abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211894359

Over minder dan een maand is het alweer zover, HET wereldkampioenschap der wereldkampioenschappen staat voor de deur. Op vrijdag 15 december trappen we af met onder meer titelverdediger Michael Smith in actie. Een kleine drie weken later, op woensdag 3 januari staat de finale op het program en weten we wie zijn opvolger is.

Plaats van handeling is ook dit jaar de gezegende dartstempel bovenop de heuvel: Alexandra Palace. Ze hebben daar tribunes en zitplaatsen aan tafels en daar schijnt ook een liedje over te zijn. De ORANJE penen zijn ongetwijfeld ook weer van de partij, maar wellicht sneeuwt het tegen die tijd en blijft ons dat bespaard. Uiteraard kunt u ook rekenen op kale mannen die een groen shirt aantrekken en op Michael van Gerwen denken te lijken, gezang over de gebroeders Touré, mannen van middelbare leeftijd die een dagje bevrijd zijn van moeder de vrouw en zichzelf een Peter Wright-hanenkam cadeau gedaan hebben en meer van zulke leuke rubrieken.

Helaas geen licht ordinaire Bob Greaves in het publiek, omdat de best dartende vrouw op de planeet, Beau Greaves niet mee mag doen van de PDC. Ook de voorganger van Beau Greaves, Lisa Ashton, is ditzelfde lot beschoren en daarom vormen Fallon Sherrock en Mikuru Suzuki de afvaardiging van het vrouwelijk geslacht.

Favorieten voor de titel zijn zij echter niet. Wie dan wel? Gerwyn Price is sterk bezig, Michael Smith verdedigt zijn titel en is een hele nare tegenstander om tegen te spelen, als het draait, Peter Wright heeft zijn pijlen volledig op dit toernooi gericht, Gary Anderson heeft zijn beste vorm in jaren te pakken en kan altijd wat extra's op het WK en Rob Cross heeft vorm en de ervaring van een eerdere titel. Kunnen de coming men als Josh Rock, Luke Humphries en Chris Dobey de immense druk weerstaan? Dan heb je nog een Wade, een Aspinall, een Clayton, een Chisnall, een Cullen: kunnen zij meerdere wedstrijden lang hun topniveau halen en een run neerzetten? Kan Dimitri van den Bergh zijn magere jaar goedmaken op het WK? Kan Gabriel Clemens zijn stunt van vorig jaar herhalen. Enfin: grote namen genoeg dus, zonder uitgesproken favoriet. Alle ingrediënten voor een spectaculair WK.

Dan heb je ook nog de ongeplaatste spelers. Daar zit ERVARING als Ian White en Simon Whitlock tussen, maar als je naar namen kijkt die je als seed wilt vermijden dan kijk je eerder naar Ricardo Pietreczko, Jim Williams en Luke Littler. Ook eeuwige veldvulling als Steve Beaton, Mickey Mansell, Steve Lennon, Ritchie Edhouse, Marko Kantele en Prakash Jiwa zit er weer tussen. Opdoeken, weg die club. Devon Petersen, Diogo Portela en Paul Lim blijven ons gelukkig bespaard.

Maar, maar er doen toch ook NEDERLANDERS mee? Ja, natuurlijk. Een hele hoop zelfs. Michael van Gerwen hoort uiteraard bij de grootste favorieten. Daarachter is het even afwachten, daar Dirk van Duijvenbode en Danny Noppert niet bepaald in grootste vorm zijn. Heeft Raymond van Barneveld de ideale setup nu écht gevonden? Richard Veenstra is een gevaarlijke klant, als het draait. Dat geldt ook voor Christian Kist, die de afgelopen tijd een kleine renaissance heeft beleefd. Gian van Veen is echter de Nederlander die misschien wel het gevaarlijkst is buiten Michael van Gerwen, dit talent is de ongeplaatste speler die iedereen wil vermijden in de loting. Dan hebben we nog Kevin Doets, Jermaine Wattimena, Niels Zonneveld en Wessel Nijman, ja, wat moet je ermee? En Berry van Peer, altijd in voor een lolletje met het publiek. Alsof dat nog niet genoeg is hebben we met Jules van Dongen en Jeffrey de Graaf nog twee reserve-Nederlanders!

Bracket:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schedule of Play:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bingo:

TV:
Viaplay

pi_211894434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 11:46 schreef franklop het volgende:
Wat zijn de bekendste namen die nu een Tourkaart kwijtraken? En nog bijzondere deelnemers bij de Q school (die al bekend zijn dan).
We nemen jammerlijk afscheid van:
Martijn Kleermaker
Steve Lennon
Mario Vandenbogaerde
Radek Szaganski
Connor Scutt
Danny Jansen
Darius Labanauskas
Scott Waites
Richie Burnett
John O'Shea
Jules van Dongen
Ted Evetts
Jeff Smith
Rusty-Jake Rodriguez
Lewy Williams
Krzysztof Kciuk
George Killington
Brian Raman
Jimmy Hendriks
Bradley Brooks
Jose Justicia
Joe Murnan
James Wilson
Ross Montgomery
Tony Martinez
Darren Webster
Shaun Wilkinson
Devon Petersen
Damian Mol
Luc Peters
Kevin Burness
Jamie Clark
Nick Fullwell
Vladimir Andersen

Over de deelnemers is nog niet veel bekend.
pi_211894459
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:20 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Jij zat toch in de Balkan (lol)

Kijk uit voor de vuurpijltjes
Bert kom op, een vuurpijl. Kom op.
pi_211894464
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:41 schreef Szura het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-nog-steeds-de-beste
[..]
Lekker bij de McDrek lopen schransen ipv eten bij de Prigozjin van het Toto Dartkings Team _O-. Paar jaar terug ook al lekker dom een coronabesmetting opgelopen door met een paar vetnekken samen te gaan gourmetten, erg professioneel.
Volgend jaar Vincent maar meenemen als voorproever.
pi_211894477
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:12 schreef Alaphilippe_ het volgende:

@:Mani89 @:wimderon Vier jaar geleden werd Scott Williams nog in de luren gelegd door Thommo.
Dat had zijn niveau moeten blijven.
pi_211894485
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
is er ergens een overzichtelijke kalender van dartstoernooien? Kan ik even zien wanneer ik weer even een maandje wel Viaplay moet nemen en wanneer ik het wel zonder kan :P
Er zijn zelfs toernooien die niet op Viaplay komen. Ik noem een Dutch Open! Het WDF WK! De seniors Tour!
pi_211894512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:08 schreef Coco het volgende:

[..]
Stukje Bahrein.

Stukje 63 gemiddeld.
pi_211894540
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:59 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Een finale Littler v Humphries zou wel vrij geniaal zijn.

(Loek is hier 12) (En scheerde zichzelf 's ochtends én 's avonds)
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:01:44 #9
15600 BB-King
Long live the King!
pi_211894599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 17:55 schreef wimderon het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

(Loek is hier 12) (En scheerde zichzelf 's ochtends én 's avonds)
Op deze foto lijkt hij dan weer wel 16.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:03:40 #10
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211894619
ZIN IN
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:21:05 #11
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_211894839
Hoe laat gaan we los?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_211894933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:21 schreef monkyyy het volgende:
Hoe laat gaan we los?
20:45
pi_211895007
twitter
pi_211895017
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:40 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Ik schrok even
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:45:56 #15
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_211895040
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:40 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
RIP @rscholtendart
pi_211895048
quote:
Like Alert
02-01-2024 @ 18:40:49

monkyyy heeft een van jouw posts geliket in "Darts / 2024 PDC World Darts Championship #92: Big Macced"
@IkGeefEnkelLikes *O* *O* *O* @Coco
pi_211895090
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:40 schreef Alaphilippe_ het volgende: Waarom heb je daar geen zin in? Puur omdat de media dat maximaal uit gaan melken?
Historie schrijven is fantastisch uiteraard. Maar ik ben gewoon bang dat zo’n jongen helemaal kapot geschreven wordt door de media en dat we over een paar jaar niets meer van hem horen of hij maar een rol in de marge speelt. Ken je Josh Rock nog? Kun je ook zijn verhalen van een jaar geleden nog herinneren? Treurig gewoon. Ohja en ik gun Littler met alle plezier die wereldtitel, maar wat mij betreft pas over een jaar of 4 zodat hij ook nog wat heeft aan zijn tienerjaren en hij wat volwassener is in zijn hoofd.
U MAD?
pi_211895117
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:41 schreef Szura het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-nog-steeds-de-beste
[..]
Lekker bij de McDrek lopen schransen ipv eten bij de Prigozjin van het Toto Dartkings Team _O-. Paar jaar terug ook al lekker dom een coronabesmetting opgelopen door met een paar vetnekken samen te gaan gourmetten, erg professioneel.
Dit kan toch niet, wat een debiel. Lekker gaan vreten bij de Mac. Sowieso dat het als multimiljonair in je op komt op nog te vreten bij die smerige knakentent. Die vent is niet goed bij z’n hoofd.
U MAD?
pi_211895120
twitter

pi_211895277
POLL
POLL
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:12:46 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211895316
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dit kan toch niet, wat een debiel. Lekker gaan vreten bij de Mac. Sowieso dat het als multimiljonair in je op komt op nog te vreten bij die smerige knakentent. Die vent is niet goed bij z’n hoofd.
Eens een proleet, altijd een proleet.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:21:04 #22
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_211895399
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Eens een proleet, altijd een proleet.
Je kan het ook zien aan de voetbalclub die hij support.
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:25:02 #23
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_211895440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
@:caland deze man kent de ‘een geweldig lekker kippetje’ meme niet
Leg maar uit aan DRT dan! :)
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_211895446
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:21 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
Je kan het ook zien aan de voetbalclub die hij support.
Bespreek dit maar in de circlejerk die VBL heet.
U MAD?
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 19:28:24 #25
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_211895473
Zal Littler voor de stunt van de eeuw zorgen ?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')