abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211984517
Welkom in het spaar-topic. Wij informeren elkaar over de ontwikkelingen in rentestanden en andere acties waardoor je nog iets uit je spaargeld kunt halen.

Na jaren van neergaande rentes, kijken we eindelijk weer positief naar de toekomst. De ECB heeft haar monetaire beleid aangepast en als gevolg daarvan zien we nationaal en internationaal de rentestanden omhoog gaan. *O*

Let bij sparen altijd op een aantal vaste punten, zoals:
1. Word de rekening aangeboden met of zonder beperkende voorwaarden. Met beperkende voorwaarden bedoelen we bijvoorbeeld of je altijd vrij over je geld kunt beschikken, ofwel dat het voor een bepaalde looptijd vast staat. Andere beperkende voorwaarden kunnen gaan over jouw positie als schuldeiser van de bank.
2. In welk land is de bank gevestigd. Dit kan gevolgen hebben in het kader van belasting en daarnaast kan het gevolgen hebben over welk depositogarantiestelsel van toepassing is.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je ook staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

De banken
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We volgen ook een aantal buitenlandse banken. De meest gevolgde buitenlandse banken zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overboekingen
Veel banken in Nederland ondersteunen het zogenaamde Instant Payments (officieel genaamd SEPA instant credit transfer. Hiervoor geldt dat een overboeking tussen twee banken direct (binnen 5 seconden) verwerkt wordt. Meer informatie.

Wanneer een overboeking niet via instant payments verwerkt wordt, dan vindt dit plaats via een SEPA credit transfer. Deze type betalingen worden binnen 1 dag verwerkt op de dagen dat het zogenaamde TARGET2 systeem open is. Dit betreft alle werkdagen behalve dus het weekend en daarnaast Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, Tweede Paasdag, Dag van de Arbeid en Eerste en Tweede Kerstdag. (bron)

Handige links:
https://www.homefinance.nl/sparen/vergelijken/vrij-sparen/ (ook met een grafiek met historische rentes)
https://www.spaarrente.nl(...)ntes-en-aanbiedingen
https://www.geld.nl/sparen/spaarrente/overzicht
http://www.spaarinformatie.nl
https://www.actuelerentes(...)nder-voorwaarden.asp

Hou dit AUB een spaartopic. Discussiëren over speculeren en beleggen kan hier: http://forum.fok.nl/topicchain/85 of over crowdfinance kan hier: Topicreeks: Crowdfunding topic

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP. Bedenk dat alle informatie in deze OP en in de rest van het topic dus altijd onder voorbehoud is. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden.
pi_211984543
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Oh dat gaat gewoon door hoor, nul twijfels over.

Ik hoop vooral dat ze aanwasbelasting laten varen, dan hoor je mij niet, dan loont beleggen nog wel.
pi_211984549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat heffingsvrije vermogen verdwijnt.

Je mag 1000 tot (met partner) 2000eu eraf trekken.
Wel goed om expliciet te maken dat die 1000 gaat om inkomen uit vermogen en de huidige vrijstelling om het vermogen zelf.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211984823
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wel goed om expliciet te maken dat die 1000 gaat om inkomen uit vermogen en de huidige vrijstelling om het vermogen zelf.
Dan nog ga je veel meer betalen.

Edit : en niemand heeft er baat bij.
Volgens het voorstel qua berekening, blijft het dan voor inkomen qua belasting wat het oplevert, hetzelfde.. waarom doe je dit dan? De administratieve rompslomp alleen al, kost klauwen met geld.

En als de beurzen instorten en dat gaat gebeuren, heeft de overheid praktisch geen inkomsten meer uit vermogensbelasting/aanwasbelasting.

Want je mag tot eindeloos in de toekomst het verlies verrekenen.

Ontzettend slecht voorstel, voor iedereen.
Eerlijker misschien, maar ook veel dommer.
Mensen hebben zichzelf in de voet geschoten met dat gedoe over “werkelijk rendement”.
Je hebt er niks aan als alléén Nederland dit doet trouwens, aanwasbelasting.

In jaren waar het slecht gaat, komt er opeens niks meer binnen uit dit soort belasting.

[ Bericht 24% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 10-01-2024 17:08:16 ]
pi_211985903
Iemand anders ook problemen met inloggen bij Raisin?

Edit: werkt nu ineens weer :{
pi_211987038
orange bank 1 jaar vast

Vanaf 16-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 3.6 p.j. in plaats van 3.9 p.j
pi_211987873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan nog ga je veel meer betalen.

Edit : en niemand heeft er baat bij.
Volgens het voorstel qua berekening, blijft het dan voor inkomen qua belasting wat het oplevert, hetzelfde.. waarom doe je dit dan? De administratieve rompslomp alleen al, kost klauwen met geld.

En als de beurzen instorten en dat gaat gebeuren, heeft de overheid praktisch geen inkomsten meer uit vermogensbelasting/aanwasbelasting.

Want je mag tot eindeloos in de toekomst het verlies verrekenen.

Ontzettend slecht voorstel, voor iedereen.
Eerlijker misschien, maar ook veel dommer.
Mensen hebben zichzelf in de voet geschoten met dat gedoe over “werkelijk rendement”.
Je hebt er niks aan als alléén Nederland dit doet trouwens, aanwasbelasting.

In jaren waar het slecht gaat, komt er opeens niks meer binnen uit dit soort belasting.
Wees blij dat mijn voorstel het niet gehaald heeft. Box3 afschaffen en per jaar bij box1 optellen. Middelen in box1 is er al af dus dan is verlies in dat jaar te verrekenen en klaar.
pi_211988127
Ik heb absoluut geen probleem mee om belasting te betalen over de vermogensaanwas. Uiteindelijk moet het uit de lengte of de breedte komen. Ik zou niet weten waarom je mensen die niet hoeven te werken en alleen leven van rendementen niet zou moeten belasten.

De onzekerheid van een individuele post in de belastingopbrengst is ook geen goede reden om een ander systeem te hanteren.

Als je de belasting op sparen te hoog vindt en iets anders wilt doen, ga je gang. Het belangrijkste is dat je de spelregels bekend zijn, en dan maak je zelf maar de optimale beslissing voor hoe je dat geld wilt sparen, beleggen of uitgeven.
pi_211989017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 20:00 schreef zeeland6 het volgende:
orange bank 1 jaar vast

Vanaf 16-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 3.6 p.j. in plaats van 3.9 p.j
Net deposito voor 1 jaar daar vastgezet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211991156
Alles op een rijtje over de box 3 heffing over 2023

https://financialfocus.ab(...)tm_medium=email&cid=
pi_211993435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:35 schreef zeeland6 het volgende:
Alles op een rijtje over de box 3 heffing over 2023

https://financialfocus.ab(...)tm_medium=email&cid=
Tering Jantje. Leuker kunnen ze het niet maken, wel duurder....
pi_211994652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:52 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Tering Jantje. Leuker kunnen ze het niet maken, wel duurder....
En volgende jaar naar 36%....
pi_212050021
Distingo verhoogd de rente op hun variabele spaarrekening naar 3,31%, van 3,29%.

Ik denk dat ze een vriendelijk spelletje spelen met andere spelers op raisin, want op zich is het niet heel logisch op dit moment.
pi_212050229
Kunnen mensen inloggen bij raisin?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:31:48 #15
236264 crew  capricia
pi_212050307
Wat is dat Raisin nou eigenlijk?
Het is een Duitse bank. En ik moet dan eerst mijn geld naar hun overboeken, en vanuit daar naar een andere bank...begrijp ik dat goed?
Definitely not CIA
pi_212050359
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:31 schreef capricia het volgende:
Het is een Duitse bank. En ik moet dan eerst mijn geld naar hun overboeken, en vanuit daar naar een andere bank...begrijp ik dat goed?
Bemiddelaar zodat je de kyc maar 1x hoeft te doorlopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:37:53 #17
236264 crew  capricia
pi_212050387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Bemiddelaar zodat je de kyc maar 1x hoeft te doorlopen.
Okay.
En als je geld terug wil boeken van die derde bank, moet dat ook weer via Raisin?
Definitely not CIA
pi_212050397
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
En als je geld terug wil boeken van die derde bank, moet dat ook weer via Raisin?
Ja.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:39:02 #19
236264 crew  capricia
pi_212050400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja.
En als Raisin plat ligt of omvalt, wat dan?
Definitely not CIA
  dinsdag 16 januari 2024 @ 13:40:11 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212050411
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:39 schreef capricia het volgende:

[..]
En als Raisin plat ligt of omvalt, wat dan?
Dan heb je het DGS, het duitse waar Raisin onder valt. Mocht je daar geld op een tussenrekening hebben staan want anders val je onder de bank in het land waar je de rekening (via raisin) hebt lopen lijkt me./
pi_212050417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 14:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Distingo heeft net 1 dag bovenaan het lijstje gestaan en zijn nu ingehaald door InBank:
3,20% -> 3,34% = +0,14%

Het zou goed kunnen dat Distingo binnenkort weer met 0,02% stijgt.
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,29% p.j. naar 3,31% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 17.01.2024 om 12 uur 's middags.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:41:21 #22
236264 crew  capricia
pi_212050424
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dan heb je het DGS, het duitse waar Raisin onder valt. Mocht je daar geld op een tussenrekening hebben staan want anders val je onder de bank in het land waar je de rekening (via raisin) hebt lopen lijkt me./
Alleen kun je dat geld op die derde bank niet simpel terug boeken, omdat dat via Raisin moet.
Correct?
Definitely not CIA
  dinsdag 16 januari 2024 @ 13:41:39 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212050431
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Alleen kun je dat geld op die derde bank niet simpel terug boeken, omdat dat via Raisin moet.
Correct?
Ja, dat klopt.
pi_212050487
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Correct?
Je komt helemaal niet bij die derde bank. Vanuit je raisin account boek je een bedrag terug naar je raisin account. Hierna kan je het overboeken naar je tegenrekening/bankrekening.
pi_212050515
Maar kan iemand even checken of hij kan inloggen?
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 13:51:21 #26
236264 crew  capricia
pi_212050581
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je komt helemaal niet bij die derde bank. Vanuit je raisin account boek je een bedrag terug naar je raisin account. Hierna kan je het overboeken naar je tegenrekening/bankrekening.
Dat begrijp ik. Mijn vraag was echter, wat als Raisin omvalt?
Definitely not CIA
  dinsdag 16 januari 2024 @ 13:51:47 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212050587
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Met de app geen probleem voor mij.
pi_212050600
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef Gunner het volgende:

[..]
Met de app geen probleem voor mij.
Bij mij zowel website als app werkt het niet.
Een en al foutmeldingen van verkeerd wachtwoord of niet verzenden van mtans.
Nu al 37 minuten in de wacht.

Dank je.

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 16-01-2024 13:59:34 ]
pi_212050858
Oke ik zit er eindelijk in.
Iemand enig idee hoe je daar een rekeningoverzicht kunt genereren voor een hypotheekaanvraag?
pi_212051700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 21:18 schreef snabbi het volgende:
Ik heb absoluut geen probleem mee om belasting te betalen over de vermogensaanwas. Uiteindelijk moet het uit de lengte of de breedte komen. Ik zou niet weten waarom je mensen die niet hoeven te werken en alleen leven van rendementen niet zou moeten belasten.

De onzekerheid van een individuele post in de belastingopbrengst is ook geen goede reden om een ander systeem te hanteren.

Als je de belasting op sparen te hoog vindt en iets anders wilt doen, ga je gang. Het belangrijkste is dat je de spelregels bekend zijn, en dan maak je zelf maar de optimale beslissing voor hoe je dat geld wilt sparen, beleggen of uitgeven.
Van mij mogen ze de inflatie er anders wel aftrekken voor een eerlijke weergave van rendement (en anders de helft van de inflatie ofzo omdat men vaak ook nog enigszins word gecompenseerd door een werkgever). Ook vind ik het steken dat je bij investeren niet gecompenseerd wordt voor verlies maar wel mag aftikken als je rendement maakt. Bij bijvoorbeeld beleggen neem je een zekere mate van risico en van mij mag dat best beloond worden.
pi_212051744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:43 schreef Laila1 het volgende:

[..]
Van mij mogen ze de inflatie er anders wel aftrekken voor een eerlijke weergave van rendement (en anders de helft van de inflatie ofzo omdat men vaak ook nog enigszins word gecompenseerd door een werkgever). Ook vind ik het steken dat je bij investeren niet gecompenseerd wordt voor verlies maar wel mag aftikken als je rendement maakt. Bij bijvoorbeeld beleggen neem je een zekere mate van risico en van mij mag dat best beloond worden.
In de 2027 plannen mag je dus wel iets met dat verlies doen.
pi_212051941
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeer onwaarschijnlijk.
Ze zijn compleet onafhankelijk en hebben tientallen miljarden versus andere banken die nog steeds niks afgedekt hebben wat ze wel moeten doen volgens de regels.

Daar zijn die stresstesten ook voor van tijd tot tijd.
pi_212051957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
In de 2027 plannen mag je dus wel iets met dat verlies doen.
Zoals? Tot nu toe heb ik alleen gelezen dat je kosten van het rendement mag aftrekken, niet dat je geld krijgt van de BD als je verlies hebt geleden.
pi_212051975
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:31 schreef capricia het volgende:
Je maakt een account bij raisin, dit vereist naar Duitse wet redelijke strenge ID eisen.
Je moet via video jezelf identificeren met ID kaart of paspoort in de hand, die ze controleren op echtheid.
Dit eist Duitsland per wetgeving.

Maar inderdaad dan maak je geld over naar raisin, via raisin kan je dan zeer eenvoudig rekeningen openen bij allerlei banken.
Maar dit verloopt eigenlijk via raisin, zij zijn de tussenpersoon, dus je hebt niet los een rekening bij een Franse of Italiaanse bank in directe zin.
Je hebt via raisin een rekening bij die banken, maar bent wel per bank gedekt voor het garantiestelsel.

Dus best wel gunstig in die zin.

Raisin is eveneens tot 100.000 gedekt onder het garantiestelsel.
pi_212051999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:11 schreef Laila1 het volgende:

[..]
Zoals? Tot nu toe heb ik alleen gelezen dat je kosten van het rendement mag aftrekken, niet dat je geld krijgt van de BD als je verlies hebt geleden.
Je mag het dan verrekenen in jaren met winst als je eerder verlies hebt gehad in een eerder jaar.

Ik vind het een nodeloos ingewikkeld en eigenlijk totaal krankzinnig iets.
pi_212052172
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je mag het dan verrekenen in jaren met winst als je eerder verlies hebt gehad in een eerder jaar.

Ik vind het een nodeloos ingewikkeld en eigenlijk totaal krankzinnig iets.
De belastingdienst gaat er dan dus van uit dat je ooit een keer winst gaat maken, wat wellicht niet in alle gevallen zo zal zijn.
pi_212052209
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:29 schreef Laila1 het volgende:

[..]
De belastingdienst gaat er dan dus van uit dat je ooit een keer winst gaat maken, wat wellicht niet in alle gevallen zo zal zijn.
Als je winst maakt, op papier want aandelen zijn niks waard tot je het verkocht hebt naar mijn mening, betaal je dan 35% of 38 tegen die tijd laten we wel zijn.

Mocht je dan opvolgend jaar verlies maken, mag je dat verlies het jaar daar weer op verrekenen of tot in de eeuwigheid mag je dat doen.

Wie bedenkt dit in de naam van de goden?
Veel te ingewikkeld, Je moet alles bij houden, jarenlang.

Daarom doet geen enkel land aan aanwasbelasting.
pi_212052636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:11 schreef Laila1 het volgende:

[..]
Verlies mag je in opvolgende jaren van je vermogensbelasting aftrekken. Dit was mn eerste hit op Google.
pi_212052755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 16:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als je winst maakt, op papier want aandelen zijn niks waard tot je het verkocht hebt naar mijn mening, betaal je dan 35% of 38 tegen die tijd laten we wel zijn.

Mocht je dan opvolgend jaar verlies maken, mag je dat verlies het jaar daar weer op verrekenen of tot in de eeuwigheid mag je dat doen.

Wie bedenkt dit in de naam van de goden?
Veel te ingewikkeld, Je moet alles bij houden, jarenlang.

Daarom doet geen enkel land aan aanwasbelasting.
ALS je winst gaat maken ja. Blijft staan dat je niet gecompenseerd wordt als je blijvend verliest maakt en met 10% inflatie zoals in het recente verleden wordt het wel heel lastig om winst te maken. De overheid kan je het ook niet echt kwalijk nemen denk ik? Dit is toch het gevolg van die rechtszaken die door de burger is gevoerd.
pi_212052801
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Zoals terecht hierboven aangegeven. Wanneer Raisin omvalt dan krijg je het geld wat je op de tegenrekening van Raisin zelf hebt staan via het Duitse DGS. Het geld wat je bij de partnerbanken hebt staan, daar moet die partnerbank dan een manier voor gaan bedenken hoe je weer bij dat geld kan omdat de gebruikelijke technische oplossing via Raisin niet werkt. Je zal dan dus iets van post gaan ontvangen van die partnerbank hoe zij hebben bedacht hoe je weer bij je eigen geld kan komen.

De partnerbank weet immers wel wie je bent, want zij hebben ook een klantacceptatieproces doorlopen. De service die Raisin vooral levert is dat zij die aanmeldprocedures makkelijker toegankelijker hebben gemaakt.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 17:41:59 #41
236264 crew  capricia
pi_212052824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:39 schreef snabbi het volgende:

[..]
Zoals terecht hierboven aangegeven. Wanneer Raisin omvalt dan krijg je het geld wat je op de tegenrekening van Raisin zelf hebt staan via het Duitse DGS. Het geld wat je bij de partnerbanken hebt staan, daar moet die partnerbank dan een manier voor gaan bedenken hoe je weer bij dat geld kan omdat de gebruikelijke technische oplossing via Raisin niet werkt. Je zal dan dus iets van post gaan ontvangen van die partnerbank hoe zij hebben bedacht hoe je weer bij je eigen geld kan komen.

De partnerbank weet immers wel wie je bent, want zij hebben ook een klantacceptatieproces doorlopen. De service die Raisin vooral levert is dat zij die aanmeldprocedures makkelijker toegankelijker hebben gemaakt.
Dank je! Deze info zocht ik.
Definitely not CIA
pi_212052967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
geen probleem gehad met inloggen
pi_212053365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:39 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat loopt dan vooralsnog via raisin en dan naar de tegenrekening.
Raisin als platform verdwijnt niet zomaar.

Dan moet er echt bijzonder veel gebeuren.
pi_212054684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat loopt dan vooralsnog via raisin en dan naar de tegenrekening.
Raisin als platform verdwijnt niet zomaar.

Dan moet er echt bijzonder veel gebeuren.
Het gaat om het scenario wanneer Raisin omvalt, lees failliet gaat. Iemand zal dan de kosten moeten dragen, dus als die partnerbanken zeggen dat ze dat platform willen blijven financieren, dan is dat een optie maar anders verdwijnt dat toch echt. En het gaat niet om een weekje in de lucht houden, want er is geen reden dat de partnerbanken plots lopende deposito's met een vaste tijd ineens moeten gaan terugbetalen ofzo.
  Moderator dinsdag 16 januari 2024 @ 21:32:29 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212056397
Raisin doet er al een week over om een rekening te openen bij Banca Progetto. Is dat normaal? Klarna ging wel sneller
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_212057376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:32 schreef Rene het volgende:
Raisin doet er al een week over om een rekening te openen bij Banca Progetto. Is dat normaal? Klarna ging wel sneller
Alisa duurde bij mij ook ruim een week. Schijnt een (reeds opgelost) technisch probleem geweest te zijn.
pi_212058151
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 21:32 schreef Rene het volgende:
vorige week 2 dagen.
pi_212126265
quote:
Ik kan er wel om lachen.

De inflatie is torenhoog, de fed moet Amerikaanse schulden opkopen omdat niemand ze meer wil hebben, Duitsland staat vlak voor een dikke vette recessie, eveneens Frankrijk en Engeland, maar nee we gaan zogenaamd de rente verlagen want in Nederland kunnen ze ook doen alsof prijzen niet gemiddeld met 30% gestegen zijn want loonsverhogingen zijn nog niet doorgewerkt.

ECB leeft in een andere wereld.
pi_212130170
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 07:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik kan er wel om lachen.

De inflatie is torenhoog, de fed moet Amerikaanse schulden opkopen omdat niemand ze meer wil hebben, Duitsland staat vlak voor een dikke vette recessie, eveneens Frankrijk en Engeland, maar nee we gaan zogenaamd de rente verlagen want in Nederland kunnen ze ook doen alsof prijzen niet gemiddeld met 30% gestegen zijn want loonsverhogingen zijn nog niet doorgewerkt.

ECB leeft in een andere wereld.
Als je naar de cijfers kijkt die de ECB gebruikt, vind ik het op zich wel logisch.
https://ibb.co/3TJNM67
De inflatie ligt met 2.9% nog steeds te hoog en hoger dan de 2,4% in november, maar uiteindelijk snap ik wel dat ze een kleine stap kunnen maken.

bron: https://www.ecb.europa.eu(...)p/html/index.nl.html
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')