In afwachting van de uitkomsten van het onderzoek.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:28 schreef DjDaano het volgende:
Waarom zou je je werk als presentator neerleggen terwijl je het ontkent? Sowieso lijkt het mij irrelevant of een presentator ooit iemand heeft omgekocht.
quote:NOS
BNNVARA zegt niet op de hoogte te zijn geweest van de zaak en noemt de beschuldiging ernstig. "Voor BNNVARA en haar makers is integriteit essentieel. De beschuldigingen raken deze integriteit en zullen derhalve grondig moeten worden uitgezocht. In afwachting daarvan heeft Khalid in goed overleg met BNNVARA besloten dat hij zijn werkzaamheden voor BNNVARA voor nu neerlegt."
Bart draait zich om in zijn graf. Op deze manier kun je iedereen buiten gooien.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:32 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
In afwachting van de uitkomsten van het onderzoek.
[..]
Dat mag een moderator doen. Mijn vorige topic over Khalid werd binnen 1 minuut gesloten terwijl ik nog bezig was met het aanvullen van de OP.quote:
Zo werkt het niet, aub een topic openen met bron, niet in afwachting van. Deze OP dus ook graag blijven aanvullen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:36 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat mag een moderator doen. Mijn vorige topic over Khalid werd binnen 1 minuut gesloten terwijl ik nog bezig was met het aanvullen van de OP.
Charles Groenehuijsen natuurlijk, die weigert OP1 zomaar op te geven voor deze snuiterquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:41 schreef trein2000 het volgende:
Heel bijzonder verhaal. Wie legt z’n carrière in de waagschaal voor maar 8 duizend euro. Niet bij voorbaat geloofwaardig. Maar de reacties zijn wel erg vreemd.
Grote vraag lijkt me echter, wie lekt dit naar de krant en welk belang heeft diegene.
Waarom precies ?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:36 schreef Harvest89 het volgende:
Als het waar is ben ik benieuwd wat de reden was achter de omkoping.
Het ego van Tim is zo groot, dat er verder niemand aan de tafel past.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:46 schreef superniger het volgende:
Misschien krijgen we hierdoor Tim Hofman en Sophie. 😱
Gewoon nieuwschierigheid.quote:
Twan Huys wil een tweede kans.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:46 schreef superniger het volgende:
Misschien krijgen we hierdoor Tim Hofman en Sophie. 😱
Die Royce de Vries slaapt ook slecht vanavond.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:52 schreef DjDaano het volgende:
Justitie vind het waarschijnlijk wel interessant dat Peter blijkbaar al zijn gesprekken heeft opgenomen. Al verwacht ik dat zijn omgeving nu een stuk minder goed slaapt aangezien iemand die gesprekken aan het lekken is.
Ik zou niet graag in de schoenen staan van Peter zijn omgeving. Iedere topcrimineel in Nederland vraagt zich nu toch af wie dit gelekt heeft en of hij/zij ook meer gesprekken heeft.
Praat eens normaal, kleuter.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind dit wel leuk. Omdat ik Khalid & Sofie een links kut programma vind. Nu nog wat dirt graag over dat opgewarmde lijk Sofie.
Het was bekend dat deze vrijspraak enkel ‘technisch’ was (hij had het dus gewoon gedaan).quote:In mei 2020 publiceerde het Algemeen Dagblad een artikel waarin werd gesteld dat het Openbaar Ministerie Kasem ervan zou verdenken dat hij informatie had gelekt naar de groep van Ridouan Taghi.[5] De Amsterdamse deken van de Nederlandse orde van advocaten onderzocht de aantijgingen en concludeerde dat Kasem niet schuldig was aan het lekken van informatie, vanwege gebrek aan ondersteunend bewijs ('technische vrijspraak').[6]
Zou top zijn. Nog sneller einde van de npo.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:23 schreef -XOR- het volgende:
Mooi. Nu hopen dat Tim Hofman komt invallen, om de rechtsen te zieken.
Het is maar waar je prioriteiten liggen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:23 schreef -XOR- het volgende:
Mooi. Nu hopen dat Tim Hofman komt invallen, om de rechtsen te zieken.
Dus als ik het goed begrijp heeft hij tegenover die ‘Hans’ gedaan alsof hij iemand bij DJI kon omkopen zodat ‘Hans’ alvast 8000 euro van die openstaande rekeningen zou betalen. Althans, dat is wat hij hier laat doorschemeren.quote:,,Laat duidelijk zijn dat ik mij nooit schuldig heb gemaakt aan omkoping, dus ik heb geen ambtenaar bij DJI omgekocht en evenmin daartoe ooit een poging gedaan. Dat heb ik ook niet erkend en die conclusie kan niet uit enige geluidsopname worden getrokken. Ik begrijp wel dat de suggestie wordt gewekt en dat dit vragen oproept.
Ik kan hiervan de volgende uitleg geven. Het betrof een cliënt met een hoge openstaande rekening. Ik heb op ongepaste wijze geprobeerd een deel daarvan betaald te krijgen. Meer dan dat is het niet.
Dat is echter niet zoals het hoort, het was een nogal stomme actie en het bracht mij flink in verlegenheid. Het werkte ook averechts want het leidde ertoe dat de openstaande rekening uiteindelijk geheel werd gecrediteerd. Mijn geheimhoudingsplicht als oud-advocaat belet mij er meer over te verklaren.
Dit rammelt Khalid K.quote:Peter R. de Vries: ,,Nee, ja, maar goed. Er zijn twee problemen. Eén is: hoe dat met Hans wordt opgelost. En het tweede probleem is eigenlijk: hoe gaan wij hier met elkaar mee om. Welke kant het ook opvalt... Of Hans is een poot uitgedraaid, vrij vertaald, of je hebt zomaar iemand omgekocht. En beide zitten wij mee in onze maag.”
Kasem: ,,Ja.”
Peter R. de Vries: (...) ,,Waar we wel op worden afgerekend als het uitkomt.”
Kasem: ,,Ik snap het. Ik kan zeggen: ik heb hem geen poot uitgedraaid. Dan blijft die andere variant staan.”
Kat, nauw.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:34 schreef Szura het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heeft hij tegenover die ‘Hans’ gedaan alsof hij iemand bij DJI kon omkopen zodat ‘Hans’ alvast 8000 euro van die openstaande rekeningen zou betalen. Althans, dat is wat hij hier laat doorschemeren.
Maar dat strookt niet echt met het verslag van die opname:
[..]
Dit rammelt Khalid K.
Misschien wel die ambtenaar omgekocht die valse paspoorten maakte voor Taghi.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:18 schreef LaDaDiDa het volgende:
Hij werd eerder genoemd als mogelijke advocaat die aan Taghi heeft gelekt.
https://www.rtl.nl/rubrie(...)-die-aan-taghi-heeft
En is alsnog een bekende presentator geworden. Er blijven heel weinig Marokkaanse Nederlanders over die een helemaal schone lei hebben..
Is dit dan een ander omkoopschandaal?? Waarom is hij ueberhaupt dan initieel aangenomen bij bnn?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Misschien wel die ambtenaar omgekocht die valse paspoorten maakte voor Taghi.
quote:De Vries benadrukt dat Kasem een grote fout heeft gemaakt, maar dat ze van mening zijn dat ze met hem door willen. ,,Bovenaan staat dat wij jou allebei graag mogen. Veel waardering voor je hebben. Dat heeft een belangrijke duit in het zakje gedaan. Wij vinden ook wel, dat als we besluiten om dit zo op te lossen, dat we er dan ook zand over moeten gooien. Waarbij wel nadrukkelijk aantekenen dat we dit echt in de categorie vinden van eens maar nooit weer. (...) En moeten we doen alsof het niet gebeurd is.”
Royce is het daar volmondig mee eens. ,,We zijn hier iets heel moois aan het opbouwen. En er staat hier een heel mooi kantoor, dat de lijn omhoog ontzettend heeft ingezet. Het zou zonde zijn om de samenwerking te stoppen.” Dat is Kasem met hem eens. ,,Dit is voor mij ook een wijze les hoor. Een hele wijze les. Ik laat me misschien soms iets te makkelijk meeslepen in de positie van een cliënt. En ik wil het ook graag goed doen.”
dat gaat een beetje moeilijk, gezien het 'De Vries & Kasem Advocaten' was.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:33 schreef Jemoederniet het volgende:
Peter en Royce hadden Khalid per direct moeten ontslaan
En dat maakt iets uit? Al zijn die opnames van diefstal afkomstig, dan nog is de zaak ernstig. Net als dat Peter R de Vries zijn informatie soms via achterdeurtjes en grijsgebied ontving.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:08 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind hier helemaal niets van tot duidelijk is hoe het AD aan die banden komt. Wat een raar verhaal is dat.
Ja dat maakt uit. In het meest extreme geval omdat ook audio gemanipuleerd kan worden. In een iets minder extreem geval omdat er selectief gelekt kan zijn en in een nog iets minder extreem geval omdat je behoorlijk kunt framen. Of er kan sprake zijn van chantage/onder druk zetten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En dat maakt iets uit? Al zijn die opnames van diefstal afkomstig, dan nog is de zaak ernstig. Net als dat Peter R de Vries zijn informatie soms via achterdeurtjes en grijsgebied ontving.
Duidelijk is, dat die vent totaal niet integer is, helemaal in het licht van de zaak uit 2020.
Het Parool en het AD hebben dit juist zeer uitgebreid gepubliceerd incl hoor en wederhoor.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat maakt uit. In het meest extreme geval omdat ook audio gemanipuleerd kan worden. In een iets minder extreem geval omdat er selectief gelekt kan zijn en in een nog iets minder extreem geval omdat je behoorlijk kunt framen. Of er kan sprake zijn van chantage/onder druk zetten.
Verhaal is dermate vreemd dat ik niet meteen met een oordeel kom.
Ik heb het stuk uiteraard gelezen, maar een erkenning in het wederhoor lees ik niet. Sterker nog. Een ontkenning. Zou gaan om financiële problemen met een cliënt, niet om omkoping.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:42 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Het Parool en het AD hebben dit juist zeer uitgebreid gepubliceerd incl hoor en wederhoor.
Daaruit valt al lezen dat die vent het ook erkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |