abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211826848
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211827097
Zuid-Afrika beschuldigt Isral voor ICJ van 'genocidale daden'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74396850

Zuid-Afrika heeft Isral beschuldigd voor het Internationaal Gerechtshof (ICJ) in Den Haag van "genocidale daden" tegenover Palestijnen in de Gazastrook. In de aanklacht stelt Zuid-Afrika dat het "handelen en de nalatigheid van Isral genocidaal van aard zijn".

Het land zou met de aanvallen in Gaza "specifiek de bedoeling hebben om Palestijnen in Gaza te vernietigen als onderdeel van een bredere raciale en etnische groep". Daarbij heeft Isral volgens Zuid-Afrika gefaald om - sinds het uitbreken van de oorlog - een genocide te voorkomen.

Het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken verwerpt de aanklacht in een verklaring die is ingezien door persbureau Reuters. En noemt de beschuldigingen "bloedsmaad", verwijzend naar een oude mythe waarbij joden er valselijk van worden beschuldigd christenen te vermoorden om hun bloed.

"Zuid-Afrika werkt samen met een terroristische groepering die oproept tot de vernietiging van Isral. Het volk van Gaza is geen vijand van Isral. Wij zetten ons in om de schade voor niet-strijders te beperken", luidt de verklaring.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211827289
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:38 schreef Aether het volgende:

Zuid-Afrika heeft Isral beschuldigd voor het Internationaal Gerechtshof (ICJ) in Den Haag van "genocidale daden" tegenover Palestijnen in de Gazastrook. In de aanklacht stelt Zuid-Afrika dat het "handelen en de nalatigheid van Isral genocidaal van aard zijn".

Het land zou met de aanvallen in Gaza "specifiek de bedoeling hebben om Palestijnen in Gaza te vernietigen als onderdeel van een bredere raciale en etnische groep". Daarbij heeft Isral volgens Zuid-Afrika gefaald om - sinds het uitbreken van de oorlog - een genocide te voorkomen.

Het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken verwerpt de aanklacht in een verklaring die is ingezien door persbureau Reuters. En noemt de beschuldigingen "bloedsmaad", verwijzend naar een oude mythe waarbij joden er valselijk van worden beschuldigd christenen te vermoorden om hun bloed.

"Zuid-Afrika werkt samen met een terroristische groepering die oproept tot de vernietiging van Isral. Het volk van Gaza is geen vijand van Isral. Wij zetten ons in om de schade voor niet-strijders te beperken", luidt de verklaring.
BRICS verplichtingen? Anders kan ik me niet voorstellen wat Zuid-Afrika hierbij te winnen heeft...
Intolerant voor intolerantie
pi_211827380
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Luister. En van de eigenschappen van nepnieuws, is dat het ver kan reizen voor het ontkracht wordt, en zelfs dat het een eigen leven kan gaan leiden als de ontkrachting niet snel genoeg, of breed genoeg plaatsvindt.

De bronnen die wat melden kopiren het vaak van elkaar en het komt met regelmaat voor dat de uiteindelijke bron slechts n persoon, of n site of n instelling blijkt te zijn.

Moet jij raden wat hier is gebeurd. ;)

Daarom zei ik ook, hierbij moet je gewoon op voorhand al aan de rem trekken. Het roven van organen uit dode Palestijnse militanten? Toe nou even. :')
Dat begrijp ik. Zoals de NOS ook veel te snel mee ging in een bericht van een organisatie met dubieuze reputatie (ook al kopieerde de nos het van een andere bron). Jij zei alleen tegen mij en ik citeer: ‘geen (=bron) ervan is echter betrouwbaar”.

Daar ageer ik tegen want je gooit even een handvol organisaties met prima reputatie onder de bus en nu ga je wijs uit de hoogte doen alsof je bedoelde te zeggen dat iedereen wel eens een foutje kan maken en te snel iets verspreid zonder de originele bron te kennen. Dat zei je in je eerste post niet dus houd ajb iemand anders voor de gek

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 29-12-2023 21:55:49 ]
pi_211827494
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat begrijp ik. Zoals de NOS ook veel te snel mee ging in een bericht van een organisatie met dubieuze reputatie (ook al kopieerde de nos het van een andere bron). Jij zei alleen tegen mij en ik citeer: ‘geen (=bron) ervan is echter betrouwbaar”.

Daar ageer ik tegen want je gooit even een tiental organisaties met prima reputatie onder de bus
Nee
quote:
en nu ga je wijs uit de hoogte doen
Nee.

Wij zijn wel uitgepraat denk ik. Je blijft doen of je het probeert te begrijpen, maar die act doorzie ik nu wel.

Ook voor jou, veel sterkte de komende tijd. Hamas gaat alles verliezen wat ze hebben en de zogenaamde 'Palestijnse zaak' wordt een onbereikbaar doel. Je zult ermee moeten leren leven.
pi_211827732
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee
[..]
Nee.

Wij zijn wel uitgepraat denk ik. Je blijft doen of je het probeert te begrijpen, maar die act doorzie ik nu wel.

Ook voor jou, veel sterkte de komende tijd. Hamas gaat alles verliezen wat ze hebben en de zogenaamde 'Palestijnse zaak' wordt een onbereikbaar doel. Je zult ermee moeten leren leven.
Nee joh. Hamas gaat winnen. Ze zijn sterker, slimmer, gewiekster en vanuit een ideologie waar de dood geen belemmering is. Ze vechten voor de goede zaak, vrijheid. 7 okt was niet netjes maarja oorlog is smerig h. Op naar die rivier Jordaan w/
pi_211827820
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee joh. Hamas gaat winnen. Ze zijn sterker, slimmer, gewiekster en vanuit een ideologie waar de dood geen belemmering is. Ze vechten voor de goede zaak, vrijheid. 7 okt was niet netjes maarja oorlog is smerig h. Op naar die rivier Jordaan w/
Kijk eens, de cynische act. :Y

Ga gewoon proberen anderen te overtuigen van je 'genuanceerde' blik, ik ben er klaar mee. :Y
pi_211827969
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
BRICS verplichtingen? Anders kan ik me niet voorstellen wat Zuid-Afrika hierbij te winnen heeft...
ik denk dat dit nog is van de tijd van apartheid. waarschijnlijk steunden de opstandingen toen elkaar.
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:36:55 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:52:11 #10
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211828868
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Vrijheid onder Hamas, hoezee hoezee hoezeeeee ^O^ _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211829901
quote:

[..]
Mafkees.
pi_211829948
quote:

[..]
Nee. Hamas ging een gevecht aan dat veel eigen burgers zou kosten. Dan ben je fout. Ze komen totaal niet op voor eigen mensen.
pi_211830398
twitter

.

Aan de ene kant is een bias voor Isral begrijpelijk en te rechtvaardigen lijkt me, totaal andere slachtoffers en aanval. Toch zijn die getallen en woordkeuze best opmerkelijk
pi_211830656
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
.
[ afbeelding ]

Aan de ene kant is een bias voor Isral begrijpelijk en te rechtvaardigen lijkt me, totaal andere slachtoffers en aanval. Toch zijn die getallen en woordkeuze best opmerkelijk
Dit zegt niet zoveel. Ik vind de kleuren ook onduidelijk. In elk geval is er een omslag geweest ww naar meer kijken naar de Palestijnen.
  zaterdag 30 december 2023 @ 01:04:56 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211831396
quote:
Wat zeggen deze uitspraken?
pi_211831423
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:38 schreef Aether het volgende:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211831744
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 01:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ twitter ]
Het is geen genocidal intent (zeker gelet op de vele precautions), het is een reactie op de ONOMSTREDEN genocidal intent van de aggressor van 7 oktober, Hamas.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211832007
quote:
Wat de keppel is deze? :')

twitter

Maar wel goede actie van David Zwemmer, verkrachtingslachtoffers dienen meer krediet te krijgen. ^O^
pi_211832044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 02:08 schreef Montagui het volgende:

[..]
Het is geen genocidal intent (zeker gelet op de vele precautions), het is een reactie op de ONOMSTREDEN genocidal intent van de aggressor van 7 oktober, Hamas.
Een reactie op een genocidal intent kan geen genocidal intent zijn. Zulks een inzicht, weer wat geleerd en waarvoor dank. ^O^

Of je leest het zelf, er zitten ook bronnen bij. Een excerpt:

quote:
All the civilian population in Gaza is ordered to leave immediately. We will win.
They will not receive a drop of water until they leave the world
Lijkt mij vrij duidelijke taal?
pi_211832316
Hamas is opgericht om Joden uit te roeien, wereldwijd. Het staat in hun Handvest. Ze zullen een grote prijs betalen voor wat ze op 7 oktober hebben aangericht in Zuid-Isral!

Toch hoop ik dat de oorlog nu niet te lang blijft voortduren. In principe is de overwinning door Tsahal (IDF) al behaald.

Nederlandse politici bemoeien zich altijd graag met het Midden-Oosten, maar ze hebben er de ballen verstand van.

De kwestie Palestina kan niet worden opgelost, want de Arabieren willen een eigen staat in plaats van Isral, niet naast Isral.
pi_211832793
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_211834245
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Mogelijk, tijdens de VN-stemmingen over Oekrane onthielden ze zich vrijwel altijd van stemmen.
pi_211834794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 03:23 schreef TheColdPresser het volgende:
Hamas is opgericht om Joden uit te roeien, wereldwijd. Het staat in hun Handvest. Ze zullen een grote prijs betalen voor wat ze op 7 oktober hebben aangericht in Zuid-Isral!

Toch hoop ik dat de oorlog nu niet te lang blijft voortduren. In principe is de overwinning door Tsahal (IDF) al behaald.

Nederlandse politici bemoeien zich altijd graag met het Midden-Oosten, maar ze hebben er de ballen verstand van.

De kwestie Palestina kan niet worden opgelost, want de Arabieren willen een eigen staat in plaats van Isral, niet naast Isral.
Lijkt mij prima op te lossen. "Arabieren" (ik zeg: moslims) moeten doorkrijgen dat ze Isral niet kunnen vernietigen; dan gaat het vanzelf over.
pi_211834808
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 02:39 schreef Drxx het volgende:

[..]
Wat de keppel is deze? :')

[ twitter ]

Maar wel goede actie van David Zwemmer, verkrachtingslachtoffers dienen meer krediet te krijgen. ^O^
Wat betekent dit? :?
pi_211834988
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 02:46 schreef Drxx het volgende:

[..]
Een reactie op een genocidal intent kan geen genocidal intent zijn. Zulks een inzicht, weer wat geleerd en waarvoor dank. ^O^

Of je leest het zelf, er zitten ook bronnen bij. Een excerpt:
[..]
Lijkt mij vrij duidelijke taal?
Een wazige kreet (vanuit Isralische kant) t.o.v. een vastgelegd en meermaals uitgesproken manifest (Hamas) plaats ik niet op gelijk niveau m.b.t. de intentie hebben om genocide te willen plegen op een heel volk.
pi_211835993
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:46 schreef Montagui het volgende:

[..]
Een wazige kreet (vanuit Isralische kant) t.o.v. een vastgelegd en meermaals uitgesproken manifest (Hamas) plaats ik niet op gelijk niveau m.b.t. de intentie hebben om genocide te willen plegen op een heel volk.
Ik citeerde n kreet, er staan er veel meer in en nog verdere onderbouwingen waarom het wl een toepasselijke term is. Je weigert het te lezen, me dunkt omdat je wereld op z'n kop gaat staan, en dat mag uiteraard.
pi_211836245
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 11:47 schreef Drxx het volgende:

[..]
Ik citeerde n kreet, er staan er veel meer in en nog verdere onderbouwingen waarom het wl een toepasselijke term is. Je weigert het te lezen, me dunkt omdat je wereld op z'n kop gaat staan, en dat mag uiteraard.
Ik weiger een voet te zetten in jouw anti-semitische bubbel.

Ik beschouw het liever buitenbubbelig.
pi_211836415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:06 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik weiger een voet te zetten in jouw anti-semitische bubbel.

Ik beschouw het liever buitenbubbelig.
Het is in dit topic totaal geen bubbel inderdaad. :')
pi_211837227
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:17 schreef Drxx het volgende:

[..]
Het is in dit topic totaal geen bubbel inderdaad. :')
Maar het zijn wel altijd 'die anderen' die in een bubbel zitten, nietwaar? ;)
pi_211838292
Prachtig die harmonie tussen mensen die geen neutrale houding weten aan te mensen in dit conflict.
pi_211838436
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:51 schreef theunderdog het volgende:
Prachtig die harmonie tussen mensen die geen neutrale houding weten aan te mensen in dit conflict.
Je wilt zeggen dat dit geen epic battle is tussen good vs evil ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211838471
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:58 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Je wilt zeggen dat dit geen epic battle is tussen good vs evil ?
Nee. Wel zwaar debiel vs zwaar debiel.
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:04:15 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211838557
Poseren al die knuppels nou alvast voor als ze sneuvelen zodat er daarna een 'leuke' foto van hun geplaatst kan worden? 🤔

https://www.reddit.com/r/(...)inian_islamic_jihad/
[29 DEC 2023] The Palestinian Islamic Jihad announces the deaths of two members who were killed in an Israeli strike today in southern Lebanon, amid cross border attacks by Hezbollah and allied terror groups.

pi_211839179
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 13:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Wel zwaar debiel vs zwaar debiel.
Ik zou de haat en de reactie niet debiel willen noemen.

Vele intelligentsia zijn in de haatval getrapt.
pi_211839239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Poseren al die knuppels nou alvast voor als ze sneuvelen zodat er daarna een 'leuke' foto van hun geplaatst kan worden? 🤔

Dat is precies wat ze doen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Cuendillar op 30-12-2023 14:59:32 ]
pi_211840164
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:38 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik zou de haat en de reactie niet debiel willen noemen.

Vele intelligentsia zijn in de haatval getrapt.
Intrappen - niet debiel.

mwau
pi_211840301
pi_211840309
https://www.wsj.com/artic(...)amas-threat-7f67a238

Meest intelligente Israeli wil samen met de US dat niet eens een coalitie weet samen te krijgen die de rode zee willen beschermen tegen de houthi's, het tweede grootste land in de regio aanvallen.

Geniaal.
pi_211840333
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
.
[ afbeelding ]

in israel zoien ze dit precies andersom
pi_211840382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
in israel zoien ze dit precies andersom
In Europa verkrikbolken we dit weer op andere manieren.
pi_211840731
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Intrappen - niet debiel.

mwau
Nee, dat schijnt niks met intelligentie te maken te hebben, maar met andere factoren. De menselijke geest zit zo in elkaar. En ook eigen keuze speelt mee, zie dit artikel van Time: https://time.com/5023383/conspiracy-theories-reasons-believe/

Het verklaart ook waarom zoveel hoogstaande intelligente Duitsers in de haatvolle nazi-partij zaten en waarom de intelligente Thierry Baudet zo'n wappie kon worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 30-12-2023 16:24:01 ]
pi_211840820
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, dat schijnt niks met intelligentie te maken te hebben, maar met andere factoren. De menselijke geest zit zo in elkaar. En ook eigen keuze speelt mee, zie dit artikel van de Times: https://time.com/5023383/conspiracy-theories-reasons-believe/

Het verklaart ook waarom zoveel hoogstaande intelligente Duitsers in de haatvolle nazi-partij zaten en waarom de intelligente Thierry Baudet zo'n wappie kon worden.
Laten we het erop houden dat wij andere maatstaven hebben qua intellect.

Baudet is niet-dom. Dat is het dan ook.
pi_211840923
the people of light be like

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211841085
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:09 schreef egayalS het volgende:

[ twitter ]
_O- Ben je geband? :D

Oh, enne: wat vind je nou van het stappenplan van Isral? Hamas vernietigen, de Palestijnse bevolking deradicaliseren?
pi_211841135
twitter

En zie hier weer iemand die trots een antisemiet is :N
pi_211841790
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:17 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O- Ben je geband? :D

Oh, enne: wat vind je nou van het stappenplan van Isral? Hamas vernietigen, de Palestijnse bevolking deradicaliseren?
password werkte niet meer, toen ik cookies ging verwijderen. en de email die ik gebruikte om het account aan te maken back in the day, bestaat al jaren niet meer

waardeloos plan :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211842707
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:47 schreef egayalS het volgende:

[..]
password werkte niet meer, toen ik cookies ging verwijderen. en de email die ik gebruikte om het account aan te maken back in the day, bestaat al jaren niet meer

Welkom terug Abe :D

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211842849
twitter
pi_211843141
quote:

[..]

Het vernietigen van Hamas, het demilitarisen van Gaza en het deradicaliseren van de Palestijnen is een waardeloos plan? Waarom is dat waardeloos? Het werkte toch ook voor de Duitsers?
pi_211843539
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:34 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Welkom terug Abe :D

[ twitter ]
deze video is ondertussen een classic geworden :r
-Rabia Al-Basri
pi_211843560
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:57 schreef Cuendillar het volgende:

Het werkte toch ook voor de Duitsers?
ze steunen nog steeds genocidale praktijken :r
-Rabia Al-Basri
pi_211843611
#TRUMP2024 *O*

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211843666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:23 schreef egayalS het volgende:

[..]
ze steunen nog steeds genocidale praktijken :r
De enigen die genocidale praktijken hadden in de regio worden momenteel door het IDF opgeruimd.

Nou graag een antwoord op de vraag: waarom is het vernietigen van een haatgroep, het demilitariseren van Gaza en het deradicaliseren van de Palestijnen een waardeloos idee?
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:30:28 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211843691
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:41 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Rookie numbers!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211844003
:%

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:54:44 #57
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211844263
quote:

[..]

Dan zou ik gewoon ff een message sturen naar wat admin volk. Ze hebben niet de gewoonte om een password reset desk uit te hangen, maar mss maken ze een uitzondering.

Zonde van je account gast, je zit hier al eeuwen ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_211844615
Achter de betaalmuur van EW, maar het intro zegt eigenlijk alles al.

quote:
Afshin Ellian: Vergeet niet dat Hamas de hoofdschuldige is van de Gaza-oorlog

29 december 2023

De NOS meldde op gezag van de Palestijnse autoriteiten – Hamas – dat 80 Palestijnse lijken organen missen. Een variant van een klassiek antisemitisch verhaal, die klakkeloos werd overgenomen. Media hebben sinds 7 oktober nagelaten lezers uit te leggen dat Hamas de hoofdschuldige is van de tragedie in Gaza.........................
-
pi_211844904
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:29 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De enigen die genocidale praktijken hadden in de regio worden momenteel door het IDF opgeruimd.

Nou graag een antwoord op de vraag: waarom is het vernietigen van een haatgroep, het demilitariseren van Gaza en het deradicaliseren van de Palestijnen een waardeloos idee?
i dont know man, zuid afrika heeft een degelijk document afgeleverd. de 1 staat oplossing, gelijke rechter voor iedereen is de enige echte oplossing van alle ellende alle andere geblaat is standaard israeli geneuzel om de status quo te behouden

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211844929
Wat een boefjes.

Top US naval commander in Mideast: Houthis showing no signs of ending attacks on ships
https://www.timesofisrael(...)ng-attacks-on-ships/
pi_211844938
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zou ik gewoon ff een message sturen naar wat admin volk. Ze hebben niet de gewoonte om een password reset desk uit te hangen, maar mss maken ze een uitzondering.

Zonde van je account gast, je zit hier al eeuwen ;)
ik wil niemand lastigvallen ;(
-Rabia Al-Basri
pi_211844978
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:26 schreef egayalS het volgende:

[..]
i dont know man, zuid afrika heeft een degelijk document afgeleverd. de 1 staat oplossing, gelijke rechter voor iedereen is de enige echte oplossing van alle ellende alle andere geblaat is standaard israeli geneuzel om de status quo te behouden
Zuid-Afrika gaat niet over het doen en laten in Isral en Palestina. Dus zou je willen stoppen met om de hete brij heen te draaien alsjeblieft? :')

Waarom zou het een slecht idee zijn om Hamas te vernietigen, de Gazastrook te demilitariseren en de Palestijnen te deradicaliseren?
pi_211845012
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef quo_ het volgende:
Achter de betaalmuur van EW, maar het intro zegt eigenlijk alles al.
[..]

niks nieuws mbt de organen

https://www.sinardaily.my(...)nians-but-is-it-true
-Rabia Al-Basri
pi_211845416
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:28 schreef egayalS het volgende:

[..]
ik wil niemand lastigvallen ;(
Je hebt nu al bewezen dezelfde ouwehoer te zijn, dus gewoon doen, dat zou anders toch zonde zijn :P
pi_211845547
"If one attack, as barbaric as it was...pushes so many Israelis to become inhuman...imagine what it does to Palestinians who live under those attacks for decades.

And we always wonder: how come they hate us? How come they became those monsters? how come they are so violent...here is the answer." -Gideon Levy
twitter

en de gehele interview

-Rabia Al-Basri
pi_211845614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:54 schreef egayalS het volgende:
"If one attack, as barbaric as it was...pushes so many Israelis to become inhuman...
_O-
quote:
imagine what it does to Palestinians who live under those attacks for decades.
_O-

Alsof ik een ei een kip zie leggen! :D

Maar hee, waarom vind je het Isralische voornemen om Hamas te vernietigen, Gaza te demilitariseren en de Palestijnen te deradicaliseren waardeloos?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 30-12-2023 20:30:18 ]
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:08:19 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211845782
Ik hoop zo dat die linkse vlegel uit het Kremlin opdondert in 2024. Die oorlog heeft nu wel lang genoeg geduurd :(
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_211845910
quote:
BS.
pi_211846267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:22 schreef egayalS het volgende:

[..]
deze video is ondertussen een classic geworden :r
Hij is niet racist, dit is wat de wetenschap zegt

Getriggerde snowflakes :')
pi_211846417
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:12 schreef Chadi het volgende:

[..]
BS.
Waarom zeg je dat?
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:31:37 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211846434
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Waarom zeg je dat?
Omdat het kan.
&lt;signature here&gt;.
pi_211846634
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O-
[..]
_O-

Alsof ik een ei een kip zie leggen! :D

Maar hee, wat vind je van het Isralische voornemen om Hamas te vernietigen, Gaza te demilitariseren en de Palestijnen te deradicaliseren?
Hoe halen sommigen het ook in hun hoofd om dat soort waanzin de wereld in de slingeren? Palestijnen die al decennia onder zulke aanvallen leven? Ja hoor, Isralische burgers gaan om de zoveel tijd de Gazastrook binnen, slachten daar een paar dorpen af en vertrekken weer. Oh wacht, nee dit is letterlijk nog nooit gebeurd.

Deze oorlog heeft tevens aangetoond dat mensen zoals bijvoorbeeld Gideon Levy (wat overigens niet de 'most distinguished' journalist van Isral is) een groot gevaar vormen voor het land. Iets soortgelijks kun je zeggen van Norman Finkelstein, al is dat natuurlijk een Amerikaan.

Zulke mensen vergaren geld en roem met het demoniseren van Isral, waarbij het idee een beetje is dat hoe controversiler en wilder de claims over het land, hoe beter. Maar deze fabels hebben wel degelijk negatieve consequenties voor het aanzien van Isral en ook voor de veiligheid van Joden wereldwijd. Dat hebben zulke mensen f echt gewoon niet door, f het kan ze eigenlijk niets schelen.

Het heeft ook iets doortrapt. Je nodigt Joden uit, om te vertellen hoe slecht de Joden wel niet zijn die het enige Joodse land ter wereld besturen en verdedigen, voor menig publiek dat volzit met antisemieten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:40:57 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:45:18 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211846835
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop zo dat die linkse vlegel uit het Kremlin opdondert in 2024. Die oorlog heeft nu wel lang genoeg geduurd :(
Ik denk dat die gast met een Eigen Vermogen van geschat $200Miljard dat nog lang niet van plan is.
Wat moet je anders met je tijd wanneer werk om anderen te onderdrukken, het levensdoel is.
De Gomorra zal zo lang mogelijk aan de tiet van haar Don willen blijven zuigen.

Ondertussen komen we op een punt waar menigeen zich afvraagt, hoe dan nog verder.
Vooral omdat tal van supporters ondertussen de walletjes aan het afbreken zijn.
Putin die daarbij simpel alle tijd heeft, geeft en neemt; en met iedereen wie maar wil dealtjes aan het sluiten is.

Zoals Modi die van harte uitgenodigd gaat worden om op een geschikt tijdstip thee te komen leuten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 30 december 2023 @ 21:08:15 #75
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211847585
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:26 schreef egayalS het volgende:

[..]

[ twitter ]
De oplossing die je dan krijgt is dat de palestijnen dan de boel demografisch overnemen en de joden op termijn uitmoorden of verdrijven
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211848528
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoe halen sommigen het ook in hun hoofd om dat soort waanzin de wereld in de slingeren? Palestijnen die al decennia onder zulke aanvallen leven? Ja hoor, Isralische burgers gaan om de zoveel tijd de Gazastrook binnen, slachten daar een paar dorpen af en vertrekken weer. Oh wacht, nee dit is letterlijk nog nooit gebeurd.
Hadden de Palestijnen dat al een keer of meerdere keren eerder gedaan, Isral binnentrekken om een paar dorpen af te slachten om daarna weer te vertrekken?
pi_211848562
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
De oplossing die je dan krijgt is dat de palestijnen dan de boel demografisch overnemen en de joden op termijn uitmoorden of verdrijven
Zoals dat ook al gebeurt sinds 1967 in de west bank?
  zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:38 #78
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211849198
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zoals dat ook al gebeurt sinds 1967 in de west bank?
Die hebben ook geen gelijke rechten in Isral als de Isralische burger. Zou je echt voor 1 staat gaan, de palestijnen Isralisch staatsburger maken en gelijke rechten geven, dan is het binnen de kortste keren gedaan met het vrije democratische Isral.
pi_211849319
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:31 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Waarom zeg je dat?
Omdat het bullshit is. Allemaal afleiding om waar het echt om gaat. De bezetting van een volk door zionisten. Al het andere is allemaal rookgordijnen. Dikke bullshit dus.
  zaterdag 30 december 2023 @ 22:07:12 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211849569
This is a story about a 17-year-old angel named Tomer. It's a story about a boy whose house was invaded by terrorists on Saturday morning, shot his stepfather, took his step-sisters and his mother and held them hostage inside the house.

The terrorists went live on Facebook and recorded every minute. This is a story about a boy who a moment ago fell asleep and woke up to a nightmare at 6 in the morning, one boy that the terrorists forced him to go through all the neighbor's houses in the kibbutz, knock on their doors and ask them to come out.

One brave boy who sat upright without crying in front of monsters with weapons, one brave boy who went door to door and tried to convince the terrorists that there was no one in the neighbors' houses. One child who was torn from his mother's arms and from the moment Kem did not see her again, one child whom the terrorists used and murdered with unimaginable cruelty in front of his mother and then murdered her as well.

This is a story about Tomer, Tomer Arava who entered my heart and tore it to pieces on October 7th, this is a story about a hero who is only 17 years old and will never return. This is his last picture - a hostage in his home holding his mother's hand.

twitter
  zaterdag 30 december 2023 @ 22:08:06 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211849601
It's a story I never wanted to tell. This is a horror story. A story about two angels - Gal and Naji. It's a story about a loving husband and wife who set out to celebrate life at a festival of peace. When the terrorists came to them, while they were trapped, Naji wrote to his brother: "Take care of the children, I love you", Gal sent a last WhatsApp message to her family: "You don't understand" and they really didn't understand, nobody understood.

What happened in the following minutes is a holocaust, it is beyond imagination, it is beyond what words can describe. Gal was raped by the monsters. Gal went through the greatest suffering, after the rape they continued to torture her and set her on fire while she was still alive. Her charred body was found lying on the road with her hand shielding her face.

She was identified after a week and Naji was identified a day after her, they were buried side by side. Gal and Naji, the wonderful parents who only that night lovingly put their two sons to sleep with kisses, closed their eyes themselves in the morning on the road of death, after hours of suffering and severe torment. This is a story about Gal and Naji, a story I wish never had to be told, the good Gal and Naji who went through hell, are now in heaven.

twitter
pi_211849723
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die hebben ook geen gelijke rechten in Isral als de Isralische burger. Zou je echt voor 1 staat gaan, de palestijnen Isralisch staatsburger maken en gelijke rechten geven, dan is het binnen de kortste keren gedaan met het vrije democratische Isral.
Ah op die manier, bij gelijke rechten. Dat lijkt me ook niet zo’n best idee. Alleen dat verdrijven of uitmoorden waar je het over had dat gebeurt in de west bank, waar ze de absolute meerderheid zijn, ook niet dus of het per definitie zo extreem zou gaan worden dat betwijfel ik
pi_211850232
twitter
pi_211850582
quote:
Dit bedoelde ik vorige week met onzin posten.
Bron is hamas. Dus het bevestigd niets .

Ik bedoel zo werkt orgaandonatie niet.

Euro-Med further stated that in recent years, Israel had even exhumed bodies from cemeteries designated for ‘enemy casualties’ – referring to Palestinians shot and killed during terror attacks - for the purpose of organ theft.

[ Bericht 16% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 30-12-2023 22:38:46 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211850705
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:08 schreef slashdotter3 het volgende:
It's a story I never wanted to tell. This is a horror story. A story about two angels - Gal and Naji. It's a story about a loving husband and wife who set out to celebrate life at a festival of peace. When the terrorists came to them, while they were trapped, Naji wrote to his brother: "Take care of the children, I love you", Gal sent a last WhatsApp message to her family: "You don't understand" and they really didn't understand, nobody understood.

What happened in the following minutes is a holocaust, it is beyond imagination, it is beyond what words can describe. Gal was raped by the monsters. Gal went through the greatest suffering, after the rape they continued to torture her and set her on fire while she was still alive. Her charred body was found lying on the road with her hand shielding her face.

She was identified after a week and Naji was identified a day after her, they were buried side by side. Gal and Naji, the wonderful parents who only that night lovingly put their two sons to sleep with kisses, closed their eyes themselves in the morning on the road of death, after hours of suffering and severe torment. This is a story about Gal and Naji, a story I wish never had to be told, the good Gal and Naji who went through hell, are now in heaven.

[ twitter ]
Terroristen zijn sowieso altijd spuuglelijke mensen, let maar eens op.
pi_211858444
twitter
pi_211858555
Wanneer gaan ze de houthis eindelijk eens kapotbombarderen?
pi_211858618
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 08:46 schreef oblo het volgende:
Volgend jaar komt alles in een stroomversnelling.
pi_211858652
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 08:53 schreef byah het volgende:

[..]
Volgend jaar komt alles in een stroomversnelling.
Nog 1 dag wachten
pi_211858721
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:17 schreef Cuendillar het volgende:

Je moet wel heel naef zijn om dat te geloven.

Het is een doorzichtig propaganda verzinsel die ze de wereld voorspiegelen.

Als ze hamas vernietigd krijgen hebben ze een Gazastrook vol met nieuwe radicalen gekweekt. En wij moeten geloven dat Isral een magische manier bedacht heeft om deze nieuwe radicalen te deradicaliseren.

Hoe vaak heeft de westerse wereld al niet gepoogd om radicale moslims te deradicaliseren, en het is nooit gelukt, maar deze keer wel. :')
  zondag 31 december 2023 @ 09:33:09 #91
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211859043
  zondag 31 december 2023 @ 09:42:27 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211859112
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als ze hamas vernietigd krijgen hebben ze een Gazastrook vol met nieuwe radicalen gekweekt. En wij moeten geloven dat Isral een magische manier bedacht heeft om deze nieuwe radicalen te deradicaliseren.

Hoe vaak heeft de westerse wereld al niet gepoogd om radicale moslims te deradicaliseren, en het is nooit gelukt, maar deze keer wel. :')
daarom moet israel politiek de baas blijven in gaza
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211859945
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Omdat het bullshit is. Allemaal afleiding om waar het echt om gaat. De bezetting van een volk door zionisten. Al het andere is allemaal rookgordijnen. Dikke bullshit dus.
Ja, okee, goed verhaal. Lekker kort. ^O^

Maar wat heeft "de bezetting van een volk (huh? :? ) door zionisten" te maken met Iran's intenties om zijn macht te vergroten?
pi_211859969
quote:

[..]

Het is met de Duitsers gelukt, dus is er geen reden dat het met de Palestijnen (en de islamitische wereld) niet zou lukken.
  zondag 31 december 2023 @ 10:41:13 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211860136
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah op die manier, bij gelijke rechten. Dat lijkt me ook niet zo’n best idee. Alleen dat verdrijven of uitmoorden waar je het over had dat gebeurt in de west bank, waar ze de absolute meerderheid zijn, ook niet dus of het per definitie zo extreem zou gaan worden dat betwijfel ik
Kijk naar de rest van de arabische wereld en je hebt je antwoord hoor, en zeker met de extra haat die de palestijnen richting de Israli’s hebben… geen twijfel bij mij hoe dat af zou gaan lopen.
  zondag 31 december 2023 @ 10:44:35 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 31 december 2023 @ 11:10:03 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211860752
https://www.instagram.com/p/C1gvg7Ss1j4/
aljazeeraenglish

Dozens of Israeli soldiers are suspected of being infected with parasitic #Leishmania around the #Gaza Strip, #Israel’s Maariv newspaper has quoted medical sources as saying.⁠

The report said dermatology clinics in Israeli hospitals are conducting laboratory tests for dozens of soldiers.⁠

The Leishmania parasite is transmitted to humans through the bite of a tiny sand fly. Each bite leaves a painful inflammatory skin lesion that does not heal and lasts for many weeks. If untreated, the lesions often leave permanent scars on the skin, Maariv reported.⁠
  zondag 31 december 2023 @ 11:13:01 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211860838
Wat is er idd nog over van iemand die op 8okt onder een gebouw bedolven is? Is die niet allang door insekten en ratten opgevreten?

=======================
https://www.aljazeera.com(...)-the-missing-in-gaza
Under the rubble: The missing in Gaza
Finding the 7,000 Palestinians believed buried under collapsed buildings is becoming increasingly difficult.
  zondag 31 december 2023 @ 11:14:47 #100
323876 michaelmoore
pi_211860886
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is er idd nog over van iemand die op 8okt onder een gebouw bedolven is? Is die niet allang door insekten en ratten opgevreten?

=======================
https://www.aljazeera.com(...)-the-missing-in-gaza
Under the rubble: The missing in Gaza
Finding the 7,000 Palestinians believed buried under collapsed buildings is becoming increasingly difficult.
als het erg droog is dan zal t meevallen anders moet het wel gruwelijk stinken daar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 31 december 2023 @ 11:21:22 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211861046
quote:

[..]

Kulargument. Het kon er voor 7 oktober al niet radicaler met kindertjes die vanaf de UNRWA-peuterzaal Hamas-toneelstukjes met nepexecuties op Joden opvoerden.
pi_211861071
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Het is met de Duitsers gelukt, dus is er geen reden dat het met de Palestijnen (en de islamitische wereld) niet zou lukken.
Dus omdat het ooit een keer met wat afgedwaalde westerlingen die gelukkig vatbaar waren voor een ander perspectief gelukt is denk je dat we vanaf de geboorte door een extremistisch geloof geindoctrineerde massa ook kunnen deradicaliseren. Dat is idd heel naef als je gelooft dat dit kan lukken. :D
  zondag 31 december 2023 @ 11:27:40 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211861227
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus omdat het ooit een keer met wat afgedwaalde westerlingen die gelukkig vatbaar waren voor een ander perspectief gelukt is denk je dat we vanaf de geboorte door een extremistisch geloof geindoctrineerde massa ook kunnen deradicaliseren. Dat is idd heel naef als je gelooft dat dit kan lukken. :D
Natuurlijk kan dit lukken. Het "enige" wat ervoor nodig is, zijn normale leefomstandigheden en perspectief. Dat is waarom moslims in het westen in het algemeen geen radicale neigingen hebben en gewoon hun leven leiden. Er is hier niet genoeg voedingsbodem voor dat soort praktijken.
  zondag 31 december 2023 @ 11:27:41 #104
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211861229
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Kulargument. Het kon er voor 7 oktober al niet radicaler met kindertjes die vanaf de UNRWA-peuterzaal Hamas-toneelstukjes met nepexecuties op Joden opvoerden.
Dit ja

Het was al een ongelooflijke teringbende, mede door het faciliteren vanuit de westerse landen die de zielige mensen daar zo graag wilden helpen door moraal goed te doen middels het sturen van geld
pi_211861664
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dit lukken. Het "enige" wat ervoor nodig is, zijn normale leefomstandigheden en perspectief. Dat is waarom moslims in het westen in het algemeen geen radicale neigingen hebben en gewoon hun leven leiden. Er is hier niet genoeg voedingsbodem voor dat soort praktijken.
In het algemeen zijn er onder de moslims ook in het westen radicalen waarbij regelmatig verwarde moslims opgepakt worden omdat ze aanslagen op het vrije westen willen plegen.

Dus op een of andere manier is het in mijn optiek niet geheel te koppelen aan leefomstandigheden en perspectief, er is een andere katalysator dat zijn voornamelijk de radicale imams die hun anti westerse wereldbeeld opdringen aan de gelovigen.
  zondag 31 december 2023 @ 11:59:15 #106
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211862155
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In het algemeen zijn er onder de moslims ook in het westen radicalen waarbij regelmatig verwarde moslims opgepakt worden omdat ze aanslagen op het vrije westen willen plegen.

Dus op een of andere manier is het in mijn optiek niet geheel te koppelen aan leefomstandigheden en perspectief, er is een andere katalysator dat zijn voornamelijk de radicale imams die hun anti westerse wereldbeeld opdringen aan de gelovigen.
Om een ander iets van gedachtengoed op te dringen moet er daar wel een ingang voor zijn, ruimte en voldoende voedingsbodem zodat het gedachtegoed blijft hangen en vergroot.

Dat is niet alleen afhankelijk van die imam, maar ook van (leef)omstandigheden en de kwetsbaarheid/kwetsbare mensen zelf
pi_211862178
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Leuk woordje he, "naef". Ja. :Y

Maar geen tegenargument. Dus probeer het nog eens. Als het met de Duitsers wel is gelukt, en zelfs voor het grootste gedeelte met de Japanners, waarom dan met de Palestijnen niet?
pi_211862276
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat er voor Palestijnen eerst iets anders nodig is: het definitieve verlies van de hoop dat ze ooit de joden zullen kunnen uitmoorden.

Daarna kun je pas gaan nadenken over perspectief, levensomstandigheden etcetera. Daarvr heeft geen zin; dat wordt alleen maar aangegrepen als middel om hun doel na te jagen.

Uiteraard geldt hetzelfde voor de gehele islam. Ook zij moeten de hoop verliezen dat ze de hele wereld onder islamitische heerschappij kunnen brengen. Pas daarna kunnen ze gaan nadenken over de rol van hun religie en de doelstelling bijstellen. Dat is beter voor henzelf en vooral voor de rest van de wereld, die dan eindelijk verlost is van die islamitische haat, intolerantie en agressie naar anderen toe. Iets wat het Christendom al wel succesvol heeft afgelegd (en waar het jodendom zich nooit echt schuldig aan heeft gemaakt).
  zondag 31 december 2023 @ 12:18:10 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211862706
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niet geheel maar wel grotendeels denk ik dus. Ik ben ook niet naef over het feit dat ze er wel tussen zitten en dat die zendingsdrang vanuit de Golf niet positief meehelpt, maar het overgrote deel van onze islamitische medelanders reist niet uit, doet normaal en leeft gewoon een beetje hun leven.
  zondag 31 december 2023 @ 12:21:36 #110
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211862821
quote:

[..]

Vreemd hoor, terreur bestrijden is nieuwe terroristen kweken. Dan zit er inderdaad niets anders op dan gedienstig knielen voor terreur en gewoon maar hopen dat ze vanzelf ophouden als je zo lief mogelijk tegen ze doet. Hier zul je niet iedereen van gaan overtuigen. Er is namelijk maar n oplossing tegen terrorisme: de terroristen uitschakelen.

Laten we ook niet vergeten hoe het terrorisme hier ooit is begonnen, hatelijke Arabieren die niet wilde accepteren dat er een Joodse staat zou komen. Die zou en moest vernietigd worden, het liefst met Joden en al. Want Joden in de leer van de Islam (net zoals christenen overigens) zijn toch maar 'dhimmi'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211863728
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2023 12:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd hoor, terreur bestrijden is nieuwe terroristen kweken. Dan zit er inderdaad niets anders op dan gedienstig knielen voor terreur en gewoon maar hopen dat ze vanzelf ophouden als je zo lief mogelijk tegen ze doet. Hier zul je niet iedereen van gaan overtuigen. Er is namelijk maar n oplossing tegen terrorisme: de terroristen uitschakelen.

Laten we ook niet vergeten hoe het terrorisme hier ooit is begonnen, hatelijke Arabieren die niet wilde accepteren dat er een Joodse staat zou komen. Die zou en moest vernietigd worden, het liefst met Joden en al. Want Joden in de leer van de Islam (net zoals christenen overigens) zijn toch maar 'dhimmi'.
De Britten hebben een iets andere kijk wanneer en hoe daar het terrorisme ooit begonnen is
  zondag 31 december 2023 @ 13:03:09 #112
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211863796
Ik vind het wel wat lang duren deze strijd, ik had verwacht dat het dit jaar al klaar zou zijn.
  zondag 31 december 2023 @ 13:05:14 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 31 december 2023 @ 13:06:10 #114
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211863835
And here is the evidence from the UNICEF school that proves how Hamas uses the place as a terror center and everything is funded by America and Europe!
twitter
  zondag 31 december 2023 @ 13:10:08 #115
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211863933
Begrijp het dan, UN Women komt alleen voor je op als je niet Joods bent, anders kan je de pleuris krijgen :{w
twitter
  zondag 31 december 2023 @ 13:12:10 #116
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211863970
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Begrijp het dan, UN Women komt alleen voor je op als je niet Joods bent, anders kan je de pleuris krijgen :{w
[ twitter ]
Ik meen dat jij dat plaatste dat er 1 op de 114 mensen in gaza van de UN is? Dan weet je ook wel waar hun belang ligt.
  zondag 31 december 2023 @ 13:13:28 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211864003
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:03 schreef Tarado het volgende:
Ik vind het wel wat lang duren deze strijd, ik had verwacht dat het dit jaar al klaar zou zijn.
De doelstelling 'Hamas uitroeien' is in 2034 ook nog niet bereikt, dus 'klaar' vraagt wat definitie. Maar het is deels doordat er nog gijzelaars zitten, deels omdat men de internationale steun wil behouden dat het IDF niet voortvarender te werk gaat, lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 31 december 2023 @ 13:15:22 #118
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211864060
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De doelstelling 'Hamas uitroeien' is in 2034 ook nog niet bereikt, dus 'klaar' vraagt wat definitie. Maar het is deels doordat er nog gijzelaars zitten, deels omdat men de internationale steun wil behouden dat het IDF niet voortvarender te werk gaat, lijkt me.
Ja maar zou het ook niet een beetje in het belang van Netanyahu zijn deze oorlog wat langer te laten duren? Want hoe eerder klaar, hoe eerder hij zich moet verantwoorden voor die inval/aanval van 7 oktober.
  zondag 31 december 2023 @ 13:20:55 #119
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211864148
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja maar zou het ook niet een beetje in het belang van Netanyahu zijn deze oorlog wat langer te laten duren? Want hoe eerder klaar, hoe eerder hij zich moet verantwoorden voor die inval/aanval van 7 oktober.
Nah, na Gaza komt Hezbollah + Iran proxies in Syrie + Yemen en dat gaat een hele lange oorlog worden dus het is niet nodig om de Gaza oorlog onnodig te rekken
  zondag 31 december 2023 @ 13:32:47 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211864391
quote:

[..]
Kan ook nog meespelen idd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211864425

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211864507
One can hardly think of even one advantage Israel might reap from this war, even if we ignore its horrors and the indescribable suffering on the other side and focus only on "what is good for Israel," as Israelis like to frame it. It's very bad for Israel. The future of the hostages is becoming increasingly murkier, and Israel's security is growing shakier.

The facts are glaring. Hamas is growing stronger. The more it is hit in Gaza, the more its political strength grows among Palestinians, at least outside the Gaza Strip. The longer the war goes on, the worse Israel's international standing becomes. It's already reached an unprecedented nadir, not yet among governments, but certainly in world public opinion.

Israel has become a pariah state more than ever before. Reports from Gaza present a barbaric reality. The world sees it and feels loathing. How could it not? Polls of young people in the United States, including young Jews, should horrify Israel. Hamas is more popular among them than Israel is. We can thank the war for that.

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 31 december 2023 @ 13:41:23 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211864560
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:38 schreef egayalS het volgende:
One can hardly think of even one advantage Israel might reap from this war, even if we ignore its horrors and the indescribable suffering on the other side and focus only on "what is good for Israel," as Israelis like to frame it. It's very bad for Israel. The future of the hostages is becoming increasingly murkier, and Israel's security is growing shakier.

The facts are glaring. Hamas is growing stronger. The more it is hit in Gaza, the more its political strength grows among Palestinians, at least outside the Gaza Strip. The longer the war goes on, the worse Israel's international standing becomes. It's already reached an unprecedented nadir, not yet among governments, but certainly in world public opinion.

Israel has become a pariah state more than ever before. Reports from Gaza present a barbaric reality. The world sees it and feels loathing. How could it not? Polls of young people in the United States, including young Jews, should horrify Israel. Hamas is more popular among them than Israel is. We can thank the war for that.

[ twitter ]
Yada yada, hij zal best gelijk hebben maar de anti Israel haat is al maximaal dus wat boeit het als het nog wat erger wordt? Israel kan beter doorzetten en concreet iets bereikt hebben dan stoppen en met lege handen qua resultaten staan.
  zondag 31 december 2023 @ 13:42:32 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211864588
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 12:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De Britten hebben een iets andere kijk wanneer en hoe daar het terrorisme ooit begonnen is
Het conflict gaat in principe verder terug dan de tijd van het Britse Mandaat. Zelfs toen het Ottomaanse Rijk er nog was, kwam het al tot confrontaties omdat de Arabieren het niet zo hadden op de Joden. Waarom het dus berhaupt relevant is wat Britten vinden, is uit jouw post niet op te maken.
quote:
Dit is een rare zet, het is het omdraaien van de werkelijkheid. En Isral erkend het Internationaal Gerechtshof toch niet.
  zondag 31 december 2023 @ 14:20:49 #125
323876 michaelmoore
pi_211865282
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Yada yada, hij zal best gelijk hebben maar de anti Israel haat is al maximaal dus wat boeit het als het nog wat erger wordt? Israel kan beter doorzetten en concreet iets bereikt hebben dan stoppen en met lege handen qua resultaten staan.
dat gaan ze echt wel doen anders staan die haatzoekend verkrachters volgend jaar weer bij een paar dorpen te moorden en te slachten
  Moderator zondag 31 december 2023 @ 14:22:20 #126
8781 crew  Frutsel
pi_211865304
Zag dat een Amerikaans oorlogsschip twee raketten boven de rode zee heeft neergehaald.

Kan de VS met al hun geavanceerde wapentechnologie, satellieten en drones niet zien waar die raketten vandaan komen en preventief ingrijpen?
pi_211865342
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het conflict gaat in principe verder terug dan de tijd van het Britse Mandaat. Zelfs toen het Ottomaanse Rijk er nog was, kwam het al tot confrontaties omdat de Arabieren het niet zo hadden op de Joden. Waarom het dus berhaupt relevant is wat Britten vinden, is uit jouw post niet op te maken.
Je zei "Laten we ook niet vergeten hoe het terrorisme hier ooit is begonnen, hatelijke Arabieren die niet wilde accepteren dat er een Joodse staat zou komen."
Daarmee lijk je op de befaamde periode 1948 en de jaren daarna te hinten maar het gaat dus over 1300-1900 toen men bezig was met het formeren van een Isralische staat en dat is ook meteen veel relevanter. Ofzo
  zondag 31 december 2023 @ 14:30:04 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211865476
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 14:22 schreef Frutsel het volgende:
Zag dat een Amerikaans oorlogsschip twee raketten boven de rode zee heeft neergehaald.

Kan de VS met al hun geavanceerde wapentechnologie, satellieten en drones niet zien waar die raketten vandaan komen en preventief ingrijpen?
Mijn wilde gok is dat ze een grote operatie aan het voorbereiden zijn die als een verrassing moet komen en daar gaat wat tijd overheen die ze nu kopen door enkel verdedigend wat raketten neer te schieten.

Kan me herinneren dat de VS en Saudi Arabie tegen Israel zeiden dat die niet in Yemen moest ingrijpen uit vrees voor wereldwijde rellen en daarna hebben we niets meer van Israel gehoord.
pi_211865735
quote:

[..]
:')
pi_211865742
israelische joden hebben grotendeels schijt aan het palestijnse leed in gaza en denken ze dat de demonstraties in het buitenland komen vanwege antisemitisme.

uit de comments Keep in mind that the “Arab” Israeli population are not a single monolithic group. There are Beduins, Druze, Muslim and Christian. Most are Sunni, but not all. And those who are Druze and Christian are more apt to embrace Israeli identity.

in de link veel meer andere grafieken

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 31 december 2023 @ 14:51:06 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211865976
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 14:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je zei "Laten we ook niet vergeten hoe het terrorisme hier ooit is begonnen, hatelijke Arabieren die niet wilde accepteren dat er een Joodse staat zou komen."
Daarmee lijk je op de befaamde periode 1948 en de jaren daarna te hinten maar het gaat dus over 1300-1900 toen men bezig was met het formeren van een Isralische staat en dat is ook meteen veel relevanter. Ofzo
Correct. Dat staat nog altijd, daar begon het verzet en later terreur ook mee. Dit maakt het dan ook zo vreemd dat sommigen mensen in het Westen nu zo passioneel de kant van de Arabieren kiezen. Je kiest dan immers voor de kant van bruut terreur, territoriale gierigheid en superioriteitsgevoelens op basis van etniciteit en religie.
  zondag 31 december 2023 @ 14:51:35 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211865989
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 08:46 schreef oblo het volgende:
Na de verkiezingen, als biden niet herkozen wordt.

Wat nu in het witte huis zit denkt dat zolang hunzelf maar niet schieten, er geen oorlog is.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 31 december 2023 @ 14:52:11 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211865999
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 14:40 schreef egayalS het volgende:
israelische joden hebben grotendeels schijt aan het palestijnse leed in gaza en denken ze dat de demonstraties in het buitenland komen vanwege antisemitisme.

uit de comments Keep in mind that the “Arab” Israeli population are not a single monolithic group. There are Beduins, Druze, Muslim and Christian. Most are Sunni, but not all. And those who are Druze and Christian are more apt to embrace Israeli identity.

in de link veel meer andere grafieken

[ twitter ]
Dat (antisemitisme) speelt inderdaad een grote rol.

Waarom maak jij je eigenlijk zo druk over het vermeende leed van de Palestijnen?
pi_211866037
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2023 14:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Dat staat nog altijd, daar begon het verzet en later terreur ook mee. Dit maakt het dan ook zo vreemd dat sommigen mensen in het Westen nu zo passioneel de kant van de Arabieren kiezen. Je kiest dan immers voor de kant van bruut terreur, territoriale gierigheid en superioriteitsgevoelens op basis van etniciteit en religie.
die eindeloze "you are with us or against us" langspeelplaats. Alles is daarmee plat te slaan

Het is tijd dat IDF een paar atoombommen op Gaza dondert en wie dat verwerpt is een bewezen antisemiet
pi_211866074
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211866083
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 14:40 schreef egayalS het volgende:
israelische joden hebben grotendeels schijt aan het palestijnse leed in gaza
Uiteraard. Zij zijn van mening dat de Palestijnen beestachtige mensen zijn.

Vertel jij ze maar dat ze het fout zien, na die terreur van 7 oktober en die decennia van terreur daarvoor.
quote:
en denken ze dat de demonstraties in het buitenland komen vanwege antisemitisme.
Dat is ook zo voor een groot deel. Islamitisch antisemitisme, waar jij ook aan lijdt, is de grote drijfveer voor moslims om te protesteren. Daarom protesteren moslims ook niet voor de Afghanen die met miljoenen tegelijk de Pakistaanse en Iraanse grens over worden gezet, bijvoorbeeld.

Linkse protestanten hebben last van een mix van antisemitisme en van het koloniale 'schuldgevoel'.
Maar om kort te gaan: de Isralirs hebben gelijk dat ze de demonstraties in het buitenland niet wijten aan Isralische acties, maar aan hun bestaan.

Hee, maar waarom is het vernietigen van een haatgroep, het demilitariseren van Gaza en het deradicaliseren van de Palestijnen een waardeloos idee?
  zondag 31 december 2023 @ 15:00:43 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211866092
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 14:22 schreef Frutsel het volgende:

Preventief zou mooi zijn, lanceerinstallaties zijn net zo goed mobiel, dus: nee, maar als je consequent per retour post een kruisraket op de lanceer coordinaten gooit houd het op den duur ook op, maar dan moet je dat wel willen doen.

Deze clownshow van de VS is beschamend. Schade is allang gedaan, meeste reders gaan al gewoon om afrika heen om de rode zee te vermijden. Dus hogere transport kosten, langere transport tijd.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 31 december 2023 @ 15:08:22 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211866187
quote:
4s.gif Op zondag 31 december 2023 14:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
die eindeloze "you are with us or against us" langspeelplaats. Alles is daarmee plat te slaan

Het is tijd dat IDF een paar atoombommen op Gaza dondert en wie dat verwerpt is een bewezen antisemiet
In plaats van verwijten te maken zou je misschien ook een verklaring kunnen proberen te geven? Dat is opvallend genoeg nog niemand gelukt. Zodra de opmerkelijke voorkeur voor de Arabieren/Palestijnen wordt benoemd, beginnen de aantijgingen en worden de stropoppen uit de kast gehaald. Niemand spreekt hier over een paar 'atoombommen' op Gaza, alsjeblieft niet zeg.
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 15:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Uiteraard. Zij zijn van mening dat de Palestijnen beestachtige mensen zijn.

Vertel jij ze maar dat ze het fout zien, na die terreur van 7 oktober en die decennia van terreur daarvoor.
[..]
Dat is ook zo voor een groot deel. Islamitisch antisemitisme, waar jij ook aan lijdt, is de grote drijfveer voor moslims om te protesteren. Daarom protesteren moslims ook niet voor de Afghanen die met miljoenen tegelijk de Pakistaanse en Iraanse grens over worden gezet, bijvoorbeeld.

Linkse protestanten hebben last van een mix van antisemitisme en van het koloniale 'schuldgevoel'.
Maar om kort te gaan: de Isralirs hebben gelijk dat ze de demonstraties in het buitenland niet wijten aan Isralische acties, maar aan hun bestaan.

Hee, maar waarom is het vernietigen van een haatgroep, het demilitariseren van Gaza en het deradicaliseren van de Palestijnen een waardeloos idee?
Dat betrof dan natuurlijk ook (het zoveelste voorbeeld) van beestachtig gedrag. Het handelsmerk van de Palestijnen.
pi_211866346
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2023 15:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In plaats van verwijten te maken zou je misschien ook een verklaring kunnen proberen te geven? Dat is opvallend genoeg nog niemand gelukt. Zodra de opmerkelijke voorkeur voor de Arabieren/Palestijnen wordt benoemd, beginnen de aantijgingen en worden de stropoppen uit de kast gehaald. Niemand spreekt hier over een paar 'atoombommen' op Gaza, alsjeblieft niet zeg.
Ik ben tegen intolerantie en agressie. Ik heb een bijzonder grote hekel aan agressieve teringlijers. Hamas valt daar bijvoorbeeld onder en ondertussen zijn over het algemeen kinderen geen agressieve teringlijers die dood moeten.

als er kinderen gesloopt worden dan heb ik daar moeite mee, zelfs als 't Palestijnen zijn. Dat zit het grote verschil tussen ons twee en vind ik je verzonnen argumenten irritant
pi_211866510
"Israel Is Fostering the Next Generation of Hatred Against Itself"

-gideon levy

twitter

in de link nog meer videos waarop israel adepten kunnen fappen

https://idfpsychos.com/
-Rabia Al-Basri
  zondag 31 december 2023 @ 15:57:43 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211867228
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 15:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben tegen intolerantie en agressie. Ik heb een bijzonder grote hekel aan agressieve teringlijers. Hamas valt daar bijvoorbeeld onder en ondertussen zijn over het algemeen kinderen geen agressieve teringlijers die dood moeten.

als er kinderen gesloopt worden dan heb ik daar moeite mee, zelfs als 't Palestijnen zijn. Dat zit het grote verschil tussen ons twee en vind ik je verzonnen argumenten irritant
Het is nogal raar dat je begint over 'verzonnen argumenten' terwijl je deze zelf telkens optuigt. Nu weer, met dat Palestijnse kinderen dood zouden moeten. Wie zegt dit? Helemaal niemand. Hetzelfde als je argument net over die atoombommen op Gaza. Ook daar heeft niemand over gesproken.

Daarnaast klopt je punt met betrekking tot agressiviteit niet. In de Palestijnse cultuur worden kinderen veelal van kleins af aan opgevoed om agressieve Jodenhaters te zijn. Deze worden dan meer dan eens al met 12-jarige leeftijd in de kraag gegrepen voor bijvoorbeeld het neersteken van Joden of het gooien van stenen of zelfs explosieven richting Isralirs.

Mochten mensen alsnog zo ontzettend veel medelijden hebben met de Palestijnen, dan blijft het vreemd dat dit medelijden zo specifiek van toepassing is op deze groep mensen en niet op andere volkeren die met oorlog te maken hebben. Dat geeft de indruk dat er meer factoren een rol spelen.
pi_211867295
goede interview met vredesactivist Natascha van Weezel schrijver, filmmaker en columnist

In een ultieme poging om de dialoog toch nog levend te houden, vertelde ik aan iemand die ik hoog had zitten over mijn familiegeschiedenis. Dat bijna mijn hele familie is uitgemoord tijdens de Holocaust en dat Isral voor mij daarom altijd als een soort ‘verzekeringspolis’ had gevoeld. Dat kon bestaan naast mijn totale weerzin tegen Netanyahu.

Mijn tante, een van de weinige overlevenden van de Shoah, emigreerde in 1954 naar Isral en stichtte daar een nieuwe familie. Ik hield van hen. Bovendien moest mijn tante, die inmiddels 90 is, nu de hele dag naar de schuilkelder rennen vanwege de raketten van Hamas. Mijn gesprekspartner keek me aan en zei: “Dus je tante woont al bijna zeventig jaar op gestolen land?” En: “Waarom beginnen jullie toch altijd weer over de Holocaust?” Voor het eerst in mijn leven wist ik niet meer wat ik zeggen moest.
...
In de tussentijd is het politieke landschap ook in Nederland nogal veranderd, met de monsterzege van Wilders bij de verkiezingen en een PVV’er als nieuwe Kamervoorzitter. Volgens de formateur dient er nu te worden gediscussieerd over het ‘waarborgen van de Grondwet’ en de ‘democratische rechtsstaat’. Het stemt me allemaal niet vrolijk. Daags na de verkiezingsuitslag kwam ik een buurvrouw tegen: “Je zult wel blij zijn met de winst van Wilders”, constateerde ze. “Hoe komt u daarbij?” vroeg ik feller dan ik van mezelf gewend ben. “Nou, Wilders is toch voor jullie, de Joden?” De grond zakte onder mijn voeten weg. Als we zo simplistisch gaan denken, en alleen nog rekening houden met ons (zogenaamde) eigenbelang, hebben we nog een hele lange weg te gaan.

Over een maand wordt mijn zoontje alweer 1 jaar. Gelukkig merkt hij nog niets van wat zich in de wereld afspeelt. Hij heeft voornamelijk interesse voor zijn pluche knuffels. Hopelijk blijft dit nog een hele tijd zo. Ik merk dat het moederschap me heeft veranderd. Nooit eerder was ik bang voor antisemitisme. Nu wel. Wat als Max daar later ooit last van gaat krijgen? En ding weet ik zeker: dat mogen we als samenleving niet laten gebeuren. En we mogen net zomin toestaan dat islamitische kinderen zich onveilig voelen in dit land.

https://www.trouw.nl/tijd(...)-7-oktober~b6081d0d/
-Rabia Al-Basri
pi_211867664
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2023 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is nogal raar dat je begint over 'verzonnen argumenten' terwijl je deze zelf telkens optuigt. Nu weer, met dat Palestijnse kinderen dood zouden moeten. Wie zegt dit? Helemaal niemand. Hetzelfde als je argument net over die atoombommen op Gaza. Ook daar heeft niemand over gesproken.
Elk woord van kritiek op IDF of Isral is al antisemitisch en wat IDF in Gaza doet is per definitie proportioneel. Gooi er dan bij wijze van spreken een atoombom op en iedereen die dat niks vindt is dus ook een antisemiet.

quote:
Daarnaast klopt je punt met betrekking tot agressiviteit niet. In de Palestijnse cultuur worden kinderen veelal van kleins af aan opgevoed om agressieve Jodenhaters te zijn. Deze worden dan meer dan eens al met 12-jarige leeftijd in de kraag gegrepen voor bijvoorbeeld het neersteken van Joden of het gooien van stenen of zelfs explosieven richting Isralirs.

Mochten mensen alsnog zo ontzettend veel medelijden hebben met de Palestijnen, dan blijft het vreemd dat dit medelijden zo specifiek van toepassing is op deze groep mensen en niet op andere volkeren die met oorlog te maken hebben. Dat geeft de indruk dat er meer factoren een rol spelen.
Je laatste alinea is zo'n typisch verzonnen argument, het is andersom namelijk ook 'waar'. Mensen zijn verbolgen dat 900 burgers afgeslacht zijn en je hoort ze niet over de duizenden slachtoffers of doden onder andere volkeren, zelfs niet als 't maar een kilometer verderop is

Die "Joden" vallen al decennia lang mensen in de West Bank aan, ze krijgen zelfs steun van hun leger. Lijkt mij net zo verwerpelijk als wat die terroristen die Isralirs en kolonisten aandoen alleen dat krijg jij niet uit je mond h, Edit: dat is terrorisme die hier geaccepteerd wordt om een voor mij onbekende onbegrijpelijk reden(en)

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 31-12-2023 16:45:25 ]
  zondag 31 december 2023 @ 17:06:26 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211868456
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 16:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Elk woord van kritiek op IDF of Isral is al antisemitisch en wat IDF in Gaza doet is per definitie proportioneel. Gooi er dan bij wijze van spreken een atoombom op en iedereen die dat niks vindt is dus ook een antisemiet.
Niemand zegt dat elke woord van kritiek op Isral antisemitisch is. En hoe zou je proportionaliteit hier willen definiren? Deze term dook in het begin van de oorlog al geregeld op, niemand er nog in geslaagd het gebruik goed te onderbouwen.
quote:
[..]
Je laatste alinea is zo'n typisch verzonnen argument, het is andersom namelijk ook 'waar'. Mensen zijn verbolgen dat 900 burgers afgeslacht zijn en je hoort ze niet over de duizenden slachtoffers of doden onder andere volkeren, zelfs niet als 't maar een kilometer verderop is
Ik denk dat veel mensen iets met Isral hebben en zich er daarom druk over maken. De meesten zijn daar dan ook gewoon eerlijk in. Dit terwijl het argument van de pro-Palestijnse kant is 'Ja, maar we zijn tegen burgerslachtoffers'. Maar dit is nogal algemeen, burgerslachtoffers vallen immers overal. Het geeft dus geen verklaring waarom mensen zich zo disproportioneel drukmaken over de Palestijnen, maar bijvoorbeeld niet over de Soedanezen of de Syrirs.
quote:
Die "Joden" vallen al decennia lang mensen in de West Bank aan, ze krijgen zelfs steun van hun leger. Lijkt mij net zo verwerpelijk als wat die terroristen die Isralirs en kolonisten aandoen alleen dat krijg jij niet uit je mond h, Edit: dat is terrorisme die hier geaccepteerd wordt om een voor mij onbekende onbegrijpelijk reden(en)
Hmm, dat vind ik niet. Mensen bijvoorbeeld uit hun huis jagen is van een andere orde dan hele dorpen of sadistische manieren afslachten. Ik vind dat ook geen terrorisme, je kunt het als criminaliteit omschrijven omdat het intimidatie en diefstal betreft.
  zondag 31 december 2023 @ 17:25:47 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211868739
quote:
14s.gif Op zondag 31 december 2023 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
En hoe zou je proportionaliteit hier willen definiren? Deze term dook in het begin van de oorlog al geregeld op, niemand er nog in geslaagd het gebruik goed te onderbouwen.
Militair gezien betekent proportioneel niet wat je geneigd bent te denken wat het betekent. Daar is het een som die eenzijdig kijkt naar eventuele verliezen van de aanvallende partij.

Niet militair is het 100% subjectief.

Bloedend hart vind 1 propaganda foto van hamas van een vermeend bugerslachtoffer, al buitenproportioneel,

En ik gok dat jij heel gaza ontdoen van palestijnen rustig proportioneel vind.
&lt;signature here&gt;.
pi_211868763
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 15:24 schreef egayalS het volgende:
"Israel Is Fostering the Next Generation of Hatred Against Itself"
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 15:00 schreef Cuendillar het volgende:

zondag 31 december 2023 @ 17:51:04 #147
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211869262
quote:
7s.gif Op zondag 31 december 2023 17:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Militair gezien betekent proportioneel niet wat je geneigd bent te denken wat het betekent. Daar is het een som die eenzijdig kijkt naar eventuele verliezen van de aanvallende partij.

Niet militair is het 100% subjectief.

Bloedend hart vind 1 propaganda foto van hamas van een vermeend bugerslachtoffer, al buitenproportioneel,

En ik gok dat jij heel gaza ontdoen van palestijnen rustig proportioneel vind.
Ik bekijk het gewoon niet op die manier omdat ik niet vind dat er in oorlogen sprake is van 'proportionaliteit'. Die term komt op mij over alsof je wilt zeggen dat er bijvoorbeeld bij partij A sprake is van 1000 slachtoffers, dus mag partij A nu hetzelfde aantal slachtoffers maken bij partij B, dan is er 'proportionaliteit'.

Ik vind dat een raar standpunt, het draait namelijk niet om slachtofferaantallen. Het draait om de andere partij te verslaan. En of dat nu veel of weinig slachtoffers als gevolg heeft, is in principe niet relevant, zolang dit maar niet het doel an sich is. Het doel moet namelijk zijn de militaire of terroristische mogelijkheden van de andere partij te neutraliseren.
pi_211869300
Rederij Maersk stopt tijdelijk met varen door Rode Zee na aanval op vrachtschip
https://nos.nl/l/2503362

Het Deense scheepvaartbedrijf Maersk heeft de doorvoer door de Rode Zee 48 uur stopgezet nadat een van zijn schepen was aangevallen door Houthi-rebellen.

Het schip, de Maersk Hangzhou, werd gisteravond aangevallen. De Amerikaanse marine, die in het gebied patrouilleert, heeft gemeld dat het drie van de vier boten van de rebellen tot zinken heeft gebracht. Tien Jemenitische Houthi-strijders zouden zijn gedood en twee anderen raakten gewond bij een Amerikaanse luchtaanval.

De aanval volgde op een noodoproep van het vrachtschip van Maersk, dat was geraakt door een raket. Volgens de Amerikanen was het de 23e aanval van de Jemenitische Houthi-beweging op de internationale scheepvaart sinds 19 november.
pi_211869342
Herdenkingsruimte razzia van Putten beklad
https://nos.nl/l/2503358

zondag 31 december 2023 @ 19:16:22 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211870759
https://www.nu.nl/buitenl(...)plan-dom-keulen.html
Duitse politie arresteert nog drie verdachten voor terreurplan Dom Keulen

De Duitse politie heeft nog drie verdachten gearresteerd die een terreuraanslag zouden voorbereiden op de Dom in Keulen.
Eerder werden al vier anderen opgepakt voor de terreurplannen. Zij zijn alweer op vrije voeten.

De drie nieuwe verdachten werden in Duisburg, Herne en Nrvenich opgepakt, op enkele tientallen kilometers van de Nederlandse grens. De minister van Binnenlandse Zaken van grensstaat Noordrijn-Westfalen noemt de actie een "succes".

Volgens de Keulse politiechef Johannes Hermanns zouden islamieten van plan zijn geweest om een aanslag te plegen met een auto

De verdachten zouden deel uitmaken van een groter netwerk. Dit netwerk was ook actief in andere Europese landen. Een dertigjarige Tadzjiekse man zou de spil zijn in dat netwerk. Hij werd op Kerstavond aangehouden. Rond die periode vernamen de autoriteiten voor het eerst van de plannen, zegt de politie.

[ Bericht 66% gewijzigd door slashdotter3 op 31-12-2023 19:25:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')