quote:In Zuid-Korea is unaniem een wetsvoorstel aangenomen dat het slachten van honden en de verkoop van hondenvlees verbiedt. De wet gaat vanaf 2027 gelden, waarmee er een einde komt aan een eeuwenoude traditie in het Oost-Aziatische land.
Met 208 stemmen voor en 0 stemmen tegen kwam het voorstel door het parlement. Het verbod geldt voor het fokken, slachten en verkopen van honden voor consumptie, waarop straks 2 tot 3 jaar gevangenisstraf staat of boetes tot 30 miljoen won (ruim 20.000 euro). In het wetsvoorstel staan geen straffen op het eten van hondenvlees.
..
De nieuwe wet voorziet ook in financiële compensatie voor bedrijven die handelen in honden of hondenvlees. Volgens overheidscijfers heeft Zuid-Korea ruim 1100 boerderijen waar honden voor consumptie worden gefokt en zo'n 1600 restaurants waar het vlees wordt geserveerd.
Naar de buren in het noorden natuurlijk, die doen niet mee aan dit soort malligheid.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:18 schreef Dven het volgende:
Godverdomme, waar moet ik nu heen voor een moot gebakken hont
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:11 schreef Hortensia_ het volgende:
Mooi. Nu de rest van alle dieren nog.
Het is nog wel eens in de aanbieding op willekeurige parkeerplaatsen in de zomer.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:18 schreef Dven het volgende:
verhuisdieren.nl particuleren willen vaak gratis van de hond af, zo ben ik van Shadow afgekomenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:18 schreef Dven het volgende:
Ook een organisatie van niks dus.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:17 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
verhuisdieren.nl particuleren willen vaak gratis van de hond af, zo ben ik van Shadow afgekomen
Zoals dat stierenvechten in Spanje.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:03 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Goed dat er een einde is gekomen aan deze gruwelijke manier van dieren houden en behandelen voor hun vlees.
Nu de rest ook nog aan banden leggen zodat meer dan erbarmelijke omstandigheden en marteling niet meer mogen.
Oa ja, maar ook de behandeling van ander slachtvee en dieren voor bont in dat land zelf.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals dat stierenvechten in Spanje.
Heb je ook.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:24 schreef Intint het volgende:
[..]
En dan zeggen dat IK een obsessie heb
Ja hoor heldquote:Op donderdag 11 januari 2024 12:51 schreef Gimmick het volgende:
Elke keer als ik een anti-hondenvlees artikel lees gaat er bij een extra groot stuk golden retriever de pan in.
Mwah. De straathonden leveren ook veel problemen op. Het zijn vooral oude mensen op het platteland die nog hond aten. Maar die fokken dan wat honden waar een deel van op straat terecht komt. Er zijn nu plekken waar borden waarschuwen voor roedels wilde honden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
Tja Zuid-Korea...
Wannabe westerlingen.
Hoef je geen held voor te zijn. Die goedzakken met hun grote ogen komen kwispelend aangelopen als je met manchette klaar staat. Probeer eens een rottweiler.quote:
De reden waarom ik dat doe is omdat jij mij beschuldigd van elke keer te posten over een topic dat over vlees eten gaat terwijl jij 9 van de 10 keer al eerder van de partij bent dan mij.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je ook.
Wederom reageer je op mij vanuit het niets met een jankmuilpost.
Je probeert iedere keer je gram te halen, maar het lukt je niet.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:36 schreef Intint het volgende:
[..]
De reden waarom ik dat doe is omdat jij mij beschuldigd van elke keer te posten over een topic dat over vlees eten gaat terwijl jij 9 van de 10 keer al eerder van de partij bent dan mij.
Daar zijn de honden al op, die zijn allang aan de buren begonnen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 13:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Naar de buren in het noorden natuurlijk, die doen niet mee aan dit soort malligheid.
Je kunt het ook gewoon bestellen, dat is nog makkelijker.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:01 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Hoef je geen held voor te zijn. Die goedzakken met hun grote ogen komen kwispelend aangelopen als je met manchette klaar staat. Probeer eens een rottweiler.
WTFquote:Op donderdag 11 januari 2024 15:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon bestellen, dat is nog makkelijker.https://www.koninkhondenvlees.nl/
Achterlijke Spanjaarden. Dat dat anno 2024 nog steeds gebeurt.quote:Op donderdag 11 januari 2024 13:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals dat stierenvechten in Spanje.
Ja maar cultuur!quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Achterlijke Spanjaarden. Dat dat anno 2024 nog steeds gebeurt.
Haha aangezien je qua argumenten nooit verder komt dan 'hur dur religie dur' haal ik hele kilo's in de discussies met jou rondom dit thema maar de zelfreflectie om dat zelf te zien lijkt niet aanwezig te zijn bij je.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je probeert iedere keer je gram te halen, maar het lukt je niet.
2de obsessie van je
Nou het is wel leuk om te zien als er weer een cocky stierenvechter gespietst wordt.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:30 schreef Intint het volgende:
[..]
Haha aangezien je qua argumenten nooit verder komt dan 'hur dur religie dur' haal ik hele kilo's in de discussies met jou rondom dit thema maar de zelfreflectie om dat zelf te zien lijkt niet aanwezig te zijn bij je.
Nee, je wint je discussie niet op inhoud. Dat denk je. Want je 'wint' geen enkele discussie. Een discussie is een uitwisseling van gedachten en geen wedstrijd.quote:En ja, het voelt lekker om discussies op inhoud te winnen van mensen die alleen maar vanuit de onderbuik kunnen redeneren. Als dat mijn obsessie is; so be it.
Wat is dit joh?!quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon bestellen, dat is nog makkelijker.https://www.koninkhondenvlees.nl/
Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou het is wel leuk om te zien als er weer een cocky stierenvechter gespietst wordt.
Nou nee. Want de stier verliest altijd.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou het is wel leuk om te zien als er weer een cocky stierenvechter gespietst wordt.
En zelfs als zo'n knakker het nog weet te verprutsen en op z'n muil gaat komen er direct helpertjes met lappen aangesneld om het dier van 'm af te krijgen. Het is zo'n verschrikkelijk laffe constructie gewoon.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 00:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Nou nee. Want de stier verliest altijd.
Zwak gemaakt ervoor, dan komen eerst de ruiters die wat aderen open snijden en wat pezen doorsnijden. Zonder dat zouden de meeste stierenvechters niet zo stoer kunnen doen.
Prima, vervang het woordje discussie maar door debat dan.quote:Op donderdag 11 januari 2024 17:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Nee, je wint je discussie niet op inhoud. Dat denk je. Want je 'wint' geen enkele discussie. Een discussie is een uitwisseling van gedachten en geen wedstrijd.
Dus deze post van jou laat heel goed zien hoe jij er in staat. Je wil die uitwisseling van gedachten winnen omdat jij denkt de morele hoogte te hebben vanwege de inhoud die je denkt te hebben. En daarbij nog even een sneer naar te geven naar de mensen met wie je die gedachte uitwisseling hebt.
Hoezo obsessie?
Goeden dag verder.
Fok! een debatquote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:05 schreef Intint het volgende:
[..]
Prima, vervang het woordje discussie maar door debat dan.
En het gaat me niet om de morele hoogte te hebben. Genoeg zaken die ik doe die niet moreel zijn. Het gaat me om argumentsterkte, logica, drogredenen etc. En ag gossie, nu ga jij huilie doen omdat ik een sneertje uitdeelde? De enige reden waarom ik me enigszins toxisch opstel tov jou is omdat in de discussies debatten die we tot nu toe gehad hebben over dit onderwerp jij altijd de gene bent die met persoonlijke aanvallen komt en het niet inhoudelijk kan houden.
Vergeet paarden niet. Een edel dier is ook anders.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:52 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onzin zeg. Als je koeien en varkens mag eten dan is er geen enkele goede reden om honden eten te verbieden.
Wijs me even opeen definitie van het debat waarbij vermeldt staat dat debatten enkel gehouden kunnen worden door mensen die het gewone volk ontstijgen?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fok! een debat. Gast dit zijn discussies van gewoon volk. Een dorpsplein op internet. Thats it.
En je gaat maar door en door en door en door. En dan naar mij komen met 'Je BeNt PeRsOoNlIjK'
Het zit je hoog blijkbaar.
Een advies voor je: reageer niet.
En je gaat verder en verder en verder met reageren.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:04 schreef Intint het volgende:
[..]
Wijs me even opeen definitie van het debat waarbij vermeldt staat dat debatten enkel gehouden kunnen worden door mensen die het gewone volk ontstijgen?
Wat geeft jou uberhaupt het recht om te bepalen wat voor een type discussie dit is? Voor jou is het een discussie waar je gewoon wat dingen neer kan plempen zonder er te veel bij na te denken (was overigens al duidelijk) en ik vind het het interessant om mensen om mensen die heel weinig kennis van zaken hebben maar toch heel erg emotioneel zijn rondom bepaalde onderwerpen te confronteren hiermee.
En jij gaat nu toch ook door? Waarom mag jij doorgaan en ik niet? En ik snap dat je liever hebt dat ik niet reageer en ik weet ook waarom je dat liever niet hebt maar dan heb je pech. Als jiij zo graag wil stoppen met dit gesprek (mag ik het zo noemen van je om kom je weer met een Van Dale aanzetten?) dan stop je nu toch gewoon met reageren?
Jammer dat ze hun 'grap' op de FAQ pagina zo direct uitleggen. Was anders op zich wel grappig geweest als je daadwerkelijk had kunnen bestellen en dan pas bij het afrekenen een soort 'hihi je bent er in getrapt' pagina te zien had gekregen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik wilde stoppen met praten dus waarom is dat een punt?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En je gaat verder en verder en verder met reageren.
Hoezo obsessie.
Ik lees het niet eens meer van je. Zie het advies in mijn vorige post.
Volg het op
Op de socials gaan ze er wel langer mee door voordat ze de ‘grap’ uitleggen. Dan zie je goed de heel emotionele reacties van mensen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:59 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jammer dat ze hun 'grap' op de FAQ pagina zo direct uitleggen. Was anders op zich wel grappig geweest als je daadwerkelijk had kunnen bestellen en dan pas bij het afrekenen een soort 'hihi je bent er in getrapt' pagina te zien had gekregen.
Maar ja, vegans hebben dan ook geen humor.
Overigens is er mijn inziens niks mis met hont eten. Immers, varkens zijn ook intelligente dieren en die vreten we ook. Zit wat mij betreft dan ook geen verschil tussen. In tegenstelling tot wat deze site wil bereiken, was ik me daar al bewust van en werkt dat truukje bij mij niet. Varkens eten is inderdaad zielig en dus hond ook. Dus moet je allebei gedogen, of allebei niet.
Hypocrisie is een ernstige aandoening.
Deze blijft ook mooi:quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Op de socials gaan ze er wel langer mee door voordat ze de ‘grap’ uitleggen. Dan zie je goed de heel emotionele reacties van mensen.
Maar het is dan ook geen grap; het is juist bedoeld om de hypocrisie die je noemt aan te kaarten. Want heel veel mensen maken dus wel een enorm onderscheid in diersoorten en de behandeling/het gebruiken en doden ervan. Alsof een varken minder gevoel zou hebben dan een hond.
Het gaat niet zozeer om het soort vlees. Maar om de manier waarop.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:52 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onzin zeg. Als je koeien en varkens mag eten dan is er geen enkele goede reden om honden eten te verbieden.
En maar doorgaan en maar doorgaan.quote:
Tijd dat we daar eens een knokploeg op afsturen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja maar dan kun je ook gewoon eisen opleggen dat er anders met die honden moet worden omgegaan.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het soort vlees. Maar om de manier waarop.
De traditie van hondenvlees eten schrijft voor dat ze echt erbarmelijk behandeld worden. Dat zou het vlees lekkerder maken.
Dat gaat dus standaard met een hoop pijn en ellende gepaard
Als honden oké zijn om te eten, waar trek je dan de grens? Of mag alles?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dan kun je ook gewoon eisen opleggen dat er anders met die honden moet worden omgegaan.
Ik zou de grens trekken bij dieren die bedreigd worden. Maar wie een manier vind om ze voor consumptie te fokken mag dan van mij.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 09:39 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Als honden oké zijn om te eten, waar trek je dan de grens? Of mag alles?
- katten
- dolfijnen
- bonobo’s
- chimpansees?
Is dat zo? Heb het idee dat in zulke landen sowieso niet zo veel aandacht is voor dierenwelzijn, dus waarom ineens wel voor honden.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 19:59 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het soort vlees. Maar om de manier waarop.
De traditie van hondenvlees eten schrijft voor dat ze echt erbarmelijk behandeld worden. Dat zou het vlees lekkerder maken.
Dat gaat dus standaard met een hoop pijn en ellende gepaard
Uit normale bronnen en manieren wordt dat vlees niet gegeten. En het geeft een te grote kans op dat het toch gruwelijk wordt gedaan achter de schermen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 09:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dan kun je ook gewoon eisen opleggen dat er anders met die honden moet worden omgegaan.
Omdat deze traditie zelfs niet zoveel oog voor dierenwelzijn overstijgt.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 09:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb het idee dat in zulke landen sowieso niet zo veel aandacht is voor dierenwelzijn, dus waarom ineens wel voor honden.
Heb je een betrouwbare bron over dat vantevoren martelen?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 10:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Omdat deze traditie zelfs niet zoveel oog voor dierenwelzijn overstijgt.
Dit gaat echt over bewust pijn doen.
Ik zal vanmiddag of morgen even kijken of ik een bron erbij kan vinden.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare bron over dat vantevoren martelen?
Graag wel bronnen die over Zuid-Korea gaan. Want dat die visie bestaat (in bijvoorbeeld China) weet ik ook, maar in Zuid-Korea focust de kritiek zich bij mijn weten puur op de diersoort (en is wel degelijk het gevolg van internationale reacties en vervolgens zelf opgelegde druk, om te voldoen aan een westers ideaalbeeld).quote:Op zaterdag 13 januari 2024 10:37 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik zal vanmiddag of morgen even kijken of ik een bron erbij kan vinden.
Maar slaan, schoppen, boten breken enzo zijn aan de orde van de dag.
Levend koken is de normale manier van doen.
De adrenaline zou het vlees 'zoeter' maken. Roofdier vlees is niet zo lekker van zichzelf. Het is niet voor niets dat er wereldwijd maar bar weinig roofdieren worden gegeten.
Klopt ja, dat heb ik ook eens gelezen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 10:48 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Graag wel bronnen die over Zuid-Korea gaan. Want dat die visie bestaat (in bijvoorbeeld China) weet ik ook, maar in Zuid-Korea focust de kritiek zich bij mijn weten puur op de diersoort (en is wel degelijk het gevolg van internationale reacties en vervolgens zelf opgelegde druk, om te voldoen aan een westers ideaalbeeld).
Hier lees ik bijvoorbeeld dat ze in hokjes worden gezet met net genoeg eten om te overleven en gedood worden door elektrocutie (dat is gewoon normaal voor slachtdieren en zelfs een voorbeeld van zogenaamd diervriendelijke slacht die superieur zou zijn ten opzichte van halal en koosjere slacht). In China, Vietnam, Indonesië en India zouden honden wel gestolen en doodgeslagen worden.
Vind je? waarom dan?quote:
Omdat het goed de disconnect weergeeft bij mensen tussen vlees en dieren. De mensen in het filmpje trappen vrij makkelijk in de ‘val’ van de verslaggever, maar die cognitieve dissonantie zit bij heel veel vleeseters. Geef een dier een persoonlijkheid en slachten wordt een afschuwelijk iets. Je ziet het ook in nieuwsberichten over een koe die ontsnapt op weg naar het slachthuis. Opeens juicht iedereen voor de koe en zijn mensen diep geschokt als de koe wordt doodgeschoten.quote:
Maar wat heb je dan 'ontdekt' als verslaggever? waarom zouden mensen consequent moeten zijn?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:42 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Omdat het goed de disconnect weergeeft bij mensen tussen vlees en dieren. De mensen in het filmpje trappen vrij makkelijk in de ‘val’ van de verslaggever, maar die cognitieve dissonantie zit bij heel veel vleeseters. Geef een dier een persoonlijkheid en slachten wordt een afschuwelijk iets. Je ziet het ook in nieuwsberichten over een koe die ontsnapt op weg naar het slachthuis. Opeens juicht iedereen voor de koe en zijn mensen diep geschokt als de koe wordt doodgeschoten.
Je ziet het nog sterker tussen verschillende diersoorten. Sla een ruit in van een auto om een hond te redden en je bent een held. Breek het slot van een vrachtwagen om 100 varkens te redden en je bent een terrorist.
De verslaggever ontdekt niets. Hij geeft ons iets om over na te denken en te discussiëren.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wat heb je dan 'ontdekt' als verslaggever? waarom zouden mensen consequent moeten zijn?
Is dat zo? volgens mij ben je in ethiek juist per definitie inconsequent. Het heeft juist weinig met nihilisme te maken. Eerder met de menselijke psyché begrijpen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:15 schreef Gimmick het volgende:
[..]
De verslaggever ontdekt niets. Hij geeft ons iets om over na te denken en te discussiëren.
Tja, die tweede opmerking gaat al heel snel richting het nihilisme en die discussies win ik niet. Je hoeft niet consequent te zijn - de wereld draait door. Over het algemeen vinden we het belangrijk in de ethiek om consequent te zijn.
Dat is het ‘there no ethical consumption under capitalism and therefore we shouldn’t even try’-argument. Komt toch aardig in de buurt van nihilisme. We hoeven niet perfect te zijn. Als we vandaag iets beter doen dan gister zie ik dat als winst. Om te weten wat we beter kunnen doen moeten we onze morele blinde vlekken onder ogen durven zijn. Over de behandeling van dieren bijvoorbeeld. Of kindslavernij. Als jij deze verslaggever en mij wilt onderwijzen over kindslavernij: graag. Dat help ons allemaal.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is dat zo? volgens mij ben je in ethiek juist per definitie inconsequent. Het heeft juist weinig met nihilisme te maken. Eerder met de menselijke psyché begrijpen.
De verslaggever in kwestie is ook inconsequent over allerlei zaken. Kans zelfs groot dat hij er totaal geen weet van heeft.
Vind je kinderslavernij immoreel? uiteraard vind je dat. Zoals vrijwel iedereen. Toch maakt iedereen er (indirect) gebruik van. Schandalig ! ben je consequent ga je volledig zelfvoorzienend leven, zodat je zeker weet dat jij geen onderdeel uitmaakt van kinderslavernij.
Het is goed dat je dit benadrukte.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 10:48 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Graag wel bronnen die over Zuid-Korea gaan. Want dat die visie bestaat (in bijvoorbeeld China) weet ik ook, maar in Zuid-Korea focust de kritiek zich bij mijn weten puur op de diersoort (en is wel degelijk het gevolg van internationale reacties en vervolgens zelf opgelegde druk, om te voldoen aan een westers ideaalbeeld).
Hier lees ik bijvoorbeeld dat ze in hokjes worden gezet met net genoeg eten om te overleven en gedood worden door elektrocutie (dat is gewoon normaal voor slachtdieren en zelfs een voorbeeld van zogenaamd diervriendelijke slacht die superieur zou zijn ten opzichte van halal en koosjere slacht). In China, Vietnam, Indonesië en India zouden honden wel gestolen en doodgeslagen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |