zelf totaal geen verstand van, ik wilde zo min mogelijk gezeik met zo min mogelijk tussenpersonen en aannemers, en ik wilde niet dat het over vijf jaar al allemaal begon te lekken en te kraken en te verkleuren. Of dat iedereen langs elkaar heen werkte. Ik ken verder ook niemand die me hierbij had kunnen helpen. De arbeidskosten waren heel hoog. Ik ben nog teruggegaan om nog wat andere goedkopere dingen te kiezen. Ander kastje, ander meubel, andere kraan, andere spiegel, andere radiator, andere douchecabine. Maar dat arbeidsloon tikte heel hard aan. Maar het ziet er ontzettend netjes uit, ik heb maar even in de troep gezeten en alles is keurig afgewerkt en opgeruimd en ik had er geen omkijken naar.

M'n ouders hadden bij hetzelfde bedrijf de badkamer laten verbouwen, een jaar of drie geleden, en die hebben meer laten doen met luxere onderdelen en die waren minder kwijt dan ik.
Dus zo snel lopen de kosten op de laatste tijd.

Dus het kan vast goedkoper als je zelf veel doet of kennissen hebt of het geen probleem vindt om een tijd in de teringbende te zitten, maar die luxe had ik dan weer niet.
Tap tap tap
pi_212562207
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]
M'n badkamer was ruim 20k.
Als je dergelijke netjes laat doen met merk artikelen ben je inderdaad zeker tussen 20 en 30k kwijt. Een bad, een douche bouwen, dubbele wastafel, vloerverwarming, mooie radiator voor o. a. je handdoek, toilet, inbouw kranen, verwarmde spiegel en een kastje, leidingwerk en de ruimte tegelen.
pi_212562273
Je kunt ook overwegen geld in aandelen/EFT te steken. Het valt buiten het onderwerp van dit draadje maar als je bij noodgevallen op korte termijn geld nodig hebt kun je de aandelen verkopen, desnoods met wat verlies en heb je binnen een paar dagen je geld terug. Je hebt dan alleen genoeg geld nodig om die eerste dagen door te komen.
En dan bedoel ik bij noodgevallen als auto in de prak of huis afgebrand, niet voor planbare dingen als wereldreizen of een gouden badkamer.
pi_212562685
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Als je dergelijke netjes laat doen met merk artikelen ben je inderdaad zeker tussen 20 en 30k kwijt. Een bad, een douche bouwen, dubbele wastafel, vloerverwarming, mooie radiator voor o. a. je handdoek, toilet, inbouw kranen, verwarmde spiegel en een kastje, leidingwerk en de ruimte tegelen.
Dat had ik allemaal nog niet eens :')
Tap tap tap
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:06:50 #281
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212562836
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Vind t knap als ik eerlijk ben.
Knap duur bedoel ik dan.

Dan heb je of een grote badkamer of luxe artikelen er in of een te dure aannemer.
Je hebt duidelijk niet recent offertes opgevraagd voor deze zaken.

Zullen we weer OT gaan?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212562894
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik denk dat je enorm verkijkt op de prijzen. Onze tuin kost het dubbele, om maar ergens te beginnen.
Ja maar weer : hoe groot is je tuin?

Ik heb namelijk al het hele jaar van alles gedaan in en rondom de woning, de tuin is het laatste eigenlijk.
Maar je kan hele (zeer luxe) keukens krijgen voor de helft, (van 20k welteverstaan) ik snap even de bedragen niet.

Dan moet het echt op specifieken aankomen, tuinen van tig vierkante meters etc. Met allerlei extra’s als overkappingen en dergelijke.

Of ik leef opeens in een andere wereld hier. xD
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:11:27 #283
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212562922
Misschien kan het wat meer ontopic
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 11:17:41 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_212563002
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 06:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als je badkamer of tuin 20k kost, wil ik graag weten welke bedrijven dit rekenen, ga ik daar aan de slag want die moeten bijzonder rijk zijn.

Een reis 20k? Daar kan je 2x een wereldreis mee maken.

Volgens mij leven jullie op een ander (welvaart) niveau of ik mis iets.
Ik vind ik het het geen schokkende bedragen hoor. Mijn badkamer kostte ook ca 20k. En voortuin 7k. De achtertuin is 3x zo groot dus zal wel richting 20k gaan.

Overigens allemaal prima planbaar dus ik hou 10-15k buffer aan. Heb een leaseauto dus geen extra autokosten.
pi_212563423
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja maar weer : hoe groot is je tuin?

Ik heb namelijk al het hele jaar van alles gedaan in en rondom de woning, de tuin is het laatste eigenlijk.
Maar je kan hele (zeer luxe) keukens krijgen voor de helft, (van 20k welteverstaan) ik snap even de bedragen niet.

Dan moet het echt op specifieken aankomen, tuinen van tig vierkante meters etc. Met allerlei extra’s als overkappingen en dergelijke.

Of ik leef opeens in een andere wereld hier. xD
Tuin is zo’n 250 m2, geen overkapping, gewoon tuin, geen dure tegels. Nieuwbouw, dus er hoefde geen oude tuin leeggehaald te worden, anders was het nog fiks duurder geworden. Overigens heeft onze Ikeakeuken zo’n ¤17.000 gekost en daar zit echt geen luxe apparatuur in.
Maar goed, het gaat wel erg offtopic allemaal
pi_212563588
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Tuin is zo’n 250 m2, geen overkapping, gewoon tuin, geen dure tegels. Nieuwbouw, dus er hoefde geen oude tuin leeggehaald te worden, anders was het nog fiks duurder geworden. Overigens heeft onze Ikeakeuken zo’n ¤17.000 gekost en daar zit echt geen luxe apparatuur in.
Maar goed, het gaat wel erg offtopic allemaal
Ja dat bedoel ik dus, een tuin van 250m2, je behoort dan tot de top 5% rijkste van Nederland.

Dat zijn geen doorsnee tuinen.
Maw dat zijn geen gemiddelde bedragen voor een tuin of badkamer, maar goed ik hou al op.
pi_212564258
Gister is
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik dus, een tuin van 250m2, je behoort dan tot de top 5% rijkste van Nederland.

Dat zijn geen doorsnee tuinen.
Maw dat zijn geen gemiddelde bedragen voor een tuin of badkamer, maar goed ik hou al op.
Haha ja, mijn postzegeltuin van 42 m2 in de randstad hoeft niet zoveel te kosten denk ik.

Maar OT. Gisteren is dan eindelijk mijn aanvraag van CA Autobank via Raisin afgehandeld, aanvraag 30 januari.
1, 2 en 3 jaar 4,1% en 4,2%. Met de huidige dalende rentes ben ik een zeer tevreden mens. Ik geloof dat
4,3% de top was van Banco Progetto, maar heb bij deze bank een iets beter gevoel, voor wat het waard is.

Verder staat de overwaarde op mijn huis te renderen bij Advanzia voor 4,13% t/m april, precies daarna is de overdracht van het nieuwe huis, dus dat komt perfect uit en dan heb ik TR nog achter de hand voor 4%. Leuke tijd dit wel, ruim een bijstandsuitkering per maand aan rente ontvangen :)
pi_212564664
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:16 schreef Laila1 het volgende:
Gister is
[..]
Haha ja, mijn postzegeltuin van 42 m2 in de randstad hoeft niet zoveel te kosten denk ik.

Maar OT. Gisteren is dan eindelijk mijn aanvraag van CA Autobank via Raisin afgehandeld, aanvraag 30 januari.
1, 2 en 3 jaar 4,1% en 4,2%. Met de huidige dalende rentes ben ik een zeer tevreden mens. Ik geloof dat
4,3% de top was van Banco Progetto, maar heb bij deze bank een iets beter gevoel, voor wat het waard is.

Verder staat de overwaarde op mijn huis te renderen bij Advanzia voor 4,13% t/m april, precies daarna is de overdracht van het nieuwe huis, dus dat komt perfect uit en dan heb ik TR nog achter de hand voor 4%. Leuke tijd dit wel, ruim een bijstandsuitkering per maand aan rente ontvangen :)
Ruime 4 ton overwaarde. Lekker
pi_212565075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:16 schreef Laila1 het volgende:
Gister is
[..]

Tja, maar wat geef je nu uit aan tijdelijke huisvestingskosten?
pi_212565188
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 13:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ruime 4 ton overwaarde. Lekker
Dat zou wel lekker zijn ja. Klein tonnetje eraf en dat is inclusief zelf gespaard geld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:21 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Tja, maar wat geef je nu uit aan tijdelijke huisvestingskosten?
Nul euro. Woon bij mijn partner in en betaal niks aan hypotheek aangezien ik ook niks van de winst krijg.
pi_212565295
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:34 schreef Laila1 het volgende:

[..]
Dat zou wel lekker zijn ja. Klein tonnetje eraf en dat is inclusief zelf gespaard geld.
Een krappe bijstandsuitkering dus ;)
pi_212568643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat is in principe beleggen, ze hebben wel sparen maar dan hebben we het over 2%.
Ga je beleggen is die 4% wel erg karig, gezien je belasting druk over beleggen.
Trade Republic is toch alles wat je er op zet 4% per jaar? Anders is het niet de moeite waard.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_212589770
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:15 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hier idem. Bloed irritant
De ict-ers van Lloyds werken niet in het weekend. Morgen maar even bellen wanneer we weer bij onze rekening kunnen.
pi_212590162
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De ict-ers van Lloyds werken niet in het weekend. Morgen maar even bellen wanneer we weer bij onze rekening kunnen.
Ah, Dees had ik even gemist. Lag dus niet aan mij.
Heb mijn geld maar naar een andere rekening overgeboekt 👍
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_212591993
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 22:27 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ah, Dees had ik even gemist. Lag dus niet aan mij.
Heb mijn geld maar naar een andere rekening overgeboekt 👍
De ict afdeling is er mee bezig. Ze hebben geen idee of dit vandaag is opgelost.
pi_212594520
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 08:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De ict afdeling is er mee bezig. Ze hebben geen idee of dit vandaag is opgelost.
Vanmorgen lukte het alweer. Lijkt dus gefixed.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_212596896
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 12:26 schreef Essebes het volgende:

[..]
Vanmorgen lukte het alweer. Lijkt dus gefixed.
Het is hier meen ik al eens vaker langsgekomen: bij Raisin is een deposito uitbetaald, geld staat op de rekening maar als je wil herinvesteren krijg je toch een melding "onvoldoende saldo" Er was een mogelijkheid dit te omzeilen maar dat ben ik even kwijt. Weet iemand dat nog?
pi_212597325
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 14:58 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Het is hier meen ik al eens vaker langsgekomen: bij Raisin is een deposito uitbetaald, geld staat op de rekening maar als je wil herinvesteren krijg je toch een melding "onvoldoende saldo" Er was een mogelijkheid dit te omzeilen maar dat ben ik even kwijt. Weet iemand dat nog?
Wachten tot de volgende dag.
pi_212598114
Goed nieuws: wij verhogen voor een periode van drie maanden de rente op uw Lloyds Internet Spaarrekening.
U ontvangt tijdelijk 0,50% extra rente

Van 27 februari 2024 tot en met 27 mei 2024 ontvangt u een extra rente van 0,50% bovenop onze variabele rente. Op 27 februari 2024 stijgt de rente dus van 2,50% naar 3,00%. U ontvangt deze rente over het hele saldo op uw rekening.
pi_212617592
NIBC rente verlaging:

Wij verlagen per 4 maart 2024 het rentetarief op het 1-jaars termijndeposito. Zoals u van ons gewend bent, kunt u tot en met 3 maart nog een 1-jaars termijndeposito openen tegen het huidige rentetarief van 3%.

Renteverlaging per 4 maart 2024 Nieuwe rente*

1 jaar 2,80%
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')