Vanwege de hele initiële reactie van zowel familie als politie, plus de fiets op de Merwedebrug; konden wel eigenlijk meteen voor meer dan 90% zeggen dat het om een (poging) zelfdoding ging. Dan is er gewoon minder ruchtbaarheid. Wat ik wel snap.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat iemand al eerder zei: wel vreemd dat iedereen 3 weken later pas gaat zoeken. En de familie dat oproept.
Is het bij andere vermissingen niet veel eerder?
De derde van deze week...quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Uiteindelijk vals alarm lees ik, het was een boomstam.
Enige blanke.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Normaal gesproken had je honderden reacties van fok-recherches gehad op fok bij zulke topics.
Het valt mij dus op dat er zo weinig reacties zijn.
Wat wil je zeggen?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Normaal gesproken had je honderden reacties van fok-recherches gehad op fok bij zulke topics.
niks, gewoon een constatering.quote:
Dat is toch niets meer dan speculatie?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:00 schreef Aventura het volgende:
ik moet hier toch wel af en toe aan denken. Wat kan er aan de hand zijn bij een kind van 16 dat ie van een brug springt? Vind het zo erg.
Tegenwoordig zitten er alleen toch 60 plussers op Facebook?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:28 schreef halfway het volgende:
Toch wel vaag dat die maar 2 vrienden op Facebook heeft. Het kan natuurlijk wel.
Dat jongetje van 12 wat bij een bootongeluk in Terschelling te water is geraakt is nooit gevondenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrij opgezwollen (ik heb het wel eens mogen aanschouwen helaas). Maar je zou denken dat als hij in het water terecht was gekomen dat hij dan al lang letterlijk en figuurlijk boven was komen drijven.
Of nog beter: dat hij gewoon is weggelopen. Het is daar redelijk bible belt als ik mij niet vergis, dus wellicht is hij gewoon aan zijn juk ontsnapt.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 23:48 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Dat jongetje van 12 wat bij een bootongeluk in Terschelling te water is geraakt is nooit gevonden
https://kro-ncrv.nl/joris-kerstboom-bootongeluk-terschelling
Laten we hopen dat Yoran wel gevonden word, wat een nachtmerrie voor zijn ouders.
Je kan zoveel speculeren hierover. Voor hetzelfde geldt wou hij vanaf de brug pissen omdat hij (toch) gedronken had, en daarna ladderzat het water in gekukeld. Maar misschien is hij wel ontvoerd door een creep, of hij had verborgen problemen en zit nu op een andere plek lekker te chillen......quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:00 schreef Aventura het volgende:
ik moet hier toch wel af en toe aan denken. Wat kan er aan de hand zijn bij een kind van 16 dat ie van een brug springt? Vind het zo erg.
Maar dat zou heel vreemd zijn (pissen vanaf de brug), de brug ligt verder dan hij zou moeten fietsen en als er ergens plek is waar je langs de weg kunt pissen, is het wel tussen Almkerk en Sleeuwijk en in Sleeuwijk zelf.quote:Op zondag 14 januari 2024 00:16 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Je kan zoveel speculeren hierover. Voor hetzelfde geldt wou hij vanaf de brug pissen omdat hij (toch) gedronken had, en daarna ladderzat het water in gekukeld. Maar misschien is hij wel ontvoerd door een creep, of hij had verborgen problemen en zit nu op een andere plek lekker te chillen......
Er kan zoveel mogelijk zijn. Misschien is hij niet eens van een brug gesprongen? Laten we hopen dat hij snel gevonden wordt.
Dat is omdat in zulke topics over vermisten 90% vd reacties kwam van die knul met die roze olifant in zn ava. Die is vreemd genoeg nu helemaal verdwenen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Dat het zelfdoding is, is helaas meer dan 90% zeker. Dat is echt af te leiden alle initiële reacties incl die van de familie.quote:Op zondag 14 januari 2024 00:16 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Je kan zoveel speculeren hierover. Voor hetzelfde geldt wou hij vanaf de brug pissen omdat hij (toch) gedronken had, en daarna ladderzat het water in gekukeld. Maar misschien is hij wel ontvoerd door een creep, of hij had verborgen problemen en zit nu op een andere plek lekker te chillen......
Er kan zoveel mogelijk zijn. Misschien is hij niet eens van een brug gesprongen? Laten we hopen dat hij snel gevonden wordt.
Moeilijk he, lezen. Er is sindsdien non stop gezocht.quote:Op zondag 14 januari 2024 11:16 schreef PzKpfw het volgende:
Sinds 24 december ook al... waarom komen ze altijd zo laat met die zoekacties.
Maar niet een grootschalige zoekactie zoals nu.quote:Op zondag 14 januari 2024 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moeilijk he, lezen. Er is sindsdien non stop gezocht.
Misschien wordt het ook een soort van "speculatie-inception" dat mensen dienken "ik zeg maar niks meer want dan zegt iedereen dat het speculatie is."quote:Op zondag 14 januari 2024 10:34 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Dat is omdat in zulke topics over vermisten 90% vd reacties kwam van die knul met die roze olifant in zn ava. Die is vreemd genoeg nu helemaal verdwenen.
Dit is een trieste zaak natuurlijk, hopelijk wordt het lichaam gevonden zodat de familie afscheid kan nemen.
Eigenlijk kan je met zulk soort topics heel weinigquote:Op zondag 14 januari 2024 12:00 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Misschien wordt het ook een soort van "speculatie-inception" dat mensen dienken "ik zeg maar niks meer want dan zegt iedereen dat het speculatie is."
Wat had dat in dezen uitgemaakt dan?quote:Op zondag 14 januari 2024 11:16 schreef PzKpfw het volgende:
Sinds 24 december ook al... waarom komen ze altijd zo laat met die zoekacties.
Ja, nou als ik heel eerlijk ben zeg ik zelf eigenlijk ook nooit meer iets in dit soort topics, daardoor.quote:Op zondag 14 januari 2024 12:48 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je met zulk soort topics heel weinig
Speculeren dat het om zelfdoding ging is not done, speculeren dat hij dronken was is ook not done
Dan houdt je een dood topic over, want elke speculatie hoe en wat is not done.
Onzin, zoals eerder gezegd kan je dan NWS wel voor 75% opheffen.quote:Op zondag 14 januari 2024 12:48 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Speculeren dat het om zelfdoding ging is not done, speculeren dat hij dronken was is ook not done
Maar dat is wel wat er gebeurd, omdat het altijd gevoelig ligt zegt men maar liever niets of zo min mogelijk dus dan houdt je een dood topic over, er zijn niet voor niks maar heel weinig reacties en geen speculaties over wat er gebeurd kan zijn.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Onzin, zoals eerder gezegd kan je dan NWS wel voor 75% opheffen.
Een topic als dit hoeft niet zo zakelijk te zijn, er kan ook wel wat gevoel of speculatie bij.quote:Op zondag 14 januari 2024 13:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Onzin, zoals eerder gezegd kan je dan NWS wel voor 75% opheffen.
Komt natuurlijk omdat er geen groot mysterie hier is net zoals bij die gast in Groningen, na het lezen van de omstandigheden weet iedereen wat er ongeveer gebeurd is en dat zo iemand (hoe cru het ook klinkt) vanzelf wel weer komt bovendrijven.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Daar geloof ik niet zo in. Insiya leeft nog, ze is ontvoerd. Van Yoran weten we niet of hij nog leeft.quote:Op zondag 14 januari 2024 17:46 schreef Za het volgende:
Ik denk dat er weinig aandacht voor deze zaak is, omdat er een heel slechte oude foto gebruikt is van een guy die er op zich gewoon goed uitziet:
[ afbeelding ]
Wanneer je niet mediagenique bent qua looks, is er weinig tot geen interesse, hoe lullig ook.
Het omgekeerde zie je ook.
Dat prachtige meisje Insiya, blijft media aandacht krijgen, al jaren.
[ afbeelding ]
Waarin?quote:
Insiya is bij haar vader, gaat naar school, krijgt te eten, ziet er goed verzorgd uit etc.quote:Insiya leeft nog, ze is ontvoerd. Van Yoran weten we niet of hij nog leeft.
Ik vind het niet zo met elkaar te vergelijken eigenlijk. Dat meisje zal helemaal gehersenspoeld zijn door haar vader.quote:Op zondag 14 januari 2024 18:23 schreef Za het volgende:
[..]
Waarin?
[..]
Insiya is bij haar vader, gaat naar school, krijgt te eten, ziet er goed verzorgd uit etc.
De situatie van Yoran is zorgelijk.
Je hebt gelijk, maar is toch ook terecht. Speculeren is vaak vooral om mensen een goed gevoel te geven als het blijkt dat hun speculatie correct was. Dan zeggen ze 'zie je wel ik had gelijk' maar als ze ongelijk hadden zijn ze muisstil daarna. Het gaat er zoals ik er naar kijk om dat jezelf wat professioneel bent als het ware, je eigen drang om te speculeren wat achterhoudt tot er feiten zijn.. Speculeren of een zangeres nog een nummer gaat maken is wat anders dan speculeren of iemand nog leeft of niet om het zo maar te zeggen. Een topic met minder reacties is ook niet een ramp..quote:Op zondag 14 januari 2024 12:48 schreef ZanneG het volgende:
[..]
Afschuwelijkquote:Op zondag 14 januari 2024 18:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo met elkaar te vergelijken eigenlijk. Dat meisje zal helemaal gehersenspoeld zijn door haar vader.
Bron?quote:Op zondag 14 januari 2024 19:37 schreef RobjeGeus het volgende:
Er is een lichaam gevonden, is het al bekend wie dat is ?
Dat was gisteren al… niks meer gehoord daarna. Zou het m zijn?quote:Op zondag 14 januari 2024 19:44 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/r(...)-opgestart~ad8438ec/
Klopt dat was gisteren, maar er is nog niets vrij gegeven, dus het zou kunnen..quote:Op zondag 14 januari 2024 20:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat was gisteren al… niks meer gehoord daarna. Zou het m zijn?
Dan moet ie haast wel met een binnenvaart schip mee gesleept zijn...quote:Op zondag 14 januari 2024 20:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, dan zou hij door het Hollands Diep en een stuk van het Haringvliet gekomen moeten zijn, en dan door zo’n klein riviertje / kanaaltje bij Dinteloord richting Roosendaal. No way. Enig idee hoe groot en hoe bizar het Hollands Diep en het Haringvliet zijn?
Dat is het https://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndromequote:Op zondag 14 januari 2024 17:46 schreef Za het volgende:
Ik denk dat er weinig aandacht voor deze zaak is, omdat er een heel slechte oude foto gebruikt is van een guy die er op zich gewoon goed uitziet:
[ afbeelding ]
Wanneer je niet mediagenique bent qua looks, is er weinig tot geen interesse, hoe lullig ook.
Het omgekeerde zie je ook.
Dat prachtige meisje Insiya, blijft media aandacht krijgen, al jaren.
[ afbeelding ]
Er zijn 1500 mensen komen zoeken dus dat valt wel meequote:Op zondag 14 januari 2024 17:46 schreef Za het volgende:
Ik denk dat er weinig aandacht voor deze zaak is
Het schijnt dat als een lijk langere tijd in het water heeft gelegen, dat dan het gezicht niet meer herkenbaar is, en ook vingerafdrukken zijn dan lastig tot onmogelijk.quote:Op zondag 14 januari 2024 20:13 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Klopt dat was gisteren, maar er is nog niets vrij gegeven, dus het zou kunnen..
Dan moet ie door kanalen en sluizen zijn gestroomd.quote:Op zondag 14 januari 2024 21:45 schreef Somerset het volgende:
https://www.bndestem.nl/r(...)t-nog-door~ab0d039a/
Gevonden persoon van gister:
"Een man"
Mijn vrouw zei nadat die jas was gevonden: "Grote kans dat hij dan ook langs hier is komen drijven". Hier is Sliedrecht, waar toch een hoop mensen wandelen langs de rivier. Lijkt me niet handig als je hem aantreft, terwijl je met je kids loopt..quote:Op zondag 14 januari 2024 21:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Krijg er wel een naar gevoel bij. Wat als hij wel meegesleept zou zijn? Uch. Hopelijk kunnen ze snel een identiteit vrijgeven. Er ligt niet iedere dag een dood persoon in het water.
Ja het ligt allemaal in verbinding met elkaar..theoretisch is het mogelijk. Maar het is afwachten.quote:Op zondag 14 januari 2024 22:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dan moet ie door kanalen en sluizen zijn gestroomd.
Nou, die is gewoon de pijp uit hoor. Jas gevonden in een rivier, dan weet je het wel.quote:Op zondag 14 januari 2024 18:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet zo in. Insiya leeft nog, ze is ontvoerd. Van Yoran weten we niet of hij nog leeft.
Posts zoals dit is waarom ik jou en een aantal anderen weg heb geveegd.quote:Op zondag 14 januari 2024 12:48 schreef ZanneG het volgende:
[..]
eensquote:Op woensdag 17 januari 2024 23:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Aannames maken die erna voor waar worden gezien. Ga weg hoor. Idioten.
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Posts zoals dit is waarom ik jou en een aantal anderen weg heb geveegd.
NWS is er alleen maar beter van geworden.
Nog (massale) zoekacties in het weekend?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 07:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
Van de week dacht ik even dat ze hem gevonden. De bijna dagelijkse politie heli boven de Merwede ging ineens heel laag vliegen..
Gisteren is er weer gezocht bij Papendrecht.
Het houd de mensen in de regio echt wel bezig. Hopelijk vinden ze hem nu echt snel.
Er is iig niets gepland.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Nog (massale) zoekacties in het weekend?
Als hij in het water ligt zal het lichaam nu wel geheid ergens drijven.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
Weer een heli die heel laag over de merwede vliegt... en blijft rondvliegen..
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Als hij in het water ligt zal het lichaam nu wel geheid ergens drijven.
Hij zal inmiddels wel ergens aanspoelen. Of nooit meer gevonden worden. Die is sowieso dood.quote:
Is niet random.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 11:06 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hij zal inmiddels wel ergens aanspoelen. Of nooit meer gevonden worden. Die is sowieso dood.
Komt toch bizar veel voor dat er mannen random in het water flikkeren
Alleen in dit geval zit er een reling die dat moet voorkomen, plus waren er genoeg slootjes tussen Almkerk en Sleeuwijk waar hij zijn behoefte had kunnen doen.. Er was echt totaal geen reden voor hem om op de Merwedebrug te zijn..quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Is niet random.
Mannen worden als een magneet aangetrokken door water als ze een plasje moeten doen.
En als er dan nog wat drank in de man zit..microflauwte en dan plons.
Ja ook bijzonder hoe kwetsbaar de blaas is bij sommige mannen. Je kan die shit toch best wel ff ophouden of ff een struikje pakken. Waarom in het water?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 12:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Is niet random.
Mannen worden als een magneet aangetrokken door water als ze een plasje moeten doen.
En als er dan nog wat drank in de man zit..microflauwte en dan plons.
Als je flink wat bier op hebt kan de druk op je blaas flink toenemen...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:28 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja ook bijzonder hoe kwetsbaar de blaas is bij sommige mannen. Je kan die shit toch best wel ff ophouden of ff een struikje pakken. Waarom in het water?
Vaak is het water om te beginnen veel lager dan de kant.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:28 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja ook bijzonder hoe kwetsbaar de blaas is bij sommige mannen. Je kan die shit toch best wel ff ophouden of ff een struikje pakken. Waarom in het water?
Moet je nagaan wat zwangere vrouwen voelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 17:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Als je flink wat bier op hebt kan de druk op je blaas flink toenemen...
Je moet ook geen bier drinken als je zwanger bent...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat zwangere vrouwen voelen.
Ja bedankt, iedereen snapt wel dat iemand niet 12 km. omfietst om te plassen op een brugquote:Op zaterdag 20 januari 2024 19:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Maar echt hoor, pissen vanaf de Merwedebrug zou echt heel onlogisch geweest zijn. Hij woont/woonde in Sleeuwijk, Almkerk ligt ten zuiden van Sleeuwijk, de Merwedebrug ligt ten noorden. Tussen Almkerk en Sleeuwijk heb je alleen maar polder, je kunt daar heel makkelijk pissen (zowel in een weiland als in een slootje). Zou echt volstrekt belachelijk zijn als hij nodig zou moeten pissen en dan door zou fietsen naar de brug, terwijl hij daar helemaal niet overheen hoefde om bij zijn huis te komen.
Nee, dat snapt niet iedereen, getuige sommige reacties. En je snapt het zelf ook niet heel goed, want je fietst niet 12 km om als je in Sleeuwijk woont en op de Merwedebrug uitkomt.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja bedankt, iedereen snapt wel dat iemand niet 12 km. omfietst om te plassen op een brug
Ik woon aan het Vr.hof en ik dacht het meteen. Maar realiseerde me ook snel dat het hem niet kon zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 21:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik woon zo’n beetje op het kruispunt waar alle diensten naar toe gaan. Zo ook naar de Borchwerf.
Geen minuut heb ik gedacht dat het Yoran zou zijn.
Ik las het hier voor het eerst.
quote:De politie zoekt niet meer actief naar de vermiste Yoran Krol (16) uit Sleeuwijk. Dat zegt een woordvoerder tegen Omroep Brabant. Omdat er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf en het zoekgebied steeds groter wordt, is het volgens de politie onbegonnen werk om overal te blijven zoeken. "Het is zoeken naar een naald in een hooiberg."
Dat betekent volgens de politie niet dat ze helemaal stoppen met de zaak rondom de 16-jarige tiener uit Sleeuwijk. Ze hebben alleen een aanleiding nodig om op een specifieke plek te gaan zoeken. Die aanleiding is er nu niet. "Het onderzoek loopt nog en zodra we weer aanwijzingen hebben over een concrete plek, gaan we weer actief zoeken."
Verdronken in rivier
Yoran werd in de nacht van 24 december voor het laatst gezien bij jongerencentrum De Pomp in Almkerk. Een dag later werd zijn fiets gevonden op de Merwedebrug, zo'n twaalf kilometer van De Pomp. Later werd ook de jas van de jongen gevonden in het water bij Papendrecht.
De politie gaat ervan uit dat Yoran in de rivier terecht is gekomen en is verdronken. Door de stroming kan hij op veel plekken terecht zijn gekomen en wordt het zoekgebied met de dag groter. "We kunnen niet lukraak overal met de sonarboot gaan varen", zegt de woordvoerder.
Grootste zoekactie ooit
Sinds zijn vermissing werd er met man en macht naar de jongen uit Sleeuwijk gezocht. Het Coördinatie Platform Vermissingen (CPV) organiseerde de grootste burgerzoekactie ooit in Nederland. Liefst 2500 mensen zochten binnen een straal van dertig kilometer rond Sleeuwijk.
Afgelopen woensdag zocht ook het Veteranen Search Team naar Yoran. Zij zochten met zo'n zestig mensen bij Werkendam en Hardinxveld-Giessendam langs beide oevers van de Merwede.
https://www.omroepbrabant(...)t-met-lukraak-zoeken
Hoop dat ie toch nog wordt gevonden op een gegeven moment, dit lijkt me zo erg voor de familiequote:Op maandag 29 januari 2024 20:46 schreef Nober het volgende:
Vermissing Yoran Krol (16): politie stopt met 'lukraak zoeken'
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |