Als je permanent iemand bij die zelfscankassa's laat rondlopen bereik je bijna hetzelfde niveau van controle maar heb je wel meer kassa's open en kan je zelfs meer service bieden. Bovendien starten controles dan ook veel vlotter, dat is dus mijn grootste ergernis controles die lang op zich laten wachten voor er iemand beschikbaar is.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je zou ook op piekmomenten de kassa's kunnen bemannen (het is maar een idee). Lijkt me sterk dat supermarkten die 84 uur per week open zijn altijd ram en ramdruk zijn.
1 medewerker per 5 zelfscan kassas.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar moet je ook nog al die medewerkers die bezig zijn met controles in meerekenen.
>Supermarkten die hun prijzen flink verhogen in tijden van een corona crisis, een energie crisis en inflatie crisis. >Bezuinigen op personeel en verdacht worden van belastingfraude of uberhaupt geen belasting betalen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“De bedrijven maken winst dus lekker, hopelijk veel criminaliteit tegen hen!”
Je kan zo bij Antifa solliciteren, die hebben het ook niet zo op grote corporates en hebben ook een voorliefde voor criminele activiteiten.
Denk ik niet want bij de zelfscan worden nooit alle boodschappen gecontroleerd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 11:51 schreef qajariaq het volgende:
Als je permanent iemand bij die zelfscankassa's laat rondlopen bereik je bijna hetzelfde niveau van controle
Soms wordt wel alles uit de tas gehaald voor controle.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk ik niet want bij de zelfscan worden nooit alle boodschappen gecontroleerd.
Je hebt gewoon sjans.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
Bijna elke keer word ik gecontroleerd. En dan net als ik net alles netjes in mijn tas heb gedaan en dan wordt het hele zootje er hoppa in teruggegooid. Volgende keer ga ik wel weer in de rij bij de kassa. Wil niet elke dag roerei eten maar ook weleens een gekookt eitje.
Bij mij mogen ze de tas zelf weer inpakken, als ze dat niet doen mogen ze alles weer terug in de vakken zetten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
Bijna elke keer word ik gecontroleerd. En dan net als ik net alles netjes in mijn tas heb gedaan en dan wordt het hele zootje er hoppa in teruggegooid. Volgende keer ga ik wel weer in de rij bij de kassa. Wil niet elke dag roerei eten maar ook weleens een gekookt eitje.
Dat vragen ze hier niet eens. Ze smijten het gewoon hoppa terug in de tas. Alles door elkaar. Vind dat echt schandalig. Het is allemaal al duur genoeg en niet geschikt om mee te handballen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij mij mogen ze de tas zelf weer inpakken, als ze dat niet mogen ze alles weer terug in de vakken zetten.
Wedden dat ze er dan niet mee gooien?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij mij mogen ze de tas zelf weer inpakken, als ze dat niet mogen ze alles weer terug in de vakken zetten.
Er is werk genoeg, ze kiezen zelf voor dit surveillance en verdachtmaakwerk, dus aan aardig blijven tegen de laaggeplaatsen in een organisatie doe ik niet meer. Ze pakken het netjes weer in op en volgens mijn instructie.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vragen ze hier niet eens. Ze smijten het gewoon hoppa terug in de tas. Alles door elkaar. Vind dat echt schandalig. Het is allemaal al duur genoeg en niet geschikt om mee te handballen.
Tijd terug zag ik een kerel gewoon weglopen nadat z'n redelijk volle wagen gecontroleerd en ok bevonden wasquote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het dan niet handiger om niet al tijdens het scannen in te pakken?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vragen ze hier niet eens. Ze smijten het gewoon hoppa terug in de tas. Alles door elkaar. Vind dat echt schandalig. Het is allemaal al duur genoeg en niet geschikt om mee te handballen.
Hm, en dan krijg je alleen een klantenkaart bij het afgeven van je bsn? Nou, nee, dankjequote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:03 schreef littlemindy het volgende:
Ik vroeg me trouwens af of een volgend systeem niet zou werken:
Iedereen die via zelfscan wil kunnen afrekenen kan dat alleen doen via een persoonlijke klantenkaart.
Op het moment dat wordt geconstateerd dat artikelen "vergeten" zijn bij het scannen, verliest die persoon de mogelijkheid om via de zelfscan af te rekenen en kan dat alleen nog via de gewone kassa.
Zo blijft de zelfscan kassa beschikbaar voor mensen met zuivere intenties die wel zorgvuldig scannen en beperk je herhaaldelijke diefstal zoveel mogelijk. Helemaal voorkomen zal niet mogelijk zijn, maar dat is bij de gewone kassa ook niet het geval.
Kortom, lekker langs de kassa.quote:Op woensdag 21 februari 2024 06:26 schreef quirina het volgende:
Bij de Jumbo mag je 181¤ aftikken als je je boodschappen niet goed scanned.
Dat werkt bij AH toch al zo?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:03 schreef littlemindy het volgende:
Iedereen die via zelfscan wil kunnen afrekenen kan dat alleen doen via een persoonlijke klantenkaart.
Bij Jumbo iig niet.quote:
Maar kun je ook een handscanner pakken zonder klantenkaart? Volgens mij niet bij de AH (dit zijn natuurlijk 2 aparte zaken: zelf scannen tijdens het boodschappen doen of scannen op het einde).quote:Op woensdag 21 februari 2024 09:30 schreef StateOfMind het volgende:
Appie ben ik al tijden niet meer geweest, maar tijd geleden kon je daar ook nog zonder klantenkaart langs de zelfscan.
"Nee dankje" is ook prima, er blijft gewoon de mogelijkheid om anoniem aan te schuiven bij de gewone kassa.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 22:34 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hm, en dan krijg je alleen een klantenkaart bij het afgeven van je bsn? Nou, nee, dankje
Wacht, jij hebt geen bezwaar om al je tevens, tot je bsn nummer aan toe, te geven aan een commerciële partij? Of interperteer ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 21 februari 2024 22:26 schreef littlemindy het volgende:
Ik heb het idd niet over de handscanner, maar over het zelf scannen van je producten bij de zelfscankassa.
Dat kan ook bij de AH zonder klantenkaart.
[..]
"Nee dankje" is ook prima, er blijft gewoon de mogelijkheid om anoniem aan te schuiven bij de gewone kassa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |