Als je je borsten onderuit de pot moet hengelen heb je grotere problemen dan een wc-borstel.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:27 schreef PzKpfw het volgende:
Een stuk of wat emmers, doekjes, schoonmaakazijn. Investeer in een goede wc-borstel zodat je niet na elke 10 keer schrobben je borsten onderuit de pot moet hengelen.
?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je je borsten onderuit de pot moet hengelen heb je grotere problemen dan een wc-borstel.
Ok man.quote:
Mij lijkt dat juist omgekeerd. Een kledingkast lijkt me een stuk minder essentieel dan een wasmachine, want als je je huis schoon houdt kun je je kleren opvouwen en in 1 kamer op de grond (of op haddoeken) of whatever leggen, want of je kleding op de grond of in een kast ligt/hangt, het is wel bij je in huis, maar als je niet kunt wassen moet je daarvoor steeds ergens anders heen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:45 schreef qajariaq het volgende:
Dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Ik zou beginnen met mijn vakantie lijstje. Je moet kunnen:
Slapen
Je zelf wassen
Eten
Kleden
Vermaken
Werken. (ok, niet op vakantie).
Vanuit dit lijstje ga je verder kijken. Een kledingkast lijkt mij bijvoorbeeld meer essentieeel dan een wasmachine, dat kan voor een tijdje mogeljk nog bij je ouders of zo.
Ga je alles nieuw aanschaffen of beginnen in de kringloop en dan later zien wat je wilt vervangen door mooier of handiger spullen?
Dat kun je lenenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:51 schreef Managarm het volgende:
en gereedschap, je moet vast en zeker dingen ophangen etc.
Zonder kastruimte in het algemeen lijkt het mij redelijk onmogelijk om het huis redelijk georganiseerd te krijgen. Kleding zou je nog in wat Ikea tassen kunnen stoppen. Maar je huis vol zetten met stapeltjes losse kleding en dozen met keuken en andere spullen lijkt mij een recept dat je niet meer kan vinden en binnen een paar dagen het helemaal niet meer ziet zitten vanwege de rotzooi.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mij lijkt dat juist omgekeerd. Een kledingkast lijkt me een stuk minder essentieel dan een wasmachine, want als je je huis schoon houdt kun je je kleren opvouwen en in 1 kamer op de grond (of op haddoeken) of whatever leggen, want of je kleding op de grond of in een kast ligt/hangt, het is wel bij je in huis, maar als je niet kunt wassen moet je daarvoor steeds ergens anders heen.
Maar goed, dat is natuurlijk ook weer voor een ieder anders.
Ja, maar daar moet je dan wel van te voren aan denken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat kun je lenen
Serieus het enige gereedschap wat ik hier in huis heb zijn een hamer en een waterpomptang
Ik had het eerste half jaar geen wasmachine, tot ik er een van mijn buurman kreeg. Het kan ook zonder.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mij lijkt dat juist omgekeerd. Een kledingkast lijkt me een stuk minder essentieel dan een wasmachine, want als je je huis schoon houdt kun je je kleren opvouwen en in 1 kamer op de grond (of op haddoeken) of whatever leggen, want of je kleding op de grond of in een kast ligt/hangt, het is wel bij je in huis, maar als je niet kunt wassen moet je daarvoor steeds ergens anders heen.
Maar goed, dat is natuurlijk ook weer voor een ieder anders.
En veel mensen hebben wel een moeder, tante of zus met een machine.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:15 schreef sigme het volgende:
Er bestaan wasserettes.
Heel handig zolang je (nog) geen wasmachine hebt.
Je moet kunnen slapen, eten en jezelf wassen. Dat is essentieel. De rest is van later zorg.
Ik weet niet wat dozen met keukenspullen van doen hebben met een wasmachine ja of nee, maar voor míj zou een wasmachine veel essentiëler zijn dan een kast. Daarom zeg ik; dat is voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zonder kastruimte in het algemeen lijkt het mij redelijk onmogelijk om het huis redelijk georganiseerd te krijgen. Kleding zou je nog in wat Ikea tassen kunnen stoppen. Maar je huis vol zetten met stapeltjes losse kleding en dozen met keuken en andere spullen lijkt mij een recept dat je niet meer kan vinden en binnen een paar dagen het helemaal niet meer ziet zitten vanwege de rotzooi.
Dat niet alleen, maar je hebt wel een kast en een tv maar wassen ga je ergens anders doen en dan moeten die mensen maar betalen voor de stroom, het water en het wasmiddel? En waarom? Ja ik heb eerst een kast gekocht? Het kan hoor, maar ik zou me daar persoonlijk nogal bezwaard over voelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik wou zelf ook niet afhankelijk zijn van wassen ergens anders, maar het is afhankelijk van het beschikbare budget of en welke keuze gemaakt moet worden.
Een kast hoeft niet duur te zijn, een kledingrek is sowieso heel betaalbaar. Een goede tweedehands wasmachine is ook wel te vinden.
Gelukkig staat de wasmachine in de OP in het ‘essentieel-rijtje’.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar je hebt wel een kast en een tv maar wassen ga je ergens anders doen en dan moeten die mensen maar betalen voor de stroom, het water en het wasmiddel? En waarom? Ja ik heb eerst een kast gekocht? Het kan hoor, maar ik zou me daar persoonlijk nogal bezwaard over voelen.
Als je weet dat je volgende week de sleutel krijgt kun je ook internet al regelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:07 schreef Gobledygook het volgende:
Budget is ongeveer ¤7000. Althans, dat is mijn spaarrekening. Idealiter wil ik niet alles er doorheen jassen, maar het kan wel als het nodig is. Heb stabiel inkomen. Tweedehands spullen zullen vast goedkoper zijn, maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om marktplaats of kringloop af te speuren naar koopjes en wil ik het meeste gewoon nieuw kopen.
Zijn er ook dingen die ik nu al kan regelen? Internet en TV zou wel chill zijn om zo snel mogelijk geregeld te hebben, maar kan denk pas als je de huurovereenkomst getekend hebt/sleutel hebt gehaald?
Internet, tv, gas/water/licht kun je ruim van tevoren regelen als je de datum van sleutel overdracht weet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:07 schreef Gobledygook het volgende:
Budget is ongeveer ¤7000. Althans, dat is mijn spaarrekening. Idealiter wil ik niet alles er doorheen jassen, maar het kan wel als het nodig is. Heb stabiel inkomen. Tweedehands spullen zullen vast goedkoper zijn, maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om marktplaats of kringloop af te speuren naar koopjes en wil ik het meeste gewoon nieuw kopen.
Zijn er ook dingen die ik nu al kan regelen? Internet en TV zou wel chill zijn om zo snel mogelijk geregeld te hebben, maar kan denk pas als je de huurovereenkomst getekend hebt/sleutel hebt gehaald?
Stroom/gas/water zijn dingen die je na het intrekken nog kan regelen. Zolang je de meterstanden gelijk noteert de eerste dag dat je de sleutels hebt. Dan worden die gegevens gewoon gebruikt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:07 schreef Gobledygook het volgende:
Inderdaad! En doe het tijdig.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:34 schreef Delenlill het volgende:
Oh, en nog een puntje. Vergeet je niet in te schrijven op het nieuwe adres bij de gemeente wanneer je daar gaat wonen.
Kan dit niet pas als ik de huurovereenkomst heb ondertekend?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Inderdaad! En doe het tijdig.
https://www.rijksoverheid(...)even-aan-de-gemeente
Valt dat niet samen met ontvangen van de sleutel?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:07 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Kan dit niet pas als ik de huurovereenkomst heb ondertekend?
Kloptquote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Valt dat niet samen met ontvangen van de sleutel?
Dan zou ik het wel doen binnen 5 dagen daarna.quote:
Ok, doe ik dat.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zou ik het wel doen binnen 5 dagen daarna.
Ga je nog gordijnen ophangen? Want dan heb je wel een boormachine nodig.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:26 schreef Gobledygook het volgende:
Van gereedschap heb ik denk het meeste nodige al, plus er hoeft niet veel aan de woning te gebeuren... veel meer dan een schroevendraaierset zal ik denk ik niet nodig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |