abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 juli 2025 @ 20:01:31 #276
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_218373074
Volker Grube is overigens sinds afgelopen seizoen biatloncommentator bij ZDF en doet ook commentaar bij het zwemmen. Vanmiddag kreeg hij tijdens de finalesessie daar het bericht van het overlijden van Dahlmeier, met wie hij regelmatig samenwerkte voor biatloncommentaar. Hij vroeg de kijkers te accepteren dat het daarna allemaal wat minder enthousiast werd, maar maakte de uitzending nog wel af, duidelijk met moeite ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 30 juli 2025 @ 20:11:51 #278
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218373178
quote:
Heel eerlijk gezegd begrijp ik dit niet zo goed. Maar het zal aan mij liggen. Al je vrienden gaan dood, maar je gaat gewoon door.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 juli 2025 @ 20:14:02 #279
284411 crew  heywoodu
pi_218373199
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:11 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Heel eerlijk gezegd begrijp ik dit niet zo goed. Maar het zal aan mij liggen. Al je vrienden gaan dood, maar je gaat gewoon door.
Dat staat daar uitstekend in beschreven. Ze wilde niet het voor haar toppunt van leven opgeven om risico's te minimaliseren, en was zich volledig bewust van het feit dat het ook met haar fout kon gaan.

Perfect voorbeeld van iemand die veel te vroeg is overleden, maar wel op en top 'geleefd' heeft. Doen waar je van geniet, niet alles waar je van geniet laten zitten omdat het fout kan gaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  woensdag 30 juli 2025 @ 20:16:00 #280
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218373227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat staat daar uitstekend in beschreven. Ze wilde niet het voor haar toppunt van leven opgeven om risico's te minimaliseren, en was zich volledig bewust van het feit dat het ook met haar fout kon gaan.

Perfect voorbeeld van iemand die veel te vroeg is overleden, maar wel op en top 'geleefd' heeft. Doen waar je van geniet, niet alles waar je van geniet laten zitten omdat het fout kan gaan.
Ik bedoel meer, je kan perfect van de bergen en het buitenleven genieten zonder extreme risico's. Is dat dan minder genieten? Maar goed, misschien niet gepast in dit topic.
pi_218373235
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oftewel niet treuren

Dit was haar wens
pi_218373246
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:16 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik bedoel meer, je kan perfect van de bergen en het buitenleven genieten zonder extreme risico's. Is dat dan minder genieten? Maar goed, misschien niet gepast in dit topic.
Past hier prima
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 juli 2025 @ 20:19:51 #283
284411 crew  heywoodu
pi_218373263
quote:

[..]
Voor jou en mij waarschijnlijk niet, maar of dat minder genieten is kunnen wij natuurlijk niet voor iemand anders bepalen. Dat is een beetje alsof iemand tegen mij zegt "maar je hebt gisteren toch al sport gekeken? Waarom vandaag dan weer?".

Iedereen zit anders in elkaar, maar dat maakt het dan ook wel weer begrijpelijk dat mensen andere mensen niet goed kunnen begrijpen of zich er niet goed in in kunnen leven.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 juli 2025 @ 20:20:18 #284
284411 crew  heywoodu
pi_218373270
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:16 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Oftewel niet treuren

Dit was haar wens
Naar haar dood vallen was niet haar wens, nee.
pi_218373303
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Naar haar dood vallen was niet haar wens, nee.
Inherent aan wat ze deed, dus uiteindelijk wilde ze sterven in vrijheid.

Ongeacht welke datum het overlijden zou zijn.
  woensdag 30 juli 2025 @ 20:29:15 #286
279824 Mansjester
City>United
pi_218373366
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:11 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De film Free Solo is een aanrader als je die nog niet hebt gezien. Daarin wordt zo'n gek gevolgd die ongezekerd een steile wand beklimt. Hij legt bijvoorbeeld uit dat ie op zulke momenten het gevoel heeft echt te leven. Dat zal op een bepaalde manier vergelijkbaar zijn met Dahlmeier.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 juli 2025 @ 20:32:34 #287
284411 crew  heywoodu
pi_218373397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:29 schreef Mansjester het volgende:

[..]
De film Free Solo is een aanrader als je die nog niet hebt gezien. Daarin wordt zo'n gek gevolgd die ongezekerd een steile wand beklimt. Hij legt bijvoorbeeld uit dat ie op zulke momenten het gevoel heeft echt te leven. Dat zal op een bepaalde manier vergelijkbaar zijn met Dahlmeier.
Alex Honnold ja. Ik kan het me ook niet voorstellen hoor, hoe dat moet voelen, maar net zoals zo veel mensen leef ik maar gewoon een simpel leventje met weinig bijzonders wat avontuurlijke zaken betreft. Er zijn natuurlijk mensen die gewoon veel meer...nou ja, leven. Ook als het korter is.
pi_218373400
quote:

[..]
Ik vind dat prima kunnen hier. Ze heeft duidelijk keuzes gemaakt in haar leven om de dingen te doen waar ze van hield en was bereid een mate van risico te accepteren. Ik geloof er niets van dat ze roekeloos of zo was, want ontzettend ervaren, gediplomeerd gids en zelfs lid van de reddingsbrigade in de omgeving Garmisch Partenkirchen.

Wat ik er krachtig aan vind is om met je hart te kiezen en niet voor het vertrouwde of meest lucratieve te gaan.
pi_218373445
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Voor jou en mij waarschijnlijk niet, maar of dat minder genieten is kunnen wij natuurlijk niet voor iemand anders bepalen. Dat is een beetje alsof iemand tegen mij zegt "maar je hebt gisteren toch al sport gekeken? Waarom vandaag dan weer?".

Iedereen zit anders in elkaar, maar dat maakt het dan ook wel weer begrijpelijk dat mensen andere mensen niet goed kunnen begrijpen of zich er niet goed in in kunnen leven.
Ik begrijp het helemaal en ben er zelfs een beetje jaloers op, hoe wrang dat een dag als vandaag ook klinkt. Ik zou willen dat ik zo vrij in mijn hoofd kan zijn!
pi_218376821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik vind dat prima kunnen hier. Ze heeft duidelijk keuzes gemaakt in haar leven om de dingen te doen waar ze van hield en was bereid een mate van risico te accepteren. Ik geloof er niets van dat ze roekeloos of zo was, want ontzettend ervaren, gediplomeerd gids en zelfs lid van de reddingsbrigade in de omgeving Garmisch Partenkirchen.
Over dat roekeloze lees ik wel wat andere dingen nu. Heel veel expedities in de directe omgeving van waar ze was (specifiek K2 en de andere achtduizenders daar) waren gecanceld of staan al weken min of meer stil juist vanwege vallende stenen en zeer slechte omstandigheden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wienerschnitzels op 31-07-2025 10:57:33 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 31 juli 2025 @ 15:30:20 #291
284411 crew  heywoodu
pi_218379224
Volgens haar klimpartner werd ze door een grote steen op haar hoofd geraakt, waarna ze tegen de bergwand aan gegooid werd en waarna ze ook niet meer bewoog. Klimpartner geeft aan dat ze na enige tijd nog maar één mogelijkheid zag om eventueel te helpen, en dat was een noodoproep. Alles lijkt er op te wijzen dat het op slag klaar was dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')