ja, eoa lousy kelderkraker om de baard van de keizer.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dit was tegen de Hallescher FC, een echte Angstgegner natuurlijk(Halle, dus bepaald geen derby)
Spring ik waarin? De sloten of de hot tub?quote:Op zondag 7 januari 2024 16:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom spring je er dan in joh, kun je toch nagaan dat dat niet gezond is
Inmiddels wel op bedrijfstemperatuur?
Sloten.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Spring ik waarin? De sloten of de hot tub?
Broertje is beter in over sloten heen springen, maar het halve land staat onder water dus zelfs hij ontkwam er niet aan.
Hot tub ben ik dus pas in gegaan toen m'n tenen niet blauwwit meer waren
Inmiddels nog wel een beetje aan de koude kant, maar straks als ik thuis ben komt dat wel goed. Hete douche, thee en avondeten.
Ja, na 4 maanden en (toen nog) 7 of 8 kuren vond de huisarts het niet leuk meer (werd gebeld om het eens te bespreken op de praktijk ipv urine inleveren en laten testen). Uiteindelijk bleek dat de soort bacterie die ik had vaker voorbij vrouwen na de overgang en tot nu toe gaat het goed, maar ik ben wel heel alert (en best angstig soms)quote:Op zondag 7 januari 2024 16:51 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 jeetjegoed dat je uitgestapt bent! Zo inderdaad warme douche, en daarna met warm drinken lekker op de bank onder een deken!
@:Kaatje1 nee, niet besproken. Had wel begin dec een afspraak met huisarts gemaakt om te bespreken waarom in vredesnaam ineens zo vaak dit enzo, en die kwam toen alleen met dat half jaar antibiotica slikken wat zou mogen (volgens richtlijn bij 5x in jaar, ik zat toen op 3x in 6 maanden). Ik slik nu eerst even deze week cipro af, en denk dat ik morgen alvast een afspraak erin laat zetten bij de fijnste huisarts die er zit voor volgende week maandag. Dan kan ik dan even laten checken of urine schoon is, als er dan weer bloed in zit vragen om doorverwijzing en als het wel schoon is toch nog keer bespreken of hier niet iets mee moet verder. Was jij destijds verwezen? En zo ja, welke reden?
Ik viel ongeveer tien minuten na vorige bericht weer in slaapdus inmiddels poging drie tot schaatsen kijken haha.
In Erfurt en Inzell zal grotendeels zelfde publiek zijn denk ikquote:Op zondag 7 januari 2024 17:07 schreef borisz het volgende:
1x Thialf geweest. En idd qua publiek het fijnste wat je tegenkomt.
Ik kijk schaatsen toch liever van een scherm...
Voetbal of balsporten in de zaal vind ik leuk om naar toe te gaan, maar schaatsen blijft bij 1xtje denk ik.
Biathlon is leuk, als het toevallig op tv is. Maar dat is niet vaak, tenminste niet op de zenders waar ik kijk.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik gooi nog even biatlon, shortrack en sportklimmen in de groep
Ahh, ja, deze huisarts gaf inderdaad wel aan dat als ik postmenopauzaal zou zijn hij me wel door zou sturen voor verder onderzoek. Waarschijnlijk hierom dus! Wel heel fijn dat het bij jou nu goed gaat tot nu toe, maar begrijp de alertheid en angst heel erg goed!quote:Op zondag 7 januari 2024 17:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, na 4 maanden en (toen nog) 7 of 8 kuren vond de huisarts het niet leuk meer (werd gebeld om het eens te bespreken op de praktijk ipv urine inleveren en laten testen). Uiteindelijk bleek dat de soort bacterie die ik had vaker voorbij vrouwen na de overgang en tot nu toe gaat het goed, maar ik ben wel heel alert (en best angstig soms)
quote:Op zondag 7 januari 2024 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel
https://healthyhappylife.com/eureka-bowl/
https://dishingupthedirt.(...)atoes-garlicky-kale/
https://www.thechunkychef(...)-tacos-sundaysupper/
https://smittenkitchen.co(...)o-and-broccoli-bowl/
https://minimalistbaker.com/gado-gado-with-spicy-peanut-sauce/
http://www.degroenemeisjes.nl/zoete-aardappelsoep-met-toppings/#
https://ikbenirisniet.nl/2017/01/30/marokkaanse-stoofpot/
http://www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/
https://www.budgetbytes.com/roasted-brussels-sprouts-salad/
https://dishingupthedirt.(...)-greens-chimichurri/
https://healthyhappylife.com/vegan-burrito-bowl/
https://www.budgetbytes.com/butternut-squash-salad/
http://www.bbcgoodfood.co(...)curry-with-chickpeas
https://minimalistbaker.com/roasted-stuffed-butternut-squash/
https://www.nerdswithkniv(...)farro-winter-greens/
https://www.bbcgoodfood.c(...)marrow-fennel-tomato
https://www.theguardian.c(...)-kohlrabi-yuca-fries
Misschien komt dat omdat 'huis' de 'vertaling' is van 'domesticus' wat aanduidt dat een dier gedomesticeerd is, niet dat het in huis leeft.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Door buren die het 'huis' in huisdier niet helemaal begrijpen net met -1 de motor kunnen ontpissen
Je hebt ook niet-gedomesticeerde huisdieren? Alleen zijn bezitters van bijvoorbeeld anacondas meestal wat socialer en houden ze hun huisdier wel binnen.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat 'huis' de 'vertaling' is van 'domesticus' wat aanduidt dat een dier gedomesticeerd is, niet dat het in huis leeft.
Zeker. Er zijn ook niet-gedomesticeerde dieren die in huis leven, maar dat zijn dus wilde dieren in gevangenschap of wilde dieren die ervoor kiezen om in een mensenhuis te huizen. Huismuis bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt ook niet-gedomesticeerde huisdieren? Alleen zijn bezitters van bijvoorbeeld anacondas meestal wat socialer en houden ze hun huisdier wel binnen.
De pompoen, boerenkool en boerenkool moet op, deze kwam ik onderweg naar mijn weekmenu tegenquote:
Dat lat je toch een hond niet doen? Even een paar meter doorlopenquote:Op zondag 7 januari 2024 17:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Door buren die het 'huis' in huisdier niet helemaal begrijpen net met -1 de motor kunnen ontpissen
Ja dit ook nog.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
@:Tele6 ik heb het al koud als ik het lees 🥶
Kat. De meeste mensen houden hun hond wel gewoon in huis, daarnaast pissen die niet over het zadel heen, tenzij het een Deense dog uit Tsjernobyl is.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat lat je toch een hond niet doen? Even een paar meter doorlopen
Er kwam vandaag een enorme hond langs, hoger dan ons woonkamerraam. Bleek toch een pony te zijn.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kat. De meeste mensen houden hun hond wel gewoon in huis, daarnaast pissen die niet over het zadel heen, tenzij het een Deense dog uit Tsjernobyl is.
quote:Op zondag 7 januari 2024 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er kwam vandaag een enorme hond langs, hoger dan ons woonkamerraam. Bleek toch een pony te zijn.
Wat een rare kat dan, die hebben toch als instinct om de uitwerpselen onder te graven tenzij ziek.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kat. De meeste mensen houden hun hond wel gewoon in huis, daarnaast pissen die niet over het zadel heen, tenzij het een Deense dog uit Tsjernobyl is.
Onder begeleiding of liep'ie gewoon los in de rondte te pissen?quote:Op zondag 7 januari 2024 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er kwam vandaag een enorme hond langs, hoger dan ons woonkamerraam. Bleek toch een pony te zijn.
Eerlijk gezegd, nieuw apparaat is altijd leuk maar tijd, geld en energie aan iets anders dan een wasdroger kunnen besteden is ook leukquote:Op zondag 7 januari 2024 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, @:Clubsoda nog dank voor je condensor opmerking mbt de droger! Die was inderdaad best wel toe aan reiniging, en de handdoekenwas en molton + hoeslaken die ik sindsdien gedroogd heb waren weer kurkdroog
Ergens ook jammer, want nieuw apparaat is altijd leukmaar scheelt wel een bak geld haha. En de huidige is veel energiezuiniger dan de specs zeggen, dikke handdoekenwas op extra droog verbruikte 2.3 kWh.. voor een 9.5 jaar oude condensdroger niet slecht. Volgens specs zou kastdroog 3.92 kWh zijn haha. Dus qua energieverbruik gaat een nieuwe ook geen enorm voordeel opleveren.
Ik heb de nodige mensen in gouden dekentjes afgevoerd zien worden idd.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja dit ook nog.
Waren er veel mensen waarvoor de kou te veel werd @:tele6?
Club uit Oost-Duitsland, die hebben soms nog wel eens wat fanatiekere fans dus ik vind het aantal agenten niet vreemd.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dit was tegen de Hallescher FC, een echte Angstgegner natuurlijk(Halle, dus bepaald geen derby)
quote:Op zondag 7 januari 2024 18:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Onder begeleiding of liep'ie gewoon los in de rondte te pissen?
Het lijkt me een heel lastige afweging. Het water is amper te ontwijken in die buurt, dus dan hadden ze de hele run af moeten gelasten. Alle plekken waar stroming stond hebben ze al uit de route gehaald en alle plekken die dieper waren ook.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:09 schreef Isabeau het volgende:
Tele6, ik vind je altijd megastoer, idd een bikkel. Maar jeetje, meerdere slootjes met deze temperaturen, dat vind ik ook niet heel verantwoordelijk van de organisatie hoor
Ik was best heel warm inderdaad, heb eerst een hele tijd lopen overwegen om m'n wantjes aan onze mee-fietsers te geven. Maar toen deed ik de wantjes uit en had ik 5 dooie vingersquote:Op zondag 7 januari 2024 19:09 schreef Isabeau het volgende:
Vaak krijg je het juist heel warm als je onderkoeld bent. Had je dat ook? Of de hele tijd ijskoud?
Dit leest alsof ze zelf ook wel twijfels hadden, maar het toch niet wilden afgelasten en dus maar maatregelen gingen nemen voor het geval er dus mensen onderkoeld raakten. Ik weet niet heel goed wat ik daar van moet vinden. Ik denk dat ik er negatief in sta en vind dat ze het niet door hadden moeten laten gaan, maar ja, ik ben geen fanatieke lopen en zeker niet door slootjes met 0 graden buiten.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:14 schreef Tele6 het volgende:
Het lijkt me een heel lastige afweging. Het water is amper te ontwijken in die buurt, dus dan hadden ze de hele run af moeten gelasten. Alle plekken waar stroming stond hebben ze al uit de route gehaald en alle plekken die dieper waren ook.
Er was een mega hoeveelheid EHBO actief die met busjes de mensen naar het dorp reden en bij de hottubs deponeerden waar een heel team klaarstond om de mensen netjes weer opgewarmd te krijgen. (Dat hottub team heb ik ook vriendelijke hulp van gehad.)
Ik was best heel warm inderdaad, heb eerst een hele tijd lopen overwegen om m'n wantjes aan onze mee-fietsers te geven. Maar toen deed ik de wantjes uit en had ik 5 dooie vingers![]()
Nou ik kan je hier wel een rondleiding geven tussen alles wat onder de kattenpis en stront zit hoor.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een rare kat dan, die hebben toch als instinct om de uitwerpselen onder te graven tenzij ziek.
Baasjes bieden zeker niet aan om het zelf schoon te maken?
Kan je er niet zo’n foliedeken over leggen,?
Daar zou ik inderdaad ook geen moeite insteken. Maar katten die hun uitwerpselen niet ondergraven. Ik heb altijd begrepen dat ze dan iets mankeren.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou ik kan je hier wel een rondleiding geven tussen alles wat onder de kattenpis en stront zit hoor.
De verdachte kat hun baasjes hebben al eerder een rant gehouden in de facebookgroep van het complex dat hun kat zelf mag kiezen of hij buiten of binnen is en dat andere opties dierenmishandeling zijn. Dus ik ga het niet eens proberen.
Sowieso is er hier niet heel veel plek om je uitwerpselen te begraven he.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar zou ik inderdaad ook geen moeite insteken. Maar katten die hun uitwerpselen niet ondergraven. Ik heb altijd begrepen dat ze dan iets mankeren.
Maar klote is het wel voor je, zo smerig
Zoeen loopt hier ook regelmatig. Altijd lollig.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Nee, de buurvrouw liet hem uit. Doet ze vaker.
Zoeen loopt hier ook regelmatig. Altijd lollig.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Nee, de buurvrouw liet hem uit. Doet ze vaker.
Ik ben het hier mee eens.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou ik kan je hier wel een rondleiding geven tussen alles wat onder de kattenpis en stront zit hoor.
De verdachte kat hun baasjes hebben al eerder een rant gehouden in de facebookgroep van het complex dat hun kat zelf mag kiezen of hij buiten of binnen is en dat andere opties dierenmishandeling zijn. Dus ik ga het niet eens proberen.
Dat is een prima keuze, ik gok alleen dat mijn piskatburen dat geen optie vinden.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zoeen loopt hier ook regelmatig. Altijd lollig.
[..]
Ik ben het hier mee eens.
Daarom heb ik geen kat.
Mijn wederhelft ging vroegah met knol door de mcdrive.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zoeen loopt hier ook regelmatig. Altijd lollig.
Wij hebben twee katten die geen centimeter buiten de deur komen.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:33 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben het hier mee eens.
Daarom heb ik geen kat.
Ik lees de laatste dagen ook dikwijls berichten over afgelaste mountainbike-graveltochten vanwege de hoge waterstand waardoor fietsers niet kunnen zien of er stenen of stronken in de plassen liggen waarover je lelijk kan vallen. Kennelijk zijn er dus wel organisaties die geen onnodige risico's willen nemen.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit leest alsof ze zelf ook wel twijfels hadden, maar het toch niet wilden afgelasten en dus maar maatregelen gingen nemen voor het geval er dus mensen onderkoeld raakten. Ik weet niet heel goed wat ik daar van moet vinden. Ik denk dat ik er negatief in sta en vind dat ze het niet door hadden moeten laten gaan, maar ja, ik ben geen fanatieke lopen en zeker niet door slootjes met 0 graden buiten.
En je lijf gaat bij onderkoeling juist alle bloedvaten wijd open gooien waardoor je het echt heel warm kan krijgen, maar ook nóg veel sneller en erger afkoelt
En tbh alleen al het risico op platgereden worden of -hier in het appartementencomplex- verzuipen is, los van het onbedoeld terroriseren van de buurt, voor mij reden genoeg ze binnen te houden.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij hebben twee katten die geen centimeter buiten de deur komen.
De katten van diverse buren wel, dus die schijten en pissen de hele boel onder.
Daar ben ik het niet mee eens, dus de buurvrouw mag hier de boel schoonmaken (wat ze ook regelmatig doet) en als te erg wordt, dan nemen we maatregelen tegen de buurpoesjes…
quote:Op zondag 7 januari 2024 19:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, nieuw apparaat is altijd leuk maar tijd, geld en energie aan iets anders dan een wasdroger kunnen besteden is ook leuk
(Ik haaaat thuisblijven voor bezorgingen. Zul je altijd zien dat ze net komen als ik op de wc zit.)
Mijn ervaring met buiten sporten in regen of koud water is dat dit niet het probleem is. De koude wind wel.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit leest alsof ze zelf ook wel twijfels hadden, maar het toch niet wilden afgelasten en dus maar maatregelen gingen nemen voor het geval er dus mensen onderkoeld raakten. Ik weet niet heel goed wat ik daar van moet vinden. Ik denk dat ik er negatief in sta en vind dat ze het niet door hadden moeten laten gaan, maar ja, ik ben geen fanatieke lopen en zeker niet door slootjes met 0 graden buiten.
En je lijf gaat bij onderkoeling juist alle bloedvaten wijd open gooien waardoor je het echt heel warm kan krijgen, maar ook nóg veel sneller en erger afkoelt
Ja precies. Tot 8 km liepen we door het bos, wat best soepel ging, goed voelde, wel frisjes aan de voeten maar verder gewoon normaal en goed. Vanaf daar was het BAM wind tegen en door de slootjes. Handig wel voor de EHBO want die konden ons allemaal bij het 10km-punt oppikkenquote:Op zondag 7 januari 2024 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Mijn ervaring met buiten sporten in regen of koud water is dat dit niet het probleem is. De koude wind wel.
Die wind zorgt er voor dat het water verdampt. En voor verdampen is warmte nodig. Daarbij gaat de koude wind ook door de kleding.
Zwemmen in een bak water onder de 10 graden is geen probleem. Zolang je blijft zwemmen. Stilliggen/watertrappelen is wel een ramp. Er uit komen bij wind is een ramp.
Echt?quote:Op zondag 7 januari 2024 19:56 schreef z80 het volgende:
Zwemmen in een bak water onder de 10 graden is geen probleem. Zolang je blijft zwemmen. Stilliggen/watertrappelen is wel een ramp. Er uit komen bij wind is een ramp.
quote:Op zondag 7 januari 2024 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met duiken lig je stil. Beweegt je zo min mogelijk om lucht te besparen. Dan krijg je het al snel koud.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Echt?
Ik heb nooit kouder gedoken dan 4 graden maar ik dacht in vol duikpak met schoenen en muts toch echt dat ik doodging, met dove vingers en voeten voor ik weer boven kwam?
Nog een paar jaar, dan zijn er helemaal geen mountainbike tochten meer.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik lees de laatste dagen ook dikwijls berichten over afgelaste mountainbike-graveltochten vanwege de hoge waterstand waardoor fietsers niet kunnen zien of er stenen of stronken in de plassen liggen waarover je lelijk kan vallen. Kennelijk zijn er dus wel organisaties die geen onnodige risico's willen nemen.
Heel herkenbaar, alles. In ons vorige huis waren de tegeltuintjes zo klein dat er nergens plek was om uitwerpselen te begraven. Sommige katten probeerden het wel, dat kostte ons schuurdak. Ramen konden ook niet open, er lag altijd stront in de dakgoot.quote:Op zondag 7 januari 2024 19:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sowieso is er hier niet heel veel plek om je uitwerpselen te begraven he.
Maar er heeft hier ook een beetje zo'n klootviool rond gelopen die bij ons tegen de voordeur ging sproeien (en onze katten aan de binnenkant hun territorium weer gingen afbakenen). Feest![]()
Er loopt er ook ergens één rond die consequent poept in de hemelwaterafvoer van de gallerij
Zucht. Jaquote:Op zondag 7 januari 2024 21:56 schreef derLudolf het volgende:
In een FB groep van Emmen
Tips gevraagd, wij gaan 18 en 19 januari genieten van Emmen met 3 dames (50 jr). Wat kunnen jullie ons absoluut aanraden te bezoeken naast winkelen? We laten ons graag verassen.
Ben ik nu een lul als ik ze het crematorium warm aanbeveel?
Staat er een Rietveld stoel achteraan?quote:Op zondag 7 januari 2024 21:53 schreef Blues het volgende:
Ik had nog een wandelfoto!
(liep langs de garage waar eens per week een vintage-opslagzaak open gaat)
[ afbeelding ]
Nou ja, dan ben ik maar een lulquote:Op zondag 7 januari 2024 21:59 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Zucht. Ja![]()
En ik las eerst te snel en las 'genieten van 3 dames'
Jong van geestquote:Op zondag 7 januari 2024 22:03 schreef Morgane89 het volgende:
Sommige mensen worden echt nooit volwassen
Ja! Die garage is echt een schatkamerquote:Op zondag 7 januari 2024 22:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Staat er een Rietveld stoel achteraan?
Geloof me, ik ging zo snel als ik konquote:Op zondag 7 januari 2024 20:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Met duiken lig je stil. Beweegt je zo min mogelijk om lucht te besparen. Dan krijg je het al snel koud.
Bij zwemmen, zeker op tempo krijg je het wel warm. Mits niet te lang natuurlijk. Maar 500 meter is geen probleem.
En kom op nou, als je allemaal 50+ bent dan moet je inmiddels wel het verschil tussen verrassen en verassen weten hoor. Hopelijk snappen ze het nuquote:Op zondag 7 januari 2024 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Jong van geestmaar goed, mijn spelling is ook niet echt perfect ofzo, maar verrassen is toch wel een woord dat je goed wilt schrijven
verassenquote:Op zondag 7 januari 2024 21:56 schreef derLudolf het volgende:
In een FB groep van Emmen
Tips gevraagd, wij gaan 18 en 19 januari genieten van Emmen met 3 dames (50 jr). Wat kunnen jullie ons absoluut aanraden te bezoeken naast winkelen? We laten ons graag verassen.
Ben ik nu een lul als ik ze het crematorium warm aanbeveel?
Juist geen gedoe, want langer van huis, als de borrel is afgelopen zullen jullie vast weer stroom hebben.quote:Op maandag 8 januari 2024 07:18 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Niet vreselijk gammel na gisteren. Alleen schaafplekken in m'n knieholten van lomp aan touwen hangen. Broek aangedaan die van binnen zacht is
Vandaag gaat de stroom een dag van onze wijk af. En ik heb nieuwjaarsborrel van werk. Gedoe gedoe
In ieder geval geen regen meer![]()
![]()
Ik moest vanochtend de aardlekschakelaar al omzetten zodat als er een piek op komt wanneer de stroom terugkomt er niks kapot gaat. Dus vanavond kom ik thuis en kan ik in een donker huis weer op zoek naar die schakelaar. (Heb een zaklamp bij me)quote:Op maandag 8 januari 2024 08:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Juist geen gedoe, want langer van huis, als de borrel is afgelopen zullen jullie vast weer stroom hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooruitgang heet dat geloof ikquote:Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit wel leedvermaak te hebben om de mensen die nu niet bij hun fiets kunnen omdat de deur van de fietsenstalling alleen elektrisch open gaat
quote:Op maandag 8 januari 2024 09:59 schreef Blues het volgende:
Haaaai all
Al anderhalf uur aan het thuiswerken in de warme kamert
Sterkte met de koude mensjes hier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het sneeuwt, mensen!
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Heb je een zaklamp op je telefoon?quote:Op maandag 8 januari 2024 08:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik moest vanochtend de aardlekschakelaar al omzetten zodat als er een piek op komt wanneer de stroom terugkomt er niks kapot gaat. Dus vanavond kom ik thuis en kan ik in een donker huis weer op zoek naar die schakelaar. (Heb een zaklamp bij me)
Die borrel staat niet bij of we wat te eten krijgen of tot hoe laat het duurt en niemand heeft een idee
Dit soort gedoe hou ik niet van
Ik zit wel leedvermaak te hebben om de mensen die nu niet bij hun fiets kunnen omdat de deur van de fietsenstalling alleen elektrisch open gaat
Jullie ook sterkte met het wondgedoetje.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:59 schreef Blues het volgende:
Haaaai all
Sterkte met de koude mensjes hier!
Ja, sinds corona willen gewoon teveel mensen van bepaalde stukken natuur genieten dus aan de ene kant snap ik de regeldruk wel maar heel leuk is het voor zo´n organisatie niet.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog een paar jaar, dan zijn er helemaal geen mountainbike tochten meer.
M'n pa organiseerden met hun vereniging ook altijd een tocht. Voor volgend jaar zijn de voorschriften:
-Per boswachterij één vergunning, zij hadden de pech door 3 te gaan. 3*¤150
-Flora en fauna quickscan, om te kijken of er een of ander zeldzaam plantje langs de route groeit, kost ook minimaal ¤1000
-Stikstof geneuzel, geen idee of dat dat alleen veel rompslomp is of dat het uiteindelijk ook geld kost;
-Bij meer dan 200 personen evenementenvergunning;
-Dixi bij de verzorgingsposten
Ergo, een kleine vereniging kan met wat vrijwilligers geen tocht voor 500/600 personen organiseren voor zeg ¤6/¤7 per persoon en ondertussen de clubkas te spekken.
Ik stond hielp ook altijd mee, ik denk dat ik al sinds m'n 12e altijd met die gast die eerder dit jaar door het dak is gevallen, bouillon heb staan tappen.
We maakten er altijd een leuke dag van, bouillon, pepernoten, koek, vuurkorf er bij. Mooie dag was dat altijd
quote:Op maandag 8 januari 2024 09:59 schreef Blues het volgende:
Haaaai all
Sterkte met de koude mensjes hier!Aaah…de paarse krododilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier balen op een andere manier:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder hele voorzichtige kleine sneeuwvlokjes hier. En de warme kriebeltrui kriebelt nog steeds. Ondanks een handwas met haarconditioner.
Dwars door het t shirt met lange mouwen.![]()
Ik heb de verwarming toch uit staan als ik de hele dag van huis ben, en meestal is het nog geen halve graad afgekoeld als ik weer thuis komquote:Op maandag 8 januari 2024 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vooruitgang heet dat geloof ik
Ook fijn als alles in huis elektrisch is, dan heb je ook geen back-up qua verwarming en zo, hele dag in de kou. Alhoewel nieuwe woningen wel enorm geïsoleerd zouden moeten zijn.
Ja. Dus ik heb de zaklamp van m'n telefoon en ik heb de hoofdlamp van sport/kamperen. Hoofdlamp is handiger als je op zoek bent naar dingen, want je hebt je handen vrijquote:Op maandag 8 januari 2024 10:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb je een zaklamp op je telefoon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |