Geef het punt aan Bartrid omdat die de band goed had.quote:Op woensdag 27 december 2023 13:55 schreef MadMaster het volgende:
Er is geen open vraag meer, de laatste vraag is in het vorige topic onbeantwoord afgesloten.
Hier komt binnenkort de stand...
Ik plak dat punt nog wel in de stand van het vorige topic, die toch nog verwerkt moet worden en dan kan @bartrid hier verder...quote:Op woensdag 27 december 2023 14:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef het punt aan Bartrid omdat die de band goed had.
Nee dat klopt inderdaad, maarr Ginger is wel goed.quote:Op donderdag 28 december 2023 13:02 schreef Litpho het volgende:
Als het Ginger Baker is, dan was het power trio Cream niet zijn eerste band (niet eens de eerste met Jack Bruce).
Wie drumde Bonham er hier uit (volgens de Playboyquote:’s drumming has been praised by fellow musicians Hal Blaine, Cubby O'Brien and Buddy Rich, and by Modern Drummer magazine. In 1975,
was voted the best rock drummer in a poll of Playboy readers, beating Led Zeppelin's John Bonham.
Jean Michel Jare ?quote:Op zondag 31 december 2023 12:40 schreef Litpho het volgende:
Hint: de toetsenist is verder gegaan als solo artiest met hits in de jaren 70, 80 en 90.
Nee, maar als je Heavy Metal van zijn hand vindt wil ik dat graag horenquote:
Toch niet gewoon Wakeman ?quote:Op zondag 31 december 2023 14:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, maar als je Heavy Metal van zijn hand vindt wil ik dat graag horen.
Er is nooit iets gewoons geweest aan Wakeman.quote:
Elton ?quote:Op zondag 31 december 2023 14:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Er is nooit iets gewoons geweest aan Wakeman.
De toetsenist die ik zoek staat negen keer in de huidige top2000.
Elton komt met alle collaboraties aan 15 keer.quote:
Dit gaat een gruwelijk oh-jaatje worden.quote:Op zondag 31 december 2023 14:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Elton komt met alle collaboraties aan 15 keer.
quote:The Moon
Beautiful
The Sun (chi chicka chickaaa)
Even more beautiful, ha, ha, ha
quote:Op zondag 31 december 2023 19:23 schreef Litpho het volgende:
Welke band bracht hun tiende album uit met de titel Oui Oui, Si Si, Ja Ja, Da Da?
Opgezocht en oh ja…quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:50 schreef Litpho het volgende:
Hint: de band was actief van 1976 tot 1986 en 1992 tot heden en bestaat uit 6/7 van de lineup die ze hadden op hun eerste album.
quote:Prince had considered the idea of an instrumental jazz–funk album ever since he recorded his first tracks with Eric Leeds for his 1985 side-project, The Family. In late 1985–early 1986, he recorded hours of instrumental music with Leeds and other musicians from his band, Sheila E. and musicians from her own band, as well as members from Wendy & Lisa's families. From these sessions, Prince compiled an album called The Flesh, supposed to be released by an eponymous pseudo-band, but the project was abandoned and its concept modified to become
Ohhh die was ik helemaal vergeten.. goeie platen! En t goede antwoord denk ikquote:Op woensdag 3 januari 2024 18:00 schreef Burnett het volgende:
Oh wacht: ivm Madness: Madhouse 1 & 2 (1/8 & 9/16)
Madhouse iddquote:Op woensdag 3 januari 2024 18:00 schreef Burnett het volgende:
Oh wacht: ivm Madness: Madhouse 1 & 2 (1/8 & 9/16)
quote:.is the debut album by American rock band
, released in 1993 by Fiction Records and Polydor. It peaked at number 55 on the UK Albums Chart.
The album opens with a sample from the film adaptation of The Sheltering Sky (the same sample also opens Neurosis' Enemy of the Sun, an album released in the same year as.), while the single "Home" contains an intro consisting of the beginning of the track "Pilentze Pee" by the Bulgarian State Television Female Vocal Choir from the album Le Mystère des Voix Bulgares. "Home" peaked at number 65 on the UK Singles Chart in January 1993.
pipster kent uiteraard zijn Klassiekersquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:16 schreef pipster het volgende:
The God Machine - Scènes from the Second Storey
Welk nummer van wie?quote:Power, force, motion, drive
Power, force, motion, drive
quote:
Het album is selftitled, dus onbewust goed beantwoordt...quote:Op zondag 7 januari 2024 10:42 schreef Litpho het volgende:
De lange titel hint naar de Fun Boy Three (met Bananarama natuurlijk), maar ik ken geen albumtitels van ze…
Whole lotta Rosie ?quote:
Ik ben niet zo bekend met de vroege sixtiesquote:Op woensdag 10 januari 2024 13:52 schreef Berkery het volgende:
Het nummer dat ik zoek is 40 jaar oud
Number of the beast ?quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:52 schreef Berkery het volgende:
Het nummer dat ik zoek is 40 jaar oud
Van het album 1984.quote:
quote:She wears her satins like a lady
She gets her way just like a child
You take her home and she says "maybe, baby"
She takes you down and drives you wild
Stand 2024:quote:Op woensdag 10 januari 2024 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alive I en II heb ik als puber grijsgedraaid, dus dit is Strutter van Kiss...
Zingende bassisten ?quote:Op donderdag 11 januari 2024 07:04 schreef MadMaster het volgende:
Wie is de connectie tussen o.a. de volgende personen/bands:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Correct, hij was voor allen producer...quote:
quote:The band was formed from the remnants of Coventry rock-ska band the Reluctant Stereotypes, along with producer Paul Sampson. After the Reluctant Stereotypes, singerformed the Raw Screens, who perfected their act and style to what
and his manager Perry Haines called "Multi Tone", a reference to "Two Tone", and then, in 1983, relaunched the group as band
Ten Pool Tudor ?quote:Op donderdag 11 januari 2024 22:19 schreef Ulx het volgende:
Nee. Enkele hits in het VK, hier meer een eendagsvlieg..
Fun boy three ?quote:Op zondag 14 januari 2024 10:13 schreef Ulx het volgende:
Nee. hun grootste hit haalde de tweede plaats in de top40 in de eerste helft van 1985.
King ?quote:
Yesquote:Op dinsdag 16 januari 2024 09:36 schreef pipster het volgende:
Ze hebben sinds vandaag allemaal de status van EGOT. Nu Elton zich bij hun heeft gevoegd.
quote:was een Amerikaanse rapgroep uit Houston bestaande uit Scarface, Willie D en Bushwick Bill.
YESquote:
quote:The album, a double album consisting of 31 tracks, will not be given a conventional commercial release and only one copy has been produced; this copy will be toured in museums, art galleries and music festivals before being sold at a high price to a single individual. The album is encased in a handcrafted silver-and-nickel box made by British-Moroccan artist Yahya and features never-before-heard music recorded over years.
quote:In July 2021, it was announced that the album had been again sold by the US government for an undisclosed amount (later revealed as $4 million USD), followinghanding it over to the FBI in 2018 after being convicted of defrauding investors. The new owner of the album is the PleasrDAO group.
Stand 2024:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 11:43 schreef PippenScottie het volgende:
Wu Tang Clan meen ik.
En het was gekocht door zo’n pharma oplichter. Maar misschien haal ik van alles door elkaar
quote:- Please Describe Yourself (2004)
Godhopping (2:44)
Lounger (3:40)
I Love You 'Cause I Have To (2:47)
Celebrity Sanctum (4:51)
Somewhat Off the Way (3:30)
Apples & Oranges (3:48)
Modern Woman (3:41)
Paul Newman's Eyes (3:26)
Pastimes & Lifestyles (3:41)
Glimpse at the Good Life (3:22)
Woef!quote:
quote:Elke morgen gaat ie
Naar een nieuwe LAT-relatie
Hij heb mijn aftershavie
Daarvoor valt ieder teefie
Van een analfabeet ? LilKleinquote:
Stand 2024:quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:18 schreef iggyinthehouse het volgende:
in het verlengde zou het dan de Hot Dog zijn
quote:(born January 9, 1950) is an American singer, songwriter and actor. He is best known as a member of the seminal proto-punk band the New York Dolls. He is also known for his work under the pseudonym
, and for playing the Ghost of Christmas Past in Scrooged.
Ik ben te voorspelbaarquote:
Ik gok dat het over Buster Poindexter gaat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:00 schreef Ulx het volgende:
Op de soundtrack van de film Buster staan twee op single uitgebrachte nummers gezongen door de hoofdrolspeler.
Beide titels en de naam van de zanger voor een punt.
You can't hurry love en Sucidio door Phil Collins ?quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:00 schreef Ulx het volgende:
Op de soundtrack van de film Buster staan twee op single uitgebrachte nummers gezongen door de hoofdrolspeler.
Beide titels en de naam van de zanger voor een punt.
Uiteraard.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:03 schreef iggyinthehouse het volgende:
Phil Collins
A groovy kind of love
Two Hearts
yes!quote:
We bleven in de hardcorequote:
quote:In het verleden werd de keuze van een Alarmschijf soms geweigerd door de Stichting Nederlandse Top 40, zoals die voor vrijdag 20 februari 1987. De door de Veronica Radio 3 DJ's verkozen single van The Cult, Love removal machine, werd door de toenmalige directrice geweigerd, en na overleg met DJ-en radio directeur Lex Harding (tijdens zijn wintersportvakantie) werdmet
verkozen tot Veronica Alarmschijf op de volle vrijdag op Radio 3. The Cult kwam later niet hoger dan nummer 34 en
behaalden de eerste plaats van de Nederlandse Top 40. Platenmaatschappij Virgin was destijds niet zo gelukkig met het feit dat The Cult niet de titel Alarmschijf kreeg, mede omdat men zo'n 6000 gratis extra singles met live-opnamen en een niet op lp verkrijgbare song, gestoken in een dubbelhoes, op donderdagmiddag had laten persen die zeker niet voor de normale verkoopprijs verkocht zouden worden. Een kleine bevriezing van de goede contacten met de Stichting Nederlandse Top 40 was het gevolg.
Bij deze kan de kapotte klok die af en toe juist is dan wel weer van stal.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Gokje op Mel & Kim - Respectable
eehm..? je lijkt Tussle266 welquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij deze kan de kapotte klok die af en toe juist is dan wel weer van stal.
Mocht het die zijn, dan is het een verbetering.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
eehm..? je lijkt Tussle266 wel
goede gokquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rob Stenders vertelde deze anekdote altijd met een nummer van Donny Osmond als vervanger, maar dat kon qua tijd al niet helemaal, dus ik ben benieuwd.
Gokje op Mel & Kim - Respectable
Qua vraagstelling pasten Aretha & George en Piet Veerman niet helemaal, dus luckyquote:
Stand 2024:quote:
Pin me er niet op vastquote:
quote:were known for their politically-charged lyrics and energetic, fast-paced music, and they released several influential records during their career.
died in an automobile accident on December 22, 1985, at the age of 27.
quote:This old man I've talked about
Broke his own heart, poured it in the ground
Big red tree grew up and out
Throws up its leaves, spins round and round
Welk nummer van wie?quote:If you're alone and you need a friend
Someone to make you forget your problems
Just come along, baby, take my hand
I'll be your lover tonight
Arthur Brown en co ? Die van God Of Hellfire?quote:Op zaterdag 20 januari 2024 11:37 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga er vanuit dat mijn antwoord goed is, dus:
[ afbeelding ]
Hoe heet dit gezelschap?
Nee, zelfde land van herkomst als de Vengaboys…quote:Op zaterdag 20 januari 2024 13:26 schreef Modus het volgende:
[..]
Arthur Brown en co ? Die van God Of Hellfire?
Ook niet…quote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:02 schreef Modus het volgende:
Moluks... Fox the Fox? Die waren ook niet met 4.
Ik moest al aan Vitesse denken met de Queljoe, of aan Massada.quote:Op zondag 21 januari 2024 13:14 schreef MadMaster het volgende:
Het is niet een heel bekende band qua uitgebracht werk en heel lang hebben ze ook niet samengewerkt onder de gezochte bandnaam, maar vanwege hun uiterlijk waren ze wel markant.
De samenstelling was:
Rudy de Queljoe (sologitaar)
Tonny de Queljoe (basgitaar)
Huib Pouwer (drums)
John Caljouw (zang)
Ik was in de veronderstelling dat de 2 broers binnen het gezelschap samen overgestapt waren naar die bekendere Molukse band, maar Tonny is daar geen lid van geweest…
quote:Op zondag 21 januari 2024 19:27 schreef Bargehassus het volgende:
Gokje vanwege de laatste hint: Dragonfly?
Roadblockquote:Op zondag 21 januari 2024 19:53 schreef Bargehassus het volgende:
Stock, Aitken and Waterman kennen we als producers van onder (heel veel) meer Rick Astley. Maar ze hebben zelf ook nog een top10 hit de Top40 ingezongen.
Wat is de titel van dit nummer?
Correct.quote:
Roadblockbuster…quote:Op zondag 21 januari 2024 23:41 schreef Litpho het volgende:
Dat is Andy Scott, de enige overlevende van The Sweet. Toch?
Goede gok.quote:
Two out of three ain't badquote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:48 schreef pipster het volgende:
Gisteren nog de tijdlijn van The Eagles bekeken omdat ik mij afvroeg wie er dan nu inzitten.
Maar alleen Joe Walsh en Don Henley onthouden.
Welk nummer van wie?quote:They came at night leaving fear behind
Shadows were on the ground
Nobody knew where to find him
No evidence was found
Klinkt bekend..quote:
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:39 schreef Litpho het volgende:
Phil Collins - Don't Lose My Number (no Rikki to be found)
Persoonlijke favoriet, maar bij mijn weten heeft hij nooit met Dire Straits gespeeld. Wel met Roger Waters en auditie bij de Stones natuurlijk.quote:
Hij speelde wel de solo op Private Dancer, dat is het enige waar ik mn gok op baseerde.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Persoonlijke favoriet, maar bij mijn weten heeft hij nooit met Dire Straits gespeeld. Wel met Roger Waters en auditie bij de Stones natuurlijk.
Correct - ik heb iets teveel weggehaald zie ik hierboven. Private Dancer heeft twee solo'squote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hij speelde wel de solo op Private Dancer, dat is het enige waar ik mn gok op baseerde.
Ik denk dat ik me ook iets teveel liet beinvloeden door je usericon.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Correct - ik heb iets teveel weggehaald zie ik hierboven. Private Dancer heeft twee solo's.
Gokje op Mel Collins?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 14:48 schreef Litpho het volgende:
has worked with a large number of notable recording artists including 10cc, Alexis Korner, Alvin Lee, Clannad, Eric Clapton, Bad Company, Pino Daniele, Dire Straits, Bryan Ferry, Roger Chapman, Marianne Faithfull, The Rolling Stones, Roger Waters, Gerry Rafferty, Tears for Fears, Go West and Joan Armatrading.
He was a member of progressive rock bands King Crimson, Camel, and sessioned with The Alan Parsons Project. For King Crimson he was Ian McDonald's replacement, playing on the albums In the Wake of Poseidon (1970), Lizard (1970), Islands (1971) and Earthbound (1972). He left King Crimson in 1972, later contributing to the album Red (1974) as a session musician. He played on the Crimson Jazz Trio's second album, The King Crimson Songbook, Volume Two, released in 2009.
played a solo on The Rolling Stones 1978 hit single, "Miss You" and joined Dire Straits in 1983 on their eight month long Love over Gold Tour and their live album, Alchemy. He was one of the members of Kokomo with Tony O'Malley, Neil Hubbard, Paddy McHugh, Frank Collins, Dyan Birch, and Alan Spenner, and is a frequent performer with Tony O'Malley.
In 1983,played the solo on the hit single "Private Dancer", the title cut on Tina Turner's album by the same name. His solo was recorded in England at the Wessex Studios.
Wie is?
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 16:43 schreef Ulx het volgende:
Zal wel een saxofoonsolo zijn, want jaren tachtig.
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Stand 2024:
iggyinthehouse 5
Burnett 2
pipster 6
MadMaster 4
Litpho 4
Ulx 5
Berkery 1
tong80 1
PippenScottie 3
n00biedoobiedoo 4
bartrid 1
Bargehassus 1
Blogman 1
quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Stand 2024:
iggyinthehouse 5
Burnett 2
pipster 6
MadMaster 4
Litpho 4
Ulx 5
Berkery 1
tong80 1
PippenScottie 3
n00biedoobiedoo 4
bartrid 1
Bargehassus 1
Blogman 1
Hij was laatst ook mee op tournee met King Crimson.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 17:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Stand 2024:
iggyinthehouse 5
Burnett 2
pipster 6
MadMaster 4
Litpho 4
Ulx 5
Berkery 1
tong80 1
PippenScottie 3
n00biedoobiedoo 4
bartrid 1
Bargehassus 1
Blogman 1
Correct! Inclusief Mel Collins dus.quote:
quote:Op donderdag 25 januari 2024 19:10 schreef Modus het volgende:
In de allerallerverste verte geen idee.
quote:Singer-songwriter Eric Carmen en Jim Bonfanti waren al eind jaren '60 als leden van de bands Cyrus Erie en The Choir plaatselijk bekende popmuzikanten. In 1970 formeerden ze. Wally Bryson en John Aleksic, beiden ook vroegere leden van The Choir, completeerden de eerste bezetting van de formatie, die in oktober van dat jaar hun live-debuut had. Met hun korte haren, de passende kostuums en een sound, die deed denken aan The Beatles, onderscheidden ze zich van het toentertijd plaatselijk dominerende hardrock-circuit van Cleveland. Al na enkele optredens ontwikkelde de band zich tot een van de populairste live-acts van de streek.
The Turtles ?quote:
Ook opgezocht: ander fruit.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 19:56 schreef Bargehassus het volgende:
Opgezocht en het goede antwoord is nog niet gegeven.
@:n00biedoobiedoo :
Hint? Nieuwe vraag?
The Raspberries...quote:Op zondag 28 januari 2024 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Had verwacht dat de band van Eric Carmen toch wel wat bekender zou zijn
[ afbeelding ]
Doe ik er zelf nog een Berry bij:quote:Op zondag 28 januari 2024 18:02 schreef Burnett het volgende:
Barry Hay
Barry Manilow
Barry Hughes
Barry Gibb
Barry White
Barry Jones
Barry Smith
Barry Nelson
Barry Brown
Barry Black
Stand 2024:quote:Op zondag 28 januari 2024 21:17 schreef PippenScottie het volgende:
Bananarama
Band zonder Banaan
Krezip
Tangerine Dream
Orange Skyline
Lemonheads
Smashing Pumpkins
Cranberries
Blind Melon
Wild Cherry
Kid Creole and the Coconuts
Red Hot Chilli Peppers
KoRn
Black Eyed Peas
Ik weet niet zo goed wat wel en niet een groente is en hoe liberaal je bent met toekennen van ounten voor Krezip bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat het er wel tien zijn
Juistquote:
quote:Rabbit, where'd you put the keys, girl
Rabbit, where'd you put the keys, girl
Rabbit, where'd you put the keys, oh yeah
Rabbit, where'd you put the keys,
Where'd you put the keys, girl
quote:
quote:Professional Widow" is a song written by the American singer-songwriter Tori Amos, released on her third album, Boys for Pele (1996). It is a harpsichord-driven rock song and its lyrics are rumored to have been inspired by the American songwriter.
Inderdaadquote:
Wie?quote:"Professional Widow" was remixed by. In Europe, the remix became more widely known than the original song
Tuurlijkquote:
quote:Op donderdag 1 februari 2024 10:16 schreef iggyinthehouse het volgende:
Dat was mijn oorspronkelijke vraag maar dacht dat die te makkelijk zou zijn
Welke 2 top 40 hits had Armand?
quote:
Woody Guthriequote:Op donderdag 1 februari 2024 14:45 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Van wie is deze gitaar?
quote:
Feitelijk is deze gitaar momenteel van de George Kaiser Family Foundation, die het Woody Guthrie centre beheertquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:45 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Van wie is deze gitaar?
Ze zijn wat jonger, deze foto zal begin jaren 80 zijn genomen. In 1993 stonden ze beiden op de eerste editie van Lowlands.quote:
Tom Morello klopt. De band van de ander bestaat nog steeds. maar staat niet bekend om hun uitgebreide oeuvre. Ze staan dit jaar in de Ziggo Dome.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:33 schreef Burnett het volgende:
Tom Morello zou wel eens kunnen kloppen: maar die ander: 1993 LL: Billy Corgan?
Om de vaart er in te houden, reken ik 'Een andere van Tool ' goed. Links Tom Morello, rechts Adam Jones van Tool.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:07 schreef pipster het volgende:
Een andere van Tool dus, maar mijn kennis van Tool is nu wel uitgeput. Om een of andere reden zijn Tool en ik nooit echt nader tot elkaar gekomen.
Hier zit nummer 10 wel bij, sorry was wat druk op het Westfriese bierfestival gisteren. Moest een beetje doortrappen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 14:59 schreef Geluiden het volgende:
Kevin Morby - Singing Saw
Hammerfall - Hearts on Fire
Nine inch Nails - Closer
Stand 2024:quote:Op zondag 4 februari 2024 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Walk on the Wild Side - Lou Reed
Wie met wat?quote:A thousand miles seems pretty far
But they've got planes and trains and cars
I'd walk to you if I had no other way
Dat klopt. Toch een jaar lang niet van de supermarktradio af te slaan.quote:Op zondag 4 februari 2024 15:45 schreef Geluiden het volgende:
Is dat Hey there Delilah van Plain White T’s?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |