Vind ik leuk maar wel twijfels over hoe lang dat meegaat.quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:50 schreef Molo het volgende:
En verhoogde border van gevlochten wilgentenen?
5-8 jaar geven ze aan, al moet ik zeggen dat het bij buren hier al langer staat en er nog redelijk uit zietquote:Op donderdag 25 januari 2024 19:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik leuk maar wel twijfels over hoe lang dat meegaat.
Ik droom lekker weg hierbij. Six. zit er met afgrijzen naar te kijkenquote:Op donderdag 25 januari 2024 20:09 schreef Puala het volgende:
Je zou kunnen kijken of Loek Gorris een voorbeeld heeft waar jullie beide blij van worden.
Evt andere aangesloten partijen van wilde weelde zou ook kunnen.
Vind ik ook heel mooi. Helaas denkt m'n man er anders over.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:11 schreef SV-tje het volgende:
Betontegels doormidden breken en de gebroken kant naar voren vind ik zelf ook mooi en dan mos/sedum er tussen laten groeien
Ik vind ecokathedralen prachtig, maar ik ben stoeptegels armoedig blijven vinden. Die kathedralen zijn een vorm van kunst en ik zie mezelf niet zomaar zoiets fraais maken.quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:56 schreef J.P.A.J.S het volgende:
[..]
misschien eens een bezoekje brengen aan de Eco kathedraal in Mildam bij Oranjewoud voor inspiratie. Het project is in de jaren 1970 gestart door filosoof/'ecotect'/landschapsarchitect Louis le Roy. Dat is niet echt armoedig te noemen en er liggen genoeg stoeptegel. Er is ook nog een strook midden in een woonwijk in Heerenveen zelf te vinden.
[ afbeelding ]
Hopelijk zo wel............quote:Je plaatje wil niet laden.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van wat mijn buurman ooit gemaakt heeft met restmaterialen. Is erg leuk geworden! En het voordeel is dat bepaalde planten erbij gedijen, een stenen omgeving. Ik zou zoiets bij voorkeur doen op een plek waar zon komt.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:34 schreef Seven. het volgende:
Six. ziet een gemetseld muurtje met holle bakstenen ertussen wel zitten. Ik ook.
Als je goede geïmpregneerde palen gebruikt zal dat wel meevallen, als je goedkope troep gebruikt, ja.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 07:27 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
En dan over 3 jaar weer, want dan zijn die dingen totaal verrot.
Je plaatje wil niet laden.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:23 schreef J.P.A.J.S het volgende:
En stoeptegels recht op ??
[ afbeelding ]
Wat me opvalt is dat het met nieuwe strakke stoeptegels wel nog mooi kan worden. Maar ik zie ook veel toepassingen die gewoon verdacht veel lijken op meuk dumpen en er nooit meer naar kijkenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 08:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind ecokathedralen prachtig, maar ik ben stoeptegels armoedig blijven vinden. Die kathedralen zijn een vorm van kunst en ik zie mezelf niet zomaar zoiets fraais maken.
Ik denk dat gewoon stapelen Six. niet aanspreekt. Hij denkt wel mee, maar de voorbeelden die hij doorstuurt vind ik echt kitscherig, en hij vindt de voorbeelden die ik stuur echt ouwe meuk.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 09:51 schreef Makrolon het volgende:
Ik ben met six wbt stoeptegels.
Gewone stapelblokken geen optie? In allerlei soorten en maten te krijgen
Tegels knippen in stroken van 140 en 160mm. Dan levert een oud schoolplein opeens een nieuwe schoolgevel op.quote:Op donderdag 25 januari 2024 22:11 schreef SV-tje het volgende:
Betontegels doormidden breken en de gebroken kant naar voren vind ik zelf ook mooi en dan mos/sedum er tussen laten groeien
Mooie toepassing zo.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:48 schreef _mido het volgende:
[..]
Tegels knippen in stroken van 140 en 160mm. Dan levert een oud schoolplein opeens een nieuwe schoolgevel op.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hetzelfde idee ben ik ook in mijn eigen tuin aan het toepassen (impressie want het is nu nog een chaos...):
[ link | afbeelding ]
Die zijn dan ook bedoeld om solitair te gebruiken (ipv een baksteen) in de gevel van een gebouw.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:02 schreef Seven. het volgende:
Deze bee bricks vind ik mooi maar achterlijk duur (rond de 30 euro per steen)
[ afbeelding ]
Uit ervaring zijn gaatjes voor wilde bijen 6 en 8 mm prima. Wel boren zonder te veel rafels wat de vleugeltjes zijn ragfijn. Alles groter dan 8 mm worden niet gebruikt. Stuk boomstam in een hoekje met gaatjes er in geboord geeft een prima hotel. En ruig gestapelde stenen met af en toe wat sedum er tussen zijn echt de meest perfecte omgeving.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 13:02 schreef Seven. het volgende:
Deze bee bricks vind ik mooi maar achterlijk duur (rond de 30 euro per steen)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |