abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 december 2023 @ 13:12:02 #1
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211743298
  maandag 25 december 2023 @ 13:12:17 #2
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211743303
Even omdat hij zo mooi is:

twitter
pi_211743343
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:02 schreef KoningWouter het volgende: [..] Ik vind het gewoon grote onzin. Alles om de PVV maar te koppelen aan het fascisme. Wist je trouwens dat Wilders een klein snorretje wilde gaan laten staan? Dat heeft niets met Hitler te maken hoor. (grapje)
Het Chaplinsnorretje van Hitler is door Hitler besmet geraakt.
quote:
Verder begrijp ik niet de symboliek van de peilingen.
Dat is wel een gemis.

quote:
Dat heeft niets met symboliek te maken. Informatie is macht, peilingen zijn positief voor PVV. Dus kun je er wat mee. Wat je er dan mee kunt mag je zelf bedenken. Ik heb al een voorbeeld gegeven.
Dat meer stemmers van de NSC, BBB, FvD, Ja21, VVD en Haga nu door zou schuiven naar PVV is totaal geen verassing. De werkbaarheid wordt er niet beter van en “het volk” en virtuele machtsmiddelen aangrijpen is ook een mooi staaltje populisme.
pi_211743398
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 13:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is dikke bullshit.
Links wil juist de migratie beperken, dwz de arbeidsmigratie.
Vluchtelingen blijven welkom. De echte vluchtelingen, geen Oekraieners.
Ja, vast wel.

Met 'meer veilige routes', 'een hoger minimumloon' en 'betere arbeidsomstandigheden' (zaken die GroenLinks/PvdA opperde in hun partijprogramma) ga je echt arbeidsmigratie beperken. Oh, wacht, dit zijn stuk voor stuk beleidsveranderingen die juist méér mensen zullen stimuleren naar Nederland te komen. En dit is dan stiekem ook wat veel progressieven graag willen. Zij zien migratie namelijk als een goede ontwikkeling. Dat voegt 'diversiteit' en culturele verrijking toe.
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:12 schreef KoningWouter het volgende:
Even omdat hij zo mooi is:

[ twitter ]
Dit blijven inderdaad hilarische beelden. Het leuke is ook dat je gewoon ziet dat deze mensen het totaal niet hadden verwacht. Wat ook weer aangeeft dat zulke uilskuikens eigenlijk alleen maar in hun eigen bubbel zitten met gelijkgestemden en daardoor een compleet vertekend beeld krijgen van de sentimenten die leven in de maatschappij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 25 december 2023 @ 13:36:32 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211743697
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:10 schreef Solispolar het volgende:
De reden dat alle centrale kiezer nu overstag zijn gegaan naar rechts is vrij logisch (ik ook). Links is ideologie zonder een plan, rechts is realisme met een plan. Ra ra wat de mensen dan gaan kiezen :)
Kan je dit verder toelichten, bijvoorbeeld aan de hand van de doorrekening van de partijprogramma's door het CPB?
Huilen dan.
  maandag 25 december 2023 @ 13:41:54 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211743787
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:10 schreef Solispolar het volgende:
De reden dat alle centrale kiezer nu overstag zijn gegaan naar rechts is vrij logisch (ik ook). Links is ideologie zonder een plan, rechts is realisme met een plan. Ra ra wat de mensen dan gaan kiezen :)
links als D66 en GL en SP heeftwel een plan met stikstof en brandnetels en daar willen ze wat aan doen met 30 miljard
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211743796
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Links heeft wel een plan, namelijk vrede en een leefbare wereld voor alle zwakkere mensen. Een wereld waar dus ook zwakkere mensen zichzelf kunnen zijn.
Een wereld waar iedereen welkom is....behalve mensen die anders denken, die enge PVV stemmers bijvoorbeeld. Wie zijn toch die mensen?! Komt over als een zware gelovige. ''God houdt van iedereen, mááááar....'''. De PVV is ook niet dol op bepaalde groepen, maar die zijn er tenminste eerlijk over.

quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:55 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Tsjah, het partijprogramma van Geert Wilders zit vol met ondemocratische, ongrondwettelijke zaken. De aanhangers van de grote blonde leiders zwaaien met NSB-vlaggen. Geert Wilders noemt iedereen die het niet met hem eens is D66-heksen. De aanhangers van hem zit tjokvol fascistische elementen, maar volgens jou "zal het allemaal wel erg meevallen" :')
Ja, en iedereen die het niet eens is met het progressieve gedachtegoed is een nazi, racist, of fascist. Die zijn achterlijk. Maar oh nee, Kaag wordt een heks genoemd, god wat erg. Niet dat ik dat laatste goed keur hoor, en dat heb ik vaak genoeg gezegd, maar dat hypocriete uit extreem progressieve hoeken is wat lachwekkend. Extreem progressief Nederland is lang niet zo inclusief als dat ze graag van de daken roepen; geen graadje beter dan een PVV.

quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 13:08 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dit is dikke bullshit.
Links wil juist de migratie beperken, dwz de arbeidsmigratie.
Vluchtelingen blijven welkom. De echte vluchtelingen, geen Oekraieners.
A. Ik geloof niet bepaald dat links echt wat wil doen aan de arbeidsmigratie, met uitzondering van de SP.
B. Te veel arbeidsmigranten helpt zeker niet, maar die voegen tenminste nog wat toe hier. En zolang ze zich aanpassen aan de Nederlandse maatschappij en niet meteen voorrang krijgen qua huizen zie ik het probleem niet zo. Juist de asielzoekers waar strenger beleid voor moet komen.

quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2023 11:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik moet wel een klein beetje gniffelen om iedereen die loopt te huilen dat mensen nare dingen zeggen over de PVV (stemmers), terwijl het politiek model van Wilders berust op demoniseren, polariseren, en persoonlijke aanvallen.
Je vroeg nog waarom ik het er hier niet mee eens ben. Ik kan best toegeven dat de PVV vaak zat schuldig is aan demoniseren, polariseren en persoonlijke aanvallen. Ik vind alleen niet dat dat maar van één kant komt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2023 13:44:21 ]
pi_211744064
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het realisme van boosrechts is wel een soort magisch realisme hoor. Je moet het niet te feitelijk willen benaderen…
Alles wat ze nu fout gaan inregelen, daar zal links op een of t andere manier over worden teruggefloten in de spin en kunnen ze weer stemmen tanken bij anti-links. Briljante strategie.
pi_211744791
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, vast wel.

Met 'meer veilige routes', 'een hoger minimumloon' en 'betere arbeidsomstandigheden' (zaken die GroenLinks/PvdA opperde in hun partijprogramma) ga je echt arbeidsmigratie beperken. Oh, wacht, dit zijn stuk voor stuk beleidsveranderingen die juist méér mensen zullen stimuleren naar Nederland te komen. En dit is dan stiekem ook wat veel progressieven graag willen. Zij zien migratie namelijk als een goede ontwikkeling. Dat voegt 'diversiteit' en culturele verrijking toe.

Migratie ook niet per defenitie een slechte ontwikkeling. Je moet alleen niet iedereen binnenhalen en strenge eisen stellen. Daar faalt het beleid; wij heten iedereen welkom. Ook als dat dus betekent dat je compleet andersndenken binnenhaalt of mensen trekt die alleen maar beroep zullen doen op het sociale stelsel voor de rest van dr leven.
  maandag 25 december 2023 @ 14:47:01 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211744839
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Migratie ook niet per defenitie een slechte ontwikkeling. Je moet alleen niet iedereen binnenhalen en strenge eisen stellen. Daar faalt het beleid; wij heten iedereen welkom. Ook als dat dus betekent dat je compleet andersndenken binnenhaalt of mensen trekt die alleen maar beroep zullen doen op het sociale stelsel voor de rest van dr leven.
We heten al niet iedereen welkom maar er mag wel een rem op asielmigratie, wat niet hetzelfde is als een stop.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211745053
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het realisme van boosrechts is wel een soort magisch realisme hoor. Je moet het niet te feitelijk willen benaderen…
De doorrekening van de verkiezingsprogramma's zijn niet feitelijk. Deze is eigenlijk alleen voorspellend van aard, waarbij het CPB gebruikt maakt van predictieve modellen, waarbij als eerste geen rekening wordt gehouden met onvoorspelbaarheden.

En ten tweede worden er heel veel zaken buiten beschouwing gelaten. Het geeft dus een beeld dat onvolledig is, en eigenlijk alleen handig is voor de partijen zelf om elkaar in aanloop naar de verkiezingen mee om de oren te slaan.

Het is dan ook niet zonder reden dat steeds minder partijen hun partijprogramma laten doorrekenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211745087
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 14:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Leuk betoog maar we heten hier natuurlijk lang niet iedereen welkom.
pi_211745115
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 15:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De doorrekening van de verkiezingsprogramma's zijn niet feitelijk. Deze is eigenlijk alleen voorspellend van aard, waarbij het CPB gebruikt maakt van predictieve modellen, waarbij als eerste geen rekening wordt gehouden met onvoorspelbaarheden.

En ten tweede worden er heel veel zaken buiten beschouwing gelaten. Het geeft dus een beeld dat onvolledig is, en eigenlijk alleen handig is voor de partijen zelf om elkaar in aanloop naar de verkiezingen mee om de oren te slaan.

Het is dan ook niet zonder reden dat steeds minder partijen hun partijprogramma laten doorrekenen.
Oh, die doorberekeningen zijn zeer zeker niet zaligmakend. Maar ze geeft wel een indicatie van hoe een programma door zou werken en bieden een poging tot een wat rationelere vergelijking tussen programma’s.
Niet voor niets laten alle serieuze partijen wel gewoon hun programma’s doorrekenen.

En als je dat niet doet maar wel allerlei dingen over realisme roept, komt dat wat mij betreft wat onnozel over.
pi_211745229
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 15:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, die doorberekeningen zijn zeer zeker niet zaligmakend. Maar ze geeft wel een indicatie van hoe een programma door zou werken en bieden een poging tot een wat rationelere vergelijking tussen programma’s.
Niet voor niets laten alle serieuze partijen wel gewoon hun programma’s doorrekenen.

En als je dat niet doet maar wel allerlei dingen over realisme roept, komt dat wat mij betreft wat onnozel over.
Nee, want een onvolledig of onjuist beeld is niet een indicatie waar je iets aan hebt.

En dat laatste ben ik ook niet met je eens. Of zou jij bijvoorbeeld SP, NSC en PvdD geen serieuze partijen willen noemen?
pi_211745305
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 15:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, want een onvolledig of onjuist beeld is niet een indicatie waar je iets aan hebt.

En dat laatste ben ik ook niet met je eens. Of zou jij bijvoorbeeld SP, NSC en PvdD geen serieuze partijen willen noemen?
Voor mij weegt bijvoorbeeld de betaalbaarheid van een programma wel degelijk mee.
Prima als je daar niks mee hebt maar roep dat niks over bijvoorbeeld realisme…

En voor dat tweede punt, nee die neem ik niet bijster serieus, zeker niet waar het gaat om hun programma. SP en PvdD willen toch niet meeregeren en NSC heeft op een achternamiddag een programma in elkaar gedraaid waarvan ze ook wel weten dat het nergens over gaat (bleek voor hun kiezers dan ook niet zo relevant).
pi_211745534
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 15:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor mij weegt bijvoorbeeld de betaalbaarheid van een programma wel degelijk mee.
Prima als je daar niks mee hebt maar roep dat niks over bijvoorbeeld realisme…

En voor dat tweede punt, nee die neem ik niet bijster serieus, zeker niet waar het gaat om hun programma. SP en PvdD willen toch niet meeregeren en NSC heeft op een achternamiddag een programma in elkaar gedraaid waarvan ze ook wel weten dat het nergens over gaat (bleek voor hun kiezers dan ook niet zo relevant).
Dat zal best, maar als je een vertekend beeld krijgt van de vermeende betaalbaarheid op basis van een predictief model, wat heb je daar dan aan? Helemaal niets. En je ziet ook dat elke partij er net wel iets weet uit te halen waarmee men de politieke tegenstanders om de oren denkt te kunnen slaan.

En de PvdD stond overigens gewoon open voor meeregeren, dat hadden ze in aanloop naar de verkiezingen aangegeven bij Nieuwsuur. Mocht GroenLinks/PvdA hebben gewonnen, was dat geen onrealistisch scenario omdat die ook duurzaamheid als het kernpunt van hun verkiezingsprogramma hadden. En ik vind ook dat je hier NSC tekort doet.
  maandag 25 december 2023 @ 17:55:32 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211746804
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt die is er ook nog he
Ja, en?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211746812
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt die is er ook nog he
Die draait mee met elke lobbyist of Poetin-pion. Heb je verdomde weinig aan, tenzij je op dubieuze wijze een mondkapjesdeal wilt organiseren, uiteraard.
pi_211747066
quote:
7s.gif Op maandag 25 december 2023 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Whut
Dat het afgelopen moet zijn met het feesten.
pi_211747169
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 18:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik voorzie een eigen gebaar of leus waarbij iedere gelijkenis uiteraard weer op puur toeval berust.
Je bedoelt zoiets als 'From the River to the Sea', 'Intifada, Intifada' of 'Globalize Intifada'?

We hebben op 7 oktober allemaal kunnen zien hoe dat er in de realiteit uit zal zien. En dat werd hier in het Westen zelfs door sommigen op straat gevierd. Om nog maar te zwijgen over wat er in de weken nadien gebeurde met talloze demonstraties.

De projectie van sommigen is wat dit betreft hilarisch om te aanschouwen. Zelf door de straten gaan en het leven onveilig maken van Joodse gemeenschappen. En vervolgens de politieke tegenstander betichten van wat men zelf doet.

De realiteit is dat dit soort teksten en leuzen inderdaad doen denken aan de eind jaren 30:

maandag 25 december 2023 @ 19:07:46 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211747284
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 18:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Of de Hitler groet.
"Dat deden de Romeinen ook! Is gewoon een groet en niets meer." :+
Er is geen enkel bewijs dat de Romeinen de gestrekte arm groet gebruikten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211747296
quote:
18s.gif Op maandag 25 december 2023 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, en?
Het is niet zo dat de PVV ineens alles kan gaan bepalen.........dat begrijp je toch?
  maandag 25 december 2023 @ 19:11:21 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211747300
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Er is geen enkel bewijs dat de Romeinen de gestrekte arm groet gebruikten.
Jawel, kijk maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211747329
quote:
18s.gif Op maandag 25 december 2023 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Lekker wegkijken en goedpraten. En dan over een paar jaar roepen 'Maar we wisten niet dat de PVV zo'n enge partij zou zijn. (Wir haben es nicht gewusst!)'
Er is toch helemaal geen voedingsbodem in Nederland voor zoiets wat jij meent te ontwaren bij Geert. We scoren in zo ongeveer elk lijstje, van kwaliteit van de zorg tot levenskwaliteit en van rijkdom tot vrijheid, hoog in de top 10 van de wereld.

Dat neemt niet weg dat er terechte onvrede is op een aantal wezenlijke punten. En nee, dat zijn niet die enge moslims waar de PVV-kiezer Kristallnachten voor wil houden, maar wel zorgen over huisvesting, immigratie, een disfunctionerende overheid en het verder wegzakken van de sociaal-economische onderlaag van de samenleving.

Waar je daar ruimte zou verwachten juist voor links, heeft die verzuimd die ruimte te pakken. Authentiek links (SP) door een gebrek aan leiderschap en visie en het noodgedwogen fusielinks van PvdA-GL omdat het een verstandshuwelijk was met een kopman die de kans gelaten heeft om die punten goed te verkopen aan een breder publiek.

De PVV is daar uitermate slimbingesprongen, onder andere door het accent helemaal te verleggen en zich milder en toegankelijker te profileren. Dat creëert dus ook een breder kiezerspotentieel. Ongetwijfeld zullen die teleurgesteld zijn in de snelheid en slagkracht waarmee de PVV straks blijkt te kunnen handelen en zo zijn er weer een paar jaar verpest om die problemen wél aan te pakken, maar dat zijn geen jaren waarin de bruinhemden door de straten zullen lopen, houd toch eens op met dat soort angstzaaiende hyperbolen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 25 december 2023 @ 20:27:25 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211748010
Probleem is vooral dat de politieke front stage wordt gedomineerd door discussies over identiteit (geinstigeerd door rechts) en dat links vooral nadenkt over economische problematiek.

[ Bericht 17% gewijzigd door -XOR- op 25-12-2023 20:45:06 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')