abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212532230
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 07:39 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Wacht, jij hebt geen bezwaar om al je tevens, tot je bsn nummer aan toe, te geven aan een commerciële partij? Of interperteer ik dat verkeerd?
Tevens? Een appie bonuskaart hoeft helemaal 0 info van jou te hebben voordat je hem kan gebruiken.
pi_212532564
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 06:26 schreef quirina het volgende:
Bij de Jumbo mag je 181¤ aftikken als je je boodschappen niet goed scanned.
Zou zo'n boete ooit al eens vergeven zijn bij iemand die alleen 1 paprika vergeten was? Dat levert wel zulke toestanden op dat ik daar weinig van geloof.

Ik vind dat soort borden overigens wel verstandig, straffen werkt meestal beter dan belonen.
pi_212532617
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zou zo'n boete ooit al eens vergeven zijn bij iemand die alleen 1 paprika vergeten was? Dat levert wel zulke toestanden op dat ik daar weinig van geloof.

Ik vind dat soort borden overigens wel verstandig, straffen werkt meestal beter dan belonen.
Mocht mij dat overkomen, dan zou ik wel echt all-in gaan. Laat dan maar voor de rechter komen. Komt die rechtsbijstandverzekering ook eindelijk eens van pas.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212532635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 06:26 schreef quirina het volgende:
Bij de Jumbo mag je 181¤ aftikken als je je boodschappen niet goed scanned.
Dat is al tig jaren zo als je steelt. Bij echt iedere winkel.
pi_212532696
Ben ik echt 1 van de weinigen die gewoon elke keer weer producten gewoon scant?

Handscanner gebruik ik niet want heb boodschappenlijst in de app op foon.

Dus ik laat of mijn foon ergens in het schap liggen of de handscanner :')

Ik heb ook echt nooit het gevoel gehad dat ik als potentiële dief werd bekeken.
Hebben jullie allemaal zo'n kutkop of stelen jullie gewoon?
pi_212532962
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:47 schreef mascara-klodder het volgende:

Nee hoor, ik scan "gewoon"al mijn boodschappen. Dat doe ik bij de zelfscankassa omdat ik dat handiger vind met praktisch inpakken, ik haal nogal veel in één keer. Ik heb wel een kutkop, maar nooit het gevoel gekregen dat ik als potentiële dief werd gezien.

Ik ben ook wel eens iets vergeten te scannen (of ik had het niet goed gescand). Dat was geen probleem.

Ik begrijp niet goed waarom mensen boodschappen stelen. Behalve als je straatarm bent, heb je dat niet nodig en kun je je gewoon aan de afspraken houden. Net als mensen die frauderen in het OV: ik ken iemand die klaar was met studeren maar nog net deed alsof ze student was en haar OV-kaart was vergeten. Snap ik niet. Waarom moeten we met z'n allen voor jou gaan betalen?
pi_212532999
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:47 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat bedoel jij met zo'n kutkop?
pi_212533212
quote:

Misschien jouw eigen sociale antenne even opnieuw afstellen ?
-
pi_212533254
quote:
7s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:20 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom mensen boodschappen stelen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)puur%20uit%20protest.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212533410
quote:
Dank je. Ik lees de redenen, maar begrijp ze niet. Stelen voor de kick? Maar goed, ik heb ook nooit gesnapt wat kinderen leuk vonden aan belletje trekken.
pi_212533444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 09:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat bedoel jij met zo'n kutkop?
Ze begrijpt niet waarom (kennelijk zo veel) mensen het gevoel hebben dat ze als potentiële dief worden gezien, tenzij ze een boeventronie hebben of daadwerkelijk dieven zijn.
pi_212534405
quote:
4s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:09 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Ze begrijpt niet waarom (kennelijk zo veel) mensen het gevoel hebben dat ze als potentiële dief worden gezien, tenzij ze een boeventronie hebben of daadwerkelijk dieven zijn.
De ondernemers wantrouwen iedereen die iets te eten en/of moet hebben om niet te hoeven sterven aan ondervoeding.
Daarom vroeg ik hoe een kutkop er dan uitziet.
pi_212534420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 10:59 schreef torentje het volgende:
De ondernemers wantrouwen iedereen die iets te eten en/of moet hebben om niet te hoeven sterven aan ondervoeding.
:{
pi_212535210
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
:{
Je bent de laatste zin vergeten te plaatsen in die quote, waardoor die quote uit zijn context is.
pi_212535384
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Je bent de laatste zin vergeten te plaatsen in die quote, waardoor die quote uit zijn context is.
Misschien gewoon eens wat minder poep gaan plaatsen hier op het forum.
pi_212535537
quote:

Ook zonder zelfscan word ik met mijn kutkop al als een potentiële dief gezien.
Ik koop broodjes bij de Lidl. De kassier vraagt mij hoeveel broodjes er in de zak zitten. Ik zeg zes, en hij telt het na.
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:18:32 #267
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212535548
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ook zonder zelfscan word ik met mijn kutkop al als een potentiële dief gezien.
Ik koop broodjes bij de Lidl. De kassier vraagt mij hoeveel broodjes er in de zak zitten. Ik zeg zes, en hij telt het na.
Dat doen ze bij iedereen hoor
pi_212535574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:50 schreef torentje het volgende:

[..]
Die zin voegt echter weinig context toe.
pi_212535610
En we hebben het zo goed allemaal. Meeste mensen leven paycheck to paycheck en komen niet eens meer rond.
pi_212535637
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Ja ik ken iemand de een frikandelbroodje meenam, 181 euro boete en kreeg er 1 jaar voorwaardelijk voor bij de rechter
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:29:23 #271
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212535646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:28 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja ik ken iemand de een frikandelbroodje meenam, 181 euro boete en kreeg er 1 jaar voorwaardelijk voor bij de rechter
@Frikandelbroodje 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212535691
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:21 schreef Document1 het volgende:

[..]
Die zin voegt echter weinig context toe.
De ondernemers wantrouwen iedereen die iets te eten en/of drinken moet hebben om niet te hoeven sterven aan ondervoeding.
Volgens mij lees jij selectief, ben jij soms een ondernemer of zijn jouw beste vrienden ondernemers?
pi_212535697
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 08:40 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Mocht mij dat overkomen, dan zou ik wel echt all-in gaan. Laat dan maar voor de rechter komen. Komt die rechtsbijstandverzekering ook eindelijk eens van pas.
Er kan sowieso pas gesproken worden over diefstal als opzet bewezen kan worden. Per ongeluk iets vergeten te scannen is geen diefstal, maar een vergissing.

In de praktijk hangt het imo af van de context. Een product vergeten te scannen kan gebeuren, bij meerdere niet gescande en 'toevallig' dure producten is imo al sprake van rode vlaggen. Via camera's is wel/geen opzet echt wel te zien in het gedrag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Justinn op 22-02-2024 12:47:35 ]
pi_212535724
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:35 schreef torentje het volgende:

[..]
De ondernemers wantrouwen iedereen die iets te eten en/of drinken moet hebben om niet te hoeven sterven aan ondervoeding.
Volgens mij lees jij selectief, ben jij soms een ondernemer of zijn jouw beste vrienden ondernemers?
Nee ik ben iemand die gisteren drie keer achter elkaar controle kreeg bij dezelfde boodschappen. :') :D

Dit verzin ik niet.
pi_212535758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Misschien gewoon eens wat minder poep gaan plaatsen hier op het forum.
Als jij inhoudelijk niet wil reageren, hoef jij toch niet meteen te beginnen met schelden? Of is schelden het enige waar jij goed in bent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')