De meeste van onze overtuigingen zijn gebaseerd op (onderbuik)gevoel en met confirmation bias dikwijls verpakt als "rationeel". En die confirmation bias wordt nog eens versterkt door hoe zoekmachines en social media opereren.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja vroeger waren er echt mensen die dat geloofde... laatst zag ik zoiets over toen twitter on-line kwam ook zoiets.... als je het hebt over de grootste fouten van de mensheid, dan is dat er wel 1 van de grootste....
Ja... en dat terwijl je alleen maar naar de zonnepanelen in Europa en Australië hoeft te kijken om te zien dat een platte aarde niet zo lekker werkt.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Niet een verrassing als je ziet dat zelfs de platte aarde weer in zwang is
Aangezien ze daar kerst vieren op 25 en 26 juni sta ik daar niet eens van te kijken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja... en dat terwijl je alleen maar naar de zonnepanelen in Europa en Australië hoeft te kijken om te zien dat een platte aarde niet zo lekker werkt.
Of ze leggen ze voor de lol op het noorden daar.
Jij kan niet bedenken dat je met 11.000 weerstations wereldwijd die volledig voldoen aan de norm om temperaturen te meten je al potentieel ruim 8 miljoen te breken records hebt?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja deze nonsens is inderdaad nieuw voor mij en ik kan dat zelf nooit bedenken.
Dan is alsnog t land plat hoorquote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Er zal dus misschien een halve mm aan sneeuw vallen volgende week.
Altijd goed weer daar.quote:
Ons eigen weermodel Amara Onwukaquote:
Ja toen was het flink koud en veel gewandeld toen vanwege het thuiswerken.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso een week. Ik weet dat ik bij een maatje aan het borrelen was en dat we de sneeuwlaag op zijn picknicktafel elk uur zagen groeien. Had in jaren niet zo'n dik pak gezien (in NL althans).
quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ons eigen weermodel Amara Onwuka
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Laat de sneeuw maar komen!
Vanmiddag komen er 2x 20kg zakken "No Mess" vogelvoer binnen, 25kg pinda's en 2 nieuwe Apollo 8 voedersilo's.
Heb nu al medelijden met de pakketbezorger
Ja, heb nu de wat kleinere Apollo's (zijn al 8 jaar oud ofzo) en hopelijk hoef ik deze wat minder vaak bij te vullenquote:
Dat is wel verrassendquote:Op woensdag 10 januari 2024 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, heb nu de wat kleinere Apollo's (zijn al 8 jaar oud ofzo) en hopelijk hoef ik deze wat minder vaak bij te vullen
Het is wel kwaliteit, ze zijn met diverse stormen al een paar keer uit de boom gepleurd en zijn nog heel.
Voor pinda's heb ik de pinda variant, die gaat wel een week mee voor hij leeg is, dus die blijven hangen.
Je kan de pinda's ook in de Apollo doen maar dan zijn ze wat sneller leegquote:
quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan de pinda's ook in de Apollo doen maar dan zijn ze wat sneller leeg![]()
Ook spechten komen hier hakken.
[ afbeelding ]
1979.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:28 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was de sneeuwbom des doods. Maar ik laat me graag verassen door het klimaat weer.
Deze waren ook 'leuk' kan ik mij nog herinneren. Relatief veel en relatief laat in de winter.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:28 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was de sneeuwbom des doods. Maar ik laat me graag verassen door het klimaat weer.
2005 was denk ik de dikste sneeuwlaag die ik ooit in Nederland heb gezien.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Deze waren ook 'leuk' kan ik mij nog herinneren. Relatief veel en relatief laat in de winter.
2005
2013
Zo midden in de jaren 80 was er ook veel sneeuw.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Deze waren ook 'leuk' kan ik mij nog herinneren. Relatief veel en relatief laat in de winter.
Ik kan me van sneeuw in 2005 gewoon echt niks meer herinneren, het zal de ouderdom wel zijnquote:Op woensdag 10 januari 2024 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2005
2013
2005 lag hier ook wel een aardig pakje in het noorden. Ik moest 2 maart naar Harlingen vanuit Kollum en dat was nog wel een redelijk avontuur, vooral in de woonwijken was het soms wel pittig.quote:Op woensdag 10 januari 2024 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2005
2013
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |