Op de keuzelijst staan:quote:Op zaterdag 13 januari 2024 23:36 schreef DecoAoreste het volgende:
Dus, welke van deze 38 gaan we de lijst in stemmen komende editie?
Gisteren was ook wel een luie keus hoor. De nummer 1 uit de Snob 2000 pakkenquote:Op zondag 14 januari 2024 09:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou de tip van gisteren sloot wel mooi aan bij het lijstje van DecoAreste ;-) Deze helaas niet. Boudewijn de Groot heeft veel moois dat de Top niet heeft gehaald. Dit is wat mij betreft zn grootste omissie:
Overzicht van eerdere tips:
3 januari: Eefje de Visser - Ongeveer
4 januari: Taylor Swift & Bon Iver - Exile
5 januari: Silversun Pickups - Growing Old Is Getting Old
6 januari: Wim De Craene - Tim
7 januari: Maarten van Roozendaal - Olielamp
8 januari: Hall & Oates - Maneater
9 januari: Balthazar - Fifteen Floors
10 januari: Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
11 januari: Sun Kil Moon - Sunshine in Chicago
12 januari: Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
13 januari: Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street
t jaar is nog lang ;-)quote:Op zondag 14 januari 2024 10:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Gisteren was ook wel een luie keus hoor. De nummer 1 uit de Snob 2000 pakken
Goed uitzoekwerkquote:Op zaterdag 13 januari 2024 23:46 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Op de keuzelijst staan:
Echo & The Bunnyman
The Church
A Flock of Seagulls
Tubeway Army
Grant Lee Buffalo
Lloyd Cole & The Commotions
Jeff Buckley
MGMT
Manic Street Preachers
The Cult
Saybia
Hooverphonic
Coldplay
Deacon Blue
Kinderen zijn een smakeloos landquote:Op zondag 14 januari 2024 22:27 schreef jcdragon het volgende:
Hun fans weten dat ze niet goed kunnen zingen. Maar met een beetje autotune erbij vinden ze het wel prima.
*tegeltje over muzieksmaak*
Extra broek aan anti-genotquote:Op zondag 14 januari 2024 22:27 schreef jcdragon het volgende:
Hun fans weten dat ze niet goed kunnen zingen. Maar met een beetje autotune erbij vinden ze het wel prima.
*tegeltje over muzieksmaak*
Geweldige plaat inderdaad. Songs: Ohia zal nooit in de T2000 komen, maar dit soort platen kunnen niet genoeg getipt worden.quote:Op maandag 15 januari 2024 09:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Top 2000-tip van 15 januari. op deze blue monday wat stemmige muziek. Ik sluit zeker niet uit dat er nog andere nummers voorbij gaan komen van t geweldige album The Lioness maar voor nu even het fijn besnaarde spel en de intense zang van Jason Molina op Coxcomb Red:
Overzicht van eerdere tips:
3 januari: Eefje de Visser - Ongeveer
4 januari: Taylor Swift & Bon Iver - Exile
5 januari: Silversun Pickups - Growing Old Is Getting Old
6 januari: Wim De Craene - Tim
7 januari: Maarten van Roozendaal - Olielamp
8 januari: Hall & Oates - Maneater
9 januari: Balthazar - Fifteen Floors
10 januari: Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
11 januari: Sun Kil Moon - Sunshine in Chicago
12 januari: Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
13 januari: Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street
14 januari: Boudewijn de Groot - Eva
Kan natuurlijk zo zijn dat die al jaren een stabiel aantal stemmen krijgen, maar een hoop andere nummers in die regionen met wat minder eeuwigheidswaarde ineens een stuk minder?quote:Op maandag 15 januari 2024 14:30 schreef Tussle266 het volgende:
Ik nader de virtuele zaagmans van dit jaar (1250). Dat er onderin hele bergen nummers zijn die al 4, 5 of 6 jaar achter elkaar 10, 20 of 50 plekjes per jaar stijgen is eigenlijk ook wel een verrassing voor me. Platen als Ventura Highway of West End Girls of Twist In My Sobriety waren eigenlijk op weg naar de uitgang, maar opeens is dat dus anders?
De hele lijst zit al een paar jaar behoorlijk ‘vast’, en niet alleen in de Top 10. Misschien dat door het uitbreiden van de individuele keuzelijst naar 35 platen er erg veel stemruimte is voor dit soort plaatjes, die bij een kleinere keuzelijst wat makkelijker zouden afvallen. Waardoor ze dan geleidelijk hypes/recente platen/vergeten ouwetjes gaan inhalen.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:30 schreef Tussle266 het volgende:
Ik nader de virtuele zaagmans van dit jaar (1250). Dat er onderin hele bergen nummers zijn die al 4, 5 of 6 jaar achter elkaar 10, 20 of 50 plekjes per jaar stijgen is eigenlijk ook wel een verrassing voor me. Platen als Ventura Highway of West End Girls of Twist In My Sobriety waren eigenlijk op weg naar de uitgang, maar opeens is dat dus anders?
Dat zou kunnen. Er zijn er ook veel die binnen een bandbreedte van zo’n 200 platen het ene jaar wat hoger en het andere jaar wat lager staan. Dat kan ik toch wat beter plaatsen dan gestaag stijgen na jaren van daling.quote:Op maandag 15 januari 2024 16:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De hele lijst zit al een paar jaar behoorlijk ‘vast’, en niet alleen in de Top 10. Misschien dat door het uitbreiden van de individuele keuzelijst naar 35 platen er erg veel stemruimte is voor dit soort plaatjes, die bij een kleinere keuzelijst wat makkelijker zouden afvallen. Waardoor ze dan geleidelijk hypes/recente platen/vergeten ouwetjes gaan inhalen.
Ventura Highway staat juist al 10 jaar op dezelfde plek (terwijl Sister Golden Hair niet eens meer mag bubbelen en dat naamloze knol ook 300 plaatsen kwijt is)quote:Op maandag 15 januari 2024 14:30 schreef Tussle266 het volgende:
Dat is een verschil van opvatting denk ik. Van ‘13 tot ‘19: 1940 1876 1970 1889 1952 1615quote:Op maandag 15 januari 2024 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ventura Highway staat juist al 10 jaar op dezelfde plek (terwijl Sister Golden Hair niet eens meer mag bubbelen en dat naamloze knol ook 300 plaatsen kwijt is)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |