abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211801265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 19:23 schreef BEFEM het volgende:
12.5 miljard per jaar van de EU is helemaal niet veel he.
Klopt, 2 miljard van Denemarken alleen doet ook niet veel. Tel alles bij elkaar op en je komt wel op flinke bedragen. 2024 moet daarbij nog beginnen.
pi_211801496
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 18:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Is geen eenduidig antwoord op te geven. Er spreken zich steeds meer Westerse leiders uit dat Oekrane moet winnen, maar of dat voor de bhne is of dat het echt gemeend wordt is de vraag. Het is wat dat betreft het best om naar de acties van betreffende landen te kijken. Dat Nederland F-16's stuurt geeft een duidelijk signaal over hoe Nederland erin staat.

Als de VS uiteindelijk 61 miljard aan steun toezeggen zegt dat ook wat. Als bij die steun 200 ATACMS en een zooi aan JASSMs zit dan zegt dat nog veel meer.

De steun bepaald uiteindelijk ook welke doelen haalbaar zijn. Al is het koffiedik kijken in welk tempo het gebeurd.

Ook is het koffiedik kijken wanneer Rusland gewoon door het geld heen raakt. De spaarpot raakt leger en leger. Er is een arbeiderstekort van 4.9 miljoen volgens RIA Novosti. Migratie naar Rusland is enorm impopulair omdat je zo aan de frontlinie staat. Export van fossiel is met tweederde gedaald etc. etc. Uiteindelijk is het een recept voor totale financile ineenstorting maar of dat in 2024 of 2029 gebeurd is voor mij niet te zeggen.

Oekrane wordt aan de andere kant overeind gehouden door de EU, door individuele landen en door de VS. Die landen lijken er grotendeels voor de lange termijn in te zitten getuige ook het plan om 4 jaar lang 12,5 miljard via de EU te sturen bijv. Of het aantal landen dat steun aan Oekrane een vast onderdeel van hun meerjarenplanning heeft gemaakt. Als die landen erin blijven zitten trekt Oekrane uiteindelijk aan het langste eind. Als ze ook nog eens alles sturen dat Oekrane nodig heeft aan wapentuig kan het een stuk sneller gaan.
Tja, toch mis je een duidelijke lijn. Ook trachten Rusland op de lange termijn de baas te worden dmv een slijtageslag vergt nu duidelijke steun.
Natuurlijk blijft het ook de vraag wat wel en niet mogelijk is.
pi_211801813
twitter
  donderdag 28 december 2023 @ 20:14:25 #204
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_211802143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 19:56 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wordt steeds meer, vanochtend was het nog 20 miljard.

Bij dit soort bedragen zijn de details wel redelijk belangrijk, in NL was er ook 35 miljard voor een klimaatfonds bedacht.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_211802824
Amerika schrijft nog 1 keer wat geld over naar Oekrane en dan is het klaarhoorde ik op bnr.
Dus het is de dood of de gladiolen
pi_211802852
quote:
Goede Rus is er eentje die dood onder de grond ligt. Russen zijn niet op hun woorden te geloven.
Dat is een ouw die niks te verliezen en niks te vreten heeft.
pi_211802957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:38 schreef quirina het volgende:
Amerika schrijft nog 1 keer wat geld over naar Oekrane en dan is het klaarhoorde ik op bnr.
Niet best.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211803186
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 19:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is een koopje als je ziet hoe Rusland daarmee gesloopt wordt.
Maar daarmee kan je Oekrane niet draaiende houden. Ze komen zo'n 40 miljard per jaar te kort nu.
pi_211803275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:14 schreef zalkc het volgende:

[..]
Wordt steeds meer, vanochtend was het nog 20 miljard.

Bij dit soort bedragen zijn de details wel redelijk belangrijk, in NL was er ook 35 miljard voor een klimaatfonds bedacht.
Nee het was al 50, echter kwam die 20 naar voren toen men het voor het eerst had over 'zonder Hongarije z'n instemming'. Nu is men kennelijk zover dat het originele bedrag dat men al voor ogen had prima kan wat Hongarije er ook van vindt.
pi_211803330
quote:
In januari gaan ze gewoon weer ervoor zitten in Amerika om overeenstemming te krijgen over een nieuw pakket. Helemaal niks meer vanaf nu gaat niet gebeuren. Biden zal sowieso wat aan die grens met Mexico moeten gaan doen/toegeven aan de Republikeinen.
pi_211803469
Video

quote:
Door deze schepen blijft de lucht boven Kyiv (vooralsnog) vrij van drones

Nu het winter is, vallen de Russen weer de elektriciteitsvoorziening van Oekrane aan. Om de bevolking op de knien te krijgen, met raketten en drones. Maar Kyiv wordt goed verdedigd. Zelfs met luchtafweer te water. Maar problemen hangen in de lucht.
https://nos.nl/video/2503(...)snog-vrij-van-drones

Gepard op het water @AchJa

Vrouw aan boord noemt Rusland het grootste leger ter wereld. Denk dat ze China en de VS is vergeten.
pi_211804025
twitter
pi_211805776
Rechtbank Moskou: zware straffen voor twee Russen vanwege gedicht
quote:
Een rechtbank in Moskou heeft twee Russische dichters veroordeeld tot gevangenisstraffen van respectievelijk zeven en vijfenhalf jaar voor een gedicht over het conflict in Oekrane. Artyom Kamardin en Igor Shtovba werden beschuldigd van ‘het aanzetten tot haat’ en ‘openbare oproepen tot activiteiten tegen de staatsveiligheid’.

Na de uitspraak riepen aanhangers van de twee in de rechtszaal "schandalig!", de vader van Kamardin riep: "Dit is absoluut willekeurig!"

Kamardin en Shtovba werden in september 2022 gearresteerd nadat ze hadden deelgenomen aan een openbare lezing voor een standbeeld van de dichter Vladimir Majakovski in Moskou – een ontmoetingsplaats voor dissidenten sinds het Sovjettijdperk. Tijdens de lezing reciteerde Kamardin een gedicht met de titel 'Dood mij, militieman!' wat zeer kritisch is over de pro-Russische separatisten in Oost-Oekrane.

Voordat het vonnis bekend werd gemaakt, zei Kamardin op Telegram dat hij geen held was en dat naar de gevangenis gaan "nooit deel uitmaakte van mijn plannen." Hij vroeg de rechter om hem vrij te laten, en hij wilde in de toekomst wegblijven van "gevoelige onderwerpen" en daar geen publiekelijk commentaar meer op geven.
Lekker dan. En het ging nog wel om de zogenaamde separatisten. Niet eens om het eigen leger (al is daar natuurlijk geen verschil tussen, dit is alleen volgens Putin/de regering zo).
  donderdag 28 december 2023 @ 22:39:36 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211806112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:29 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Lekker dan. En het ging nog wel om de zogenaamde separatisten. Niet eens om het eigen leger (al is daar natuurlijk geen verschil tussen, dit is alleen volgens Putin/de regering zo).
Alleen al om dit soort veroordelingen is het simpelweg onbegrijpelijk waarom sommige mensen (ja maar Oekrane...) het maar voor de Russen blijven opnemen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211806737
quote:
Het plan is om nu 61 miljard aan fondsen bij elkaar te doen voor het komende jaar. Dan is het de presidentsverkiezingen afwachten. Het leger heeft sowieso nog steeds de macht om kleinere pakketten te sturen, doet het ook steeds. 250 miljoen o.i.d. per keer.

Als Trump weer president wordt zal er waarschijnlijk meer op de Europese schouders terechtkomen. Of iemand moet hem een mietje noemen waarbij hij het persoonlijk opvat, dan stuurt ie 3 vliegdekschepen en 800 tanks.
pi_211807059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Of iemand moet hem een mietje noemen waarbij hij het persoonlijk opvat, dan stuurt ie 3 vliegdekschepen en 800 tanks.
:D lost ie het zo toch nog op in 24 uur.
  donderdag 28 december 2023 @ 23:11:56 #218
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211807101
Laten we sowieso hopen dat Trump niet nog een keer president wordt.

Dat is voor iedereen het beste.
A murky, forgotten land.
pi_211807183
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:57 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
In januari gaan ze gewoon weer ervoor zitten in Amerika om overeenstemming te krijgen over een nieuw pakket. Helemaal niks meer vanaf nu gaat niet gebeuren. Biden zal sowieso wat aan die grens met Mexico moeten gaan doen/toegeven aan de Republikeinen.
Ik denk het niet als je de Republikeinen nu een beetje volgt. Het is wel heel erg positief, dat wel.
pi_211807221
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 22:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alleen al om dit soort veroordelingen is het simpelweg onbegrijpelijk waarom sommige mensen (ja maar Oekrane...) het maar voor de Russen blijven opnemen.
Het is ook onbegrijpelijk waarom dat echt overal maar achter iemand gezocht wordt.
pi_211807526
https://apnews.com/articl(...)dcdfd75fbfdfbf6c9da8

Hij zal al wel gepost zijn want het nieuws is vrij oud, maar Japan gaat 4,5 miljard dollah aan steun sturen, waar ook 1 miljard aan humanitaire steun in zit. Benieuwd wat de overige 3,5 miljard dan is. *edit* als ik toch niet zo'n luie draak was:

quote:
The remaining $3.5 billion includes funding for credit guarantees for World Bank loans to Ukraine.
  donderdag 28 december 2023 @ 23:32:27 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211807634
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is ook onbegrijpelijk waarom dat echt overal maar achter iemand gezocht wordt.
Dat soort types komen hier vaak genoeg langs.
Iets wat elke regelmatige bezoeker van deze reeks kan beamen...
A murky, forgotten land.
  donderdag 28 december 2023 @ 23:36:26 #223
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211807772
Ik geloof 100% dat ze dit gaan waar maken, ze hebben nog miljoenen aan 3e rangs burgers die ze kunnen opofferen, ze zijn nu zelfs kinderen op de basisschool aan het militair brainwashen, hun oorlogseconomie is net op gang gekomen en het duurt nog jaren totdat de economie echt instort.

Putin gaat liever strijdend in een oorlog ten onder dan dat hij het opgeeft en direct opgeknoopt wordt.

Hij geeft een duidelijk signaal dat dit geen bluf is en wacht nu op Westerse landen die het opgeven.

De VS gaf het in de Koreaanse oorlog (1950-1953) na 3 jaar op, ze zagen ook wel in dat NoordKorea + China + USSR nog makkelijk 100 miljoen soldaten konden sturen en het tientallen jaren kon volhouden.

twitter

[ Bericht 68% gewijzigd door slashdotter3 op 29-12-2023 00:15:19 ]
pi_211807890
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Het plan is om nu 61 miljard aan fondsen bij elkaar te doen voor het komende jaar. Dan is het de presidentsverkiezingen afwachten. Het leger heeft sowieso nog steeds de macht om kleinere pakketten te sturen, doet het ook steeds. 250 miljoen o.i.d. per keer.

Als Trump weer president wordt zal er waarschijnlijk meer op de Europese schouders terechtkomen. Of iemand moet hem een mietje noemen waarbij hij het persoonlijk opvat, dan stuurt ie 3 vliegdekschepen en 800 tanks.
Zo gek is die gedachte niet dat Trump met steun van het congres gewoon alle sluizen openzet en daarmee inderdaad met de overwinning kan zwaaien straks.. tijd zal t leren....
pi_211809539
Ik lach me de ballen uit de broek als Trump herkozen wordt en vervolgens John fucking Bolton als minister van DoD benoemt.

Ah heerlijk die speculaties op basis van de MSM.

Edit: Argentini: hey Oekrane, wil je nog wat heli's hebben in de oorlog tegen de cryptocommies?

Edit2: Suchomimus (=Spinosaurus subsoort, niet een suchus/krokodil achtige) heeft een interessante video gemaakt over de Terminator tank in Avdiivka, kijk goed naar de frontlinie:

[ Bericht 23% gewijzigd door oheng op 29-12-2023 01:51:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')