Heel eerlijk gezegd begrijp ik dit niet zo goed. Maar het zal aan mij liggen. Al je vrienden gaan dood, maar je gaat gewoon door.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:07 schreef Faraday01 het volgende:
https://www.hln.be/meer-s(...)n-vrienden~aabad9ec/
Dat staat daar uitstekend in beschreven. Ze wilde niet het voor haar toppunt van leven opgeven om risico's te minimaliseren, en was zich volledig bewust van het feit dat het ook met haar fout kon gaan.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd begrijp ik dit niet zo goed. Maar het zal aan mij liggen. Al je vrienden gaan dood, maar je gaat gewoon door.
Ik bedoel meer, je kan perfect van de bergen en het buitenleven genieten zonder extreme risico's. Is dat dan minder genieten? Maar goed, misschien niet gepast in dit topic.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat staat daar uitstekend in beschreven. Ze wilde niet het voor haar toppunt van leven opgeven om risico's te minimaliseren, en was zich volledig bewust van het feit dat het ook met haar fout kon gaan.
Perfect voorbeeld van iemand die veel te vroeg is overleden, maar wel op en top 'geleefd' heeft. Doen waar je van geniet, niet alles waar je van geniet laten zitten omdat het fout kan gaan.
Oftewel niet treurenquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat staat daar uitstekend in beschreven. Ze wilde niet het voor haar toppunt van leven opgeven om risico's te minimaliseren, en was zich volledig bewust van het feit dat het ook met haar fout kon gaan.
Perfect voorbeeld van iemand die veel te vroeg is overleden, maar wel op en top 'geleefd' heeft. Doen waar je van geniet, niet alles waar je van geniet laten zitten omdat het fout kan gaan.
Past hier primaquote:Op woensdag 30 juli 2025 20:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, je kan perfect van de bergen en het buitenleven genieten zonder extreme risico's. Is dat dan minder genieten? Maar goed, misschien niet gepast in dit topic.
Voor jou en mij waarschijnlijk niet, maar of dat minder genieten is kunnen wij natuurlijk niet voor iemand anders bepalen. Dat is een beetje alsof iemand tegen mij zegt "maar je hebt gisteren toch al sport gekeken? Waarom vandaag dan weer?".quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, je kan perfect van de bergen en het buitenleven genieten zonder extreme risico's. Is dat dan minder genieten? Maar goed, misschien niet gepast in dit topic.
Naar haar dood vallen was niet haar wens, nee.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:16 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Oftewel niet treuren
Dit was haar wens
Inherent aan wat ze deed, dus uiteindelijk wilde ze sterven in vrijheid.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Naar haar dood vallen was niet haar wens, nee.
De film Free Solo is een aanrader als je die nog niet hebt gezien. Daarin wordt zo'n gek gevolgd die ongezekerd een steile wand beklimt. Hij legt bijvoorbeeld uit dat ie op zulke momenten het gevoel heeft echt te leven. Dat zal op een bepaalde manier vergelijkbaar zijn met Dahlmeier.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd begrijp ik dit niet zo goed. Maar het zal aan mij liggen. Al je vrienden gaan dood, maar je gaat gewoon door.
Alex Honnold ja. Ik kan het me ook niet voorstellen hoor, hoe dat moet voelen, maar net zoals zo veel mensen leef ik maar gewoon een simpel leventje met weinig bijzonders wat avontuurlijke zaken betreft. Er zijn natuurlijk mensen die gewoon veel meer...nou ja, leven. Ook als het korter is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:29 schreef Mansjester het volgende:
[..]
De film Free Solo is een aanrader als je die nog niet hebt gezien. Daarin wordt zo'n gek gevolgd die ongezekerd een steile wand beklimt. Hij legt bijvoorbeeld uit dat ie op zulke momenten het gevoel heeft echt te leven. Dat zal op een bepaalde manier vergelijkbaar zijn met Dahlmeier.
Ik vind dat prima kunnen hier. Ze heeft duidelijk keuzes gemaakt in haar leven om de dingen te doen waar ze van hield en was bereid een mate van risico te accepteren. Ik geloof er niets van dat ze roekeloos of zo was, want ontzettend ervaren, gediplomeerd gids en zelfs lid van de reddingsbrigade in de omgeving Garmisch Partenkirchen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik begrijp het helemaal en ben er zelfs een beetje jaloers op, hoe wrang dat een dag als vandaag ook klinkt. Ik zou willen dat ik zo vrij in mijn hoofd kan zijn!quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor jou en mij waarschijnlijk niet, maar of dat minder genieten is kunnen wij natuurlijk niet voor iemand anders bepalen. Dat is een beetje alsof iemand tegen mij zegt "maar je hebt gisteren toch al sport gekeken? Waarom vandaag dan weer?".
Iedereen zit anders in elkaar, maar dat maakt het dan ook wel weer begrijpelijk dat mensen andere mensen niet goed kunnen begrijpen of zich er niet goed in in kunnen leven.
Over dat roekeloze lees ik wel wat andere dingen nu. Heel veel expedities in de directe omgeving van waar ze was (specifiek K2 en de andere achtduizenders daar) waren gecanceld of staan al weken min of meer stil juist vanwege vallende stenen en zeer slechte omstandigheden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind dat prima kunnen hier. Ze heeft duidelijk keuzes gemaakt in haar leven om de dingen te doen waar ze van hield en was bereid een mate van risico te accepteren. Ik geloof er niets van dat ze roekeloos of zo was, want ontzettend ervaren, gediplomeerd gids en zelfs lid van de reddingsbrigade in de omgeving Garmisch Partenkirchen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |