SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Het was hier ook echt steeds zoeken naar een route waar we niet tegen groepjes tienjarigen met zwaar vuurwerk aan liepen met de buurhondjes. Achterlijk volk. De gemeente kiest hier niet voor een verbod ‘omdat we het toch niet kunnen handhaven’. Achterlijk argumentquote:Op zondag 31 december 2023 15:47 schreef livelink het volgende:
Zo, ik was net even naar buiten, maar kon het vuurwerk nergens ontwijken![]()
Wat is het toch erg dat Nederland er vrijwillig voor kiest om een oorlogszone te zijn in deze dagen.
Het is ook niet te handhaven, maar dat is geen reden om het niet in te stellen. Onze buurgemeente Utrechtse Heuvelrug had vorig jaar en nu weer een vuurwerkverbod. Het hielp weinig, maar zoals de burgemeester ook zei: je moet een begin maken en met een lange adem gaat het uiteindelijke wel lukken. Uiteindelijk is het met het rookverbod op openbare plekken ook gelukt. Waar ik de eerste jaren nog wel wat mensen in bus en trein stiekem zag roken is dat nu gewoonweg nooit meer aan de orde.quote:Op zondag 31 december 2023 16:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het was hier ook echt steeds zoeken naar een route waar we niet tegen groepjes tienjarigen met zwaar vuurwerk aan liepen met de buurhondjes. Achterlijk volk. De gemeente kiest hier niet voor een verbod ‘omdat we het toch niet kunnen handhaven’. Achterlijk argument
quote:Op zondag 31 december 2023 19:02 schreef MadMaster het volgende:
Rond 19.25u gaat de stream aan en om ongeveer 19.30 uur zal de Grand Mix 1983 starten…
SPOILER: Setlist van de Grandmix 1983Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal gemaakt met stukjes tape van een bandrecorder en meters plakband.quote:
Klinkt aanlokkelijk, maar ik ben net thee aan het zetten.quote:
Kruidenmix dan…quote:Op zondag 31 december 2023 19:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Klinkt aanlokkelijk, maar ik ben net thee aan het zetten.
2 maandenquote:Op zondag 31 december 2023 20:01 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb vanmiddag in de auto wat andere Grand Mixen afgespeeld en het is verbluffend hoe alles in elkaar zit.
Zeker in de beginjaren, zoals bij deze '83 mix, kostte het Ben 2 maanden om de mix in elkaar te zetten en waren wijzigingen op de laatste dag vaak heel normaal…
Bizar he, en echt bizar knap staaltje werk ook!quote:Op zondag 31 december 2023 20:01 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb vanmiddag in de auto wat andere Grand Mixen afgespeeld en het is verbluffend hoe alles in elkaar zit.
Zeker in de beginjaren, zoals bij deze '83 mix, kostte het Ben 2 maanden om de mix in elkaar te zetten en waren wijzigingen op de laatste dag vaak heel normaal…
Ik vind er wel wat van dat ze net met Oudjaarsavond niet aanwezig zijn. Ik vind dat niet een dag dat je je dieren aan iemand anders over moet laten of alleen moet laten, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op zondag 31 december 2023 20:12 schreef Symphonic het volgende:
Zo voor de laatste keer met de hondjes van de buren lopen. Ik denk dat het wel een kort rondje wordt. Het lijkt wel of het hier al 12 uur is..
Vannacht komen de buren weer thuis. Dan zit mijn week uitlaatservice erop.
quote:About the "Directors Cut"
The Grandmix 83 "Directors Cut" now ends with "Living on Video" by Trans-X. Tracks 69 to 77 were in the original mix, but not broadcasted due to the maximum time available in 1983. As the mix now runs on for 4 more tracks, it will be more complete than the one broadcasted in 1983.
Among the tracks removed from the very end are "Zarah - Nina Hagen", "Beat it - Michael Jackson" "Maniac - Michael Sembello"and some obscure tracks I don't even remember.
Believe me nothing worth keeping is lost here, as these extra tracks were only in the mix to make sure it was at least one full hour. Consider this to be the final "Directors Cut"of the Grandmix 83
Technical Details
Minor level adjustments have been made, as well as improving a couple of cuts. (remember, 83 84 85 86 87 were originally edited on tape, and tape splicing is limited to changing the splice angle for a somewhat smoother cut.) Have a look at the studio.
Equipment
2 x SL1200mkII turntables with Stanton Triple E cartridges
1 x Teac Tascam mixer 3A (8 channels)
1 x Teac Tascam 4 channel tapedeck for tapeloops
1 x Master Recorder: Revox PR99 with Studer "Butterfly" recording heads.
Speed: 38 cm/s 2track
Tape: 1/4 inch BASF 911 at 510 nanoweber level
Sennheiser vocoder for robot voices
Reel to reel tape
The complete mix didn't fit on one reel, and had to be transported in 2 sections.
The last 5 minutes of tape 1 were identical to the first 5 minutes of tape 2, and whilst broadcasting I had to sync up the machines at the NOB (NOS at the time) to make a very fast (and unnoticeable) live crossfade from tape 1 to tape 2.
Later these tapes were transferred to Sony F1 Digital, solving the live crossfade problem.
The first time the mix was broadcasted in 1983, tape box 2 turned out to be empty,
and the time gap was filled with Side A of a High Fashion Mix Album by Ben Liebrand.
One week later the mix was broadcasted as initially intended.
Ze zitten in het vliegtuig, ze waren voor een vakantie uitgenodigd. Oma is al een week in huis en de beestjes zijn ook heel vertrouwd met Symph.quote:Op zondag 31 december 2023 20:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind er wel wat van dat ze net met Oudjaarsavond niet aanwezig zijn. Ik vind dat niet een dag dat je je dieren aan iemand anders over moet laten of alleen moet laten, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ah oké, dat er iemand in huis is scheelt wel.quote:Op zondag 31 december 2023 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ze zitten in het vliegtuig, ze waren voor een vakantie uitgenodigd. Oma is al een week in huis en de beestjes zijn ook heel vertrouwd met Symph.
Ja, anders waren ze niet gegaan, ze hebben ook nog 4 katten en een hamsterquote:Op zondag 31 december 2023 20:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah oké, dat er iemand in huis is scheelt wel.
Ga je het volhouden tot middernacht, Doedezemaar?quote:
Nope, ik lag net al bijna te slapen. Na de hondjeswandeling ga ik lekker naar bed en kan Symph zich met allerlei muziekprogramma’s op tv vermakenquote:Op zondag 31 december 2023 20:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Ga je het volhouden tot middernacht, Doedezemaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |