abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212223917
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:12 schreef wbwb het volgende:
Wat zou PostNL eigenlijk doen als alle 15000 postbezorgers in 1 keer ontslag nemen?
Een gelikte reclamecampagne met nieuwe slogan en huisstijl op poten zetten, natuurlijk.
pi_212224383
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 13:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een gelikte reclamecampagne met nieuwe slogan en huisstijl op poten zetten, natuurlijk.
"PakketNL. Omdat alle postbezorgers ontslag hebben genomen." Zoiets?
pi_212225437
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 09:56 schreef V__L_N het volgende:
Postnl kennende bieden ze 10 cent loonsverhoging per trede en een eenmalige bonus van 50 euro. En moeten we verder niet zeuren.
Per 1 juli 2024 gaat het minimumloon naar EUR 13,43 dus met 10 cent loonsverhoging gaan ze er niet komen. Er vanuit gaand dat PostNL weer een meerjarige CAO zal willen afsluiten, en dat het minimumloon 2x per jaar verhoogd wordt, zullen ze toch zeker wel met minimaal EUR 13,75 voor de onderste trede alleen al moeten komen. Anders zakken we ook met het nieuwe loon binnen korte tijd al weer onder het minimumloon.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_212226200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 10:12 schreef wbwb het volgende:
Wat zou PostNL eigenlijk doen als alle 15000 postbezorgers in 1 keer ontslag nemen?
dat krijg je nooit voor elkaar,zie ook de tegenbeweging en aanverwante activiteiten, er zullen altijd mensen zijn die het fijn vinden om gebruikt te worden.
pi_212226219
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Per 1 juli 2024 gaat het minimumloon naar EUR 13,43 dus met 10 cent loonsverhoging gaan ze er niet komen. Er vanuit gaand dat PostNL weer een meerjarige CAO zal willen afsluiten, en dat het minimumloon 2x per jaar verhoogd wordt, zullen ze toch zeker wel met minimaal EUR 13,75 voor de onderste trede alleen al moeten komen. Anders zakken we ook met het nieuwe loon binnen korte tijd al weer onder het minimumloon.
ja de rekening doet zeer,misschien dat ze nog met een tijdelijke(lees langdurig )reddingsplan komen,onder het mom van postdalingen. :)
pi_212227106
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 13:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En zielig doen bij de overheid om het aantal bezorgdagen te verminderen en om financiële staatssteun te krijgen.
pi_212227250
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 18:41 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
En zielig doen bij de overheid om het aantal bezorgdagen te verminderen en om financiële staatssteun te krijgen.
Het aantal bezorgdagen mag vanuit de EU niet verminderd worden, dus dat is zinloos.
  dinsdag 30 januari 2024 @ 23:11:22 #183
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212231278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Niet indexeren op de minimumloon is wel erg een postnl truukje. Dat valt erg in de ruimte die ze gebruiken om steeds een paar cent te besparen op elke bezorger. Het is aan de bonden om een goed bedrag er uit te slepen. Maar ik vermoedd dat het zware onderhandelingen zijn. Ze zijn doodsbang voor winstdalingen en extra geld uitgeven doen ze gewoon niet graag. Ze hebben ook steeds geroepen dat het verhogen van de lonen geen oplossing is voor het personeel. Als ze hun eigen "waarheden" geloven is dat lastig doorprikken.

Elk beetje zinnig persoon kan zich bedenken dat er een plafond zit aan winststijgingen (mik op een constante winst leerde ik vroeger). Winststijging halen over de rug van je personeel is een domme keuze.

Ik vraag me trouwens echt al een tijdje af hoe hoog het vertrekpercentage eigenlijk is en hoeveel mensen we eigenlijk echt te kort komen. Lijkt een beetje dat die 2 getallen erg goed afgeschermd worden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212231321
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:11 schreef V__L_N het volgende:

Ik vraag me trouwens echt al een tijdje af hoe hoog het vertrekpercentage eigenlijk is en hoeveel mensen we eigenlijk echt te kort komen. Lijkt een beetje dat die 2 getallen erg goed afgeschermd worden.
Ik vraag me dat ook zeker af.
pi_212232754
hier moet iemand eens iets zetten krijgen we veel reactie's op,zeker op de vergoeding :)

WGR / [FOK! Salaris-topic 2] Veel geld voor weinig uren?
pi_212233207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 23:15 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik vraag me dat ook zeker af.
Niet alleen het vertrekpercentage, maar ook ( sinds iedereen meteen een vast contract krijgt) de zieken zijn geëxplodeerd. Slim beleid hoor..
pi_212233240
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 09:14 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]
Niet alleen het vertrekpercentage, maar ook ( sinds iedereen meteen een vast contract krijgt) de zieken zijn geëxplodeerd. Slim beleid hoor..
Ja, echt meer dan de helft ziek hier geloof ik.
pi_212235343
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 09:14 schreef Bezorgertje het volgende:

de zieken zijn geëxplodeerd.
Komt door het bomvest.
pi_212245214
Is er hier iemand deze week overgegaan naar grotere wijken in minder tijd ehh logisch bezorgen? We hebben hier nog tot april, maar wel andere labels en dat levert al vertraging en chaos op.
pi_212252378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 07:55 schreef Bezorgertje het volgende:
Is er hier iemand deze week overgegaan naar grotere wijken in minder tijd ehh logisch bezorgen? We hebben hier nog tot april, maar wel andere labels en dat levert al vertraging en chaos op.
Hoe kunnen ze nu al andere labels gebruiken? Want met Logisch Bezorgen krijg je niet alleen compleet andere wijken (op een enkele uitzondering na), maar ook compleet andere wijknummers. De oude wijknummers zijn gebaseerd op het postcodegebied van de wijk, de nieuwe wijknummers op de postcode van het depot.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_212253005
Na hele lange tijd is er weer een nieuw exemplaar gepubliceerd,wel van 2023 maar beter iets dan niets.
Misschien dat er nog meer komen.
Exemplaar van juli 2023:https://www.rodemorgen.nl(...)15%20juli%202023.pdf
pi_212254827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Hoe kunnen ze nu al andere labels gebruiken? Want met Logisch Bezorgen krijg je niet alleen compleet andere wijken (op een enkele uitzondering na), maar ook compleet andere wijknummers. De oude wijknummers zijn gebaseerd op het postcodegebied van de wijk, de nieuwe wijknummers op de postcode van het depot.
Labels worden sowieso regelmatig aangepast. Elke keer weer een andere kleur. Wij hebben hier een tijdje wit gehad, dat is echt een drama, elke week wel raak met een tas ertussen voor een depot met grijze labels. Of hadden wij grijs en zij wit? Maakt ook niet uit, het is sowieso dom.
pi_212260089
Dat veranderen om het veranderen is duidelijk tactiek. Erger is dat alle veranderingen verslechteringen zijn, bv door de hippe nieuwe labels liggen onze zakken nu door elkaar ( we hebben twee garageboxen) waar ze tot vorige week gescheiden waren. Meer sjouwen dus. En iemand aanspreken levert schouderophalen op. Waar dat me eerst frustreerde reageer ik nu met plussen.
pi_212266134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 20:09 schreef wbwb het volgende:

[..]
Labels worden sowieso regelmatig aangepast. Elke keer weer een andere kleur. Wij hebben hier een tijdje wit gehad, dat is echt een drama, elke week wel raak met een tas ertussen voor een depot met grijze labels. Of hadden wij grijs en zij wit? Maakt ook niet uit, het is sowieso dom.
Met Logisch Bezorgen zijn de kleuren van labels niet meer aan een bepaald depot gebonden, maar aan een bepaalde rit. Op mijn depot heeft nu de eerste rit witte labels, de tweede groen, de derde roze en de vierde paars.
pi_212266385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Met Logisch Bezorgen zijn de kleuren van labels niet meer aan een bepaald depot gebonden, maar aan een bepaalde rit. Op mijn depot heeft nu de eerste rit witte labels, de tweede groen, de derde roze en de vierde paars.
Hoeveel wijken hebben jullie op het depot als er vier ritten zijn?
pi_212266702
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2024 07:55 schreef Bezorgertje het volgende:
Wij zijn vorig jaar juni in een paar weken tijd overgegaan op 3 tassensysteem en kort daarna nieuwe wijkindeling. Dat was niet zo fijn in zo korte tijd. Grootste problemen van de nieuwe wijken; 1) te groot, kan vaak niet in één keer mee en twee pieken op een dag lukt bijna niet meer. 2) onlogische onoverzichtelijke routes, veel te veel fietsverplaatsingen, fietssluisjes, beginnen op plekken waar je de fiets niet kwijt kan, weinig logische rondjes zodanig dat je bij je fiets terug komt.
Maar ja, ze wisten het beter, nu duurt het bezorgen te lang en wordt er eindelijk serieus werk gemaakt van het aanpassen van de volgorde binnen de wijken. Veel wijken zijn prima voor een daldag en een ellende voor een piekdag. Een hoop wijken worden per maart aangepast en de rest is daarna pas aan de beurt. Uitgerekend mijn ene wijk die ik minder belangrijk vind mag eerst aangepast worden en de andere wijk waar meer kromme dingen in zitten is na maart pas aan de beurt.
We hebben wel al eerder wijzigingen door mogen geven, maar bij een aantal wijken was het na meerdere omzetmomenten nog steeds niet aangepast.
Het aangepast krijgen van je wijk is hetgeen veel te veel tijd in beslag heeft genomen.
pi_212266883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gemerkt, maar het depot hier met 12 wijken heeft normaalgesproken maar 1 rit.
pi_212267000
Weet iemand al meer over de prio-wijken. Wij hebben nu een lijstje hangen met priowijken met een code erachter; A / B / C en meer.
De planning vroeg aan mij vorige week of ik wist wat priowijken zijn. Ook ik, geen idee.
Nu wel een beetje; volgende week loop ik mijn eerste priowijk ( omdat vaste loper vrij is) dat is dus een super grote wijk in aantal en afstanden met ruim meer dan 700 afgiftepunten. Ik mag op 2 daldagen de scanpakjes / rouw / trombose / en alle postzegelpost wegbrengen en heb daar 23 min de tijd voor. Voor degene die de piekdagen loopt is het extra lullig, want geen vertrouwde wijk, wijk heeft zo zijn lastige stukken en de invaller het dan zwaarder dan de vaste loper omdat hij de dalpost er ook bij heeft. Maar de vaste loper moet al zo veel bijplussen, laat staan de invaller op de piekdagen met de nodige dal poststukken er ook nog bij.
Maar waar ik nu zo benieuwd naar ben is wat de codes A / B / C enz nu eigenlijk inhouden.
Van de planning begreep ik dat de machines nu alle scanpakjes/ rouw / trombose / postzegelpost eruit kunnen vissen zodat dat dus allemaal automatisch aangeleverd kan worden.
Ik kan beter een complete daldag lopen voor deze grote wijk. Dat ontlast de loper op de piekdag.
En nu krijgen de minder sterke collega‘s steeds minder kans op een dal te bieden.
Die priowijken lijken dus eigenlijk de zoveelste besparing te zijn op de daldagen. Je krijgt gewoon een uur minder. Ook een manier om personeelskrapte op te vangen. We zullen zien hoe het in de praktijk uitpakt.
pi_212267602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:28 schreef Huettenwirt het volgende:
Je krijgt gewoon een uur minder. Ook een manier om personeelskrapte op te vangen.
ze moeten niet teveel gaan goochelen,gaan ze straks allemaal weg,heb je nog meer prioriteiten.
pi_212267831
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:41 schreef Huettenwirt het volgende:

[..]
Hoeveel wijken hebben jullie op het depot als er vier ritten zijn?
Een stuk of 80 geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')