SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
Hamas drone bom mannetje krijgt een IDF drone bom op z'n kop 😱
video: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-781028
Hamas hides equipment in UNRWA bags, IDF eliminates terrorists
Israeli troops identified terrorists using drones to target IDF personnel. In response, Israeli forces used UAVs to strike at the terrorists.![]()
![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ach, die zoveelste omgekomen zoon van die ene journalist was zat naast een Hamas drone operator die werd opgeblazen.
Risico van het vak.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Blinken be like: de palestijnen moeten terug kunnen keren naar hun huizen
israeli GENOCIDAL forces be like, sure think blinken, wink winkIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die journalisten die zijn overleden in Oekraine, ach, risico van het vak.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:19 schreef Ulx het volgende:
Ach, die zoveelste omgekomen zoon van die ene journalist was zat naast een Hamas drone operator die werd opgeblazen.
Risico van het vak.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mooi dat een Nederlander indirect heeft gezorgd dat Iran zich (nog) niet actief in deze oorlog mengt dankzij stuxnet.![]()
Het was de zoon van een journalist maar dat het een gevaarlijk vak is staat buiten kijf.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die journalisten die zijn overleden in Oekraine, ach, risico van het vak.![]()
UlX zit aan de drugs. Coping.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die journalisten die zijn overleden in Oekraine, ach, risico van het vak.![]()
netanyahu en zijn vriendjes zitten nog steeds te lobbyen om de palestijnen te deporteren uit gaza.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Heeft Hamas zich al overgegeven zodat de Palestijnse burger weer veilig over straat kan?
israelis met hun verschroeide aarde tactiek zitten in de gebieden wat ze innemen alle woningen met de grond gelijk te maken om het leven onmogelijk te maken.
israel doodt met hun "indiscriminate bombings" om een biden citaat te gebruiken, dagelijks GEMIDDELD 100 kinderen.
en jij gelooft serieus dat waar israel mee bezig is slechts een oorlog tegen hamas is? ik vind dat cognitief best een knappe prestatie als je dat echt gelooft.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Superinteressant, de Houthi's zijn gedecentraliseerd, ze hebben geen centraal gezag of regering. Er valt weinig vanuit de lucht te bombarderen waarmee je ze een pijnlijke klap toedient. Yemen is groot en wapens zitten verspreid over duizenden opslagplaatsen waarvoor je grondtroepen moet sturen. De Amerikanen weten dit en hebben geen zin om in een quagmire langdurig jarenlang conflict te geraken, zeker niet met de aanstaande Taiwan oorlog met China en het zeker nog 5~10 jaar lopende Ukrainse oorlog.
CaspianReport
[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 08-01-2024 13:53:45 ]![]()
Daarnaast wil ik wel eens wat sluitend forensisch bewijs zien van al die Palestijnse doden. De bronnen rondom die berichtgeving zijn natuurlijk allemaal biased en iedereen weet heel goed de Pallywood mechanismes rondom dat hospitaal, waar bijna iedereen intrapte.
[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2024 11:59:27 ]![]()
Precies, ik geloof er niks van.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast wil ik wel eens wat sluitend forensisch bewijs zien van al die Palestijnse doden. De bronnen rondom die berichtgeving zijn natuurlijk allemaal biased en iedereen weet heel goed de Pallywood mechanismes rondom dat hospitaal, waar bijna iedereen intrapte.
Want we weten allemaal dat kranten toch precies vertellen wat ministerie van buza en mindef willen.
Tenzij het in het straatje past, dan is het waarrrrr.<signature here>.![]()
Over hoeveel doden hebben ze het nu?quote:Op maandag 8 januari 2024 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, ik geloof er niks van.
Want we weten allemaal dat kranten toch precies vertellen wat ministerie van buza en mindef willen.
Tenzij het in het straatje past, dan is het waarrrrr.![]()
wat we momenteel zien gebeuren in gaza is overigens niks nieuws, maar standaard zionistische modus operandi van terreur en etnische zuiveringen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
https://www.vrt.be/vrtnws(...)n-cijfers-van-hamas/quote:Op maandag 8 januari 2024 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast wil ik wel eens wat sluitend forensisch bewijs zien van al die Palestijnse doden. De bronnen rondom die berichtgeving zijn natuurlijk allemaal biased en iedereen weet heel goed de Pallywood mechanismes rondom dat hospitaal, waar bijna iedereen intrapte.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Iedereen weet dat VRT een biased news outlet is waarvan de cijfers kunstmatig worden opgeblazen. Derhalve niet gelezen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)n-cijfers-van-hamas/![]()
😱😱😱
https://www.timesofisrael(...)rounded-by-hostages/
Israel knows where Sinwar is but can’t hit him because he’s surrounded by hostages
Israel knows the exact location of Hamas military leader Yahya Sinwar, the mastermind of the October 7 terror attacks, reports the Israel Hayom newspaper.
However, Sinwar has surrounded himself with a large number of living Israeli hostages, which is preventing the IDF from carrying out a strike on him, according to the report.
The report follows a similar statement on Kan radio yesterday by former Military Intelligence head Amos Yadlin.![]()
Dat is jammer voor je. Maar een rondje Google zegt hetzelfde.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen weet dat VRT een biased news outlet is waarvan de cijfers kunstmatig worden opgeblazen. Derhalve niet gelezen.
Lees maar eerst even en geef dan je oordeel.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Scorpio, misschien kun je met betrouwbare bronnen komen die zeggen dat het dodental veel lager ligt, en een onderbouwing erbij?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
De lafaard.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:27 schreef slashdotter3 het volgende:
😱😱😱
https://www.timesofisrael(...)rounded-by-hostages/
Israel knows where Sinwar is but can’t hit him because he’s surrounded by hostages
[ afbeelding ]
Israel knows the exact location of Hamas military leader Yahya Sinwar, the mastermind of the October 7 terror attacks, reports the Israel Hayom newspaper.
However, Sinwar has surrounded himself with a large number of living Israeli hostages, which is preventing the IDF from carrying out a strike on him, according to the report.
The report follows a similar statement on Kan radio yesterday by former Military Intelligence head Amos Yadlin.Intolerant voor intolerantie![]()
Hij was zelf ook journalist. En de bewering dat er anderen bij hen zaten die een onbemand vliegtuigje bestuurden is IDF kletskoek.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het was de zoon van een journalist maar dat het een gevaarlijk vak is staat buiten kijf.![]()
Weet je wat grappig is Scorpie, RTL bericht precies hetzelfde als VRT. Ook al onbetrouwbaar en links?![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erie-volksgezondheid
Hier staat precies dezelfde info. Graag helemaal lezen van begin tot eind.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Hij gaat je zo vast vertellen wat die vrede inhoudt als Hamas er niet zou zijn. Dat is dezelfde vrede als voor Hamas. Onderdrukking van Palestijnen zonder recht op verweer is zijn voorstel.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:54 schreef egayalS het volgende:
[..]
netanyahu en zijn vriendjes zitten nog steeds te lobbyen om de palestijnen te deporteren uit gaza.
israelis met hun verschroeide aarde tactiek zitten in de gebieden wat ze innemen alle woningen met de grond gelijk te maken om het leven onmogelijk te maken.
israel doodt met hun "indiscriminate bombings" om een biden citaat te gebruiken, dagelijks GEMIDDELD 100 kinderen.
en jij gelooft serieus dat waar israel mee bezig is slechts een oorlog tegen hamas is? ik vind dat cognitief best een knappe prestatie als je dat echt gelooft.
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
China krijg Taiwan erbij zonder slag of stoot. China wacht het juiste moment af. Zij zitten in de lift waar de Amerikanen op de terugweg zijn.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Superinteressant, de Houthi's zijn gedecentraliseerd, ze hebben geen centraal gezag of regering. er valt weinig vanuit de lucht te bombarderen waarmee je ze een pijnlijke klap toedient. De Amerikanen weten dit en hebben geen zin om in een quagmire langdurig jarenlang conflict te geraken, zeker niet met de aanstaande Taiwan oorlog met China en het zeker nog 5~10 jaar lopende Ukrainse oorlog.
CaspianReport![]()
Hamas is geloofwaardiger dan dat zionistische moordenaars clubjequote:Op maandag 8 januari 2024 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)n-cijfers-van-hamas/
"Hulporganisatie vertrouwen al jaren op die cijfers
De gegevens konden niet worden geverifieerd door internationale hulporganisaties. Maar die organisaties vertrouwen wel al jaren op de cijfers van het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid. En die zijn behoorlijk accuraat, zeggen zowel VN-organisaties als ngo's"![]()
Wat ik mij nu afvraag is echt: is het nu dan de bedoeling dat we Twitteraccounts en nieuwsberichten blijven aanhalen? Voornamelijk als ze dus niets toevoegen qua nieuwswaarde lijkt het mij zo lastig omdat voor "beide kanten" materiaal te vinden valt.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:12 schreef egayalS het volgende:
wat we momenteel zien gebeuren in gaza is overigens niks nieuws, maar standaard zionistische modus operandi van terreur en etnische zuiveringen.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik kan nu bijvoorbeeld ook account gaan aanhalen die de busbombardementen op scholieren vastgelegd hebben, van het AP nieuws bijvoorbeeld of bijvoorbeeld de aanslagen op clubs, restaurants en andere - maar worden we daar nu wijzer van en wat kunnen we ermee nu dit conflict weer opgelaaid is?
Zou het een optie zijn niet steeds te herhalen wat we al jaren doen en kunnen we proberen de impasse te doorbreken? Kunnen we het dan eens worden dat dit met een partij als Hamas, met in haar oprichtingshandvest en gepdatet versie wederom, aangeeft dat geweld en vernieteging eigenlijk de enige optie is? Kunnen we meer oog hebben voor de zeer grote bezwaren binnen de Knesset nu?![]()
Jij gelooft liever de IDF die nog steeds beweren dat er tunnels onder het ziekenhuis liepen. En de weekdagen aanzien voor namen van terroristen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen weet dat VRT een biased news outlet is waarvan de cijfers kunstmatig worden opgeblazen. Derhalve niet gelezen.![]()
![]()
Doet er ook niet zoveel toe, hij is dood.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij was zelf ook journalist. En de bewering dat er anderen bij hen zaten die een onbemand vliegtuigje bestuurden is IDF kletskoek.![]()
jij zou sluitend forensisch bewijs niet eens geloven wanneer er 1000en stinkende lijken voor je neus geplaatst zou worden omdat jij ze zo vereenzelvigd met de zionisten en hun moorddadigheden. immers om netanyahu te citeren, "we are the people of light". hoe kan the people of light genocide plegen? dat is meer iets voor the people of darkness" de palestijnen. of om olaf scholz te citeren, "ik twijfel er niet aan dat israel zich houdt aan het oorlogsrecht" dat terwijl zijn brother in genocide biden zegt, dat israel zich schuldig maakt aan "indiscriminate bombings" iets wat per definitie niet conform het oorlogsrecht is.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:58 schreef Scorpie het volgende:
ik had dit stuk van george orwell al eens eerder gepost over bepaalde kenmerken van nationalisme (waar het zionisme een bepaalde stroming van is)
hier beschrijft orwell hoe zelfs mensen die geen onderdeel zijn van de betreffende natie, zoals jij en andere israel adepten in dit topic zich gedragen.
https://threadreaderapp.com/thread/1739422645173547354.htmlIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat haal ik er niet zo uit. Wel dat tijdens eerdere conflicten het aantal doden opgegeven door Hamas uiteindelijk aardig overeen bleek te komen, dat zelfs Isra๋l dat had vastgesteld.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is geloofwaardiger dan dat zionistische moordenaars clubje
"Hulporganisatie vertrouwen al jaren op die cijfers
De gegevens konden niet worden geverifieerd door internationale hulporganisaties. Maar die organisaties vertrouwen wel al jaren op de cijfers van het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid. En die zijn behoorlijk accuraat, zeggen zowel VN-organisaties als ngo's"Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Hamas is een Iraans clubje, Hamas moet dood , weg uit Gazaquote:Op maandag 8 januari 2024 12:42 schreef egayalS het volgende:
[..]
jij zou sluitend forensisch bewijs niet eens geloven wanneer er 1000en stinkende lijken voor je neus geplaatst zou worden omdat jij ze zo vereenzelvigd met de zionisten en hun moorddadigheden. immers om netanyahu te citeren, "we are the people of light". hoe kan the people of light genocide plegen? dat is meer iets voor the people of darkness" de palestijnen. of om olaf scholz te citeren, "ik twijfel er niet aan dat israel zich houdt aan het oorlogsrecht" dat terwijl zijn brother in genocide biden zegt, dat israel zich schuldig maakt aan "indiscriminate bombings" iets wat per definitie niet conform het oorlogsrecht is.
ik had dit stuk van george orwell al eens eerder gepost over bepaalde kenmerken van nationalisme (waar het zionisme een bepaalde stroming van is)
hier beschrijft orwell hoe zelfs mensen die geen onderdeel zijn van de betreffende natie, zoals jij en andere israel adepten in dit topic zich gedragen.
https://threadreaderapp.com/thread/1739422645173547354.html
[ twitter ]
Anders gaat het over twee jaar weer gebeuren en dan nog ergerEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
We praten hier over doden alsof het nummers zijn, dat is ook wel het tragische, wat is veel?quote:Op maandag 8 januari 2024 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat haal ik er niet zo uit. Wel dat tijdens eerdere conflicten het aantal doden opgegeven door Hamas uiteindelijk aardig overeen bleek te komen, dat zelfs Isra๋l dat had vastgesteld.
Punt blijft dat Hamas hier verantwoordelijk voor is en ook een einde aan kan maken.![]()
quote:Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet je wat grappig is Scorpie, RTL bericht precies hetzelfde als VRT. Ook al onbetrouwbaar en links?![]()
Hier staat precies dezelfde info. Graag helemaal lezen van begin tot eind.![]()
![]()
Hamas opflikkeren uit Gaza, bezetting in Westbank stoppen, nederzettingen ontmantelen, kolonisten terug naar huis binnen Israel's internationaal erkende grenzen...... mooie deal toch? Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:46 schreef michaelmoore het volgende:
Hamas is een Iraans clubje, Hamas moet dood , weg uit Gaza
Anders gaat het over twee jaar weer gebeuren en dan nog ergerOp woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
?quote:Op maandag 8 januari 2024 12:40 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat ik mij nu afvraag is echt: is het nu dan de bedoeling dat we Twitteraccounts en nieuwsberichten blijven aanhalen? Voornamelijk als ze dus niets toevoegen qua nieuwswaarde lijkt het mij zo lastig omdat voor "beide kanten" materiaal te vinden valt.
Ik kan nu bijvoorbeeld ook account gaan aanhalen die de busbombardementen op scholieren vastgelegd hebben, van het AP nieuws bijvoorbeeld of bijvoorbeeld de aanslagen op clubs, restaurants en andere - maar worden we daar nu wijzer van en wat kunnen we ermee nu dit conflict weer opgelaaid is?
Zou het een optie zijn niet steeds te herhalen wat we al jaren doen en kunnen we proberen de impasse te doorbreken? Kunnen we het dan eens worden dat dit met een partij als Hamas, met in haar oprichtingshandvest en gepdatet versie wederom, aangeeft dat geweld en vernieteging eigenlijk de enige optie is? Kunnen we meer oog hebben voor de zeer grote bezwaren binnen de Knesset nu?![]()
Allemaal niet waar, maar alhoewel het niet waar is, worden ze heus wel goed behandeld hoor! Geen sexueel geweld, want daar is immers geen "forensisch en sluitend bewijs" voor!quote:Op maandag 8 januari 2024 12:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)e_hostages_still_in/
New photos of Israeli female hostages still in captivity
[ afbeelding ]<signature here>.![]()
Gedaan. Allemaal biased news outlets.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is jammer voor je. Maar een rondje Google zegt hetzelfde.
Lees maar eerst even en geef dan je oordeel.![]()
Ja, en de Arabieren waren onschuldig. Alsof er geen pogroms waren.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:12 schreef egayalS het volgende:
wat we momenteel zien gebeuren in gaza is overigens niks nieuws, maar standaard zionistische modus operandi van terreur en etnische zuiveringen.
[ twitter ]
[ twitter ]volledig artikelquote:Arab violence against Jews is often alleged to have begun with the establishment of the State of Israel in 1948 or as a result of Israel’s capture in 1967 of territories occupied by Jordan. But even before the Mandate for Palestine was assigned to Great Britain by the Allies at the San Remo Conference (April 1920) and endorsed by the League of Nations (July 1922), Palestinian Arabs were carrying out organized attacks against Jewish communities in Palestine. Systematic violence began in early 1920 with murderous assaults by groups of local Arabs against settlements in the north and by Muslim pilgrims against Jerusalem’s Jews. Again in 1921, Arab rioters attacked Jews in Jaffa and its environs. The primary agitator behind these attacks was Haj Amin al Husseini, who marshalled Arab discontent over Jewish immigration into violent riots.![]()
Oh, dus nu neem je opeens wel aanstoot aan dit argument.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij gelooft liever de IDF die nog steeds beweren dat er tunnels onder het ziekenhuis liepen. En de weekdagen aanzien voor namen van terroristen.![]()
Ze worden toch uitgeroeid door Isra๋l? Dat zijn de woorden van Isra๋l. Waarom zouden ze zich dan nog overgeven, niks meer te verliezen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
We praten hier over doden alsof het nummers zijn, dat is ook wel het tragische, wat is veel?
Punt blijft dat Hamas hier verantwoordelijk voor is en ook een einde aan kan maken.
Bovendien, ik vraag me af hoeveel controle Hamas of wat er nog van over is heeft over zijn ‘leden’.
Isra๋lische gijzelaars zijn niet allemaal in handen van Hamas leiders maar er was ook weer een andere groep die mensen had meegenomen.
Lijkt me wild west daar.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dan neem ik aan dat jij ook de psychologische effecten van dit begrip ervaart, gezien je posts en houding in de discussie? Het verdedigen van een militante groepering als Hamas is in iedergeval ook zo een geval als dat in de opvatting kan worden gekenmerkt.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:42 schreef egayalS het volgende:
[..]
....
....
Daarnaast neem ik, voor het gemak van het verhaal en je reacties, dan ook aan dat jij evenmin een van Palestijnse komaf in de Levant verblijvende Fokker bent.![]()
Dit maakt de discussie niet echt lekker houdbaar, want is dat tenslotte niet waarom we topics openen?![]()
Is internationaal recht niet als een ondergrens voor dit soort dingen bedacht?quote:Op maandag 8 januari 2024 12:40 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat ik mij nu afvraag is echt: is het nu dan de bedoeling dat we Twitteraccounts en nieuwsberichten blijven aanhalen? Voornamelijk als ze dus niets toevoegen qua nieuwswaarde lijkt het mij zo lastig omdat voor "beide kanten" materiaal te vinden valt.
Actie-reactie, ken je dat?quote:Op maandag 8 januari 2024 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze worden toch uitgeroeid door Isra๋l? Dat zijn de woorden van Isra๋l. Waarom zouden ze zich dan nog overgeven, niks meer te verliezen.
Bovendien, ik vraag me af hoeveel controle Hamas of wat er nog van over is heeft over zijn ‘leden’.
Isra๋lische gijzelaars zijn niet allemaal in handen van Hamas leiders maar er was ook weer een andere groep die mensen had meegenomen.
Lijkt me wild west daar.![]()
Ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie van je.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ging je nou nog reageren op de openstaande vragen,
Of doen we maar snaveltje toe, omdat je inhoudelijk afgeserveerd bent, om vervolgens weer uit te kramen:
[..]
.
?
Jammer dat hier geen negeer knop zit.![]()
Dat komt omdat het natuurlijk allemaal vanaf de nieuwsdiensten komt zoals Reuters en het AP.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Hier staat precies dezelfde info. Graag helemaal lezen van begin tot eind.
[ Bericht 33% gewijzigd door HannahVrede op 08-01-2024 13:13:28 ]![]()
Ja, zo kun je oneindig doorgaan h่.quote:
Het leidt nergens toe, alleen maar meer haat, ellende, doden…
Maar goed. Geen zin in die discussie.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zolang de veroorzakers zionisten zijn wil hij het niet eens veroordelen. Hij keurt goed dat er duizenden kinderen worden vermoord of sterven door tekorten aan basisbehoeften.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:42 schreef egayalS het volgende:
[..]
jij zou sluitend forensisch bewijs niet eens geloven wanneer er 1000en stinkende lijken voor je neus geplaatst zou worden omdat jij ze zo vereenzelvigd met de zionisten en hun moorddadigheden. immers om netanyahu te citeren, "we are the people of light". hoe kan the people of light genocide plegen? dat is meer iets voor the people of darkness" de palestijnen. of om olaf scholz te citeren, "ik twijfel er niet aan dat israel zich houdt aan het oorlogsrecht" dat terwijl zijn brother in genocide biden zegt, dat israel zich schuldig maakt aan "indiscriminate bombings" iets wat per definitie niet conform het oorlogsrecht is.
https://threadreaderapp.com/thread/1739422645173547354.html
[ twitter ]![]()
Heb je in het eerdere topic mijn bijdrage gelezen over waarom internationaal recht niet houdbaar is? Oorlogsrecht wel, maar internationaal recht is onmogelijk te vragen van de mondiale gemeenschap.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Is internationaal recht niet als een ondergrens voor dit soort dingen bedacht?
Hier de bijdrage.![]()
Zeker ellende maar die gijzelaars zijn nog steeds niet allemaal terug dus er is weinig keus.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, zo kun je oneindig doorgaan h่.
Het leidt nergens toe, alleen maar meer haat, ellende, doden…
Maar goed. Geen zin in die discussie.![]()
held
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nee, die heb ik natuurlijk gegeven, maar dan gaan we de rabbit hole in waar werkelijk geen enkele publicatie betrouwbaar is, ze doen allemaal wat de overheid zegt, tenzij het in jouw straatje past, dan is het ineens waarrrrr.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie van je.
Jammer dat hier geen negeer knop zit.
Maar een van de vragen die nog open stond:quote:Op maandag 8 januari 2024 09:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun je me even aanwijzen waar in dit artikel er directe bronnen staan?
https://www.haaretz.com/i(...)51-ad8d-ffa4acf40000
Kranten zijn meestal van papier, en zijn dus geen internet link dumps.<signature here>.![]()
Waar is je bewijs?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:00 schreef Chadi het volgende:
Hij keurt goed dat er duizenden kinderen worden vermoord of sterven door tekorten aan basisbehoeften.
Geen bewijs?
Je kletst uit je nek.<signature here>.![]()
Waarmee ik dus bedoel: laten we meer oog hebben voor de bezwaren binnen de Knessetquote:
die de afgelopen tijd meer en meer publiekelijk ook daar zijn gaan opdoemen. Niet alleen Kan (televisiezender) heeft eerder al veel opinie berichten uitgezonden van burgers die zichzelf verklaarden voor de marsen, ook parlementsleden in Isra๋l hebben nu aangegeven de koers van Nethanyahu totaal niet te zien zitten. Niet vanwege de oorlog alleen, maar vanwege de manier waarop / hoe.![]()
Dan blijft er weinig over van de zionistische droom. Die willen zelfs Libanon en Syrie erbijquote:Op maandag 8 januari 2024 12:52 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hamas opflikkeren uit Gaza, bezetting in Westbank stoppen, nederzettingen ontmantelen, kolonisten terug naar huis binnen Israel's internationaal erkende grenzen...... mooie deal toch? Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn.![]()
Een terreurorganisatie is geloofwaardiger dan de regering van een parlementaire democratie.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is geloofwaardiger dan dat zionistische moordenaars clubje
Hoe zeg je "ik sta aan de foute kant" zonder te zeggen "ik sta aan de foute kant"?
Intolerant voor intolerantie![]()
Er zijn binnenkort verkiezingen in Isra๋l, toch?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:09 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Waarmee ik dus bedoel: laten we meer oog hebben voor de bezwaren binnen de Knesset
die de afgelopen tijd meer en meer publiekelijk ook daar zijn gaan opdoemen. Niet alleen Kan (televisiezender) heeft eerder al veel opinie berichten uitgezonden van burgers die zichzelf verklaarden voor de marsen, ook parlementsleden in Isra๋l hebben nu aangegeven de koers van Nethanyahu totaal niet te zien zitten. Niet vanwege de oorlog alleen, maar vanwege de manier waarop / hoe.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Je bent lerende.. nu nog in de juiste context dingen plaatsen. Mooi om te zien dat je progressie boekt. Bij 5 duimpjes krijg je een sticker.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allemaal niet waar, maar alhoewel het niet waar is, worden ze heus wel goed behandeld hoor! Geen sexueel geweld, want daar is immers geen "forensisch en sluitend bewijs" voor!![]()
Bron? Of maak je dat jezelf wijs.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan blijft er weinig over van de zionistische droom. Die willen zelfs Libanon en Syrie erbijWie dit leest is een lezer van dit![]()
maar HAMAS ( Iran) wil de baas blijven in GAZA , straks gaan ze daar ook kernraketten plaatsen , kan maar zoquote:Op maandag 8 januari 2024 12:52 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hamas opflikkeren uit Gaza, bezetting in Westbank stoppen, nederzettingen ontmantelen, kolonisten terug naar huis binnen Israel's internationaal erkende grenzen...... mooie deal toch? Het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Welk argument? Het ontbreekt aan argumenten bij je.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, dus nu neem je opeens wel aanstoot aan dit argument.![]()
Wat zit je dan te raaskallen met dit:?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je bent lerende.. nu nog in de juiste context dingen plaatsen. Mooi om te zien dat je progressie boekt. Bij 5 duimpjes krijg je een sticker.Je bevestigd je eigen fundamentalisme.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie van je.
Jammer dat hier geen negeer knop zit.
De uitkomst is JODEN BAD, HAMAS ZIJN ENGELTJES.
En geen enkele publicatie die wat anders zegt boeit je.
Als je geen reactie wil, moet je er niet om vragen.<signature here>.![]()
Wordt het wel gezellig maar dat lijkt me niet.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar HAMAS ( Iran) wil de baas blijven in GAZA , straks gaan ze daar ook kernraketten plaatsen , kan maar zo![]()
er was een voorstel voor vrijgeleidde van HAMAS uit GAZA in ruil vrijlating van de gijzelaarsquote:Op maandag 8 januari 2024 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze worden toch uitgeroeid door Isra๋l? Dat zijn de woorden van Isra๋l. Waarom zouden ze zich dan nog overgeven, niks meer te verliezen.
Heeft hamas niet geaccepteerd, kennelijk ziet men toch kans om daar te blijvenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Het ontbreekt uitsluitend aan argumenten die jij wil horen. Best wel een verschil, eigenlijk.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Welk argument? Het ontbreekt aan argumenten bij je.Intolerant voor intolerantie![]()
Dat is redelijk ongepast. Maar ik vind het oprecht verschrikkelijk.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom een lachende smiley erbij?![]()
oh israel vecht voor de gijzelaars? is dat waar de israelis mee bezig zijn? srsly?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker ellende maar die gijzelaars zijn nog steeds niet allemaal terug dus er is weinig keus.
ik dacht dat ze eigenhandig ik weet niet hoeveel gijzelaars hebben afgemaakt met hun bombardementen en conform idf instructies om iedereen van "fighting age" af te schieten, drie gijzelaars hebben doodgeschoten terwijl ze smeekten om hun leven met ontblote bovenlijf handen omhoog en een witte vlag.
en niet te vergeten hoe ze op 7 oktober conform de hanibal doctrine met gevechtshelikopters en tankshells hebben geschoten op gijzelaars https://en.wikipedia.org/wiki/Hannibal_Directive
ze doen inderdaad heel hard hun best om de gijzelaars te "bevrijden"
over gijzelaars gesproken waar je de israel adepten hier nooit over hoortIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Jij noemt het IDF journaal betrouwbaar. Als er iets bewezen onbetrouwbaar is , is het wel het IDF.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zit je dan te raaskallen met dit:?
[..]
Je bevestigd je eigen fundamentalisme.
De uitkomst is JODEN BAD, HAMAS ZIJN ENGELTJES.
En geen enkele publicatie die wat anders zegt boeit je.
Als je geen reactie wil, moet je er niet om vragen.![]()
Dat is een zelf hatende jood... aldus de zionisten. Geinterviewd door een clubje zelfhatende jodenquote:Op maandag 8 januari 2024 13:17 schreef egayalS het volgende:
[..]
oh israel vecht voor de gijzelaars? is dat waar de israelis mee bezig zijn? srsly?
ik dacht dat ze eigenhandig ik weet niet hoeveel gijzelaars hebben afgemaakt met hun bombardementen en conform idf instructies om iedereen van "fighting age" af te schieten, drie gijzelaars hebben doodgeschoten terwijl ze smeekten om hun leven met ontblote bovenlijf handen omhoog en een witte vlag.
en niet te vergeten hoe ze op 7 oktober conform de hanibal doctrine met gevechtshelikopters en tankshells hebben geschoten op gijzelaars https://en.wikipedia.org/wiki/Hannibal_Directive
over gijzelaars gesproken waar je de israel adepten hier nooit over hoort
[ twitter ]![]()
[1:07:51] Unpacking Israel-Hamas
We're delving deep into the unsettling realities of our chaotic world with former CIA spy, Andrew Bustamante. As we face an increasingly complex and confusing era, understanding the tactics and strategies used to manipulate public opinion has never been more crucial.
In this episode, we examine the distressing prospect of America turning against itself and the increasing potential for war. Andrew shares his ideas on how external attacks on our system could ironically unify us, but also how these threats are being weaponized to destabilize America. We look at the concept of World War 3 and it not being fought on traditional battlefields, but through proxy wars and influence campaigns that target our resources, dominance, and global standing.
It’s near impossible that you are not impacted on various levels by the role of the internet in accelerating the velocity of information. We’re in a time where enabling psychological manipulation on an unprecedented scale is happening right now as we speak.
How will you protect yourself? Will you learn how to think through novel problems and utilize opposing narratives against each other to discover the truth?
By the end of this episode, you’ll learn how to anchor yourself, make clear-headed decisions, and avoid the trap of emotional decision-making. In listening to both sides of the political spectrum and finding common ground, we can cut through the 'fog of war' and discern truth from noise.
Andrew Bustamante delivers invaluable insights from his time as a CIA spy, offering a unique perspective on the truth about Jeffrey Epstein, conspiracy theories, porn and sexpionage that will shock you!
Chapter Markers:
[00:00] Introductions to WW3 & Civil War
[14:20] Decoding Chaos: Thinking Strategies
[57:30] Target People With Truth
[1:07:51] Unpacking Israel-Hamas
[2:15:10] 2024 Presidential Election
[2:33:00] Social Media Brainwashing
[2:44:07] Epstein CIA Conspiracy Theories
[2:56:06] Falling for Sexpionage![]()
Nee, is 2026 officieel pas eigenlijk weer want ze zijn "net geweest" alleen een hele, groter groeiende groep mensen wil graag n๚ herverkiezingen en houden daar ook grote protesten voor. Vandaag is er een 'sit-in' voor het gebouw van de Knesset en de spanningen groeien. Al een tijdje is het gebouw slechter toegankelijk (gemaakt) in de aanloop van deze spanningen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn binnenkort verkiezingen in Isra๋l, toch?
Tenslotte liep de onvrede al in januari van vorig jaar hoog op. We zijn inmiddels een jaar en zware oorlog verder en het aantal keuzes in partijen is toegenomen, zeker met Ra'am nu die ook groeiende was/is.![]()
We hadden het over een Haaretz artikel waar jij mee kwam?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij noemt het IDF journaal betrouwbaar. Als er iets bewezen onbetrouwbaar is , is het wel het IDF.
Wordt het je allemaal te veel?
<signature here>.![]()
Mwoah als we dan toch gaan vergelijken dan komt Hamas behoorlijk veel slechter uit de bus. Maar dat doet er ook niet echt toe. Ben blij dat ze daar nu eens iets aan doenquote:Op maandag 8 januari 2024 13:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij noemt het IDF journaal betrouwbaar. Als er iets bewezen onbetrouwbaar is , is het wel het IDF.![]()
Je draait het een beetje om maar dat doe je wel vaker, zolang je de andere partij een reden geeft moet je niet zeuren over hoe ze dat aanpakken, want dat had Hamas van te voren kunnen bedenken.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:17 schreef egayalS het volgende:
[..]
oh israel vecht voor de gijzelaars? is dat waar de israelis mee bezig zijn? srsly?
over gijzelaars gesproken waar je de israel adepten hier nooit over hoort
[ twitter ]![]()
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.quote:
Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank. En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Dat is niet waar, want greyzone zegt het, en waar, tegelijkertijd, Schrodingers gijzelaars! - en het is "oprecht verschrikkelijk".quote:<signature here>.![]()
Het was en is een terroristische actie, als jij dat verzet wil noemen is dat aan jou maar het terrorisme vond plaats op Israelisch grondgebied dus vrij logisch dat een reactie komt, kan me niet voorstellen dat jouw "verzetsstrijders" dat niet voorzien hadden.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.
Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank. En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.![]()
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.quote:
Bij voorbaat dank.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
Ik denk dat hier de oplossing zoals aangeboden bij de Isra๋lische verkiezingen door de Reshima Aravit Me'uchedet/ Ra'am, bij monden van Mansour Abbas, hier en goede uitleg en verklaring voor heeft. Ik weet ook niet of hij zo blij zou zijn met het relaas zoals beschreven hier in jouw bijdrage - het lijkt er op dat je hier het verschil tussen het Gazagebied en de West-Oever even door elkaar husselt.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Daarnaast is het goed mogelijk om, na vertrek van Hamas en andere militante bewegingen een duurzame conflictoplossing te bespreken.![]()
Ik acht die kans klein.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.
Maar anderzijds denk ik niet dat over de as van de gebeurtenissen van oct 7, er een duurzame oplossing komt.
Zoals al door velen opgemerkt, oct 7 heeft de palestijnse zaak 50 jaar terug gezet.<signature here>.![]()
Bij Gaza? Daar vertrokken ze in 2005. Het is dat Hamas er vervolgens een terroristenbasis en lanceerplaats voor raketten van maakte, maar anders was Israel daar wel weggebleven.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Bij voorbaat dank.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Of je quote of je quote me niet maar .... doen we niet aan h่.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Bij voorbaat dank.
Ik denk niet dat Israel Hamas volledig kan vernietigen, wel grote verliezen toebrengen en het is ook niet zo dat ik alles wat Israel doet goedkeur, zeker niet op de Westbank. Alleen in dit geval hebben ze niet veel keus anders dan doorgaan Hamas zoveel mogelijk uit te roeien, hoe de toekomst van Gaza gaat zijn weet ik niet.![]()
olaf scholz be like, "ik twijfel er niet aan dat de israelis zich houden aan het oorlogsrecht"
israelische president herzog be like, "ik accepteer niet dat er een verschil is tussen burgers en militanten in gaza"Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Precies.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:35 schreef Tarado het volgende:
Alleen in dit geval hebben ze niet veel keus anders dan doorgaan Hamas zoveel mogelijk uit te roeien, hoe de toekomst van Gaza gaat zijn weet ik niet.
Ik geloof niet dat er een meerderheid is in israel, die denkt: joh, oct 7? No biggy, laten we gaan 'onderhandelen'.
Israel wants it's pound of flesh. En dat is gewoon nog niet voorbij. En dat gaat niet voorbij zijn, zolang vuilnis zoals in deze post nog gewoon rondloopt.<signature here>.![]()
IDF spokesperson:
The IDF completed an attack on Lebanese territory
Fighter jets of the Air Force attacked terrorist infrastructures of the Hezbollah terrorist organization in Lebanese territory alongside military sites where the organization's terrorists operated.
Also, a short time ago, an anti-tank missile was launched from Lebanese territory towards the city of Kiryat Shmona.
In response, IDF forces attacked areas of Lebanese territory.![]()
This is what is left of the terrorist Wissam Al-Taweel, the leader Haj Jawad and the long medal of the terrorist Hezbollah![]()
Kwestie van tijd dat het een regionale oorlog wordt. Ook de VS is er beducht op dat Netanyahu een front met Hezbollah opent om aan de macht te blijven.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
in een interview zei israelische historicus illan pape, "het trieste aan deze oorlog is dat het voor zowel de palestijnen als de israelis niets zal veranderen".quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezetting en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het in twijfel trekken van Westerse media outlets. Heb je weer eens gezopen of heb je gewoon last van selectief geheugenverlies? Roep je nog steeds om verkrachtingsfilmpjes trouwens?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Welk argument? Het ontbreekt aan argumenten bij je.![]()
Maar Gaza wordt niet verjoodst, laat staan ten koste van niet-joodse inwoners. En er is ook al geen verzet; er is terreur. 7 oktober was geen verzetsactie, maar een terreuractie. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
En waar begint nou de eerste actie? Niet bij de bezetting en voortdurende kolonisering om gebied te verjoodsen ten koste van niet-joodse inwoners? Het is toch vrij simpel dat dat de volgende reactie oproept; verzet.De oorzaak is hier niet belangrijk meer. Alleen de manier waarop ze worden aangepakt, en het Palestijnse bestaan na be๋indiging van de macht van de terreurgroepen.quote:Natuurlijk is Hamas onderdeel van het probleem en ze hebben sowieso Palestijnen (in Gaza of erbuiten) geen goede toekomst te bieden. Alleen komt Hamas niet uit de lucht vallen. Ook als je Hamas wegdenkt heb je nog zoveel andere gewapende groepen, ook in de Westbank.Dat is niet in Gaza. Je zou dan verwachten dat het verzet uit de hoek van de Westbank zou komen.quote:En dat is begrijpelijk want men koloniseert al decennialang vrolijk verder door. Oftewel huizen vernietigen van niet-joden in Oost-Jeruzalem, ze van hun land aftrappen om er uiteindelijk een "militair gebied" van te maken of gewoon zonder schaamte nederzettingen op te bouwen (exclusief voor een groep), volk te bezetten dat stateloos is en te onderwerpen aan Israelische militaire rechtspraak of hoe je ook wil noemen, etc etc.
Maar dat gebeurt niet.
Hamas (en de andere terreurgroepen) maken trouwens geen melding van wat jij hier zegt. Die hebben het uitsluitend over bezet Palestina en hun missie om alle joden te doden.Verspreking? Welke bezetting?quote:Als Hamas de Gazastrook is uit gekegeld, of Gaza in handen volledig van Israel. Hoe groot acht jij de kans dat de bezettingDat zijn twee problemen, elk met hun eigen aanpak. Ikzelf wil Hamas vernietigd zien en de Palestijnen (allemaal; in Gaza ้n in de Westbank) gederadicaliseerd. Tegelijk wil ik dat de nederzettingen in de Westbank worden opgedoekt en de kolonisten teruggestuurd naar Isra๋l.quote:en verder uitdijende nederzettingen in de Westbank of Oost-Jeruzalem ophouden? Even een eerlijke vraag.....met onderbouwing waarom je dat wel/niet denkt.Intolerant voor intolerantie![]()
Of dom.quote:
Maar dat is wel een bak ellende en pech.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Goh, na het brutaal afslachten van 1200 man is er tenminste 1 van jullie die Hamas toch wel als een probleempje ziet. De rest zit nog in de "7 oktober is niet gebeurt, show me the proof" fase. Chapeau.quote:Op maandag 8 januari 2024 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: