abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:50:06 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212003295
We hebben hier in Brabant de Gulberg("Het dak van brabant") , een afvalberg bedekt met gras die aardig de hoogte in gaat. Menig trailrunner traint daar zijn hoogtemeters. Een helling instellen op de loopband is natuurlijk ook altijd een optie.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212005861
Vergeet de Balijbrug bij Zoetermeer niet /s
Doei.
pi_212006256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hoe lang is die duurloop dan? Zodra het langer dan 40 minuten is vind ik nuchter lopen toch echt niet meer zo chill..
De langste duurlopen zijn rond de 25km, en dat gaat eigenlijk zonder moeite altijd. Ik heb alleen problemen wanneer mijn darmen onderweg wakker worden, maar dat ligt niet aan de honger :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_212007065
Ik ga zondag weer een lange loop doen van zo'n 22,5km (afstandmeten.nl) maar ga nu wel wat eten van te voren en dus wat later op pad.

Die hoogtemeterchallenge van strava heb ik al opgegeven.

Zijn er hier al lopers over de 100km in 2024?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 19:59:03 #98
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212007417
Zondag nog Egmond lopers? En mensen met meer ervaring kleding tips?

Stevige wind van zee, schuin, schuinvoor. 4 graden.
I am a black hole shitting into the void
pi_212007503
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:59 schreef Gimmick het volgende:
Geen Egmondloper en qua kleding goed het weer checken en laagjes dragen zodat je makkelijk wat uit kan doen.

Ik loop nog steeds in korte broek (doen voetballers toch ook?) en een shirt met losse arm sleeves die je makkelijk uit kunt doen.
pi_212007773
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:36 schreef Nober het volgende:
Nee, had mezelf goed overtrained eind 2023 :') stijve kuit
Heb ik wel vaker maar nu kwam ik gewoon niet meer uit second gear.

2 dagen rust hielp weinig dus nu weer 3. Lijkt nu wel beter. Hopelijk nog steeds na een easy 5k morgen.

Volgende week 10k Zoetermeer, als het goed voelt.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 20:34:31 #101
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212007897
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:47 schreef kalinhos het volgende:
Nog over die hoogtemeters, dat is serieus wel lastig als je niet in Limburg of de duinen woont. Voor een training had ik de opdracht 5x3 min heuvel op, heuvel af te doen. Nou is Dordrecht een eiland en via (voor hardlopers althans) bereikbaar via 1 tunnel en 3 bruggen. Uiteindelijk is de tunnel volgens mij t langst en steilst, totaal dus 15 min op en neer gelopen en dan kom je op 54(!!) hoogtemeters. Dan is 2000 via Strava in 1 maand toch onhaalbaar
In Dordrecht zou je ook steeds op en af de dammen kunnen lopen. Met name in de buurt van Stadspolders en Sterrenburg.

Ik heb hier eerder last van gebrek aan platte stukken :')
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212008101
Ik ga zo weer. O+

Ik ben de hele week al onrustig omdat ik vanwege slechte planning en flinke gladheid nog niet gelopen heb. Hopelijk blijft de sneeuw weg volgende week, ik ben eindelijk bijgekomen van die week ziek zijn en wil nu wel graag weer progressie gaan maken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212008120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:54 schreef Nanuke het volgende:
Ik ga zo weer. O+

Ik ben de hele week al onrustig omdat ik vanwege slechte planning en flinke gladheid nog niet gelopen heb. Hopelijk blijft de sneeuw weg volgende week, ik ben eindelijk bijgekomen van die week ziek zijn en wil nu wel graag weer progressie gaan maken.
Nice. Ik heb nog nooit zin gehad in een vrijdagavond run :D
Elke andere dag wel hoor.
pi_212008225
Ik vind het ook lastig om weg te komen. Normaal doe ik di-do-za/zo, dat bevalt prima. Maar het kan even niet anders, en ik wil echt echt echt verder met mijn schema.

Hup hup.

8-)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212010801
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:07 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
De langste duurlopen zijn rond de 25km, en dat gaat eigenlijk zonder moeite altijd. Ik heb alleen problemen wanneer mijn darmen onderweg wakker worden, maar dat ligt niet aan de honger :+
Als het je goed bevalt natuurlijk mee doorgaan, maar er is wel bewijs dat (veel) nuchter lopen niet zo goed is voor het vrouwelijke hormoonstelsel.. bijvoorbeeld in het boek 'Roar' van dr Stacy Sims staat er veel over.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 13 januari 2024 @ 09:28:08 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212011123
quote:
Ik ga zondag weer een lange loop doen van zo'n 22,5km (afstandmeten.nl) maar ga nu wel wat eten van te voren en dus wat later op pad.

Die hoogtemeterchallenge van strava heb ik al opgegeven.

The White Cowboy en Guard wel denk ik :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212011834
Nou het herstel gaat de goede kant op, deze week weer 3x gelopen waarvan het twee keer gewoon lekker ging met ongeveer geen last :D

Net nog eens op m'n oude Novablast gelopen, nou dan merk je toch ineens dat die zool wel echt dood was zeg, een wereld van verschil qua demping met m'n nieuwe paar. Dat helpt natuurlijk ook niet blessuretechnisch |:(
  zaterdag 13 januari 2024 @ 11:04:02 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212012315
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 10:18 schreef valleilijn het volgende:
Nou het herstel gaat de goede kant op, deze week weer 3x gelopen waarvan het twee keer gewoon lekker ging met ongeveer geen last :D

Net nog eens op m'n oude Novablast gelopen, nou dan merk je toch ineens dat die zool wel echt dood was zeg, een wereld van verschil qua demping met m'n nieuwe paar. Dat helpt natuurlijk ook niet blessuretechnisch |:(
Lastig is dat, als je een schoen te lang laat liggen verliest-ie ook zijn demping. Maar het is inderdaad een wereld van verschil: een schoen waarbij de demping opgebruikt is en een nieuwe.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 januari 2024 @ 11:47:30 #109
426493 crew  PippenScottie
pi_212012707
Vandaag was lekker hardloopweer. Droog, maar niet te koud. Ik kan ook prima tegen 25 graden, natuurlijk.

Ik heb nu een keer of acht gelopen dit jaar (4 tot 6 km per rondje) en nog geen last gehad van mijn knie, mijn zwakke plek. Klopt verwoed af.

Als het lukt om geen sociale dingetje te moeten doen, denk ik er over om 28 januari deze te doen: https://kaagloop.nl/
My friends all drive horses
pi_212013267
Vandaag m'n eerste marathon duurloop met de loopschool gelopen. Ik was ergens gespannen, omdat ik altijd na een aantal kilometer last van m'n voet krijg. Ik was bang dat ik daardoor de groep op zou houden.

Uiteindelijk kwam dat pas na 18,5km en nog een keer bij 20,5km. Viel me reuze mee en biedt vertrouwen! Totale loop was 23km en tnt 53km deze week. Dat is allebei voor 't eerst sinds begin 2022 *O*
En conditioneel zat er meer in, dus het ging bovenverwachting goed voor mijn gevoel!

[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 13-01-2024 14:50:09 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 13 januari 2024 @ 13:29:11 #111
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212013901
quote:
[..]

Yes, na mn snellere duurloop van vanochtend zit ik nu op 100,5 km. *O*
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212015481
quote:
Vandaag de 100km voor dit jaar aangetikt. Afgelopen 2 weken beide weken net iets meer dan 50km gelopen. Was beetje lastig plannen ivm reizen. Normaliter loop ik ma-zat en zon rust, maar kon dinsdag in eerste week niet lopen, dus afgelopen 11 dagen gelopen. Besloot het elke ochtend aan te kijken hoe ik me voelde. Ging best wel eigenlijk.
Komende week herstelweek, week erna in een sport-hotel op Fuerteventura, dus dan wat minder lopen, maar ook paar dagen fietsen, en weer eens wat zwemmen.
pi_212015596
Ik heb nieuwe schoentjes besteld O+

Voor de survivalrun loop ik meestal op Altra schoenen, maar dat zijn super minimalistische schoenen en op rotsig terrein of als ik m'n afstanden ophoog, krijg ik er beurse voetzolen van.

M'n broertje loopt nu al een paar jaar op deze schoenen en is er erg tevreden mee, dus ik heb nu ook een paar besteld. Natuurlijk in de meest hysterische kleur die ze hadden. Broertje loopt op neongele, helaas zat er alleen neonroze bij de vrouwenmaten en :r roze :r

Verder lopen bijna alle survivallers op Inov-8 schoenen, maar ik heb daarvan nog geen enkel paar gepast dat lekker zat. Iets met de vorm van m'n voeten/tenen waardoor alles ook beurs en afgekneld wordt.
pi_212015672
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb nieuwe schoentjes besteld O+

[ afbeelding ]

Voor de survivalrun loop ik meestal op Altra schoenen, maar dat zijn super minimalistische schoenen en op rotsig terrein of als ik m'n afstanden ophoog, krijg ik er beurse voetzolen van.

M'n broertje loopt nu al een paar jaar op deze schoenen en is er erg tevreden mee, dus ik heb nu ook een paar besteld. Natuurlijk in de meest hysterische kleur die ze hadden. Broertje loopt op neongele, helaas zat er alleen neonroze bij de vrouwenmaten en :r roze :r

Verder lopen bijna alle survivallers op Inov-8 schoenen, maar ik heb daarvan nog geen enkel paar gepast dat lekker zat. Iets met de vorm van m'n voeten/tenen waardoor alles ook beurs en afgekneld wordt.
Na een survival-run zijn ze allemaal bruin toch? ;(
pi_212015687
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:45 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Na een survival-run zijn ze allemaal bruin toch? ;(
De modder kleeft niet zo goed aan de plastic gedeeltes dus het valt eigenlijk wel mee! O+
M'n knalgele Altra schoentjes hebben een soort van nepleren gedeeltes en die nemen ook geen modder op.
pi_212017353
Prima schoenen, die Trabuco's! Heb de vorige versie, helaas nog met gewone FlyteFoam zool ipv FFBlast.
pi_212023046
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:59 schreef Gimmick het volgende:

Stevige wind van zee, schuin, schuinvoor. 4 graden.
Wind is west/noordwest dat is toch echt van opzij/schuinachter op het strand.

Niet al te warm aankleden eenmaal het strand af valt het allemaal wel mee met de wind en vervloek je alle extra kleding die je aan hebt getrokken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 14 januari 2024 @ 09:10:23 #118
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212023123
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2024 08:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Wind is west/noordwest dat is toch echt van opzij/schuinachter op het strand.

Niet al te warm aankleden eenmaal het strand af valt het allemaal wel mee met de wind en vervloek je alle extra kleding die je aan hebt getrokken.
Dank! Het wordt korte broek/lange mouwen /buff/pet

En met schuin voor bedoel ik schuin voordewind (wind in de rug). Is dat niet iets regionaals hoe we dat aangeven?
I am a black hole shitting into the void
pi_212024123
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:10 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dank! Het wordt korte broek/lange mouwen /buff/pet

En met schuin voor bedoel ik schuin voordewind (wind in de rug). Is dat niet iets regionaals hoe we dat aangeven?
Ik zeg altijd wind mee of wind tegen :s)

Succes daar en veel plezier!
pi_212025386
Wilde me inschrijven voor een marathon in Frankrijk, moet je een doktersbriefje hebben wtf

In France, proof of fitness (medical certificate or license) is required to take part in running events.
pi_212026527
quote:
8s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:09 schreef Evangelion het volgende:
Wilde me inschrijven voor een marathon in Frankrijk, moet je een doktersbriefje hebben wtf

In France, proof of fitness (medical certificate or license) is required to take part in running events.
Klopt, voor alle sportevenementen in Frankrijk. En dokters in NL doen dat niet echt, dus er wordt nog wel eens mee gesjoemeld :x
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 14 januari 2024 @ 14:21:05 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212026916
Oh, goed om te weten :o heb nl. wel eens naar deze halve gekeken: https://www.harmoniemutuellesemideparis.com/en/

Dinsdag weer een bezoekje aan de podotherapeut. Heb een vreemde irritatie aan mijn wreef en nog steeds stijfheid in de enkelzone en mijn zooltjes hebben inmdidels zo'n 1000km gemaakt.

[ Bericht 24% gewijzigd door SEMTEX op 14-01-2024 14:35:40 ]
pi_212027602
97,3 na twee weken in iets meer dan 10 uur.
pi_212029462
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Klopt, voor alle sportevenementen in Frankrijk. En dokters in NL doen dat niet echt, dus er wordt nog wel eens mee gesjoemeld :x
🤔

Ik ben (gelukkig) niet meer bij een (huis)arts geweest sinds ik klein was dus best wel een drempel om hiervoor contact te zoeken. Volgens mij moest ik nog langskomen om me te identificeren bij m'n huidige. :')

firstworldproblems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')