abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211960178
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zijn binnenkort verkiezingen in Isra๋l, toch?
Nee, is 2026 officieel pas eigenlijk weer want ze zijn "net geweest" alleen een hele, groter groeiende groep mensen wil graag n๚ herverkiezingen en houden daar ook grote protesten voor. Vandaag is er een 'sit-in' voor het gebouw van de Knesset en de spanningen groeien. Al een tijdje is het gebouw slechter toegankelijk (gemaakt) in de aanloop van deze spanningen, bijvoorbeeld.

Tenslotte liep de onvrede al in januari van vorig jaar hoog op. We zijn inmiddels een jaar en zware oorlog verder en het aantal keuzes in partijen is toegenomen, zeker met Ra'am nu die ook groeiende was/is.
pi_211960179
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij noemt het IDF journaal betrouwbaar. Als er iets bewezen onbetrouwbaar is , is het wel het IDF.
We hadden het over een Haaretz artikel waar jij mee kwam?

Wordt het je allemaal te veel? :D
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 8 januari 2024 @ 13:20:37 #78
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_211960188
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij noemt het IDF journaal betrouwbaar. Als er iets bewezen onbetrouwbaar is , is het wel het IDF.
Mwoah als we dan toch gaan vergelijken dan komt Hamas behoorlijk veel slechter uit de bus. Maar dat doet er ook niet echt toe. Ben blij dat ze daar nu eens iets aan doen
  maandag 8 januari 2024 @ 13:20:55 #79
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_211960191
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:17 schreef egayalS het volgende:

[..]
oh israel vecht voor de gijzelaars? is dat waar de israelis mee bezig zijn? srsly?

ik dacht dat ze eigenhandig ik weet niet hoeveel gijzelaars hebben afgemaakt met hun bombardementen en conform idf instructies om iedereen van "fighting age" af te schieten, drie gijzelaars hebben doodgeschoten terwijl ze smeekten om hun leven met ontblote bovenlijf handen omhoog en een witte vlag.
en niet te vergeten hoe ze op 7 oktober conform de hanibal doctrine met gevechtshelikopters en tankshells hebben geschoten op gijzelaars https://en.wikipedia.org/wiki/Hannibal_Directive

ze doen inderdaad heel hard hun best om de gijzelaars te "bevrijden"

over gijzelaars gesproken waar je de israel adepten hier nooit over hoort

[ twitter ]
Je draait het een beetje om maar dat doe je wel vaker, zolang je de andere partij een reden geeft moet je niet zeuren over hoe ze dat aanpakken, want dat had Hamas van te voren kunnen bedenken.
  maandag 8 januari 2024 @ 13:22:04 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211960205
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 12:57 schreef Tarado het volgende:
Actie-reactie, ken je dat?
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.

Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank. En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.

Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211960257
quote:
Dat is niet waar, want greyzone zegt het, en waar, tegelijkertijd, Schrodingers gijzelaars! - en het is "oprecht verschrikkelijk".
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 8 januari 2024 @ 13:28:32 #83
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_211960289
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:

[..]
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.

Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank. En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.

Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Het was en is een terroristische actie, als jij dat verzet wil noemen is dat aan jou maar het terrorisme vond plaats op Israelisch grondgebied dus vrij logisch dat een reactie komt, kan me niet voorstellen dat jouw "verzetsstrijders" dat niet voorzien hadden.
pi_211960296
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:28 schreef Tarado het volgende:
............

Bij voorbaat dank.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_211960302
quote:

[..]

Ik denk dat hier de oplossing zoals aangeboden bij de Isra๋lische verkiezingen door de Reshima Aravit Me'uchedet/ Ra'am, bij monden van Mansour Abbas, hier en goede uitleg en verklaring voor heeft. Ik weet ook niet of hij zo blij zou zijn met het relaas zoals beschreven hier in jouw bijdrage - het lijkt er op dat je hier het verschil tussen het Gazagebied en de West-Oever even door elkaar husselt.

Daarnaast is het goed mogelijk om, na vertrek van Hamas en andere militante bewegingen een duurzame conflictoplossing te bespreken.
pi_211960323
quote:
Ik acht die kans klein.

Maar anderzijds denk ik niet dat over de as van de gebeurtenissen van oct 7, er een duurzame oplossing komt.

Zoals al door velen opgemerkt, oct 7 heeft de palestijnse zaak 50 jaar terug gezet.
pi_211960350
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Bij voorbaat dank.
Bij Gaza? Daar vertrokken ze in 2005. Het is dat Hamas er vervolgens een terroristenbasis en lanceerplaats voor raketten van maakte, maar anders was Israel daar wel weggebleven.
  maandag 8 januari 2024 @ 13:35:40 #88
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_211960391
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Bij voorbaat dank.
Of je quote of je quote me niet maar .... doen we niet aan h่.

Ik denk niet dat Israel Hamas volledig kan vernietigen, wel grote verliezen toebrengen en het is ook niet zo dat ik alles wat Israel doet goedkeur, zeker niet op de Westbank. Alleen in dit geval hebben ze niet veel keus anders dan doorgaan Hamas zoveel mogelijk uit te roeien, hoe de toekomst van Gaza gaat zijn weet ik niet.
pi_211960436
olaf scholz be like, "ik twijfel er niet aan dat de israelis zich houden aan het oorlogsrecht"
israelische president herzog be like, "ik accepteer niet dat er een verschil is tussen burgers en militanten in gaza"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 8 januari 2024 @ 13:39:07 #90
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211960439
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:35 schreef Tarado het volgende:
Alleen in dit geval hebben ze niet veel keus anders dan doorgaan Hamas zoveel mogelijk uit te roeien, hoe de toekomst van Gaza gaat zijn weet ik niet.
Precies.

Ik geloof niet dat er een meerderheid is in israel, die denkt: joh, oct 7? No biggy, laten we gaan 'onderhandelen'.

Israel wants it's pound of flesh. En dat is gewoon nog niet voorbij. En dat gaat niet voorbij zijn, zolang vuilnis zoals in deze post nog gewoon rondloopt.
  maandag 8 januari 2024 @ 13:42:53 #92
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 8 januari 2024 @ 13:44:05 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211960504
IDF spokesperson:

The IDF completed an attack on Lebanese territory

Fighter jets of the Air Force attacked terrorist infrastructures of the Hezbollah terrorist organization in Lebanese territory alongside military sites where the organization's terrorists operated.

Also, a short time ago, an anti-tank missile was launched from Lebanese territory towards the city of Kiryat Shmona.
In response, IDF forces attacked areas of Lebanese territory.
twitter
  maandag 8 januari 2024 @ 13:45:25 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211960519
This is what is left of the terrorist Wissam Al-Taweel, the leader Haj Jawad and the long medal of the terrorist Hezbollah
twitter
pi_211960546
Kwestie van tijd dat het een regionale oorlog wordt. Ook de VS is er beducht op dat Netanyahu een front met Hezbollah opent om aan de macht te blijven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211960598
quote:

[..]

in een interview zei israelische historicus illan pape, "het trieste aan deze oorlog is dat het voor zowel de palestijnen als de israelis niets zal veranderen".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211960602
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
Welk argument? Het ontbreekt aan argumenten bij je.
Het in twijfel trekken van Westerse media outlets. Heb je weer eens gezopen of heb je gewoon last van selectief geheugenverlies? Roep je nog steeds om verkrachtingsfilmpjes trouwens?
pi_211960609
quote:

[..]
Maar Gaza wordt niet verjoodst, laat staan ten koste van niet-joodse inwoners. En er is ook al geen verzet; er is terreur. 7 oktober was geen verzetsactie, maar een terreuractie. Hoe verklaar je dat dan?
quote:
Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank.
De oorzaak is hier niet belangrijk meer. Alleen de manier waarop ze worden aangepakt, en het Palestijnse bestaan na be๋indiging van de macht van de terreurgroepen.
quote:
En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.
Dat is niet in Gaza. Je zou dan verwachten dat het verzet uit de hoek van de Westbank zou komen.

Maar dat gebeurt niet.

Hamas (en de andere terreurgroepen) maken trouwens geen melding van wat jij hier zegt. Die hebben het uitsluitend over bezet Palestina en hun missie om alle joden te doden.
quote:
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting
Verspreking? Welke bezetting?
quote:
en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Dat zijn twee problemen, elk met hun eigen aanpak. Ikzelf wil Hamas vernietigd zien en de Palestijnen (allemaal; in Gaza ้n in de Westbank) gederadicaliseerd. Tegelijk wil ik dat de nederzettingen in de Westbank worden opgedoekt en de kolonisten teruggestuurd naar Isra๋l.
Intolerant voor intolerantie
pi_211960612
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 13:03 schreef egayalS het volgende:
held _O_

[ twitter ]
Of dom.
Maar dat is wel een bak ellende en pech.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211960617
quote:

[..]

Goh, na het brutaal afslachten van 1200 man is er tenminste 1 van jullie die Hamas toch wel als een probleempje ziet. De rest zit nog in de "7 oktober is niet gebeurt, show me the proof" fase. Chapeau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')