abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211746926
Uitgerekende data:

2024

2 februari: Mahra
13 februari: Kreator
16 februari: Wolfrolf (jongetje)

16 maart: Lily
31 maart: Nolita (meisje)

***3 april: Myraela (meisje)***

Begin mei: Smart_ass (meisje)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij Nanukerst.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 3% gewijzigd door MaJo op 28-12-2023 16:09:33 ]
pi_211746987
Op naar de 2024 baby's! O+

Wie mag ik nog toevoegen aan de op? Staan er best wat nog niet tussen volgens mij. :)

Kruidvat is inderdaad ipv de eerdere gratis tas. Je betaald wel verzendkosten, tenzij je boven een bepaald bedrag / producten met gratis verzending besteld.
Dit was de inhoud:
pi_211747280
Oh ik wil nog wel in de OP. We zijn 3 april uitgerekend, en ons meisje is ook een FOK!baby.

Al een hele poos terug aangemeld voor het kruidvatpakket, maar nog geen uitnodiging gekregen om op te halen. Tot nu toe alleen het pakketje van babypark opgehaald.
pi_211747286
En voor het weekend een 3D-echo gehad. Wel leuk om eens mee te maken. Dat 3d beeld terwijl je het mondje ziet bewegen enzo. O+ Maakt het toch wel weer extra echt.
pi_211747864
Ik mag er ook wel in. Begin mei, meisje.
pi_211748932
Gister een positieve test. Voelt toch een beetje als een kerstcadeautje. Nu nog afwachten tot de 7 weken echo.

De vorige zwangerschap heb ik bijna niet meegepost hier, vanwege de heftigheid van alles. Hopelijk is het deze keer anders :)
pi_211761656
Vorige week 12 weken echo gehad. Vriendin heeft er totnutoe weinig last van. Wat moe, paar keer ietsjes misselijk geweest, maar verder eigenlijk niks. Voor ons allebei de eerste. Due date begin juli.
Woon in het VK, dus eea is ietjes anders (denk ik, geen idee hoe het in NL eigenlijk is). Vanaf nu, tot een jaar na geboorte, zijn alle voorgeschreven medicijnen voor haar gratis (NHS). Haar werkgever is vrij ruim met moederschapsverlof. Ze krijgt 6 maanden volledig betaald, en daarna 3 maanden 50%, daarna is het statutory pay (~£200 per week) van de overheid.
Zo'n beetje het eerste wat we gedaan hebben is zoeken naar een kinderdagopvang. De dichtstbijzijnde, en onze eerste keuze (in het bos O+ ) had plek...vanaf mei 2025. Omdat we allebei 'in het buitenland' wonen, hebben we ook geen grootouders in de buurt wonen die af en toe bij kunnen springen, maar waarschijnlijk zullen de omas (opas zijn er niet meer ;( ) wel af en toe voor een paar weekjes langskomen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:29:16 #8
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211763677
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 18:16 schreef Nolita het volgende:

Wie mag ik nog toevoegen aan de op? Staan er best wat nog niet tussen volgens mij. :)

Kruidvat is inderdaad ipv de eerdere gratis tas. Je betaald wel verzendkosten, tenzij je boven een bepaald bedrag / producten met gratis verzending besteld.
Dit was de inhoud:
[ afbeelding ]
Ah, thanks! Zit veel in zeg! Erg weinig van wat wij gebruiken, dus ik laat m aan me voorbij gaan. :)
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:30:05 #9
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211763697
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:41 schreef MegaKonijn het volgende:
Gister een positieve test. Voelt toch een beetje als een kerstcadeautje. Nu nog afwachten tot de 7 weken echo.

De vorige zwangerschap heb ik bijna niet meegepost hier, vanwege de heftigheid van alles. Hopelijk is het deze keer anders :)
Gefeliciteerd! O+ Wat maakte je vorige zwangerschap zo heftig?
pi_211770620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 19:30 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! O+ Wat maakte je vorige zwangerschap zo heftig?
Dankjewel! :)

Met zeven weken was ik al extreem moe en misselijk. Veel last gehad van maagzuur, hoofdpijn en bekkeninstabiliteit. Ook nog te maken gehad met nierbekkenontsteking, zwangerschapsvergiftiging en pre- en postnatale depressie. Ook was het net na de geboorte even spannend of alles wel goed ging/zou komen met onze zoon.

Onze zoon is nu een gelukkige, blije peuter van net twee O+
pi_211779900
Vanmiddag een mooie termijn echo gehad O+
Bleek al 12 weken en 1 dag te zijn, wat een verschil met een echo van 10 weken.
Echt al een mini mensje met lange beentjes.
  woensdag 27 december 2023 @ 19:21:50 #12
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_211781649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:31 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]

Met zeven weken was ik al extreem moe en misselijk. Veel last gehad van maagzuur, hoofdpijn en bekkeninstabiliteit. Ook nog te maken gehad met nierbekkenontsteking, zwangerschapsvergiftiging en pre- en postnatale depressie. Ook was het net na de geboorte even spannend of alles wel goed ging/zou komen met onze zoon.

Gefeliciteerd!
Klinkt als een heftige zwangerschap, hopelijk gaat het deze keer beter.
  woensdag 27 december 2023 @ 19:25:52 #13
346653 Ceviche
pi_211781699
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:29 schreef Flav het volgende:
Wat fijn! Scheelt toch weer, die 2 weken :D en inderdaad maakt het zoveel verschil, die paar weken, in wat er al te zien is. Nu mag je wel heel snel voor de 13-weken :D
Hoe gaat het inmiddels met je?
  woensdag 27 december 2023 @ 19:27:29 #14
346653 Ceviche
pi_211781732
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 18:16 schreef Nolita het volgende:

Dit was de inhoud:
[ afbeelding ]
Wat een effortpost _O_ ik vind hem wel heel goedgevuld :o imo zeker de moeite waard (als je niet zo van de natuurlijke dingen bent inderdaad).
  woensdag 27 december 2023 @ 19:30:51 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_211781791
Was het prematurepakket niet weg bij Bertha inmiddels?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211782421
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:30 schreef Troel het volgende:
Was het prematurepakket niet weg bij Bertha inmiddels?
Scherp! Is nu volgens bij Nanukerst, maar ik kan de op niet meer wijzigen helaas.
pi_211793839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 17:29 schreef Flav het volgende:
Ik vond opvallend dat het mini-mensje al zoveel bewoog! Maar heel mooi om te zien inderdaad O+
pi_211793917
Vandaag ook weer iets geboekt wat je in Nederland niet ziet: Antenatal classes.
Je hebt in het VK niet een verloskundige die je de eerste dagen na de geboorte komt helpen of ondersteunen, maar je hebt hebt wel antenatal classes. Daar leren ze je over hoe een baby te verzorgen. Hoe baden, voeden, slapen etc. Het grootste voordeel wat je er van hebt, volgens verschillende vrienden van ons, is dat je met een groep andere ouders-to-be bent, die allemaal rond dezelfde tijd bevallen. Veel hebben er goede vrienden aan overgehouden, en vooral de moeders doen veel samen na de geboorte tijdens hun moederschapsverlof.
Overigens kennen de ouders van mijn beste vriend elkaar ook zo ongeveer, en gingen geregeld baby-zwemmen. Ken die gozer dus al letterlijk mijn hele leven.
  donderdag 28 december 2023 @ 13:03:17 #19
346653 Ceviche
pi_211794283
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Je hebt in het VK niet een verloskundige die je de eerste dagen na de geboorte komt helpen of ondersteunen, maar je hebt hebt wel antenatal classes. Daar leren ze je over hoe een baby te verzorgen. Hoe baden, voeden, slapen etc. Het grootste voordeel wat je er van hebt, volgens verschillende vrienden van ons, is dat je met een groep andere ouders-to-be bent, die allemaal rond dezelfde tijd bevallen. Veel hebben er goede vrienden aan overgehouden, en vooral de moeders doen veel samen na de geboorte tijdens hun moederschapsverlof.
Overigens kennen de ouders van mijn beste vriend elkaar ook zo ongeveer, en gingen geregeld baby-zwemmen. Ken die gozer dus al letterlijk mijn hele leven.
Bij mijn verloskundigenpraktijk bieden ze wel centering pregnancy aan; dan zijn eigenlijk alle controles niet meer individueel maar in een groep en een voordeel daarvan is inderdaad ook dat je gelijk veel mensen kent die in dezelfde (zwangerschaps)fase zitten en die na de zwangerschap ook vaak contact houden. Heeft zeker zo zijn voordelen!
pi_211794414
Ik zou liever een kraamverzorgende hebben. Maar zulke klassen zullen vast ook waardevol zijn ja.
  donderdag 28 december 2023 @ 13:25:09 #21
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211794656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:31 schreef MegaKonijn het volgende:

[..]

Jeetje, dat is wel erg veel alles bij elkaar. Ben je van alles goed hersteld? Sta je nu onder extra controle ivm de pre-eclampsie?
  donderdag 28 december 2023 @ 13:27:18 #22
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211794693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In het kader van 'it takes a village' vind ik dit echt geniaal. O+
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 16:11:12 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211798067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:57 schreef Nolita het volgende:

[..]
Scherp! Is nu volgens bij Nanukerst, maar ik kan de op niet meer wijzigen helaas.
Ik heb het aangepast :)

Als er nog zwangeren in de OP willen, stuur me dan even een DM :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211807344
Nog 3 dagen wachten tot we weten wat het geslacht is. Ben heel erg benieuwd, vandaag het gender reveal vuurwerk opgehaald. Leuke manier om het op die manier te kunnen doen.

Ik hoop een meisje, maar heb de naam van de jongen "verzonnen". Mijn vriendin hoopt een jongen, maar heeft de naam van het meisje verzonnen. Dus wat dat betreft is het een win-win situatie.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_211808472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:25 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Jeetje, dat is wel erg veel alles bij elkaar. Ben je van alles goed hersteld? Sta je nu onder extra controle ivm de pre-eclampsie?
Het heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben redelijk hersteld :) Ik denk nu wel erg vaak aan de vorige zwangerschap en hoe ik me toen voelde.. da's wel pittig.

Er komt inderdaad extra controle. Donderdag gaan we naar de verloskundige om alles weer even door te nemen en het plan bespreken. Ik zit weer bij dezelfde praktijk, dat maakt me wel wat rustiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')