Het kan zijn dat het anders heet. Bij mij heet het zo, maar dat is een vinkje ergens in de optiesquote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Of ik nu op zoek gegaan ben naar dat knopje? Misschien...![]()
En niet dat ik het een kuttopic vind, maar ik kende het knopje niet. Nu ook nog niet.
Bij overig bij de instellingen. Op pc of via 'desktopwebsite' mobiel!quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:58 schreef StateOfMind het volgende:
Je kon dat idd ergens instellen ja
Kuttopic of Ontvolg oid kon je kiezen.
Geen idee meer waar.
De insteek van het topic was in mijn ogen een heel duidelijke hulpvraag. Gedurende de tijd waren er telkens nieuwe ontwikkelingen. Ik denk dat de input qua hulp en de hoeveelheid hart onder de riem niet heel erg anders is dan het gemiddelde K&W topic waar in een huis geklust wordt en gevraagd wordt om meningen wat beter staat, mensen die mee willen denken en noem maar op (en dat is ook heel logisch denk ik). Op dit moment is het voor ons even rustig (de situatie is zoals het is en het is wachten op het startsein om een en ander te kunnen regelen), maar dat neemt niet weg dat er wel mensen zijn die meeleven en willen weten hoe het nu is. Wat mij betreft is dat prima. Zodra er weer een update is, zal ik dat ook echt wel melden, maar de kans is groot dat de uiteindelijke definitieve oplossing pas over een paar maanden te melden valt. En ja, dat moet de hele boel (na de oplossing) ook nog gerenoveerd worden. En worden het dan gietvloeren (want beter bestand tegen water wellicht?) of écht pvc. En moet je dan ook een soort van gietvloerlambrisering op de wand maken of wat is handig?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:47 schreef qajariaq het volgende:
Dat het topic meer over emotie gaat dan over woon of technische aspecten vind ik ook wel.
Iedereen leeft mee en poogt mee te denken en doordat het in K&W staat is dat meedenken toch wel vaak naast begrip ook naar mogelijkheden zoeken. My 2 cents.
Absoluut geen gietvloeren, bij de kleinste lekkage drukt deze naar boven en gaat helemaal kapot.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:16 schreef Troel het volgende:
[..]
De En worden het dan gietvloeren (want beter bestand tegen water wellicht?) of écht pvc.
Wat lang wachten nog! Heeft dat nog een goede reden? Is het eerder nog te nat dan?quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef Troel het volgende:
In maart komt de schadehersteller kijken.
We hebben verschillende bedrijven gebeld die ons aangeraden werden en dit was het eerste moment waarop tijd was. Er was ook een bedrijf dat eerlijk aangaf dat ze het te ingewikkeld voor hen leek. Vond ik netjes.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wat lang wachten nog! Heeft dat nog een goede reden? Is het eerder nog te nat dan?
Ik heb een gietvloer. Plaatselijk vrij dik want er is meteen mee geegaliseerd. Als het water van onder komt, is een gietvloer weer niet zo handig, want je krijgt het er niet uit. Het duurt dagen (zo niet weken) voor ook de onderste laag helemaal droog isquote:
Ik vraag me af of je dat in algemene zin kunt zeggen. Ik lees bijvoorbeeld dat je een sealer kunt gebruiken om een betonvloer in de kelder waterdicht te maken in verband met druk van grondwater. Dan kan het water toch ook nergens naartoe? En waarom zou dat moeten? Je wil het water toch tegenhouden?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik heb een gietvloer. Plaatselijk vrij dik want er is meteen mee geegaliseerd. Als het water van onder komt, is een gietvloer weer niet zo handig, want je krijgt het er niet uit. Het duurt dagen (zo niet weken) voor ook de onderste laag helemaal droog is
Ik vraag me af of dat slim is, dan blijft het water toch in de fundering met kans op wegroesten van je bewapening?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je dat in algemene zin kunt zeggen. Ik lees bijvoorbeeld dat je een sealer kunt gebruiken om een betonvloer in de kelder waterdicht te maken in verband met druk van grondwater. Dan kan het water toch ook nergens naartoe? En waarom zou dat moeten? Je wil het water toch tegenhouden?
Ik denk dat je gietvloeren en gietvloeren hebt. En daarmee denk ik dat je gelijk hebt dat je er in algemene zin maar weinig over kan zeggen. Wat ik wel steeds meer begin te geloven is dat het wegnemen van de oorzaak beter werkt dan het bestrijden van de gevolgen. Of zoiets.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af of je dat in algemene zin kunt zeggen. Ik lees bijvoorbeeld dat je een sealer kunt gebruiken om een betonvloer in de kelder waterdicht te maken in verband met druk van grondwater. Dan kan het water toch ook nergens naartoe? En waarom zou dat moeten? Je wil het water toch tegenhouden?
Dat weet ik niet en dat komt ongetwijfeld nog allemaal aan bod. Maar even snel googelen leert me dat dat sealen gebeurt met keldervloeren en dat doet mij afvragen of het inderdaad zo slecht is om water tegen te houden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:32 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat slim is, dan blijft het water toch in de fundering met kans op wegroesten van je bewapening?
Nou ja, we maken daken toch ook waterdicht? Als er omstandigheden zijn waar je geen invloed op hebt, dan is het fijn om te weten dat er oplossingen zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk dat je gietvloeren en gietvloeren hebt. En daarmee denk ik dat je gelijk hebt dat je er in algemene zin maar weinig over kan zeggen. Wat ik wel steeds meer begin te geloven is dat het wegnemen van de oorzaak beter werkt dan het bestrijden van de gevolgen. Of zoiets.
Linksom of rechtsom: water vindt zijn weg wel. Maak je de ene kant waterdicht, gaat het naar de andere kant. Kortom: gezeik!
Een dak is niet echt vergelijkbaar met een kelder. Maar er zijn vast mogelijkheden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, we maken daken toch ook waterdicht? Als er omstandigheden zijn waar je geen invloed op hebt, dan is het fijn om te weten dat er oplossingen zijn.
Leuk om te horen!quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:01 schreef Queller het volgende:
Niet mijn topic, maar misschien is gedeelde smart een beetje halve smart: @:assdfwerww heeft mij opnieuw op een goed spoor geholpen bij het zoeken naar de oorzaak van ons waterprobleem (heel tof; die man wéét). Ik heb mijzelf vandaag vrij gegeven en ben vol goede moed de tuin in gegaan.
De plek waar ik wil gaan graven is nu vrij van zooi en veel gewicht (vooral de 60x40 betontegels zijn taffes-zwaar. De eerste ging nog wel, maar inmiddels zijn mijn armen 5 cm langer en ik zelf nog eens 5 cm korter). Maar: ik kan gaan graven en dat ga ik doen ook!
Lieve Troel, water waar je het niet wilt hebben suckt grote apenballen. Ik ben na zoveel jaar in een iets andere fase van lijden, maar ik voel met je mee. Hang in there, er komt een eind aan of wordt weer anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |