Rare manoeuvre van Breisaz.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Tijd voor de sprint in Ruhpolding, de vrouwen eerst. Met bib 4 al BaibaHopen dat de demonen opzij gezet kunnen worden en ze eindelijk eens wél lekker kan schieten vandaag.
En verder hoop ik zoals altijd dat Preuss het nu net wel ipv net niet haalt voor de winst
Regie had gisteren ook al niet een al te beste dag.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:12 schreef hhh38 het volgende:
Leuke sprint in Ruhpolding, maar de regie mist alle belangrijke schietbeurten
Ach Fillon Maillet, Noren weer op punt met 5 man in de top 6. Wordt nog wat met de keuze voor het WK.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:38 schreef heywoodu het volgende:
De mannen zijn inmiddels bezig met de massastart
Maar...de PLAYERquote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:56 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ga er weer niet veel van kunnen zien buiten het weekend.
Zal ook lekker schieten worden met deze wind.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 20:30 schreef heywoodu het volgende:
Morgen begint het WK in Nove Mesto, prachtig winterweer in Tsjechië ook.
[ afbeelding ]
Omdat het 30 graden is bedoel je?quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:24 schreef heywoodu het volgende:
WK-onwaardig deze omgeving zo![]()
Maar ja, daar kan Nove Mesto niks aan doen natuurlijk, het is een godswonder dat ze het voor elkaar hebben gekregen dit gewoon door te laten gaan
De opkomst en sfeer maken toch eigenlijk dat alles wel goed.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:24 schreef heywoodu het volgende:
WK-onwaardig deze omgeving zo![]()
Maar ja, daar kan Nove Mesto niks aan doen natuurlijk, het is een godswonder dat ze het voor elkaar hebben gekregen dit gewoon door te laten gaan
Ja, en alles rechtstreeks naast het parcours is strakgroen en het parcours zelf is dramatisch slecht.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat het 30 graden is bedoel je?
Dat absoluut, WK mag wel eens in de drie jaar ofzo in Nove Mesto gehouden wordenquote:Op woensdag 7 februari 2024 17:28 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
De opkomst en sfeer maken toch eigenlijk dat alles wel goed.
Mwah, Noren moeten flink aan de bak, Simon in een 1 tegen 1 duel, succes Tandrevold.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:10 schreef wimderon het volgende:
Ik word zo moe van falende landen tegenover de Noren.
Noren schieten (naast Zwitserland) gewoon het bestquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:10 schreef wimderon het volgende:
Ik word zo moe van falende landen tegenover de Noren.
Doordat de anderen faalden, inderdaad.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Noren schieten (naast Zwitserland) gewoon het best
quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:26 schreef wimderon het volgende:
Elvira Vul hier een willekeurige zweedse naam in heeft dit seizoen nog geen enkele keer foutloos geschoten in een individuele wedstrijd, alleen een keertje in de relay
Wel jammerquote:Op woensdag 7 februari 2024 18:26 schreef WAvanBuren het volgende:
L-Vira gaat het brons nog wel binnen hengelen.
Baserga (en ook Hartweg) ook wel erg traag op de ski's. Waxaids.quote:Op woensdag 7 februari 2024 18:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg teleurstellend dat Zwitserland geen plak pakt. Lena eentje te veel gemist.
Bergaf leken ze geen problemen te hebben. Baserga gewoon mokertraag. Is dat serieus de tweede dame?quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Baserga (en ook Hartweg) ook wel erg traag op de ski's. Waxaids.
Dat was tegenover Oeberg dat we dat zagen toch? Die had de snelheid er ook niet echt inzitten vandaag.quote:Op woensdag 7 februari 2024 21:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bergaf leken ze geen problemen te hebben. Baserga gewoon mokertraag. Is dat serieus de tweede dame?
Alleen de Fransen leken echt op de brommer eigenlijk.quote:Op donderdag 8 februari 2024 00:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was tegenover Oeberg dat we dat zagen toch? Die had de snelheid er ook niet echt inzitten vandaag.
Maar de twee overgebleven Gasparinnetjes zijn dit seizoen niet sneller nee.
Boh man, de stoelleuning werd bijna doormidden geslagen bij die misser, maar daarna was het toch vooral feest, gemengd met 'zonder die misser was het een medaille!' en daarna weer feestquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar man man man. Inmiddels een uur geleden dat we haar zagen finishen en we zitten beiden nog redelijk hoog in de adrenaline
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh man, de stoelleuning werd bijna doormidden geslagen bij die misser, maar daarna was het toch vooral feest, gemengd met 'zonder die misser was het een medaille!' en daarna weer feest
Bizar, echt bizar, ik zag hier naast me een voorzichtig traantje weggepinkt worden hoorDit was echt wel heel goed hoor, snelheid zat er ook goed in. Mooi resultaat, al zit je natuurlijk ook wel even met 'het had nog mooier kunnen zijn', maar ja dat is Biatlon he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar man man man. Inmiddels een uur geleden dat we haar zagen finishen en we zitten beiden nog redelijk hoog in de adrenaline[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Zeker, het scheelt op zich wel dat degenen voor haar ook een misser hadden (behalve Simon), dan heb je dat gevoel net iets minderquote:Op vrijdag 9 februari 2024 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit was echt wel heel goed hoor, snelheid zat er ook goed in. Mooi resultaat, al zit je natuurlijk ook wel even met 'het had nog mooier kunnen zijn', maar ja dat is Biatlon he?
Fransen lijken toch weer niet op het podium te komen, of het moet van Perrot komen.quote:
Kan zo nog maar van het podium vallen.quote:
Waar is de tijd gebleven dat langlaufers/sters dan gewoon finishten!quote:Op zondag 11 februari 2024 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Gebroken rib voor Thierry Langer, vandaar de DNF gisteren
Cesar Beauvais vervangt hem voor de individuele, Julien Petitjacques mag naar Nove Mesto om de estafette weer compleet te maken. Flinke aderlating natuurlijk, maar mooie kans voor hem wel.
Jeetje, gevallen? Of hoe krijgt ie dat voor elkaar.quote:Op zondag 11 februari 2024 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Gebroken rib voor Thierry Langer, vandaar de DNF gisteren
Cesar Beauvais vervangt hem voor de individuele, Julien Petitjacques mag naar Nove Mesto om de estafette weer compleet te maken. Flinke aderlating natuurlijk, maar mooie kans voor hem wel.
Goede vraag, maar in elk geval niet gisteren, die gebroken rib had hij zo te lezen al tijdens de gemengde estafette, waar ze 8e werdenquote:Op zondag 11 februari 2024 11:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jeetje, gevallen? Of hoe krijgt ie dat voor elkaar.
Ik denk dat de Franse mannen ook wel die wax krijgen, maar die kunnen er op dit moment te weinig van.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noorse mannen en Franse dames delen de wax?
Opwarming van de aarde genot.quote:Op zondag 11 februari 2024 14:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit gaat we helaas steeds vaker zien
quote:Op zondag 11 februari 2024 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Huis kort en klein. Daar gaat de zondagsrust ondanks zwarte kousen omgeving
Het is meer verslagenheid dan woedequote:Op zondag 11 februari 2024 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Huis kort en klein. Daar gaat de zondagsrust ondanks zwarte kousen omgeving
Oprecht knapquote:
Snelheid is dan toch wel mager.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:05 schreef WAvanBuren het volgende:
Mijn Lisa 22e, tsja 12 plekken winst, dat dan weer wel.
Haecki mag de massastart sowieso wel doen op basis van haar positie in de World Cup lijkt mequote:Op zondag 11 februari 2024 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn Zwitsertjes zitten niet op schieten heHaecki die de pursuit niet eens haalde was ook al een bittere teleurstelling.
Nul Zwitsers op de mass start zo
Ja dat is afhankelijk van het aantal upsets toch? Ik heb die kwalificatieregels nooit helemaal helder.quote:Op zondag 11 februari 2024 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haecki mag de massastart sowieso wel doen op basis van haar positie in de World Cup lijkt me
In de World Cup is het de top-25 van de World Cup-stand, aangevuld met de vijf besten van die World Cup-week (wat dan vaak een sprint of een individuele wedstrijd is). Op het WK is het net even anders, met allerlei 'als dit, dan dat'-regeltjes, maar de basis is vrij simpel:quote:Op zondag 11 februari 2024 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat is afhankelijk van het aantal upsets toch? Ik heb die kwalificatieregels nooit helemaal helder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauveau, Davidova en Tomingas waren de enige niet-top-15-atleten die vandaag voor Baiba eindigden, prima dus. Voor jouw Zwitsers wordt het wel lastiger vrees ik, behalve Häcki dus.
Hier de voorlopige startlijst voor de massastart na de sprint, dat geeft wel een idee van hoe het dan ingevuld wordt, want de World Cup-stand, medailles en 'event points' staan er netjes bij. Die zal straks wel aangepast worden met de achtervolging erbij.
https://ibu.blob.core.win(...)__/SWMS/C51D1_v1.pdfVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Die heeft pech dat er geen 6 schietbeurten waren!quote:Op zondag 11 februari 2024 17:35 schreef zorro28 het volgende:
Jacquelin toch knap elke schietbeurt 1 fout minder.
Stroemsheim matig.quote:Op zondag 11 februari 2024 17:39 schreef zorro28 het volgende:
Wel een uitslag die lekker voorsorteert op land
Ik kreeg overigens niet de indruk dat zij nog vol gas gingen toen duidelijk werd dat ze toch geen medaille gingen pakken.. dus dat zal ook niet meehelpen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 20:19 schreef heywoodu het volgende:
Een klassieke 'startnummerwedstrijd' zo, wat regen gedurende de wedstrijd en iedereen met een iets hoger startnummer was totáál kansloos. Stroemsheim, Christiansen, Laegreid allemaal minuten aan de broek, dat is niet normaal.
Nee, vooral doordat het kansloos was met die sneeuw denk ik, Christiansen had ook een beetje verslagen uitstralingquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik kreeg overigens niet de indruk dat zij nog vol gas gingen toen duidelijk werd dat ze toch geen medaille gingen pakken.. dus dat zal ook niet meehelpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan de sprints:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We sloten af met de mass start 60, altijd heerlijk verwarrend:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ter herinnering: de vrouwenestafette is begonnen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Frankrijk met minutenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 13:49 schreef heywoodu het volgende:
Ter herinnering: de vrouwenestafette is begonnen![]()
![]()
Chauveau mist 4! schoten liggendquote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:11 schreef H.Vviv het volgende:
Val er midden in maar leuke verassing dat Estland aan de leiding gaat.![]()
![]()
Ze is dan ook wereldkampioen geweestquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze is dan ook wereldkampioen geweestDraait ook gewoon een prima seizoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zweden kan het hopelijk nog spannend makenquote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:38 schreef WAvanBuren het volgende:
Dit is wel binnen voor Frankrijk.![]()
L-Vira in haar huidige vorm tegen Simon? Zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zweden kan het hopelijk nog spannend maken![]()
Hanna wordt ook al helemaal weggelopen in de slotrondequote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:40 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
L-Vira in haar huidige vorm tegen Simon? Zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.![]()
Jammer.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Heeft les gekregen van Jacquelin?quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Dit had eerst nog even op zijn geweer geslagen en een ziedende blik naar de coach geworpen.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heeft les gekregen van Jacquelin?![]()
Vooral Braisaz.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:59 schreef Faraday01 het volgende:
Chauveau mag Braisaz en Simon wel een drankje geven na haar wanprestatieYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Zou haar sieren als ze het podium even overslaat ja.quote:Op zaterdag 17 februari 2024 14:59 schreef Faraday01 het volgende:
Chauveau mag Braisaz en Simon wel een drankje geven na haar wanprestatie![]()
Go Baiba!No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Bendika 1 misserNo Dyson Barrier is going to stop me!
Simon 1 misser, Bendika foutloosNo Dyson Barrier is going to stop me!
Bendika
No Dyson Barrier is going to stop me!
Lie 14de, Bendika 23ste vlak achter L-Vira
Edit: tijdwaarneming geeft Bendika eerst 23ste, dan 22ste en nu weer 23ste
No Dyson Barrier is going to stop me!
heywoodu
![]()
Rastorgujevs voor de medaille.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Kan me herinneren dat jij geen fan bent vanwege dat hij niet helemaal zuiver op de graat is, maar ik vind het toch wel heel prettig dat een 'kleiner' land toch nog een medalje pakt.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
heywoodu
![]()
Dat hij die zaak probeert weg te zetten als een politiek spelletje en allesbehalve zijn fout vind ik ook niet geweldig, verder....tja. Het is dat 'ie belangrijk is voor de single mixedquote:Op donderdag 22 februari 2024 17:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat jij geen fan bent vanwege dat hij niet helemaal zuiver op de graat is, maar ik vind het toch wel heel prettig dat een 'kleiner' land toch nog een medalje pakt.
Ik vind vijf landen in het biatlon die op een WK alle medailles verdelen gewoon wel erg weinig. En heb wel een zwak voor Letland, maar van Rastorgujevs ook zeker geen fan neequote:Op donderdag 22 februari 2024 20:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hij die zaak probeert weg te zetten als een politiek spelletje en allesbehalve zijn fout vind ik ook niet geweldig, verder....tja. Het is dat 'ie belangrijk is voor de single mixed[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
heywoodu
![]()
Johan-Olav Botn wordt eventjes 6e op een (weliswaar gedevalueerd) NK op de 10km vrije stijl.
https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=44338
William "biatleten zijn mislukte langlaufers" Poromää vindt dit niet zo leuk.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Gisteren in Oslo, nog even voor we zo naar de massastarts gaan kijken:
Biatleten Tandrevold en Lægreid zorgen voor thuissucces op Holmenkollen
Ondertussen is het WK bij de jeugd en junioren in Otepää net zo'n beetje tot een einde gekomen, allemaal te zien via de PLAYER, dus daar ben ik natuurlijk ook even van gaan genieten. Eerst de gemengde estafettes, te beginnen met de jeugd. De Poolse mannen waren geweldig, maar de vrouwen...nou ja, niet, ze werden zevende op meer dan vier minuten. Het goud ging naar Leo Carlier, Antonin Guy, Voldiya Galmace Paulin en Alice Dusserre uit Frankrijk, dat na de switch naar de vrouwen oppermachtig was. Op bijna twee minuten was het zilver voor Oliver Alm, Kasper Kalkenberg, Silje Berg-Knutsen en Agathe Brathagen voor Noorwegen, met brons voor de Tsjechische ploeg van Vladimir Kocmanek, David Elias, Ilona Plechacova en Heda Mikolasova op 2:27 minuten.
https://ibu.blob.core.win(...)H__/YXRL/C73C_v3.pdf
Dan de junioren, waar Noorwegen domineerde. Sivert Gerhardsen en Isak Frey legden de basis, Maren Brannara-Grann vergrootte de voorsprong en Gro Randby vergooide twee minuten voorsprong bijna met een dramatische staande schietbeurt. Ze kon echter net op tijd beginnen aan haar twee strafrondes en sleepte zo alsnog het goud binnen. Op 13 seconden was het zilver voor Leonhard Pfund, Linus Kesper, Julia Tannheimer en Marlene Fichtner uit Duitsland, voor fraai Oostenrijks brons met Oliver Lienbacher, Fabian Müllauer, Lara Wagner en Anna Andexer - er komt echt een mooie Oostenrijkse generatie aan. Polen vierde, Bulgarije zesde en vooral dat laatste was indrukwekkend: de ploeg lag na de mannen op plek veertien, Lora Hristova en Valentina Dimitrova waren écht heel goed. Tiende plek voor de Belgen, keurig.
https://ibu.blob.core.win(...)H__/JXRL/C73C_v0.pdfVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vandaag dus de massastarts op de Holmenkollen:
Massastartzeges voor biatleten Häcki-Gross en Lægreid op Holmenkollen
Ook even het volgende stukje op het WK junioren/jeugd vanuit Otepää, dit keer de individuele wedstrijden, waar we beginnen met de jeugd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan door met de junioren, die een dag later in actie kwamen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Oh ja:
Noorse biatleten winnen voor thuispubliek na zinderende sprint, ook Franse zege
Gisteren trouwens de kans gehad om het Letse team te ontmoeten op Schiphol (tussenstop op weg naar Salt Lake voor de World Cup komend weekeinde), Baiba had ons uitgenodigd om met ze te komen eten....uiteindelijk af moeten slaan, want Bruna is juist nu onmeunig verkouden en de Letse vrouwen vechten echt op het randje om volgend seizoen een volledig team in de World Cup te hebben en daarmee kans te maken op een vol team op de Spelen....
Wel echt balen, ik had het leuk gevonden, maar vooral voor Bruna: ze heeft Baiba, die naast haar coach inmiddels ook echt wel een hele goede vriendin is geworden, nu al drie jaar niet gezien, en dan is ze even in Nederland...kan het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder, nog even door met het WK junioren, dit keer de sprints, wederom te beginnen met de jeugd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan door met de junioren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:33 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja:
Noorse biatleten winnen voor thuispubliek na zinderende sprint, ook Franse zege
Gisteren trouwens de kans gehad om het Letse team te ontmoeten op Schiphol (tussenstop op weg naar Salt Lake voor de World Cup komend weekeinde), Baiba had ons uitgenodigd om met ze te komen eten....uiteindelijk af moeten slaan, want Bruna is juist nu onmeunig verkouden en de Letse vrouwen vechten echt op het randje om volgend seizoen een volledig team in de World Cup te hebben en daarmee kans te maken op een vol team op de Spelen....
Wel echt balen, ik had het leuk gevonden, maar vooral voor Bruna: ze heeft Baiba, die naast haar coach inmiddels ook echt wel een hele goede vriendin is geworden, nu al drie jaar niet gezien, en dan is ze even in Nederland...kan het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder, nog even door met het WK junioren, dit keer de sprints, wederom te beginnen met de jeugd:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan door met de junioren:Deze zomer Letland dus als vakantiebestemmingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Die kans is best wel groot, de uitnodiging ligt er al. Maar dan wel meer voor een gezamenlijk trainingskamp dan vakantiequote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Deze zomer Letland dus als vakantiebestemming
Ze zou al heel januari en februari met Baiba en haar gezin optrekken rond de World Cups in januari, trainingskamp in Livigno en het WK, maar ja, dat ging door omstandigheden en onzekerheden aan beide kanten helaas niet door.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Biatlonnen in Soldier Hollow is begonnen met de mannenestafette. Lægreid mag als startloper drie rondjes draaien, lekker gewerkt pik.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Smerig losse diepe sneeuw, hoogte, laatste restjes jetlag...Lægreid gaat niet de enige zijn die zich er op verkijkt dit weekeinde
heywoodu
![]()
Jacquelin met een Jacquelin.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
heywoodu
![]()
Fantastische prestatie van Campbell om vol te houden, damn
Belgjes gelapt, Zwitsers ook
heywoodu
![]()
Overigens is Chauveau hier niet, omdat ze twee jaar geleden op vakantie in Cuba is geweest en niemand door had dat ze daarom niet het simpele ESTA-proces, maar het uitgebreide visumproces voor de VS moest volgen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Even het WK junioren tussendoor nog, door met de mass start 60's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan ter afsluiting nog de estafettes, met drie atleten per team bij de jeugd en vier bij de junioren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Noorwegen uiteindelijk bovenaan met acht keer goud, Duitsland heeft er vijf.
https://ibu.blob.core.win(...)JWRL/CH__/C95_v1.pdfVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Fillon Maillet gooit een podium en zelfs mogelijke overwinning weg door zijn ene strafronde niet te lopen en zo een straf van twee minuten aan de broek te krijgen.
heywoodu
![]()
Loopfenomeen en supermatige schutter Botn schiet clean en gaat naar het podium
heywoodu
![]()
Nog even IBU Cups, eerst de voorlaatste week in Obertilliach. Daarna eens kijken of er nog wat leuks te zien was bij de slotweek van het IBU Cup-seizoenWel erg jammer dat de IBU er tegenwoordig geen hoogtepunten meer van online zet.
Eerst de sprint bij de mannen, met - je verwacht het niet - Noorse dominantie. Mats Øverby is niet de rapste van het stel, maar schoot wel foutloos en dat was genoeg voor de winst. Sindre Fjellheim Jorde stond met twee missers bij schietbeurt twee nog op de vijfde plek, maar klom naar plek twee aan de finish. Sverre Dahlen Aspenes had in totaal zelfs drie keer gemist en begon als twaalfde aan de slotronde, maar klom nog helemaal naar plek drie, voor de foutloze maar tragere Jørgen Sæter. Martin Nevland completeerde de Noorse top-5. Kirkeeide werd 20e, haha.
https://ibu.blob.core.win(...)P07/SMSP/C73B_v1.pdf
Bij de vrouwen schoot Ragnhild Femsteinevik alles raak en dat was genoeg om de Française Oceane Michelon af te straffen voor haar ene misser: winst met 14,4 seconden. Plek drie ging naar de foutloze Oostenrijkse Kristina Oberthaler op 40,4 seconden, maar twee andere dingen vielen nog wel meer op: plek zes voor niemand minder dan Anastasiya Kuzmina (1+1), en een fenomenale twaalfde plek (!), zelfs met een misser, voor de ontzettend sympathieke Australische Darcie Morton, juichen
https://ibu.blob.core.win(...)P07/SWSP/C73B_v1.pdf
In de achtervolging was het gewoon een Øverby-feestje: een foutje bij schietbeurt twee en drie en daarna zelfs twee bij de laatste schietbeurt deerden hem niet, hoewel Nevland nog een beetje in de buurt kwam met twee missers. Sæter en Jorde streden bijna de hele wedstrijd om de tweede en derde plek, tot ze na wat extra missers achter Nevland terecht kwamen: Jorde werd zo derde, Sæter vierde. Kirkeeide zakte zelfs nog naar de 29e plek, die zien we niet meer terug.
https://ibu.blob.core.win(...)P07/SMPU/C73D_v1.pdf
Bij de vrouwen opende Femsteinevik met één misser, kan gebeuren....en daarna liet ze er vier staan bij de tweede schietbeurt. In totaal schoot ze maar liefst acht missers en toch werd ze vijfde, in de wondere wereld van de IBU Cup kan het allemaal. Landgenote Marte Krakstad Johansen hield het bij één misser en had na de liggende schietbeurten de leiding in handen, die ze uit wist te bouwen naar 52 seconden op Michelon. Plek drie was een mooie: Tereza Vinklarkova uit Tsjechië, die met één misser van de negentiende plek naar het podium klom, indrukwekkend.
https://ibu.blob.core.win(...)P07/SWPU/C73D_v1.pdf
De gemengde estafette zal ook eens wél spannend zijn...helaas, niet dus. Åsne Skrede wisselde voor de Noren slechts als vierde, Femsteinevik pakte de leiding en Jorde en Øverby bouwden die rustig uit naar 1:15 minuten en de winst. Plek twee was voor Astrid Plosch, Francesca Brocchiero, Nicola Romanin en David Zingerle - dit keer vooral dankzij de mannen, halverwege lag men nog op plek acht. Camille Bened, Chloe Chevalier, Ambroise Meunier en Damien Levet pakten plek drie voor de Fransen.
https://ibu.blob.core.win(...)P07/MXRL/C73C_v1.pdf
Op de single mixed waren het Karoline Erdal en Martin Nevland voor Noorwegen, na een ietwat voorzichtig eerste optreden waren ze in hun tweede beurt beiden een stuk sterker en dus won Noorwegen gewoon. Paula Botet en Emilien Claude hielpen Frankrijk aan plek twee, voor Lisa Maria Spark en David Zobel namens Duitsland. Mooie zevende plek voor Ukaleq Slettemark en haar dit seizoen behoorlijk goed zichtbare jongere broertje Sondre, helemaal niks mis mee in een veld van 24. Brazilië zowaar 20e van de 24, omdat Gabi met een foutloze schietbeurt begon, jemig.
https://ibu.blob.core.win(...)P07/MXSR/C73C_v1.pdfVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Tandrevold hep een groot probleem. Vandaag slechts 17e in de sprint in Canmore, waar Vittozzi de winst pakte en Braisaz achtste werd. Daardoor is Vittozzi in de World Cup tot op 7 punten genaderd, en met het kutformat van de achtervolging in het achterhoofd is de World Cup-eindzege zo wel heel dichtbij voor Vittozzi. De stand:
https://ibu.blob.core.win(...)P09/SWSP/C78B_v1.pdf
Dan nog even het laatste weekeinde in de IBU Cup, afgelopen weekeinde in Obertilliach (daar waren er twee op rij). Vanwege slecht weer werd de individuele wedstrijd een dag later gehouden en ingekort tot korte individuele wedstrijd, bij de vrouwen gewonnen door de enige foutloze deelneemster: Lisa Maria Spark uit Duitsland. De Française Chloe Chevalier werd met twee missers in de laatste schietbeurt tweede op 12,5 seconden, voor landgenote Camille Bened. Die schoot één keer mis, net als de Duitse Stefanie Scherer, maar was met 17,1 seconden achterstand precies een halve tel rapper. Vijfde plek voor de Oostenrijkse junior Anna Andexer, keurig.
https://ibu.blob.core.win(...)P08/SWSI/C73A_v1.pdf
Bij de mannen, jawel, een Noors podium. Mats Øverby won, veertien seconden voor Isak Frey - beiden lieten één schijf staan bij de laatste schietbeurt. Martin Uldal schoot drie keer mis en werd op 43,5 seconden derde, voor maar liefst zes niet-Noren.
https://ibu.blob.core.win(...)P08/SMSI/C73A_v1.pdf
De Duitse Stefanie Scherer was de beste op de sprint, dankzij tien treffers. Ze was daarmee 13,2 seconden sneller dan de Noorse Gro Randby, die een schijf liet staan, terwijl IBU Cup-leidster Oceane Michelon uit Frankrijk met één misser derde werd op 18,2 seconden, vlak voor de Duitse Marion Wiesensarter en de Noorse Marit Ishol Skogan, die het World Cup-seizoen nog zo sterk begon.
https://ibu.blob.core.win(...)P08/SWSP/C73B_v1.pdf
De Noren kwamen dit keer tot een 1-2-3-4'tje: Uldal was de rapste, Frey gaf 38 seconden toe op zijn eveneens foutloze landgenoot. Sverre Dahlen Aspenes pakte met twee missers op 39,1 seconden de derde plek, vijftien tellen voor Øverby en zijn ene misser. Met Maksim Makarov en Pavel Magazeev stonden er twee 'Moldaviërs' in de top-20, hartstikke leuk.
https://ibu.blob.core.win(...)P08/SWSP/C73B_v1.pdf
Tot slot de mass start 60, waar de razendsnelle Française Anaëlle Bondoux zowaar erg goed schoot: één misser, ze was dan ook vrijwel de hele wedstrijd eenzaam op kop te vinden en won met bijna een minuut voorsprong op de rest. Die rest werd aangevoerd door Oceane Michelon, ondanks twee missers in de laatste schietbeurt, die daarmee ook de eindzege in de IBU Cup pakte. Emily Schumann uit Duitsland werd derde en voorkwam zo net een geheel Frans podium - Camille Bened werd vierde.
https://ibu.blob.core.win(...)P08/SWM6/C73E_v1.pdf
Na een Noorse top-3 en een Noorse top-4 werd het seizoen afgesloten met een Noorse top-5. De laatste schietbeurt was wat rommelig, Nevland gooide er de winst weg met twee missers, waardoor Aspenes met in totaal vier missers de overwinning pakte. Uldal werd met drie missers tweede, voor Nevland en Øverby, die het beiden toch bij twee missers hadden gehouden. Frey werd dan ook nog vijfde. Øverby was overigens al zeker van de eindwinst in de IBU Cup, voor Johan-Olav Botn, Nevland, Uldal en Frey. De eerste niet-Noren in de eindstand waren de Duitsers Danilo Riethmüller, Lucas Fratzscher en Simon Kaiser, voor...Vebjørn Sørum, die maar 10 van de 23 wedstrijden überhaupt was gestart.
https://ibu.blob.core.win(...)P08/SMM6/C73E_v1.pdfVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Grootste voorsprong ooit in een sprint bij de heren?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:13 schreef Faraday01 het volgende:
JT kan een rondje extra skiënwat een enorme voorsprong
![]()
heywoodu
![]()
Letterlijk de grootste voorsprong ooit lijkt me sterk, maar indrukwekkend was het wel jaquote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:22 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Grootste voorsprong ooit in een sprint bij de heren?
heywoodu
![]()
Goed, het was even zoeken, en bij Nagano 1998 vond ik het inmiddels wel mooi geweest. Daar won Bjørndalen overigens, met 1:01.6 voorsprong op Frode Andresen. Van Nagano tot vandaag zijn er drie World Cup-sprints bij de mannen geweest waarbij iemand met meer dan een minuut voorsprong won, maar bij álle drie ging het om 1:01.x minuten
Bjørndalen won in Hochfilzen 2001, met Vesa Hietalahti op twee.
https://ibu.blob.core.win(...)SMSP/BT_O73B_1.0.pdf
Raphaël Poirée won in Fort Kent in 2004, voor Michael Greis.
Bjørndalen won in Oslo in 2004, voor Poirée (en Halvard Hanevold, God hebbe zijn ziel).
https://ibu.blob.core.win(...)SMSP/BT_C73B_1.0.pdf
@Columbiafan Verder terug dan de Spelen van Nagano 1998 ga ik niet, dus volgens mij heb je een meer dan uitstekende inschatting gemaakt en zou dit inderdaad wel het record kunnen zijn
Volgens de IBU is het inderdaad de grootste marge.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:47 schreef heywoodu het volgende:
Goed, het was even zoeken, en bij Nagano 1998 vond ik het inmiddels wel mooi geweest. Daar won Bjørndalen overigens, met 1:01.6 voorsprong op Frode Andresen. Van Nagano tot vandaag zijn er drie World Cup-sprints bij de mannen geweest waarbij iemand met meer dan een minuut voorsprong won, maar bij álle drie ging het om 1:01.x minuten
Bjørndalen won in Hochfilzen 2001, met Vesa Hietalahti op twee.
Raphaël Poirée won in Fort Kent in 2004, voor Michael Greis.
Bjørndalen won in Oslo in 2004, voor Poirée (en Halvard Hanevold, God hebbe zijn ziel).
https://ibu.blob.core.win(...)SMSP/BT_C73B_1.0.pdf
@:Columbiafan Verder terug dan de Spelen van Nagano 1998 ga ik niet, dus volgens mij heb je een meer dan uitstekende inschatting gemaakt en zou dit inderdaad wel het record kunnen zijn
En tevens een evenaring van het aantal zeges van Fourcade. Alleen Bjoerndalen staat er nu nog boven.![]()
heywoodu
![]()
Vittozzi slaat haar slag op de achtervolging en is de topfavoriet om morgen de World Cup te pakken. De mannen zijn net begonnen aan de achtervolging, het is warmer dan het vandaag in Nederland was
Was een mooie laatste massastart mannen. Bij 3e x schieten was J. Boe wel erg snel![]()
Nu weer 8 maanden wachten![]()
![]()
heywoodu
![]()
Dan te bedenken dat zij de enige in de top is die níet alle wedstrijden heeft gedaan, Lenzerheide sprint (en dus ook achtervolging) niet van de partij...quote:Op maandag 18 maart 2024 03:55 schreef wimderon het volgende:
Jeanmonnot nog dichtbij de overall World Cup.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Toch even plaatsvervangend shinen, prachtige set winterkleren van de nummer vijf van het WK komt over een paar dagen vanuit Ramsau mee terug deze kant opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor mij ook een cadeau, ik vond de mascottes van het WK biatlon afgelopen seizoen fantastisch (ze zijn superraar en daarom vond ik ze leuk), blijkbaar heeft ze die ook geregeld dus die komen ook mee
[ Bericht 10% gewijzigd door heywoodu op 09-06-2024 09:29:32 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Biatlon, jaaaaa! Nou ja, zomerbiatlon, in Otepää is gisteren het WK begonnen. Eerst de supersprints met gisteren de junioren, waar schandalig genoeg geen beelden van waren.
Enfin, de mannen, daar was David Elias uit Tsjechië de beste met slechts één misser in vier schietbeurten. De rappe Kroaat Matija Legovic begon met twee missers vrij matig, maar schoot daarna vijftien keer raak en werkte zich op naar zilver op tien seconden, een paar tellen voor de bronzen Zweed Victor Berglund. Sivert Gerhardsen zou overigens gaan winnen, maar de Noor schoot drie keer mis in de laatste schietbeurt en werd vierde, ook nog eens 0,2 seconden van het brons.
https://ibu.blob.core.win(...)H__/JMSF/C73E_v1.pdf
Dan de vrouwen, waar het Bulgaars feest was: Lora Hristova schoot alleen bij de laatste beurt een keertje mis, maar dat was geen probleem en ze pakte met grote voorsprong het goud. Zilver was met drie missers op 25 seconden voor de Finse Inka Hamalainen, kort voor de Noorse Ragna Fodstad. Net geen dubbel Bulgaars feest, Valentina Dimitrova schoot vijf keer mis en kwam net tekort voor brons. Indrukwekkende Letse ook nog: Estere Volfa opende met drie missers en een plek in het achterveld, maar werkte zich op naar plek zes.
https://ibu.blob.core.win(...)H__/JWSF/C73E_v1.pdfVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Vandaag de supersprints bij de senioren, de vierde en laatste kwalificatieheat bij de mannen begint zo, daarna de vier heats bij de vrouwen - top-6 van elke heat gaat naar de finale, aangevuld met de zes snelste niet-geplaatsten.
Vanmiddag de finales en die zijn live te zien![]()
Wel via Eurovisionsports, maar ach, beter dan helemaal niet.
Edit: als ik het goed bij heb gehouden is Thierry Langer als zesde en laatste tijdsnelste door naar de finale
Onder meer Otto Invenius en Jesper Nelin halen het niet.
[ Bericht 23% gewijzigd door heywoodu op 23-08-2024 10:45:11 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Bij de vrouwen geen al te grote namen die het niet gehaald hebben, wellicht Tilda Johansson en Yuliia Dzhima, de rest zit wel in de finale vanmiddag. Daaronder ook de immer sympathieke Baiba Bendika en Anika Kozica (4e en nota bene 1e in hun heat), zin in
heywoodu
![]()
Een heus 1-2'tje voor Oekraïne, met goud voor Dmytro Pidruchnyi en zilver voor Artem Tyshchenko, beiden met één misser. Brons ging naar de Tsjech Tomas Mikyska en zijn drie missers, hij won een fantastische sprint van de Zweed Oscar Andersson en de Let Andrejs Rastorgujevs.
https://ibu.blob.core.win(...)H__/SMSF/C73E_v1.pdf
Nu de vrouwen
heywoodu
![]()
Goud bij de vrouwen was voor Paulina Batovska-Fialkova, voor de verrassende Suvi Minkkinen en Lucie Charvatova. Helaas 2+2+2+2 voor Baiba, die de op één na snelste was op de rollerski's. Anika lag na de eerste schietbeurt zowaar aan de leiding, maar viel daarna helaas terug.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Dagje voor de Belgen hoor
Thierry Langer met brons en Lotte Lie komt één tiende van een seconde tekort voor goud
Lie heeft afgelopen week nog een paar Belgische titels opgehaald maar ja dat is kinderspel ten opzichte van de bijna wereldtitel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 16:45 schreef heywoodu het volgende:
Dagje voor de Belgen hoor
Thierry Langer met brons en Lotte Lie komt één tiende van een seconde tekort voor goud![]()
heywoodu
![]()
Dat is leukquote:Op zondag 25 augustus 2024 21:46 schreef heywoodu het volgende:
Jaaaaaa Baiba Baiba Baiba Baiba
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
breng je de felicitaties over
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: