heb nog een hele wandeling gemaakt, stond hier geen koude wind.quote:Op maandag 8 januari 2024 19:33 schreef MissHobje het volgende:
Wat een zaaalig weer vandaag, lekker koud, eerst sneeuw ( gezellige vlokken dwarrelen) daarna de middag blauw en zon! Wat een verbetering![]()
Kan nog veel kanten op. Ook een sterke lmg mogelijk. Ook wel een keer leuk als je dan dikke pakketten krijgtquote:Op maandag 8 januari 2024 20:44 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat weer koud worden. Kans op sneeuw is ook weer gestegen, als je de naar de lange termijn kijkt.
dat is niet echt betrouwbaar. meestal 48 uur, toch?quote:Op maandag 8 januari 2024 20:44 schreef aloa het volgende:
Pluim gaat weer koud worden. Kans op sneeuw is ook weer gestegen, als je de naar de lange termijn kijkt.
quote:Op maandag 8 januari 2024 20:58 schreef monkyyy het volgende:
Gruwelijk koud vannacht. Houd uw kad binnen
Ja joh, ik hoor het woordje droogte zelfs in de winter al vallenquote:Op maandag 8 januari 2024 22:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooie dag vandaag, morgen wordt prachtig. Was het maar de helft van het jaar zo
Eind van de week hebben we een neerslagtekort verwacht ikquote:Op maandag 8 januari 2024 22:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja joh, ik hoor het woordje droogte zelfs in de winter al vallenja zelfs al het klets nat, die droogte is zo weer om de hoek
Hier geen last van, kachel op 18.5 en warmt prima op zelfs met de raam op een heel klein kiertje om toch wat door te luchten, ja zelfs als het -10 is staat hier een raam op een klein kiertjequote:Op maandag 8 januari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Mijn verwarming is schijnbaar de hele avond keihard bezig geweest om het hier tussen de 17,5 en 18 te houden binnen. Dit grapje is duur.
Klopt dan is alle hens aan dek!quote:Op maandag 8 januari 2024 22:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eind van de week hebben we een neerslagtekort verwacht ik
Het lukt wel, zelfs 21 haal ik wel, maar het kost zo veel gasquote:Op maandag 8 januari 2024 22:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier geen last van, kachel op 18.5 en warmt prima op zelfs met de raam op een heel klein kiertje om toch wat door te luchten, ja zelfs als het -10 is staat hier een raam op een klein kiertje
modulatie kachel?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
Mijn verwarming is schijnbaar de hele avond keihard bezig geweest om het hier tussen de 17,5 en 18 te houden binnen. Dit grapje is duur.
Nog wat veranderd aan je kachel de laatste tijd?quote:Op maandag 8 januari 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
De enige variabele is de buitentemperatuur. Zou goed kunnen dat de wind gewoon net verkeerd staat, waardoor het niet echt warm blijft binnen, want zo goed is de isolatie niet.quote:Op maandag 8 januari 2024 23:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nog wat veranderd aan je kachel de laatste tijd?
Alle radiatorkranen wel open en worden de radiatoren wel lekker warm?
Aanvoer temp veranderd? (Zet hem op 60 was de landelijke actie.) https://zetmop60.nl
Veel mensen zetten hem vaak nog lager maar dan wordt het misschien helemaal niet meer zo warm en dan blijft hij het maar proberen.
heb het kacheltje op 1250w staan en een beetje CV erbijquote:Op maandag 8 januari 2024 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige variabele is de buitentemperatuur. Zou goed kunnen dat de wind gewoon net verkeerd staat, waardoor het niet echt warm blijft binnen, want zo goed is de isolatie niet.
Qua weer prima. Qua temperatuur natuurlijk nooitquote:Op maandag 8 januari 2024 22:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooie dag vandaag, morgen wordt prachtig. Was het maar de helft van het jaar zo
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:04 schreef heywoodu het volgende:
Boh, de winter komt voorzichtig om het hoekje kijken
[ afbeelding ]
Ja, maar dit is ook alweer héél rap voorbij, de koukleumen hebben het weer even anderhalve dag lastigquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:49 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.nu.nl/weerber(...)-graden-vandaag.html
Maar hey, die beloofde combo van koud en zonnig krijgen jullie vandaag wel
Hetzelfde argument kan je zeggen bij 30+ dagen in de zomer in NL. Duurt ook zelden langer dan een paar dagenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar dit is ook alweer héél rap voorbij, de koukleumen hebben het weer even anderhalve dag lastig
Vanaf vrijdag weer lekker grijs, grauw en regen :|quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, maar dit is ook alweer héél rap voorbij, de koukleumen hebben het weer even anderhalve dag lastig
4 dagen koud. Gister t/m donderdag. Volgende week trouwens ook nog niet zacht, maar wel weer neerslag. Maar goed, dat zeg ik zo vaak, dat als het al een beetje winter wordt het dan meestal maar 3-7 dagen duurt. In Nederland ist niet anders. Voor 3/4 dagen ook prima, maar volgende week gelukkig weer boven nul. Heb nog genoeg werk buiten en dat is zonder vorst een stuk beter te doenquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat 30+ voor de hittehaters is wat -10 voor de koudehaters is, en onder de -10 is het dan weer vrijwel nooitquote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hetzelfde argument kan je zeggen bij 30+ dagen in de zomer in NL. Duurt ook zelden langer dan een paar dagen
Helemaal in de Bilt. Vorig jaar maar 2 of 3 tropische dagen, volgens mij. Juli en augustus was er überhaupt geen echte hitte. juni heel kort.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hetzelfde argument kan je zeggen bij 30+ dagen in de zomer in NL. Duurt ook zelden langer dan een paar dagen
Hopelijk niet de neerslag icm temperaturen rond het vriespunt, dan is het weer glijden op straat.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 07:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
4 dagen koud. Gister t/m donderdag. Volgende week trouwens ook nog niet zacht, maar wel weer neerslag. Maar goed, dat zeg ik zo vaak, dat als het al een beetje winter wordt het dan meestal maar 3-7 dagen duurt. In Nederland ist niet anders. Voor 3/4 dagen ook prima, maar volgende week gelukkig weer boven nul. Heb nog genoeg werk buiten en dat is zonder vorst een stuk beter te doen
Is wel ff goed voor de natuur.quote:
quote:Op maandag 8 januari 2024 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige variabele is de buitentemperatuur. Zou goed kunnen dat de wind gewoon net verkeerd staat, waardoor het niet echt warm blijft binnen, want zo goed is de isolatie niet.
Huhhh, wonen jullie in een schuurtje ofzo?quote:Op maandag 8 januari 2024 23:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb het kacheltje op 1250w staan en een beetje CV erbij
sociale woningbouw in de dop.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Huhhh, wonen jullie in een schuurtje ofzo?Of op een trailerpark?
![]()
en regen en lekker guur en koudquote:Op dinsdag 9 januari 2024 09:29 schreef Skwish het volgende:
Vanaf vrijdag overdag weer temperaturen ruim boven nul en meteen weer grauw weer.
Wat heeft een 'light machine gun' met het weer te maken?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |