Kijk na waar je voor getekend hebt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef Geitenkamp het volgende:
Kan ik 29 februari gewoon skippen of een extra verlofdag afdwingen?
Heb je een uren contract? Dan zou het kunnen zijn dat het binnen jouw contract inderdaad niet past.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef Geitenkamp het volgende:
29 februari is een normale werkdag
Een dag extra werken maar ik krijg er geen reet extra voor betaald, ik krijg net zo veel als in 2023 maar werk dat jaar wel 8 uur meer voor de baas
In de VS en Canada krijg je feestdagen die in het weekend vallen gewoon terugquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:26 schreef boegschroef het volgende:
Sterker nog ik zou 2 dagen pakken, koningsdag valt in het weekend dus je moet 2 dagen meer werken dan dit jaar.
Laten we ook niet vergeten dat 2024 een zondag minder heeft dan 2023, en dus minder weekend. Als ik TS was zou ik daar ook een extra vrije dag voor terugeisen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:26 schreef boegschroef het volgende:
Sterker nog ik zou 2 dagen pakken, koningsdag valt in het weekend dus je moet 2 dagen meer werken dan dit jaar.
Dit wil TS niet horen natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 december 2023 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
Je ziet het verkeerd, TS. Drie kwart van alle jaren hoef je een dag minder te werken voor je geld.
Klokken op de minuutquote:Op vrijdag 29 december 2023 16:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Door rood rijden mag ook niet!
Verder terechte opmerking van TS.
Je krijgt 3 jaar lang 2 uur meer betaald dan je moet werken dus netto is er niks aan de handquote:Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef Geitenkamp het volgende:
29 februari is een normale werkdag
Een dag extra werken maar ik krijg er geen reet extra voor betaald, ik krijg net zo veel als in 2023 maar werk dat jaar wel 8 uur meer voor de baas
Hahahaquote:Op zondag 31 december 2023 17:31 schreef paardendokter het volgende:
Het is nog veel erger. Je werkt 52 weken, maar krijgt maar 48 weken ( 12 maandbetalingen) betaald ....
Bij mij is een maand geen 4 weken. In welk land woon jij?quote:Op zondag 31 december 2023 17:31 schreef paardendokter het volgende:
Het is nog veel erger. Je werkt 52 weken, maar krijgt maar 48 weken ( 12 maandbetalingen) betaald ....
Dat is precies het probleem George. Je krijgt 12 keer uitbetaald. 12 keer 4 weken is 48, dus kom je er 4 te kort als je 52 weken gewerkt hebt. Doorbetaalde vakantie is een arbeidsvoorwaarde, dus staat hier los van.quote:Op maandag 1 januari 2024 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij mij is een maand geen 4 weken
ja maar een maand is bij mij geen 4 weken. Waar woon je dat dit bij jou wel zo is?quote:Op maandag 1 januari 2024 15:37 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem George. Je krijgt 12 keer uitbetaald. 12 keer 4 weken is 48, dus kom je er 4 te kort als je 52 weken gewerkt hebt. Doorbetaalde vakantie is een arbeidsvoorwaarde, dus staat hier los van.
geen idee, ik heb in ieder geval een maandsalaris, geen uursalaris, geen weeksalaris, geen dagsalaris of jaarsalaris. Maar dit verschilt per contract.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:16 schreef Leandra het volgende:
Mag je werkgever je andere jaren 3 dagen minder uitbetalen en dit jaar 2 dagen minder voor de maand februari?
Klopt, het geldt dus ook voor iedere maand, ook voor de maanden februari die in een schrikkeljaar vallen.quote:Op maandag 1 januari 2024 16:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
geen idee, ik heb in ieder geval een maandsalaris, geen uursalaris, geen weeksalaris, geen dagsalaris of jaarsalaris. Maar dit verschilt per contract.
Manolo_Rojas ofzo is zijn/haar naamquote:Op vrijdag 29 december 2023 17:43 schreef TornadoDK het volgende:
Doet me denken aan een topic van een user die met de zomertijd een uur later wou beginnen maar wel dezelfde tijd stoppen![]()
Ik hoop altijd maar dat het een trol is.
hahhahaquote:Op vrijdag 29 december 2023 17:43 schreef TornadoDK het volgende:
Doet me denken aan een topic van een user die met de zomertijd een uur later wou beginnen maar wel dezelfde tijd stoppen![]()
Ik hoop altijd maar dat het een trol is.
Er zit een verschil tussen maandbetaling en 4-wekelijkse betaling. Beide kun je hebben, alleen bij 4-wekelijks krijg je dus 13 keer salaris.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:37 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem George. Je krijgt 12 keer uitbetaald. 12 keer 4 weken is 48, dus kom je er 4 te kort als je 52 weken gewerkt hebt. Doorbetaalde vakantie is een arbeidsvoorwaarde, dus staat hier los van.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:31 schreef Enawh het volgende:
[..]
hahhaha
Wilde diegene dan bij wintertijd uurtje eerder beginnen en dezelfde tijd stoppen ?
Precies dit. Daarom is een 13e maand een sigaar uit eigen doos voor de loonslaven die per maand betaald krijgen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 11:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen maandbetaling en 4-wekelijkse betaling. Beide kun je hebben, alleen bij 4-wekelijks krijg je dus 13 keer salaris.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:22 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Zoiets ja
WGR / zomertijd en geschil met mijn leidinggevende
Ehm, nee?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:28 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Precies dit. Daarom is een 13e maand een sigaar uit eigen doos voor de loonslaven die per maand betaald krijgen.
Je 4 wekelijks salaris is inderdaad verlaagd met een deel om de 13de keer te krijgen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:28 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Precies dit. Daarom is een 13e maand een sigaar uit eigen doos voor de loonslaven die per maand betaald krijgen.
Ja, volgend jaar mag je dat doen!quote:Op vrijdag 29 december 2023 12:05 schreef Geitenkamp het volgende:
Jullie halen primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden door elkaar (en wsl dan dus ook bij salarisonderhandelingen).quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je 4 wekelijks salaris is inderdaad verlaagd met een deel om de 13de keer te krijgen.
Dit geldt alleen niet als je maandelijks salaris kreeg en dit wijzigt naar 4 wekelijks zonder verlaging van je 4 wekelijkse salaris. Maar kom je in dienst bij een bedrijf waar je 13x salaris krijgt is het een sigaar uit eigen doos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |