Als je je borsten onderuit de pot moet hengelen heb je grotere problemen dan een wc-borstel.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:27 schreef PzKpfw het volgende:
Een stuk of wat emmers, doekjes, schoonmaakazijn. Investeer in een goede wc-borstel zodat je niet na elke 10 keer schrobben je borsten onderuit de pot moet hengelen.
?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je je borsten onderuit de pot moet hengelen heb je grotere problemen dan een wc-borstel.
Ok man.quote:
Mij lijkt dat juist omgekeerd. Een kledingkast lijkt me een stuk minder essentieel dan een wasmachine, want als je je huis schoon houdt kun je je kleren opvouwen en in 1 kamer op de grond (of op haddoeken) of whatever leggen, want of je kleding op de grond of in een kast ligt/hangt, het is wel bij je in huis, maar als je niet kunt wassen moet je daarvoor steeds ergens anders heen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:45 schreef qajariaq het volgende:
Dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Ik zou beginnen met mijn vakantie lijstje. Je moet kunnen:
Slapen
Je zelf wassen
Eten
Kleden
Vermaken
Werken. (ok, niet op vakantie).
Vanuit dit lijstje ga je verder kijken. Een kledingkast lijkt mij bijvoorbeeld meer essentieeel dan een wasmachine, dat kan voor een tijdje mogeljk nog bij je ouders of zo.
Ga je alles nieuw aanschaffen of beginnen in de kringloop en dan later zien wat je wilt vervangen door mooier of handiger spullen?
Dat kun je lenenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:51 schreef Managarm het volgende:
en gereedschap, je moet vast en zeker dingen ophangen etc.
Zonder kastruimte in het algemeen lijkt het mij redelijk onmogelijk om het huis redelijk georganiseerd te krijgen. Kleding zou je nog in wat Ikea tassen kunnen stoppen. Maar je huis vol zetten met stapeltjes losse kleding en dozen met keuken en andere spullen lijkt mij een recept dat je niet meer kan vinden en binnen een paar dagen het helemaal niet meer ziet zitten vanwege de rotzooi.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mij lijkt dat juist omgekeerd. Een kledingkast lijkt me een stuk minder essentieel dan een wasmachine, want als je je huis schoon houdt kun je je kleren opvouwen en in 1 kamer op de grond (of op haddoeken) of whatever leggen, want of je kleding op de grond of in een kast ligt/hangt, het is wel bij je in huis, maar als je niet kunt wassen moet je daarvoor steeds ergens anders heen.
Maar goed, dat is natuurlijk ook weer voor een ieder anders.
Ja, maar daar moet je dan wel van te voren aan denken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat kun je lenen
Serieus het enige gereedschap wat ik hier in huis heb zijn een hamer en een waterpomptang
Ik had het eerste half jaar geen wasmachine, tot ik er een van mijn buurman kreeg. Het kan ook zonder.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mij lijkt dat juist omgekeerd. Een kledingkast lijkt me een stuk minder essentieel dan een wasmachine, want als je je huis schoon houdt kun je je kleren opvouwen en in 1 kamer op de grond (of op haddoeken) of whatever leggen, want of je kleding op de grond of in een kast ligt/hangt, het is wel bij je in huis, maar als je niet kunt wassen moet je daarvoor steeds ergens anders heen.
Maar goed, dat is natuurlijk ook weer voor een ieder anders.
En veel mensen hebben wel een moeder, tante of zus met een machine.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:15 schreef sigme het volgende:
Er bestaan wasserettes.
Heel handig zolang je (nog) geen wasmachine hebt.
Je moet kunnen slapen, eten en jezelf wassen. Dat is essentieel. De rest is van later zorg.
Ik weet niet wat dozen met keukenspullen van doen hebben met een wasmachine ja of nee, maar voor míj zou een wasmachine veel essentiëler zijn dan een kast. Daarom zeg ik; dat is voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:54 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zonder kastruimte in het algemeen lijkt het mij redelijk onmogelijk om het huis redelijk georganiseerd te krijgen. Kleding zou je nog in wat Ikea tassen kunnen stoppen. Maar je huis vol zetten met stapeltjes losse kleding en dozen met keuken en andere spullen lijkt mij een recept dat je niet meer kan vinden en binnen een paar dagen het helemaal niet meer ziet zitten vanwege de rotzooi.
Dat niet alleen, maar je hebt wel een kast en een tv maar wassen ga je ergens anders doen en dan moeten die mensen maar betalen voor de stroom, het water en het wasmiddel? En waarom? Ja ik heb eerst een kast gekocht? Het kan hoor, maar ik zou me daar persoonlijk nogal bezwaard over voelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik wou zelf ook niet afhankelijk zijn van wassen ergens anders, maar het is afhankelijk van het beschikbare budget of en welke keuze gemaakt moet worden.
Een kast hoeft niet duur te zijn, een kledingrek is sowieso heel betaalbaar. Een goede tweedehands wasmachine is ook wel te vinden.
Gelukkig staat de wasmachine in de OP in het ‘essentieel-rijtje’.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar je hebt wel een kast en een tv maar wassen ga je ergens anders doen en dan moeten die mensen maar betalen voor de stroom, het water en het wasmiddel? En waarom? Ja ik heb eerst een kast gekocht? Het kan hoor, maar ik zou me daar persoonlijk nogal bezwaard over voelen.
Als je weet dat je volgende week de sleutel krijgt kun je ook internet al regelen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:07 schreef Gobledygook het volgende:
Budget is ongeveer ¤7000. Althans, dat is mijn spaarrekening. Idealiter wil ik niet alles er doorheen jassen, maar het kan wel als het nodig is. Heb stabiel inkomen. Tweedehands spullen zullen vast goedkoper zijn, maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om marktplaats of kringloop af te speuren naar koopjes en wil ik het meeste gewoon nieuw kopen.
Zijn er ook dingen die ik nu al kan regelen? Internet en TV zou wel chill zijn om zo snel mogelijk geregeld te hebben, maar kan denk pas als je de huurovereenkomst getekend hebt/sleutel hebt gehaald?
Internet, tv, gas/water/licht kun je ruim van tevoren regelen als je de datum van sleutel overdracht weet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:07 schreef Gobledygook het volgende:
Budget is ongeveer ¤7000. Althans, dat is mijn spaarrekening. Idealiter wil ik niet alles er doorheen jassen, maar het kan wel als het nodig is. Heb stabiel inkomen. Tweedehands spullen zullen vast goedkoper zijn, maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om marktplaats of kringloop af te speuren naar koopjes en wil ik het meeste gewoon nieuw kopen.
Zijn er ook dingen die ik nu al kan regelen? Internet en TV zou wel chill zijn om zo snel mogelijk geregeld te hebben, maar kan denk pas als je de huurovereenkomst getekend hebt/sleutel hebt gehaald?
Stroom/gas/water zijn dingen die je na het intrekken nog kan regelen. Zolang je de meterstanden gelijk noteert de eerste dag dat je de sleutels hebt. Dan worden die gegevens gewoon gebruikt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:07 schreef Gobledygook het volgende:
Inderdaad! En doe het tijdig.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:34 schreef Delenlill het volgende:
Oh, en nog een puntje. Vergeet je niet in te schrijven op het nieuwe adres bij de gemeente wanneer je daar gaat wonen.
Kan dit niet pas als ik de huurovereenkomst heb ondertekend?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Inderdaad! En doe het tijdig.
https://www.rijksoverheid(...)even-aan-de-gemeente
Valt dat niet samen met ontvangen van de sleutel?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:07 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Kan dit niet pas als ik de huurovereenkomst heb ondertekend?
Kloptquote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Valt dat niet samen met ontvangen van de sleutel?
Dan zou ik het wel doen binnen 5 dagen daarna.quote:
Ok, doe ik dat.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 01:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zou ik het wel doen binnen 5 dagen daarna.
Ga je nog gordijnen ophangen? Want dan heb je wel een boormachine nodig.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 23:26 schreef Gobledygook het volgende:
Van gereedschap heb ik denk het meeste nodige al, plus er hoeft niet veel aan de woning te gebeuren... veel meer dan een schroevendraaierset zal ik denk ik niet nodig hebben.
Geen Whirlpool / Indesit.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:07 schreef Gobledygook het volgende:
Zijn er trouwens nog adviezen voor de aanschaf van een wasmachine/droger? Ik heb hier echt nul verstand van. Je hebt wasmachines van 349, 699, 999. Wat is een goede prijs? Moet ik een losse wasmachine en droger kopen of is een wasdroog combinatie beter? Bij Coolblue kun je sets kopen van losse wasmachine + losse droger, de goedkoopste hiervan is ¤1069, maar het is van een merk dat mij onbekend is.
Ik heb echt geen idee wat ik moet hebben
Een droger is inderdaad niet een prioriteit. Met een droogrek en balkon kom je een heel eind. Vooral als je in je eentje woont. Ook zal het watergebruik/stroomgebruik niet zoveel uitmaken in je eentje. Ik was bijvoorbeeld maar 1 keer per week. En 1 keer in de paar weken neem ik ook mijn beddengoed enzo mee.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:07 schreef Gobledygook het volgende:
Zijn er trouwens nog adviezen voor de aanschaf van een wasmachine/droger? Ik heb hier echt nul verstand van. Je hebt wasmachines van 349, 699, 999. Wat is een goede prijs? Moet ik een losse wasmachine en droger kopen of is een wasdroog combinatie beter? Bij Coolblue kun je sets kopen van losse wasmachine + losse droger, de goedkoopste hiervan is ¤1069, maar het is van een merk dat mij onbekend is.
Ik zou kijken bij wat testen van de consumentenbond. Miele is altijd goed.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:07 schreef Gobledygook het volgende:
Kijk eens op een site als CoolBlue waar je op eigenschappen van wasmachines kunt selecteren, want het is bijv. handig om voor je eenpersoons huishouden zeker niet een met de grootste trommel te nemen. 7 kg is voor jou prima. (Wassen met een trommel die voldoende vol is, wast het efficiëntst.)quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:07 schreef Gobledygook het volgende:
mijn voorkeur gaat uit naar een wasdroog combinatie, ik gebruik de droger niet vaak maar wil er wel 1 hebben, en uit ruimte besparing oogpunt werkt een alles in 1 primaquote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:07 schreef Gobledygook het volgende:
ik zit 2 jaar na verhuizing nog steeds met verhuisfittingenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 08:56 schreef 111210 het volgende:
Lampen (peertjes voor de eerste paar dagen) bij de bouwmarkt
Onze LG's doen het ook goed, de eerste verkocht na twaalf jaar. De volgende staat er weer 4 jaar.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 06:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Geen Whirlpool / Indesit.
Bosch / Siemens is hier favoriet.
Bij (mijn) Karwei liggen eigenlijk elke week lampen voor 20 of 25 euro in de sale. Heb zo hele leuke lampen gescoord.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:03 schreef Panthera1984 het volgende:
Het meeste is al gezegd, dus hierbij wat aanvullingen/advies.
Voor wat betreft een startset aan servies zou ik je aanraden om naar Ikea te gaan, die verkopen één doos met ik geloof 4 stuks van de essentials voor een nette prijs. Ideaal voor mensen die voor het eerst op zichzelf gaan.
Voor bestek zou je ook bij Ikea kunnen kijken, maar volgens mij zijn die nog wel prijzig. Je kan tijdelijk ook uit de voeten met een kampeersetje of een paar vorken, messen en lepels kopen bij de kringloop. Als het niet van belang is dat ze matchen en je geen 8 stuks van alles nodig hebt.
Volgens mij verkoopt een zaak als Action of Blokker vaak ook kleinere sets van 4 stuks ofzo, dat kan ook schelen.
Vergis je niet in de kosten van lampen, als het je niet veel uitmaakt is zeker daarvoor tweedehands/kringloop een aanrader. Nieuw kosten simpele lampen al snel 50 tot 80 euro. Denk eraan dat je voor de badkamer wel een lamp met waterdichtheid (ip waarde) nodig hebt.
dat verschilt van persoon tot persoon..quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:14 schreef skrn het volgende:
Sleutels afgeven aan bekende, je gaat jezelf buitensluiten.
meeste huisartsen nemen wel mensen aan die geheel nieuw in de stad zijn maar wel ding om rekening mee te houdenquote:En huisarts regelen als je ver van oude woonplaats gaat wonen. Onderschat dit niet, huisartsen zijn tegenwoordig schaars helaas.
Een combinatie zou ik alleen doen als je geen plek hebt voor een losse droger. Met zo'n combinatie kun je meestal meer kg wassen dan je kunt drogen wat effectief betekent dat je een deel van je natte schone was niet direct kunt drogen en je daarna de droger een 2e keer aan moet zetten voor dat laatste restje wat onnodig energie kost.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:07 schreef Gobledygook het volgende:
Nooit geweten goede tip.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:25 schreef Donna het volgende:
Bij Karwei en Gamma en andere bouwmarkten wellicht ook, kan je door je huur of koopcontract te laten zien een 10% of 15% (verschilt per winkel) kortingskaart op het hele assortiment krijgen. Met uitzondering van vast laag en aanbiedingen.
Kaart is meestal 1 maand geldig.
Heeft me een hele hoop bespaard afgelopen zomer.
Ik heb dit nooit geweten.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:25 schreef Donna het volgende:
Bij Karwei en Gamma en andere bouwmarkten wellicht ook, kan je door je huur of koopcontract te laten zien een 10% of 15% (verschilt per winkel) kortingskaart op het hele assortiment krijgen. Met uitzondering van vast laag en aanbiedingen.
Kaart is meestal 1 maand geldig.
Heeft me een hele hoop bespaard afgelopen zomer.
Ik wil eigenlijk toch het liefst ook een droger. Ik heb wel een balkon, maar we wonen ook in een land waar het zowat driekwart van het jaar regent. Dan is de vraag hoeveel het helpt om buiten te hangen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:39 schreef Mickytjuh het volgende:
Een combi moet je alleen kopen als je geen plek hebt voor losse en echt een droger nodig hebt.
.een droger is niet nodig wanneer je plek hebt voor een wasrek. Je kleding slijt namelijk ontzettend snel van de droger.
Een droger is handig voor beddengoed, maar niet essentieel.
Kijk naar reviews van wasmachines, maar let vooral op taalgebruik.
Mensen die echt waterverbruik en energieverbruik benoemen moet je op focussen.
Geluid is een belangrijke factor.
Ik heb zelf zowel wasmachine als droger van Bosch.
De wasmachine heb ik al 15 jaar, de droger 10.
Ik ga niet veel doen qua opknappen. De vloeren heb ik overgenomen van de vorige huurder, deels laminaat en deels betegeld. Ziet er nog prima uit. Het behang wat erop zit is niet helemaal in top staat meer, hier en daar wat verkleuringen, beschadinkjes... maar heb besloten dit er voorlopig in te laten zitten. Het is niet super storend.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 02:41 schreef liesje1979 het volgende:
Wil je ook nog wat opknappen aan de woning? Likje verf, nieuwe vloer... Dat soort dingen hebben flink invloed op je budget?
Vergis je ook niet in de basisdingen qua boodschappen en schoonmaakmiddelen. Een teiltje hier, een emmer daar, douchegordijn, het zijn juist die honderdduizend kleine dingetjes die in de papieren gaan lopen.
Kringloop is tegenwoordig trouwens ook niet meer zo goedkoop. Bokst eigenlijk niet op tegen de prijzen van de goedkoopste meuk van Ikea. Maar het kan volgens mij qua inrichting geen kwaad er eens te kijken. Bijvoorbeeld qua keukengerei.
Was verlichting al genoemd?
Ik weet nog niet helemaal zeker wat voor soort gordijnen ik wil hebben. Twijfel tussen verduisterende rolgordijnen of traditionele gordijnen. Maar dit is niet mijn allerhoogste prioriteit. Ik ga op de 11e verdieping wonen, dus zal niet veel last hebben van mensen die steeds naar binnen kijken.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 04:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ga je nog gordijnen ophangen? Want dan heb je wel een boormachine nodig.
Deze zijn niet verplicht, inboedelverzekering doe ik waarschijnlijk wel, al ben ik niet echt bang voor inbraak (ga op de 11e verdieping wonen).quote:Op zaterdag 6 januari 2024 08:37 schreef Lienekien het volgende:
Denk je ook aan een inboedelverzekering? Die kost vrij weinig, maar komt wel goed van pas als er iets mis gaat.
Kijk ook naar je aansprakelijkheidsverzekering (AVP). Ik weet nog dat ik voor dit soort dingen met mijn ouders was meeverzekerd zolang ik nog thuis woonde en toen ik op kamers ging sloot ik een zekerheidspakket (met iig inboedel en aansprakelijkheid) af.
Kost je hooguit een paar euro per maand.
Het liefst wil ik wel alles nieuw.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:26 schreef Lienekien het volgende:
TS heeft wel budget, ik krijg nog niet een beeld van hoe TS hecht aan nieuw of dat tweedehands ook goed is.
Ik zou bijv. niet te veel investeren in pannen. Ik sta soms versteld wat voor prima kook- en braadpannen er bij kringloopwinkels staan. Zo’n ouderwetse zwart-blauwe BK-braadpan gaat enorm lang mee.
De tip van familieleden/kennissen is ook een goede. Ik gebruik nog steeds een braadpan van mijn oma.
Een droger is écht handig, maar, je moet er wel plaats voor hebben, al kun je een wasmachine en een droger ook op elkaar zetten, daar heb je zo'n koppelstuk voor. Maar ook dán moet het passen natuurlijk. Áls het past zou ik het wel doen, want was die je moet ophangen om te drogen, als het niet op het balkon kan, dan moet dat droogrek érgens staan of hangen, en gedurende de droogtijd staat het dan ook in de weg.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:17 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk toch het liefst ook een droger. Ik heb wel een balkon, maar we wonen ook in een land waar het zowat driekwart van het jaar regent. Dan is de vraag hoeveel het helpt om buiten te hangen.
[..]
Het liefst wil ik wel alles nieuw.
Ja, ik zou ook niet besparen op deze verzekeringen inderdaad. Ik snap dat TS dat niet wil om een en ander onder controle te houden, maar dit zou penny wise, pound foolish zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Inboedelverzekering is niet alleen voor inbraak. Denk ook aan brand- of waterschade.
Aansprakelijkheidsverzekering moet je wel doen, hoor. Die paar euro weegt niet op tegen een ongelukkige gebeurtenis waarvoor je aansprakelijk zou kunnen worden gesteld en wat je dan klauwen met geld kan kosten.
Haha nee, dan werkt het niet meer.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb dit nooit geweten.![]()
Dat werkt zeker niet als je met een bijna 3 jaar oud koopcontract aankomt he?
Ik heb gewoon een droogrekje binnenshuis. 's Winters moet ik wel eens vooruit plannen met de was omdat het een paar dagen kan duren voordat het droog is.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:17 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk toch het liefst ook een droger. Ik heb wel een balkon, maar we wonen ook in een land waar het zowat driekwart van het jaar regent. Dan is de vraag hoeveel het helpt om buiten te hangen.
Inboedelverzekering is ook voor schade door bijvoorbeeld brand en lekkage (en wordt ook misbruikt door mensen die niet met hun spullen om kunnen gaan en bijvoorbeeld een splinternieuwe laptop laten vallen). AVP vind ik zelf wel belangrijk. Je hoeft soms niet eens wat fout te doen om toch aansprakelijk te zijn voor zeer grote schadebedragen. Maar dat zijn dingen die je niet in de eerste week hoeft te regelen.quote:Deze zijn niet verplicht, inboedelverzekering doe ik waarschijnlijk wel, al ben ik niet echt bang voor inbraak (ga op de 11e verdieping wonen).
Het liefst wil ik ze op elkaar zitten inderdaad, is het makkelijkst. Als ik volgende week de sleutel heb wil ik ff met een rolmaat aan de slag gaan om te kijken wat waar gaat passen. Daar heb je tijdens een bezichtiging niet echt de vrijheid voor.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een droger is écht handig, maar, je moet er wel plaats voor hebben, al kun je een wasmachine en een droger ook op elkaar zetten, daar heb je zo'n koppelstuk voor. Maar ook dán moet het passen natuurlijk. Áls het past zou ik het wel doen, want was die je moet ophangen om te drogen, als het niet op het balkon kan, dan moet dat droogrek érgens staan of hangen, en gedurende de droogtijd staat het dan ook in de weg.
Alles nieuw, maar je budget is een 7000 euro he? Oke, daar kunnen we mee werken. Wat zijn de dingen die je zelf vindt dat je ab-so-luut nodig hebt? Want wij kunnen wel dingen roepen, maar wat vindt jij? Dan kunnen we kijken hoe ver we komen met je budget + alles nieuw.
Nou, dat gaat voor 7k natuurlijk prima lukken, maar als 7k alles is wat je hebt wil je niét je gehele geld uitgeven. Maar ook dat hoeft niet met de wensen die je hebt. Een TV heb je al neem ik dan aan? Tenzij jij geen TV kijkt, dan niet, maar indien je wél TV kijkt en die niet hebt moet die op het lijstje erbij.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:23 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Het liefst wil ik ze op elkaar zitten inderdaad, is het makkelijkst. Als ik volgende week de sleutel heb wil ik ff met een rolmaat aan de slag gaan om te kijken wat waar gaat passen. Daar heb je tijdens een bezichtiging niet echt de vrijheid voor.
Wat ik echt nodig heb, voor zover ik kan bedenken:
- Bed
- Bank of in ieder geval wat stoelen
- Koelkast (wil een koel+vries combinatie, ben alleen dus niet heel veel ruimte nodig)
- Wasmachine + droger
- Borden, bestek
- Handdoeken/washandjes
- Lampen (in de woonkamer hangen wat lampen aan het plafond die bij de overname inbegrepen zitten, volgens mij zit er in de badkamer ook al verlichting)
- Stofzuiger
Dit is wat ik nodig heb om in het begin er in ieder geval (schoon) te kunnen wonen. Denk ik.
Woonkamer is 23 m3, slaapkamers zijn 9m3, 11m3, 15m3. De grootste wilde ik eigenlijk gaan gebruiken om te gaan slapen. En dit klinkt een beetje verwend, maar het liefst zou ik een kingsize bed willen, of in ieder geval een tweepersoons. Wel stervensduur, en betekent wel dat ik nieuw matras en beddengoed moet kopen ook. Maar lijkt me wel suuuper chill. Misschien nog een TV in de slaapkamer zetten (heb nog eentje op zolder staan).quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hoe groot is de woning die je gaat huren eigenlijk, TS? Dat 'bepaalt' hoeveel spullen je kwijt kunt. Als je een slaapkamer over hebt bijvoorbeeld, kun je daar prima een werkplek maken met een bureau en stoel.
Let ook op de eisen van de woningbouw: vaak moet er een bepaalde ondervloer gebruikt worden bij laminaat en mag je niet zomaar de cilinder van de voordeur vervangen.
Er zijn trouwens woningbouwverenigingen waar je een welkomstpakket met schoonmaakmiddelen krijgt.
TV heb ik al (eentje die ik gebruik en nog een extra op zolder), TV meubel heb ik al, heb een boekenkast, bureau (wel redelijk klein, zou uiteindelijk een grotere willen). Da's zo'n beetje alles dat mee gaat vanuit thuis, plus hoop zooi wat op zolder staat. Moet nog ff uitzoeken wat ik wil houden en wat weg kan.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat gaat voor 7k natuurlijk prima lukken, maar als 7k alles is wat je hebt wil je niét je gehele geld uitgeven. Maar ook dat hoeft niet met de wensen die je hebt. Een TV heb je al neem ik dan aan? Tenzij jij geen TV kijkt, dan niet, maar indien je wél TV kijkt en die niet hebt moet die op het lijstje erbij.
Die koelkast, is dat inbouw of vrijstaand? Want indien vrijstaand, dan moet je de ruimte daarvoor hebben, en indien inbouw dan zit je vast aan bepaalde maten waar dan én koelkast én vriezer in moet zitten.
Nou, dat ligt dan vooral aan de hoogte, want een vrijstaande koelkast dan wel koelvriescombi, als het géén Amerikaans model is, is een standaardmaat in de breedte, dus als daar al een normale koelkast heeft gestaan dan past een andere niet-amerikaanse koelkast/koelvriescombi ook.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:31 schreef Gobledygook het volgende:
Oh, en de koelkast. geen inbouw. De vorige huurder heeft een radiator in de keuken gedemonteerd om daar de koelkast neer te zetten, heb aangegeven dat ie dat zo mag laten. Ik wilde eigenlijk hetzelfde gaan doen. Weet niet exact hoeveel ruimte daar is, moet ik nog ff opmeten.
Oke, prima. En qua bed, wat wil je? Moet dat ultra goedkoop (niet aan te raden voor je rug) of moet het een boxspring zijn, of wat wil je?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:29 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
TV heb ik al (eentje die ik gebruik en nog een extra op zolder), TV meubel heb ik al, heb een boekenkast, bureau (wel redelijk klein, zou uiteindelijk een grotere willen). Da's zo'n beetje alles dat mee gaat vanuit thuis, plus hoop zooi wat op zolder staat. Moet nog ff uitzoeken wat ik wil houden en wat weg kan.
En ga je daar alleen wonen? Doen ze bij jou in de gemeente niet aan passend toewijzen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:27 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Woonkamer is 23 m3, slaapkamers zijn 9m3, 11m3, 15m3. De grootste wilde ik eigenlijk gaan gebruiken om te gaan slapen. En dit klinkt een beetje verwend, maar het liefst zou ik een kingsize bed willen, of in ieder geval een tweepersoons. Wel stervensduur, en betekent wel dat ik nieuw matras en beddengoed moet kopen ook. Maar lijkt me wel suuuper chill. Misschien nog een TV in de slaapkamer zetten (heb nog eentje op zolder staan).
Ok, qua bed zat ik te denken aan dit:quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, prima. En qua bed, wat wil je? Moet dat ultra goedkoop (niet aan te raden voor je rug) of moet het een boxspring zijn, of wat wil je?
Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je bijna 2 meter bent (zoals ik), dan zijn alle bedden van Ikea te kort, die gaan maar tot 2m.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:43 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ok, qua bed zat ik te denken aan dit:
https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-80458976/
https://www.ikea.com/nl/n(...)lichtblauw-40470013/
Lijkt me wel echt super chill. Bed kan open dus scheelt kastruimte voor beddengoed en dergelijke. De afmeting staat nog niet 100% vast. Zoals ik al zei, moet ff kijken hoeveel ik kwijt kan ik die slaapkamer van 15m3. Moet er nog wel kunnen lopen. Maar het liefst minimaal 140x200cm.
Nee, inschrijftijd. Stond al tien jaar ingeschreven dus stond meteen 2e op de lijst. De 1e wilde hem niet, dus dat was een gelukje.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En ga je daar alleen wonen? Doen ze bij jou in de gemeente niet aan passend toewijzen?.
Aan laminaat (mocht je daarvoor gaan) heb je dan al (incl geluiddempende ondervloer) zo'n 700 euro nodig (70 m2, keuken en hal zijn samen geschat 12 m2, á ¤10/m2). En dan moet je zelf leggen.
Ik ben 1,85. Dacht dat 2m wel genoeg zou moeten zijn toch?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je bijna 2 meter bent (zoals ik), dan zijn alle bedden van Ikea te kort, die gaan maar tot 2m.
15m2 neem ik aan, en geen 15m3?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:43 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Lijkt me wel echt super chill. Bed kan open dus scheelt kastruimte voor beddengoed en dergelijke. De afmeting staat nog niet 100% vast. Zoals ik al zei, moet ff kijken hoeveel ik kwijt kan ik die slaapkamer van 15m3. Moet er nog wel kunnen lopen. Maar het liefst minimaal 140x200cm.
Da’s geen stervensduur bed. Dat kan veeeeel duurder.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:43 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Twijfelaar is 1.20 breed.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
15m2 neem ik aan, en geen 15m3?Dat is een prima slaapkamer, en daar kun je prima een 2 persoons bed in kwijt en een kast. Jij komt met een 140 breedte, dat is een zogenaamde twijfelaar volgens mij. Daar kún je met 2 personen in slapen, maar dan is het wel heel knus en die mensen mogen dan ook niet heel erg lang zijn.
Ík zou dan voor 160 gaan bij 2.10 of 2.20.
Ligt aan je ombouw, in jouw voorbeelden kun je je voeten eventueel over de rand laten hangen. Ik heb zelf een bedombouw met vast hoofd- en voeteneinde, waarin we nieuwe lattenbodems en matras h hebben geplaatst. Wel bewust op 2m10 lengte gezocht, want ik kan dus juist niet mijn voeten over de rand laten hangen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:46 schreef Gobledygook het volgende:
Ik ben 1,85. Dacht dat 2m wel genoeg zou moeten zijn toch?
Volgens internet vallen zowel 1.20 als 1.40m breed onder de term 'twijfelaar' lees ik nu.quote:
Ik kan getuigen dat 1.40 met twee volwassenen goed te doen is mits je een bed hebt waarbij omdraaien door de een niet resulteert in een meebewegend bed voor de ander.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens internet vallen zowel 1.20 als 1.40m breed onder de term 'twijfelaar' lees ik nu.
Oh ja 15m2 natuurlijk haha. Ik bestel het liefst wel bij IKEA want dat is gewoon het makkelijkst voor mij. Ik ga binnenkort nog ff langs om wat te verkennen en alvast wat kleine spullen te kopen, misschien kan ik dan ff testen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
15m2 neem ik aan, en geen 15m3?Dat is een prima slaapkamer, en daar kun je prima een 2 persoons bed in kwijt en een kast. Jij komt met een 140 breedte, dat is een zogenaamde twijfelaar volgens mij. Daar kún je met 2 personen in slapen, maar dan is het wel heel knus en die mensen mogen dan ook niet heel erg lang zijn.
Ík zou dan voor 160 gaan bij 2.10 of 2.20.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |