Precies.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:35 schreef Tarado het volgende:
Alleen in dit geval hebben ze niet veel keus anders dan doorgaan Hamas zoveel mogelijk uit te roeien, hoe de toekomst van Gaza gaat zijn weet ik niet.
in een interview zei israelische historicus illan pape, "het trieste aan deze oorlog is dat het voor zowel de palestijnen als de israelis niets zal veranderen".quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.
Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank. En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Het in twijfel trekken van Westerse media outlets. Heb je weer eens gezopen of heb je gewoon last van selectief geheugenverlies? Roep je nog steeds om verkrachtingsfilmpjes trouwens?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Welk argument? Het ontbreekt aan argumenten bij je.
Maar Gaza wordt niet verjoodst, laat staan ten koste van niet-joodse inwoners. En er is ook al geen verzet; er is terreur. 7 oktober was geen verzetsactie, maar een terreuractie. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.
De oorzaak is hier niet belangrijk meer. Alleen de manier waarop ze worden aangepakt, en het Palestijnse bestaan na be๋indiging van de macht van de terreurgroepen.quote:Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank.
Dat is niet in Gaza. Je zou dan verwachten dat het verzet uit de hoek van de Westbank zou komen.quote:En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.
Verspreking? Welke bezetting?quote:Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting
Dat zijn twee problemen, elk met hun eigen aanpak. Ikzelf wil Hamas vernietigd zien en de Palestijnen (allemaal; in Gaza ้n in de Westbank) gederadicaliseerd. Tegelijk wil ik dat de nederzettingen in de Westbank worden opgedoekt en de kolonisten teruggestuurd naar Isra๋l.quote:en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Of dom.quote:
Goh, na het brutaal afslachten van 1200 man is er tenminste 1 van jullie die Hamas toch wel als een probleempje ziet. De rest zit nog in de "7 oktober is niet gebeurt, show me the proof" fase. Chapeau.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank. En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Zijn zoon zat op de achterbank bij een stel terroristen. Dan is de kans vrij groot dat je gedroned wordt ja.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Of dom.
Maar dat is wel een bak ellende en pech.
Hoe lang zeg je dit nou al?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:47 schreef Discombobulate het volgende:
Kwestie van tijd dat het een regionale oorlog wordt. Ook de VS is er beducht op dat Netanyahu een front met Hezbollah opent om aan de macht te blijven.
En al deze lui vergeten "gemakshalve" maar dat er 21 vredesakkoorden lagen, klaar om ondertekend te worden.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:50 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar Gaza wordt niet verjoodst, laat staan ten koste van niet-joodse inwoners. En er is ook al geen verzet; er is terreur. 7 oktober was geen verzetsactie, maar een terreuractie. Hoe verklaar je dat dan?
[..]
De oorzaak is hier niet belangrijk meer. Alleen de manier waarop ze worden aangepakt, en het Palestijnse bestaan na be๋indiging van de macht van de terreurgroepen.
[..]
Dat is niet in Gaza. Je zou dan verwachten dat het verzet uit de hoek van de Westbank zou komen.
Maar dat gebeurt niet.
Hamas (en de andere terreurgroepen) maken trouwens geen melding van wat jij hier zegt. Die hebben het uitsluitend over bezet Palestina en hun missie om alle joden te doden.
[..]
Verspreking? Welke bezetting?
[..]
Dat zijn twee problemen, elk met hun eigen aanpak. Ikzelf wil Hamas vernietigd zien en de Palestijnen (allemaal; in Gaza ้n in de Westbank) gederadicaliseerd. Tegelijk wil ik dat de nederzettingen in de Westbank worden opgedoekt en de kolonisten teruggestuurd naar Isra๋l.
Als jij denkt dat Ra'am (United Arab List) ooit een noemenswaardige rol in de israelische politiek of toekomstige regering gaat spelen na verkiezingen......dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Even eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat een aanzienlijk deel van het Israelische electoraat daarop stemt?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:29 schreef HannahVrede het volgende:
Ik denk dat hier de oplossing zoals aangeboden bij de Isra๋lische verkiezingen door de Reshima Aravit Me'uchedet/ Ra'am, bij monden van Mansour Abbas, hier en goede uitleg en verklaring voor heeft. Ik weet ook niet of hij zo blij zou zijn met het relaas zoals beschreven hier in jouw bijdrage - het lijkt er op dat je hier het verschil tussen het Gazagebied en de West-Oever even door elkaar husselt.
Precies. Want in de Westbank waar Abbas gewapend verzet lang geleden vaarwel zei is dat ook gebeurd toch? Hij kreeg ook een mooie beloning en voor zijn erkenning van Israel? 100x meer nederzettingenquote:Daarnaast is het goed mogelijk om, na vertrek van Hamas en andere militante bewegingen een duurzame conflictoplossing te bespreken.
De hele dag, elke dag, in elke topic.quote:
Die video ziet er niet best uit, ook al heb ik geen idee wat ze schreeuwen.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:39 schreef egayalS het volgende:
olaf scholz be like, "ik twijfel er niet aan dat de israelis zich houden aan het oorlogsrecht"
israelische president herzog be like, "ik accepteer niet dat er een verschil is tussen burgers en militanten in gaza"
[ twitter ]
Waarom gelijk zo agressiefquote:Op zondag 7 januari 2024 16:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, makes sense, dat je dan gaat roepen richting een god waar je niet in gelooft.
Wat een incoherente onzin.
Jij hebt het over terroristen. Heeft idf al iets verklaard over die aanval op die auto?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn zoon zat op de achterbank bij een stel terroristen. Dan is de kans vrij groot dat je gedroned wordt ja.
Ik steun hen niet, maar ik verwacht ook niet dat ze binnenkort zullen verdwijnen, je overschat Isra๋l te veel.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:17 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sterkte de komende tijd.
Hamas loopt op z'n einde, Hezbollah is daarna aan de beurt. De partijen waar je je hoop op vestigt zijn binnenkort verleden tijd... en daar zul je je overheen moeten zetten.
Ik ook. En daarmee gaat dit conflict niet worden opgelost. Tenzij diegenen die enige leverage over Israel hebben hen verantwoordelijk houden. Dus gevolgen verbinden aan het feit dat Israel niet toegeeft. Het is zoals de Haaretz journalist zei een aantal dagen geleden op dit moment; "onze enige hoop om de bezettingspolitiek te beeindigen zijn sancties. Israel zelf en de samenleving gaat dat niet doen".quote:
Ze verliezen het toch al. Al ver voor 7 Oktober, dag in dag uit. Palestijnen hebben al lang geen illusie (meer) dat de internationale gemeenschap Israel op eniger manier verantwoordelijk gaat houden dat een verandering teweeg kan brengen in hun nederzettingenpolitiek. Wat gelijk de groei verklaart van gewapend verzet. Die uitzichtloosheid. En wat Israel maar een definitieve eindoplossing biedt want nederzettingen bijbouwen gaan ze niet opzeggen; Palestijnen massaal deporteren of afmaken. Zolang dat niet gebeurd gaat men in de huidige situatie alszijnde volledig stateloos en zonder hoopvol uitzicht niet voorkomen dat nieuwe generaties naar gewapend verzet grijpen.quote:Zoals al door velen opgemerkt, oct 7 heeft de palestijnse zaak 50 jaar terug gezet.
Jij weet wat dat is?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
Met dat kansloze 'IOF' gelul diskwalificeert de bron zichzelf al direct
Geen antwoord op mijn vraag. Kom op. Je kan het wel. Dus nog maar een keer dan:quote:Op maandag 8 januari 2024 13:35 schreef Tarado het volgende:
Of je quote of je quote me niet maar .... doen we niet aan h่.
Ik denk niet dat Israel Hamas volledig kan vernietigen, wel grote verliezen toebrengen en het is ook niet zo dat ik alles wat Israel doet goedkeur, zeker niet op de Westbank. Alleen in dit geval hebben ze niet veel keus anders dan doorgaan Hamas zoveel mogelijk uit te roeien, hoe de toekomst van Gaza gaat zijn weet ik niet.
Ik was bezig met een antwoord, stuk voor stuk beantwoorden van je (soms terechte) vragen en opmerkingen, todat ik bij dit punt aankwam en mij eigenlijk de smaak ontnam om nog te willen reageren.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:54 schreef Aloulu het volgende:
Ben je echt serieus dat je o-zo de vredesstichter bent die je hier uithangt? En het is zo zielig allemaal voor de Palestijnen ook vooral. Dan moet je op zijn minst verkondigen - behalve dat je tegen Hamas terecht bent - dat Israel verantwoordelijk moeten worden gehouden internationaal waaronder door Westerse partners voor hun voortdurend uitbreidende nederzettingen op zijn minst. En verantwoordelijk houden betekent in daden, dus consequenties aan verbinden. Zolang jij daar niet voor pleit zijn je zoete woorden geen knip voor de neus waard.
...
De beproefde manier om mensen doodangsten te laten uitstaan, hard op ze afrennen terwijl je Allah Akbar schreeuwt 👍quote:Op maandag 8 januari 2024 13:58 schreef Eriksson666 het volgende:
She then approached the IDF soldiers, running at the checkpoint while shouting "Allahu Akbar," at which point the soldiers opened fire, killing her.
Ik doelde op het Israel-Palestina topic voor 7 Oktober. "Toen het nog OK was" (voor Israel ja). Dat ik daar de helft van de namen die ik hier zie nauwelijks voorbij zag komen omdat het veel minder interessant was......tenzij je al zag en het nieuws volgde dat het sowieso er al steeds slechter uit zag in Palestijnse gebieden voor Palestijnen dankzij deze Israelische regering. Uiteraard, keur je dat niet goed. Maar ik ben wel benieuwd of je pleit voor daadwerkelijke accountability (in daad) voor Israel's eeuw continuerende nederzettingenpolitiek. En zoja, waar pleit je voor? Kan ik daaruit afmeten hoe erg jij voor vrede bent, naar mijn mening.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:14 schreef HannahVrede het volgende:
Ik was bezig met een antwoord, stuk voor stuk beantwoorden van je (soms terechte) vragen en opmerkingen, todat ik bij dit punt aankwam en mij eigenlijk de smaak ontnam om nog te willen reageren.
Ik denk dat je in het vorig topic even een een stuk hebt gemist van mijn bijdrage (?) en ik wens je een heel goede dag en succes met je bijdragen hier verder - maar ik ga niet op dit soort persoonlijke aantijgingen in, al zouden ze gemaakt zijn door emotionele betrokkenheid en overmacht. Ook ik denk ondanks mijn betrokkenheid na over hoe ik dingen verwoord en plaats - dit vond ik cru, niet gepast.
Dus een of andere geestelijk instabiele persoon probeert suicide by cop/soldier, en daar uit moet ik destileren dat IDF verkeerd bezig is ofzo?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:58 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo agressiefje kunt ook gewoon om een bron vragen, ik praat namelijk geen onzin en deel alleen maar feiten!
Jewish woman killed by IDF had struggled with mental health since childhood
Sapir Livnat Green disguised herself as a terrorist in order to end her own life one year after losing her best friend, Tikva Saban to suicide.
The Israeli Jewish woman who was shot and killed by IDF soldiers on Tuesday after disguising herself as a terrorist, apparently in a deliberate act to end her own life, has been identified as 26-year-old Sapir Livnat Green.
Green arrived at the Metsudat Yehuda checkpoint in the South Hebron Hills area on Tuesday afternoon, dressed all in black and stereotypical Arab garb and brandishing a gun.
She then approached the IDF soldiers, running at the checkpoint while shouting "Allahu Akbar," at which point the soldiers opened fire, killing her.
While the woman was initially misidentified and reported to have been a Palestinian terrorist, it was soon discovered that she was Jewish and that she had suffered from severe mental health issues and suicidal ideation throughout her life.
https://www.jpost.com/israel-news/article-742608
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |