het is zoveel,dat het er net op pastquote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:48 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat hebben ze een tijdje geleden al veranderd omdat het iets te veel problemen opleverde. Naar zeggen gingen wat te veel mensen hr bellen om uitleg.
De term priowijk is een beetje misleidend, het zijn namelijk GEEN wijken die prioriteit krijgen boven andere wijken! Een priowijk is een wijk waar ivm de bezettingsproblematiek alleen de post wordt bezorgd die absolute prioriteit heeft, zoals rouwpost, en de rest van de post voor die wijk wordt doorgeschoven naar de volgende dag.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 19:57 schreef Huettenwirt het volgende:
Ineens komt de kreet “priowijken“ voorbij. Wat mag dat voorstellen. Wijken waar men veel klaagt? Krijgen die ineens extra aandacht?
Ah oke. Maar ik zie PostNL er dan ook wel weer voor aan om met de laatste verhoging dat weer opnieuw te doen en het later pas weer aan te passenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:48 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat hebben ze een tijdje geleden al veranderd omdat het iets te veel problemen opleverde. Naar zeggen gingen wat te veel mensen hr bellen om uitleg.
ze zouden roulerend een bezorger de hele week prioroteitspost kunnen laten bezorgen,de andere week een ander,en niet geen andere normale wijken etc..zodat alle aandacht dagelijks naar het belangrijkste gaat.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:07 schreef Huettenwirt het volgende:
Nog even een aanvulling op onze bezettingsproblemen; we zitten sowieso krap omdat iedereen die er enigszins toe in staat is al 2 wijken heeft. Daarbij hebben we te maken met overbelasting, valpartijen, griep/verkoudheid en vrij. Daar is niet tegenop te plannen als er weinig ruimte is. En degenen waarvoor de nieuwe wijken te zwaar zijn geworden, hebben werktijdverkorting aangevraagd. We hebben inmiddels gelukkig wat uitbestede wijken. Maar we blijven achter de feiten aanhollen.
Alle rouwkaarten in de rode bak werkt niet; teveel wijken. En de rouwkaarten die wel in de rode bak zitten komen pas met de derde rit mee. Als er bovenop de eerste bundel fijne post een ombriefje is met de rouwkaarten erin gevouwen en aangegeven op briefje of er wel/geen rouwkaarten zijn in het ombriefje (en niet alsnog de fijne post), is het probleem opgelost. Dan kijk ik of er iemand op een wijk staat ingedeeld. Zoniet haal ik meteen het briefje met rouwkaarten eruit en geef ze aan collega‘s mee die in de buurt komen.
Ik zou het heel chill vinden om alleen maar priowijken (of zelfs dalwijken) te doen.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 18:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze zouden roulerend een bezorger de hele week prioroteitspost kunnen laten bezorgen,de andere week een ander,en niet geen andere normale wijken etc..zodat alle aandacht dagelijks naar het belangrijkste gaat.
ze hebben er alles aan gedaan "zoveel " mogelijke te "besparen" je ziet wat er van komt,gelukkig zijn er goede wetten in het land, als het zoals in 18e eeuw was,dan hadden we het niet best.quote:Op zondag 28 januari 2024 18:03 schreef the_X het volgende:
Gisteren voor het laatst mijn vertrouwde ouderwets bezorgen wijkjes gelopen, dinsdag gaan we hier over naar logisch bezorgen gelukkig houd ik mijn vaste wijkjes behalve 1 bij de andere 2 komt er alleen een stuk(je) bij waardoor de tijd (die PostNL ervoor bedacht heeft) ongeveer hetzelfde is als in de oude situatie, ben benieuwd of onze wijzigingen die we vorig jaar hebben doorgestuurd goed doorgekomen zijn anders gaat het nog "leuk" worden dinsdag....
Moet trouwens nog wel erg wennen aan de nieuwe wijk namen/nummers![]()
De wetten zijn zo goed dat PostNL al jaren meer dan 95% van de post op tijd bezorgt. Oh, wacht…quote:Op zondag 28 januari 2024 21:20 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze hebben er alles aan gedaan "zoveel " mogelijke te "besparen" je ziet wat er van komt,gelukkig zijn er goede wetten in het land, als het zoals in 18e eeuw was,dan hadden we het niet best.
Ik las dat de grootaandeelhouder misschien de pakkettenafdeling van PostNL met GLS (van Royal Mail) wilt samenvoegen als de resultaten slecht blijven. Nou ja dan weet je wel wat er van PostNL mail overblijftquote:Op zondag 28 januari 2024 22:11 schreef wbwb het volgende:
[..]
De wetten zijn zo goed dat PostNL al jaren meer dan 95% van de post op tijd bezorgt. Oh, wacht…
Waar heb je dat nu dan gelezen? Overigens gaan dat soort geruchten al tijden rond maar worden die steevast ontkend. Bovendien heet het moederbedrijf van GLS tegenwoordig IDS.quote:Op zondag 28 januari 2024 22:59 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ik las dat de grootaandeelhouder misschien de pakkettenafdeling van PostNL met GLS (van Royal Mail) wilt samenvoegen als de resultaten slecht blijven. Nou ja dan weet je wel wat er van PostNL mail overblijftelk jaar minder post.. op een gegeven moment moet je dan 0 poststukken gaan bezorgen. Oh wacht, iedereen krijgt een persoonlijk kluisje bij het PostNL punt, weg met alle bezorgers.
ik denk juist dat een dhl het opslokt,mede dat ze al die brieven vanaf 50gr doen, etc.. vrolijk wordt je er niet van.quote:Op zondag 28 januari 2024 23:18 schreef wbwb het volgende:
[..]
Waar heb je dat nu dan gelezen? Overigens gaan dat soort geruchten al tijden rond maar worden die steevast ontkend. Bovendien heet het moederbedrijf van GLS tegenwoordig IDS.
ik bedoel de wetten van betalen,de rest interesseert me niet zo,dat is al decennialang een rommeltjequote:Op zondag 28 januari 2024 22:11 schreef wbwb het volgende:
[..]
De wetten zijn zo goed dat PostNL al jaren meer dan 95% van de post op tijd bezorgt. Oh, wacht…
DHL gaat voor brieven prijstechnisch nooit kunnen concurreren.quote:Op maandag 29 januari 2024 09:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik denk juist dat een dhl het opslokt,mede dat ze al die brieven vanaf 50gr doen, etc.. vrolijk wordt je er niet van.
https://www.fnv.nl/nieuws(...)l-en-inzet-vakbonden
Telegraaf:quote:Op zondag 28 januari 2024 23:18 schreef wbwb het volgende:
[..]
Waar heb je dat nu dan gelezen? Overigens gaan dat soort geruchten al tijden rond maar worden die steevast ontkend. Bovendien heet het moederbedrijf van GLS tegenwoordig IDS.
quote:Nu gaan er al een tijd geruchten dat grootaandeelhouder Daniel Kretinsky het Nederlandse pakketbedrijf zou willen samenvoegen met GLS, eigendom van het Britse Royal Mail. Kretinsky is ook daar aandeelhouder. Deze week kwam het bericht dat GLS ook pakketjes zal plaatsen in de duizend kluizen van PostNL. „Deze aankondiging is geen indicatie dat we nog nauwer zullen gaan samenwerken. GLS reageerde op onze oproep om gebruik te maken van onze kluizen, waar nog ruimte is”, zo meldt een zegsvrouw van PostNL.
Ik begrijp niet waarom er zo mysterieus wordt gedaan over die onderhandelingen. Waarom wordt er nergens genoemd waar ze het nu precies niet over eens zijn geworden? Ze hadden net zo goed geen bericht kunnen plaatsen. Het gelinkte bericht is zowel op de site van de bvpp als op die van de fnv te vinden. Echt waardeloos dit!quote:Op maandag 29 januari 2024 09:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.fnv.nl/nieuws(...)l-en-inzet-vakbonden
voor de langdurigen moeten ze toch de 14 gaan aantikken vandaag de dagquote:Op maandag 29 januari 2024 22:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom er zo mysterieus wordt gedaan over die onderhandelingen. Waarom wordt er nergens genoemd waar ze het nu precies niet over eens zijn geworden? Ze hadden net zo goed geen bericht kunnen plaatsen. Het gelinkte bericht is zowel op de site van de bvpp als op die van de fnv te vinden. Echt waardeloos dit!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |