abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213172164
Ik keek net vanuit de woonkamer naar het vogelhuis en wist niet goed wat ik zag in de opening :?
Even met de camera ingezoomd.
Nestmateriaal O+ :D

pi_213179161

Ik zie momenteel dit in mijn nestkastje. Lijkt alsof de eitjes open zijn... Wat is jullie mening? De eitjes liggen er net een dag of 4/5. En elke dag komt er 1 bij. Mama Mees is nu niet op het nest.

Hebben jullie suggesties?
Edit: Is het niet heel vroeg en snel dat ze uitkomen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Lingue op 12-04-2024 13:03:27 ]
  zaterdag 13 april 2024 @ 11:45:21 #78
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213189522
Net even een rondje door het natuurgebied gelopen.
Veel gezien (helaas ook veel niet) In ieder geval vier grutto’s O+ een stuk of twaalf kluten, zwarte ruiters, behoorlijk wat rietzangers, rietsgors (vr), boomkruiper, houtduiven en een middelste bonte specht (ik was echt net op tijd met de verrekijker)
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_213191102
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:53 schreef Lingue het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zie momenteel dit in mijn nestkastje. Lijkt alsof de eitjes open zijn... Wat is jullie mening? De eitjes liggen er net een dag of 4/5. En elke dag komt er 1 bij. Mama Mees is nu niet op het nest.

Hebben jullie suggesties?
Edit: Is het niet heel vroeg en snel dat ze uitkomen?

Ja het is wel snel!
Hoe ziet het er vdg uit?
pi_213209828
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2024 14:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja het is wel snel!
Hoe ziet het er vdg uit?
Moeder is weer terug op het nest. Ze heeft de eitjes weer allemaal toegedekt. Lijkt erop alsof ze ook weer (nieuwe) eitjes heeft gelegd.
Koolmeesje dekt de eitjes altijd toe als ze het nest weer verlaat. Ze is eigenlijk de hele dag wel op pad, van 11-18:30 ongeveer.
Het nestje zelf ziet er verder wel netjes uit. Ik wacht het maar af, kan toch niet zo veel doen momenteel. En moeder Mees komt nog elke dag terug en zorgt dan goed voor het nestje wat ze heeft.
pi_213288113
Parkeend

#35.
pi_213304090
Mooi beest!

Vandaag met wandelen in het bos:
Bosuil. Had geen goeie camera bij me, dus foto met telefoon.

pi_213313968
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:50 schreef Blues het volgende:
Mooi beest!

Vandaag met wandelen in het bos:
Bosuil. Had geen goeie camera bij me, dus foto met telefoon.

[ afbeelding ]
Gaaf zeg
pi_213314602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:21 schreef Kanaroe het volgende:

Gaaf zeg
Ik stond op een uitkijkpunt me een beetje te oriënteren qua omgeving en ik vond dit zo'n gekke boomstam.
En ineens zag ik beweging, dus ik een geluidje maken en toen realiseerde me dat dit geen boomstam was.
Nog een (vogel-) geluidje gemaakt en keek ie ons aan.
Na nog een "vogelgeluidje" dacht ie, ja doeiii 😃 en vloog weg O+
pi_213323583
Hier in de tuin is het altijd druk met gevogelte omdat we jaarrond voeren.
Merels, vinken, koolmezen, pimpelmezen, kauwtjes, tortelduiven, holenduiven, houtduiven, heggenmusjes (mijn favo's), huismussen, roodborst en sporadisch wat puttertjes en groenlingen.

Opvallende nieuwe bezoeker is de roek die door zijn afmeting nogal opvalt, maar de kleintjes zijn niet bang voor hem/haar.

Ook leuk om te zien is dat vrouwtje koolmees om voedsel bedelt bij haar man. Dit doet ze omdat ze straks, als ze op de eitjes zit, niet zelf op voedseljacht kan. Ik hoor haar steeds geluidjes maken, net zoals jonkies dat doen, heel apart!
  donderdag 25 april 2024 @ 18:14:08 #86
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213324257
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:50 schreef Kanaroe het volgende:
Hier in de tuin is het altijd druk met gevogelte omdat we jaarrond voeren.
Merels, vinken, koolmezen, pimpelmezen, kauwtjes, tortelduiven, holenduiven, houtduiven, heggenmusjes (mijn favo's), huismussen, roodborst en sporadisch wat puttertjes en groenlingen.

Opvallende nieuwe bezoeker is de roek die door zijn afmeting nogal opvalt, maar de kleintjes zijn niet bang voor hem/haar.

Ook leuk om te zien is dat vrouwtje koolmees om voedsel bedelt bij haar man. Dit doet ze omdat ze straks, als ze op de eitjes zit, niet zelf op voedseljacht kan. Ik hoor haar steeds geluidjes maken, net zoals jonkies dat doen, heel apart!
Grote tuin?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_213326160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 18:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Grote tuin?
180 m2 Ongeveer
Gewoon in een dorp aan een doorgaande weg trouwens, met overal aangrenzende tuinen
  donderdag 25 april 2024 @ 20:28:37 #88
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213326182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:27 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
180 m2 Ongeveer
Gewoon in een dorp aan een doorgaande weg trouwens, met overal aangrenzende tuinen
Damn, ben jaloers.
Zou dan ook graag dingen voor de dieren doen.
pi_213326223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Damn, ben jaloers.
Zou dan ook graag dingen voor de dieren doen.
Heb jij geen tuin?
  donderdag 25 april 2024 @ 20:37:45 #90
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213326356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:31 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Heb jij geen tuin?
Ja, klein tuintje.
Hebben het vorig jaar gekocht, en tuin is al wat opgeknapt. Meer planten, vogelbad, voederplek etc.
Maar blijft behelpen met de ruimte.
pi_213326390
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 20:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ja, klein tuintje.
Hebben het vorig jaar gekocht, en tuin is al wat opgeknapt. Meer planten, vogelbad, voederplek etc.
Maar blijft behelpen met de ruimte.
Groot of klein maakt voor de vogels niet uit. Planten, vogelbadje, voederplaats, goed bezig jullie ^O^
Geniet ervan
  vrijdag 26 april 2024 @ 20:32:30 #92
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213336411
Vanmiddag zweefde er een paar minuten een zeearend vlakbij het jeu de boulesveld.
Echt heel gaaf.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_213336434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 20:32 schreef Symphonic het volgende:
Vanmiddag zweefde er een paar minuten een zeearend vlakbij het jeu de boulesveld.
Echt heel gaaf.
Mazzelpik _O_
pi_213366448
Vanmiddag ineens een sperwer op de schutting

#35.
pi_213366472
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:25 schreef Clayton1 het volgende:
Vanmiddag ineens een sperwer op de schutting

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is zo gaaf! Had er ook ooit één voor de lens, die was een musje aan het oppeuzelen in m'n tuin.
Sneu voor het musje natuurlijk maar wel mooi voor de foto's.
Ik denk dat "mijn" sperwer ook nog ergens in een reeks staat (al zal de hoster niet meer bestaan).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213366578
Jullie sperwers _O_
pi_213366993
Ze hebben wel wat met muurtjes, zo te zien.
pi_213371733
Met een fietspauze in de duinen vang je wel eens wat (en gelukkig had ik de goeie camera bij me)
Puttertje !

dinsdag 30 april 2024 @ 19:41:54 #99
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213374866
Heeft iemand nog tips voor een waterbak voor vogels?

Ik had een bakje op een steel die je de grond ik stak. Goedkoop metalen dingetje in de vorm van een halve bol met een takje eraan en een vogeltje erop. Die is vorig jaar ter ziele gegaan. Daarnaast heb ik een gietijzeren bakje (met twee vogeltjes erop) die op tafel staat. (beetje afbeelding hieronder idee) De tafel gaat echter plaats maken voor banken/een ander zitje.

Ben vandaag bij een aantal grote tuincentra geweest en kon niet slagen. Weinig bakjes op een paal en als die er al waren dan was het of met een voet, en/of heel kitsch of heel ondiep (zo ondiep dat bij een 30-gradendag het water na een halfuur alweer verdampt is, wat heb je daaraan?).

Ze hadden wel vogelbeschermingbakjes die je in de boom kan hangen maar ik heb niet veel plek aan mijn ene boom in de tuin.

Ik zoek eigenlijk iets moderns (als in: gewoon rond), zo'n kunstvogeltje op de rand gaat nog wel maar dit (bladvorm, kunstige paal etc) vind ik eigenlijk echt niets:

Ik zoek dus het liefst iets op een paal die ik in de grond kan steken zodat het geen waterbak voor katten wordt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_213375568
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:41 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een waterbak voor vogels?

Ik had een bakje op een steel die je de grond ik stak. Goedkoop metalen dingetje in de vorm van een halve bol met een takje eraan en een vogeltje erop. Die is vorig jaar ter ziele gegaan. Daarnaast heb ik een gietijzeren bakje (met twee vogeltjes erop) die op tafel staat. (beetje afbeelding hieronder idee) De tafel gaat echter plaats maken voor banken/een ander zitje.

[ [url=https://ml2pxotkczvj.i.optimole.com/w:800/h:800/q:mauto/f:avif/https://www.vogelhuisjes.(...)r25_2.jpg]afbeelding[/url] ]

Ben vandaag bij een aantal grote tuincentra geweest en kon niet slagen. Weinig bakjes op een paal en als die er al waren dan was het of met een voet, en/of heel kitsch of heel ondiep (zo ondiep dat bij een 30-gradendag het water na een halfuur alweer verdampt is, wat heb je daaraan?).

Ze hadden wel vogelbeschermingbakjes die je in de boom kan hangen maar ik heb niet veel plek aan mijn ene boom in de tuin.

[ afbeelding ]

Ik zoek eigenlijk iets moderns (als in: gewoon rond), zo'n kunstvogeltje op de rand gaat nog wel maar dit (bladvorm, kunstige paal etc) vind ik eigenlijk echt niets:

[ afbeelding ]

Ik zoek dus het liefst iets op een paal die ik in de grond kan steken zodat het geen waterbak voor katten wordt.
https://www.vogelhuisjes.nl/product/vogeldrinkschaal-op-voet/

Zo te lezen is de voet los, dus kan je m ook in de grond steken :?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')