Die plaat ijs ken ik! Ik reed in een vrachtbus 's nachts apotheken langs om medicijnen en luiers te bezorgen. Die nacht kwam ik niet verder dan het distributie centrum, de rit werd afgelast omdat de A50 dicht begon te slibben. En dat was rond middernacht.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat had ik gewoon al verdrongen!
om 17h00 iemand ophalen op Utrecht Centraal omdat de trein niet verder ging en om 02h30 dan eindelijk op de eindbestemming zijn (Arnhem). heeel veel auto's uitgevallen en we kwamen de veluwe amper door, rijden op een plaat ijs wat ooit sneeuw was
Ik wil graag de voorspelling linksonder, dan valt hier lekker veel sneeuw.quote:
Ik ook!quote:Op donderdag 11 januari 2024 20:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik wil graag de voorspelling linksonder, dan valt hier lekker veel sneeuw.
Ik heb woensdagavond een afspraakquote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We gaan er nog steeds allemaal aan door de sneeuw Apocalyps
Hmm... ziet er niet heel hoopvol uitquote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
We gaan er nog steeds allemaal aan door de sneeuw Apocalyps
Wees nou eens wat kritischer in wat je leest. Er was maar één weermodel die dit voorspelde en het was niet eens de meest vooraanstaande. Het KNMI ergert zich aan dit soort berichten.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:36 schreef Paul het volgende:
[ [url=https://img.metronieuws.nl/images/aKnTO8O-FVQ3i_eOvOvpZqgJbjo=/750x422/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.metronieuws.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F02%2Fsneeuw-1.jpg]afbeelding[/url] ]
[..]
https://www.metronieuws.n(...)Q#Echobox=1704813111
Heb je wel eens en lawine meegemaakt?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:48 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wees nou eens wat kritischer in wat je leest. Er was maar één weermodel die dit voorspelde en het was niet eens de meest vooraanstaande. Het KNMI ergert zich aan dit soort berichten.
En trouwens, aan sneeuw ga je niet dood, jij met je sneeuw des doods.
Die heb je in Nederland niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je wel eens en lawine meegemaakt?
Klopt, en toch heb ik eens een lawine meegemaakt (gelukkig zonder eronder te geraken, maar leuk was anders).quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:28 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Die heb je in Nederland niet.
Maar die zijn wel dodelijk.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:28 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Die heb je in Nederland niet.
Ik had het over Nederland. Hier wordt gepraat over apocalypse. Zelfs die heb je in de bergen niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar die zijn wel dodelijk.
Nee, die heb je alleen in de bijbel en Hollywood.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:30 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik had het over Nederland. Hier wordt gepraat over apocalypse. Zelfs die heb je in de bergen niet.
ECMWF is wel het meest vooraanstaande model wat er op dit moment is wereldwijd echter bestaat de model run uit 50 verschillende ensemble runs(leden op zijn Nederlands), dit is om de onzekerheid van de voorspelling aan te geven. Een aantal clickbait hobby meteorologen online presenteerde een enkele run als de voorspelling en kwamen aan met termen als sneeuw armageddon, en een aantal clickbait media pakte dat op als feit zonder aarzelen. In winters komt dat gewoon regelmatig voor dat een aantal leden uit een van de betere modellen voor sneeuw of koude temperaturen gaan. En in de zomer springen regelmatig een aantal lijnen richting de 30 graden. Kun je om zoveel dagen roepen dat het 30 graden gaat worden of onweer des doods gaat uitbreken. Dit is gewoon het bewust verkeerd interpreteren van de data, want veel van die gasten weet echt wel dat het een kleine kans op is.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:48 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wees nou eens wat kritischer in wat je leest. Er was maar één weermodel die dit voorspelde en het was niet eens de meest vooraanstaande. Het KNMI ergert zich aan dit soort berichten.
En trouwens, aan sneeuw ga je niet dood, jij met je sneeuw des doods.
Waar ik het vandaan heb is het uitgebreide weerbericht op NPO 1 en de weermensen in de kranten. Die spreken hun ergernis uit over dit soort nieuws. Daarbij werd gezegd dat je niet moet uitgaan van één model, maar dat sommige kranten dit wel doen om lezers te trekken.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 18:38 schreef Momo het volgende:
[..]
ECMWF is wel het meest vooraanstaande model wat er op dit moment is wereldwijd echter bestaat de model run uit 50 verschillende ensemble runs(leden op zijn Nederlands), dit is om de onzekerheid van de voorspelling aan te geven. Een aantal clickbait hobby meteorologen online presenteerde een enkele run als de voorspelling en kwamen aan met termen als sneeuw armageddon, en een aantal clickbait media pakte dat op als feit zonder aarzelen. In winters komt dat gewoon regelmatig voor dat een aantal leden uit een van de betere modellen voor sneeuw of koude temperaturen gaan. En in de zomer springen regelmatig een aantal lijnen richting de 30 graden. Kun je om zoveel dagen roepen dat het 30 graden gaat worden of onweer des doods gaat uitbreken. Dit is gewoon het bewust verkeerd interpreteren van de data, want veel van die gasten weet echt wel dat het een kleine kans op is.
Kijk hier heb je bijvoorbeeld de output van 2 belangrijke modellen met de verschillende ensemble members.
[ afbeelding ]
Na de 20ste gaan een aantal lijntjes voor heel koud weer. Je zou heel hard kunnen gaan roepen dat het weer heel koud gaat worden, de kans is echter klein.
De Telegraaf.quote:Op zondag 14 januari 2024 17:18 schreef Za het volgende:
[..]
Van wie is deze oneliner eigenlijk afkomstig?
Welke hysterische gek heeft dit bedacht?
Jou laten clicken op artikelen van de Telegraaf.quote:Op zondag 14 januari 2024 17:20 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
wat doet zo ontwikkeld iemand bij zo'n shitkrant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |