2023.....Op naar 2024
Zaterdag, op m'n verjaardag, de 14e oktober de wedstrijd Sleeuwijk-N.I.V.O. Sparta. Op het eerste gezicht en op het eerste veld een normale wedstrijd. Echter, m'n naamgenoot en N.I.V.O-legende doelman Herman van Diejen woonde de laatste jaren in Sleeuwijk. Hij overleed dit jaar plots. Ging er prat op nooit gedronken of gerookt te hebben. René Sleeswijk veranderde zijn naam ooit, in René van Vooren. Wilde niet profiteren van de artiestennaam van z'n familie. Samen met Piet Bambergen daarna een illuster komisch duo. Herman bleef van voren een Echte Bommelaar. De beste laatste sluitman in Bommel ooit.
Als snotaap van 15, met Herman in het doel, in 1978 een degradatie-wedstrijd gespeeld tegen Sleeuwijk. We wonnen thuis, de laatste wedstrijd van het seizoen met 1-0. We bleven in de derde klasse. Daarna graag in de auto bij hem. De muziek klonk tijdens uitwedstrijden als goud van oud in m'n oren. De impressario bediende me op de wenken.
Ik vormde 40 jaar later pas een duo met Herm. Er was een vriendschap geboren. Tevens de term Herm en Herm. Helaas bleek het niet permanhermt te zijn.
Toen het zaterdags 1-0 werd, nam ik er een cola light op. Prooste ik in gedachten met Herm. Gewit wel, die van van Diejen. De beste doelman in Bommel ooit. Sorry Baks, ge zeit een mooie tweede. Zoals de Nees een mooie tweede Johan was na de nummer 14.
Herman. De tweede Herman nust Herm.
Ik weet wel, straks niemand gelezen. Interresseert me geen reet. Ik weet wel beter. Kick some schoonmoeders de eeuwigheid in jongens. Dikke kus. En onprettige jaarwisseling.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !