Ja, k heb een poetsadres via facebook groep gevonden voor op 2de kerstdag, moet toch iets.quote:
Die doen op dit moment al wat ze kunnen, eten her en der een keer mee en daarmee is het ook gezegd..quote:
"Daarmee is het ook gezegd"? Eten is toch wat je nu juist nodig hebt. Wat verwacht je nog meer van ze dan?quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:11 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Ja, k heb een poetsadres via facebook groep gevonden voor op 2de kerstdag, moet toch iets.
[..]
Die doen op dit moment al wat ze kunnen, eten her en der een keer mee en daarmee is het ook gezegd..
Webcam platform gaat ook niet op tijd uitkeren. Doe maar niet. Plus dan heb je werk, heb je geen wia meer nodig. Aka, houden ze vanzelf inquote:Op zaterdag 23 december 2023 19:06 schreef Onjeklonje het volgende:
Ik ben totaal wanhopig, misschien willen jullie mee denken?
Ik krijg een WIA uitkering welke 18 december uitbetaald zou worden. Begin december stuurde UWV een betaalspecificatie van de maand december waarop een bedrag van 1300,- stond. Op de betaaldag kwam er maar niets waardoor ik contact opnam met ze. Bleek dat zij het bedrag hadden geannuleerd wegens een fout die zij gemaakt hadden. Er waren inkomsten door hen ingevoerd (die ik niet gehad heb) waardoor het bedrag niet klopte. Bleek dat ik maar recht had op 775,-.
Ik heb inmiddels alles geprobeerd, ik heb een voorschot aangevraagd, want dat kon werd mij verteld aan de telefoon. Bleek even later bij degene waarnaar ik doorverbonden werd dat dat helemaal niet mogelijk was.
Nu heb ik dus bijna 4 volle werkdagen zitten wachten op antwoord waarom er niet gestort was. Dat weet ik nu eindelijk, wat dus niet eens mijn fout is. Maar wel met gevolg, dat er volgens uwv geen stortingen worden gedaan tussen nu en nieuwjaar. Fijne feestdagen zeiden ze, nadat ik aangaf dat ik dan dus tot na nieuwjaar zonder eten zou zitten. Ja, super fijn.
Ik ben inmiddels zo de wanhoop nabij dat ik mijzelf heb aangemeld bij diverse webcam platforms, in de hoop daar mijn redding in te vinden maargoed daarmee heb ik ook geen boodschappen dit weekend. Er wordt mij geopperd UWV in de media te laten komen, want dan zouden ze meteen gaan storten. Dat lijkt mij niet? Want uwv is in het weekend niet bereikbaar en volgens mij hebben ze een persvoorlichter voor dit soort dingen in geleerd.
Daarnaast heb ik een gezin waar ik op 2de kerstdag kan poetsen om wat bij te verdienen, dus dat ga ik ook doen.
Ik heb letterlijk alles wat geld op kan leveren op marktplaats staan, ik ben even door de opties heen ben ik bang.
Ik moet dus sowieso 3 dagen overbruggen op een compleet lege koelkast, (gezien UWV al de 18de zou betalen heb ik zo goed als alles leeggegeten). Dan kan ik in elk geval een en ander halen van het poetsgeld, of er moet een wonder gebeuren en iemand spullen kopen via marktplaats. Iedereen om mij heen doet al wat ze kunnen, helaas kom ik niet uit een rijke of grote familie.
Ik zie door de problemen het bos even niet meer, zijn er opties die ik niet bedacht heb?
De familie helpt blijkbaar. Hij/ze mogen er eten. Maar blijkbaar is het niet genoeg?quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:35 schreef Ama het volgende:
Je kent echt helemaal niemand die jou even wat geld kan lenen voor boodschappen?
Oh helemaal niets, absoluut. Jammer ook dat je die conclusie trekt in je bericht hieronder. Ik ben juist heel blij met de dagen dat ik ergens mee kan eten, echter is daar niet elke dag mee te vullen. Vind ik ook vrij logisch, dat je niet ergens dagelijks mee kan eten, hoe graag je mensen ook wil helpen je moet daar niet zelf door in de problemen komen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
"Daarmee is het ook gezegd"? Eten is toch wat je nu juist nodig hebt. Wat verwacht je nog meer van ze dan?
Dat klopt, maar leek me beter als ergens je handje op moeten houden.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Webcam platform gaat ook niet op tijd uitkeren. Doe maar niet. Plus dan heb je werk, heb je geen wia meer nodig. Aka, houden ze vanzelf in
Mierlo, noord Brabantquote:
Nee helaas niet, ben al blij met de mensen die een extra bord aanbieden 😍quote:Op zaterdag 23 december 2023 20:35 schreef Ama het volgende:
Je kent echt helemaal niemand die jou even wat geld kan lenen voor boodschappen?
Spijt financieel of qua persoonlijk? Hierboven gaf idd ook iemand aan dat het financieel niet perse handig is gezien uwv zal korten.quote:Op zaterdag 23 december 2023 22:07 schreef Sodemieters het volgende:
Ga alsjeblieft geen webcam-werk doen, daar krijg je spijt van.
Nee houd helaas nauwelijks wat over, maargoed ik ben blij dat ik m’n hoofd normaliter boven water houd.quote:
ik huur op een camping momenteel. Huizen zijn niet voor het oprapen en ik kan met 770 niet eens een huis betalen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 23:31 schreef egelhond het volgende:
Waar woon je nu dan? Zal toch ook allemaal betaald moeten worden, huur etc? Begint de ellende dan niet iedere maand opnieuw?
770 wat?quote:Op zaterdag 23 december 2023 23:39 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Nee houd helaas nauwelijks wat over, maargoed ik ben blij dat ik m’n hoofd normaliter boven water houd.
[..]
ik huur op een camping momenteel. Huizen zijn niet voor het oprapen en ik kan met 770 niet eens een huis betalen.
Ja dat is het volgens hen ook maar dat is waarschijnlijk nog met inkomsten erbij gerekend. Voorheen kreeg ik 887. Vandaar dat ik ook schrok van die 1300 op de specificatie.quote:Op zondag 24 december 2023 00:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Het klinkt alsof de 770 de hele uitkering is, dat is vreemd.
WIA vult niet aan naar het sociaal minimum.quote:Op zondag 24 december 2023 00:01 schreef mootie het volgende:
[..]
Het klinkt alsof de 770 de hele uitkering is, dat is vreemd.
Ja doen ze wel, middels een toeslag maar daar heb ik geen recht op ivm camping woning en inschrijfadres.quote:Op zondag 24 december 2023 06:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
WIA vult niet aan naar het sociaal minimum.
Gedeeltelijk bijstand zou TS dan moeten aanvragen.
Edit nee ik zit er naast, jij hebt geen partner waarschijnlijk, daar zit mijn vergissing.quote:Op zondag 24 december 2023 07:51 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Ja doen ze wel, middels een toeslag maar daar heb ik geen recht op ivm camping woning en inschrijfadres.
Das een goeie, zal daar eens naar gaan kijken! Dank voor je tip 🙏🏻quote:Op zondag 24 december 2023 08:30 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Zijn er niet van die voedselkasten in jou regio? Hier staan ze volop. Je kunt daar anoniem wat pakken of neer zetten
klopt, maar zou dat de fout zijn die zij gemaakt hebben denk je? Ze zeiden zelf dat t over inkomsten gingquote:Op zondag 24 december 2023 08:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Edit nee ik zit er naast, jij hebt geen partner waarschijnlijk, daar zit mijn vergissing.
Nee ze zullen gewoon een rekenfout hebben gemaakt, uwv is erg log en lastig qua meedenken met hun eigen cliënten, wat jij bent in principe.quote:Op zondag 24 december 2023 10:38 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Das een goeie, zal daar eens naar gaan kijken! Dank voor je tip 🙏🏻
[..]
klopt, maar zou dat de fout zijn die zij gemaakt hebben denk je? Ze zeiden zelf dat t over inkomsten ging
Hoe ontvang je je post dan? Want op zich.. denk ik, mag het een postadres zijn?quote:Op zondag 24 december 2023 07:51 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Ja doen ze wel, middels een toeslag maar daar heb ik geen recht op ivm camping woning en inschrijfadres.
Bij familie, maar daardoor wordt ik gezien als inwonend. Tis allemaal een groot getrubbel, maar uiteindelijk ben ik goedkoper uit als een huurhuis en helaas liggen de huizen ook niet voor t oprapen.quote:Op zondag 24 december 2023 17:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe ontvang je je post dan? Want op zich.. denk ik, mag het een postadres zijn?
Maar dan heeft je familie geen eigen huis, neem ik aan? Is er iemand in je omgeving met een koopwoning en geen toeslagen waar je je kunt inschrijven? Huurcontract voor 300¤ per maand met beschrijving van wederzijdse diensten is voldoende om zelfstandig wonen te zijn, niet betalen kan ook, als je dat dan maar op papier zet als lening. Bel even met de straatjuristen of dm me voor meer uitleg.quote:Op zondag 24 december 2023 18:14 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Bij familie, maar daardoor wordt ik gezien als inwonend. Tis allemaal een groot getrubbel, maar uiteindelijk ben ik goedkoper uit als een huurhuis en helaas liggen de huizen ook niet voor t oprapen.
Hoop toch wel snel weer aan het werk te kunnen, want ik ben terug gevallen op de wia ivm m’n klachten maar dit bied eigenlijk alleen meer stress. Van een rustig herstel kan ik nu niet echt spreken.
Als haar ouders afhankelijk zijn van uitkering of toeslagen of beide, kan dat wel een probleem zijn.quote:Op zondag 24 december 2023 18:22 schreef mspoez het volgende:
[..]
Maar dan heeft je familie geen eigen huis, neem ik aan? Is er iemand in je omgeving met een koopwoning en geen toeslagen waar je je kunt inschrijven? Huurcontract voor 300¤ per maand met beschrijving van wederzijdse diensten is voldoende om zelfstandig wonen te zijn, niet betalen kan ook, als je dat dan maar op papier zet als lening. Bel even met de straatjuristen of dm me voor meer uitleg.
Hartstikke lief, als je meer nodig hebt bij je locale Facebook groep een oproepje doen, dorpsgenoten help mij, er word hier overal kerstpakketten nu gratis weggeven tot zelfs rollades aan toe in mijn dorps groep en weggeefhoek op dit momentquote:Op zondag 24 december 2023 00:50 schreef Onjeklonje het volgende:
Ik heb inmiddels uit onverwachte hoek van een mede fok-ker hulp gekregen! uiteraard houd ik deze persoon netjes anoniem maar ik wilde deze toch met jullie delen. Totaal niet verwacht maar dit is voor mij echt het toppunt van kerstgedachte, super dankbaar hiervoor!
Als er op die koopwoning een hypotheek zit dan is er wel toestemming van de geldverstrekker voor nodig. Je mag dan vaak niet zomaar een huurder "in huis" nemen. Dan moet TS wel oppassen dat degene met de koopwoning er niet door in de problemen komt.quote:Op zondag 24 december 2023 18:22 schreef mspoez het volgende:
Maar dan heeft je familie geen eigen huis, neem ik aan? Is er iemand in je omgeving met een koopwoning en geen toeslagen waar je je kunt inschrijven? Huurcontract voor 300¤ per maand met beschrijving van wederzijdse diensten is voldoende om zelfstandig wonen te zijn, niet betalen kan ook, als je dat dan maar op papier zet als lening. Bel even met de straatjuristen of dm me voor meer uitleg.
zooi eieren? 10 kosten al gauw 4euquote:Op zondag 24 december 2023 13:26 schreef littlemindy het volgende:
Geen familielid of vriend/buurman die 5 euro kan missen voor een baal rijst?
Hoef je iig geen honger te lijden.
Maak er een tientje van, kun je een grote zak diepvriesgroenten en een zooi eieren erbij kopen.
ja over dat onderverhuren wordt nog weleens te makkelijk gedacht(niet afbetaald huis).quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als er op die koopwoning een hypotheek zit dan is er wel toestemming van de geldverstrekker voor nodig. Je mag dan vaak niet zomaar een huurder "in huis" nemen. Dan moet TS wel oppassen dat degene met de koopwoning er niet door in de problemen komt.
Voor 6,41 koop je 30 eieren bij de Jumbo.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zooi eieren? 10 kosten al gauw 4eu
goedkoop hier echt 10 voor 4(en dat is duur)de rest is hier goedkoperquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:48 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Voor 6,41 koop je 30 eieren bij de Jumbo.
1,79 voor een kg rijst
2,84 voor een kg broccoli diepvries
Oké zit je op 11,04 euro, maar je kunt er wel even van eten
Nee hoor. Als de hypotheek gewoon voldaan wordt vindt de hypotheeknemer er niets van.quote:Op dinsdag 26 december 2023 01:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als er op die koopwoning een hypotheek zit dan is er wel toestemming van de geldverstrekker voor nodig. Je mag dan vaak niet zomaar een huurder "in huis" nemen. Dan moet TS wel oppassen dat degene met de koopwoning er niet door in de problemen komt.
Ze vinden er wel wat van. Ze weten het lang niet altijd, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:19 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nee hoor. Als de hypotheek gewoon voldaan wordt vindt de hypotheeknemer er niets van.
Hier gewoon 10 eieren bij de boer voor 2 euro. Weet niet waar jij ze haalt maar zit er goud aan?quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
goedkoop hier echt 10 voor 4(en dat is duur)de rest is hier goedkoper
Natuurlijk wel. Het gaat er juist om dat de hypotheeknemer niet onverwachts wordt geconfronteerd met een huurder op het moment dat er niet meer aan de hypotheekverplichtingen wordt voldaan. De hypotheeknemer zit in principe niet op extra risico's te wachten, dus juist daarom is die toestemming nodig (en die krijg je vaak niet).quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:19 schreef mspoez het volgende:
Nee hoor. Als de hypotheek gewoon voldaan wordt vindt de hypotheeknemer er niets van.
gewone smquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:25 schreef egelhond het volgende:
[..]
Hier gewoon 10 eieren bij de boer voor 2 euro. Weet niet waar jij ze haalt maar zit er goud aan?
hier gaan nog velen jaarlijks het schip mee in.quote:Op woensdag 27 december 2023 00:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het gaat er juist om dat de hypotheeknemer niet onverwachts wordt geconfronteerd met een huurder op het moment dat er niet meer aan de hypotheekverplichtingen wordt voldaan. De hypotheeknemer zit in principe niet op extra risico's te wachten, dus juist daarom is die toestemming nodig (en die krijg je vaak niet).
Als ze erachter komen (en dat kan gewoon), dan kan een hypotheeknemer de gehele hypotheek in het ergste geval in één keer opeisen inclusief boeterente. Zelfs als de hypotheek gewoon voldaan wordt iedere maand. Lijkt mij niet bepaald goed advies.
Dit is echt uitermate slecht advies. De hypotheeknemer is over het algemeen niet oké met huurders in huis nemen door de hypotheekgever.quote:Op dinsdag 26 december 2023 18:19 schreef mspoez het volgende:
[..]
Klopt, staat zelfs in sommige contracten zwart op wit. Echter als je contact opneemt met de bank en aangeeft dat het een tijdelijk iets is, eventueel met een einddatum hebben veel er minder moeite mee aangezien je transparant bent.quote:Op woensdag 27 december 2023 08:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is echt uitermate slecht advies. De hypotheeknemer is over het algemeen niet oké met huurders in huis nemen door de hypotheekgever.
Er wordt ook veel door rood en te hard gereden. Wil niet zeggen dat we dat op fok aanradenquote:Op woensdag 27 december 2023 10:09 schreef Chandler het volgende:
[..]
Klopt, staat zelfs in sommige contracten zwart op wit. Echter als je contact opneemt met de bank en aangeeft dat het een tijdelijk iets is, eventueel met een einddatum hebben veel er minder moeite mee aangezien je transparant bent.
Je moet eens weten hoeveel huizen zwart onderverhuurd worden (dus daar weet de bank/hypotheker helemaal niets van!!)
Wij niet, anderen wel!quote:Op woensdag 27 december 2023 10:13 schreef Scorpie het volgende:
Er wordt ook veel door rood en te hard gereden. Wil niet zeggen dat we dat op fok aanraden
Schuift dat een beetje?quote:Op donderdag 28 december 2023 17:28 schreef Nielsch het volgende:
Roamler app downloaden en geld verdienen door in supermarkten foto's van de schappen te maken.
Okay, excuus voor mijn post, mogelijk het ik het mis. Ik heb ervaring met inwoners en mijn hypotheekverstrekker heeft daar nog nooit iets (behalve 'helemaal goed, fijn dat er mensen zijn die hun huis openstellen') van gevonden, vandaar mijn opmerking. Mogelijk ben ik bevooroordeeld daardoor.quote:Op woensdag 27 december 2023 10:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er wordt ook veel door rood en te hard gereden. Wil niet zeggen dat we dat op fok aanraden
Klinkt geloofwaardig, dat bedrag. Voor een uurloon van 50 euro voor ongeschoold simpel werk wil half Nederland dat wel doen. Er zal wel iets niet kloppen aan je verhaal.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Iemand die ik ken haalt er soms 50 euro per dag mee op voor een uurtje werken.
Probeer het zelf zou ik zeggen.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Klinkt geloofwaardig, dat bedrag. Voor een uurloon van 50 euro voor ongeschoold simpel werk wil half Nederland dat wel doen. Er zal wel iets niet kloppen aan je verhaal.
Je kan bij de gemeente een adres krijgen zodat je je uit kan schrijven waardoor je niet meer inwonend bent.quote:Op zondag 24 december 2023 18:14 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Bij familie, maar daardoor wordt ik gezien als inwonend. Tis allemaal een groot getrubbel, maar uiteindelijk ben ik goedkoper uit als een huurhuis en helaas liggen de huizen ook niet voor t oprapen.
Hoop toch wel snel weer aan het werk te kunnen, want ik ben terug gevallen op de wia ivm m’n klachten maar dit bied eigenlijk alleen meer stress. Van een rustig herstel kan ik nu niet echt spreken.
Je kan bij de gemeente een adres krijgen zodat je je uit kan schrijven waardoor je niet meer inwonend bent.quote:Op zondag 24 december 2023 18:14 schreef Onjeklonje het volgende:
[..]
Ook met een koopwoning kom je daarmee in de problemen omdat er dan naar gezamenlijk inkomen gekeken wordt. Ook worden de kosten voor de bewoners hoger omdat er meer bewoners gerekend worden.quote:Op zondag 24 december 2023 18:22 schreef mspoez het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |