Waar niet tegenwoordig in een grote of middelgrote stad. Lijkt me ook dat deze Syrische vluchtelingen liever in Blaricum in een te koop staande villa zouden zijn ondergebracht.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:59 schreef BeriBeri het volgende:
Dat gebied moet je ook vermijden, hangen altijd dealers rond
Wat een onzin. Egypte en Tunesië zijn ook rustigquote:Op zaterdag 23 december 2023 14:04 schreef Hathor het volgende:
Ze waren nog niet lang in Nederland.....waarom komen er nog steeds Syriers deze kant op? Het is al jaren rustig daar, er is geen enkele reden meer om die lui nog op te vangen.
Dat kunnen die aardige COA medewerkers toch ook niet weten, die komen niet op plekken met allochtonen buiten het AZC om.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:54 schreef Jahr00n het volgende:
Die hadden bij de inburgering nog niet geleerd dat je je gedeisd moet houden tegen 7 mocros als je in de minderheid bent.
Massamoordenaar is nog steeds aan de macht in Syrië met steun van Poetin en Iran.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:04 schreef Hathor het volgende:
Ze waren nog niet lang in Nederland.....waarom komen er nog steeds Syriers deze kant op? Het is al jaren rustig daar, er is geen enkele reden meer om die lui nog op te vangen.
Ja lekker, en dat halen wij nu dus naar binnen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:15 schreef Eriksson666 het volgende:
[..]
Massamoordenaar is nog steeds aan de macht in Syrië met steun van Poetin en Iran.
In dit algemeen ambtsbericht wordt de situatie in Syrië beschreven voor zover deze van belang is voor de beoordeling van asielverzoeken van personen die afkomstig zijn uit Syrië en voor besluitvorming over de terugkeer van afgewezen Syrische asielzoekers. Dit ambtsbericht beslaat de periode van juni 2022 tot en met juli 2023.
3.6 Criminaliteit in de verschillende controlegebieden............................................. 33
3.7 Aanslagen, buitengerechtelijke executies en moorden....................................... 34
3.8 Verdwijningen/ontvoeringen in de verschillende controlegebieden ...................... 35
3.9 Arrestaties en detenties van burgers in de verschillende controlegebieden........... 36
3.10 Marteling of foltering door Syrische autoriteiten ............................................... 39
5.1.2 Opvattingen of uitingen die de regering Assad als kritiek kan opvatten ............... 45
5.1.6 Andere redenen voor detentie, marteling en verdwijning (bij terugkeer) ............. 46
5.1.8 Risico’s voor familieleden van politieke opposanten/critici.................................. 47
5.1.9 Monitoring van sociale media......................................................................... 48
5.1.10 Monitoring van het mobiele telefoonverkeer in verschillende controlegebieden..... 48
5.4 Erekwesties en bloedkwesties ........................................................................ 51
5.4.1 Eerwraak en/of gendergerelateerd geweld in de verschillende (controle)gebieden 51
5.4.2 Schaal van bloedwraak in de verschillende (controle)gebieden........................... 51
6.1.1 Mechanismen van uitstel en vrijstelling van militaire dienst ............................... 54
6.1.1.1 Afkoop dienstplicht....................................................................................... 55
https://open.overheid.nl/(...)7a36701e6aee7e7d/pdf
Zelfde als met die Joden destijds. Terwijl de Duitsers ook geen lieverdjes waren.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja lekker, en dat halen wij nu dus naar binnen.
![]()
![]()
Je hebt het wel over Nederland hè, en wat moet het buitenland wel niet denken als nu niet heel die familie en dat hele dorp hierheen gehaald word!?quote:Op zaterdag 23 december 2023 22:40 schreef nixxx het volgende:
Mja, dan zal de familie van die dode jongeman wel pissig zijn. Zo veel in geïnvesteerd zodat hij een lekker leven kon regelen voor de rest van de familie en dat gaat nu niet meer door. Tenminste, ik neem maar aan dat die familie hier niet meer mag komen, we sturen het stoffelijk overschot wel terug.
Ons asielsysteem is failliet, al enige tijd.quote:Op zondag 24 december 2023 08:58 schreef RamboDirk het volgende:
Genant weeren de familie zit rustig te wachten in het "onveilige" Syrie om straks met een lijnvlucht deze kant op te komen.
De waanzin.
In Oekraïne is het rustig. Die lui zouden erns terug moeten. Maar ja, die hebben geen kleurtje.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:04 schreef Hathor het volgende:
Wat voor in- en intriest figuur moet je wel niet zijn om dit soort teksten neer te zettenquote:Op zaterdag 23 december 2023 20:33 schreef matthijst het volgende:
Goh. Nederland blijkt onveiliger voor ze dan Syrië.![]()
Misschien kunnen ze allemaal terugvluchten?
Lees je eigen post 1 post boven die van mij.quote:Op zondag 24 december 2023 11:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat voor in- en intriest figuur moet je wel niet zijn om dit soort teksten neer te zetten
Rot nou eens op man. Die zooi wordt niet voor niets weggehaald. Dat is Lemele, niet Enschede.quote:Op zondag 24 december 2023 11:46 schreef matthijst het volgende:
Waarom flikkeren modjes steeds foto's weg?
Geblurde foto van de getinte dader, kwam gewoon van RTV Oost:
...
Want Syrie is vandaag de dag onbereikbaar?quote:Op zondag 24 december 2023 12:47 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, dat is logisch. Genoeg treinen die dagelijks naar Oekraïne gaan.
Je haat jegens alles met een kleurtje verblindt je
Nee, dat is niet logisch. Als jij er zelf een voorstander van bent om één groep migranten zonder pardon het land uit te zetten, dan heb je geen recht om anderen te veroordelen als zij iets soortgelijks opperen mbt een andere groep migranten.quote:Op zondag 24 december 2023 12:47 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, dat is logisch. Genoeg treinen die dagelijks naar Oekraïne gaan.
Je haat jegens alles met een kleurtje verblindt je
Luister nou eens. Ik ben voor het terugsturen van asielzoekers uit veilige landen. Oekraïne is een veilig land. Syrië niet, Sudan niet, Afghanistan niet. Door het terugsturen van de Oekraieners is er weer plek voor de echte vluchtelingenquote:Op zondag 24 december 2023 12:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logisch. Als jij er zelf een voorstander van bent om één groep migranten zonder pardon het land uit te zetten, dan heb je geen recht om anderen te veroordelen als zij iets soortgelijks opperen mbt een andere groep migranten.
Oekraïne is nog altijd in oorlog. Ik ben voor opvang in de regio en het eventueel accepteren van mensen die hier goed zullen integreren. Oekraïners schijnen het wat dit betreft degelijk te doen. En het spreekt voor zich dat Oekraïne een stuk dichterbij ligt dan Syrië of Afghanistan.quote:Op zondag 24 december 2023 18:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Luister nou eens. Ik ben voor het terugsturen van asielzoekers uit veilige landen. Oekraïne is een veilig land. Syrië niet, Sudan niet, Afghanistan niet. Door het terugsturen van de Oekraieners is er weer plek voor de echte vluchtelingen
Uit de OP:quote:Op zondag 24 december 2023 18:55 schreef recursief het volgende:
Er is dus een jongen doodgestoken. En waar gaat het over? Of Syriers die in Nederland zijn wel of niet terug moeten naar Syrië.
Terechte discussie.quote:Ze waren nog niet lang in Nederland en in afwachting van een verblijfsvergunning. Bedoeling was dat hun familie uit Syrië ook naar Nederland zou komen, zodra dat mogelijk was.
Ik vind het nogal onsmakelijk. Maar goed, doe wat je niet laten kan, verboden is het niet.quote:
Afghanistan is onveilig, Syrië is onveilig door de Taliban en Assad. Sudan woedt hevige gevechten.quote:Op zondag 24 december 2023 18:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekraïne is nog altijd in oorlog. Ik ben voor opvang in de regio en het eventueel accepteren van mensen die hier goed zullen integreren. Oekraïners schijnen het wat dit betreft degelijk te doen. En het spreekt voor zich dat Oekraïne een stuk dichterbij ligt dan Syrië of Afghanistan.
Puur racismequote:Op zondag 24 december 2023 18:55 schreef recursief het volgende:
Er is dus een jongen doodgestoken. En waar gaat het over? Of Syriers die in Nederland zijn wel of niet terug moeten naar Syrië.
Nee idd, lekker laten stikken, zo'n land in oorlog.quote:Op zondag 24 december 2023 19:48 schreef grrrrg het volgende:
Met Oekraïne hebben we niks te maken in principe
Zuiver? Puur en onversneden?quote:
Omdat je zo'n beetje 100% asiel krijgt als je als Syriër Nederland weet te bereiken. Daarmee heb je gratis gezondheidszorg en alles wat daar waarschijnlijk niet vanzelfsprekend is.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:04 schreef Hathor het volgende:
Is er een woord aan gelogen? Als ze dit allemaal vantevoren wisten zouden ze dr kind niet vooruit hebben gestuurd.quote:Op zondag 24 december 2023 11:32 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wat voor in- en intriest figuur moet je wel niet zijn om dit soort teksten neer te zetten
Nee, integendeel. Wel wapens en geld sturen natuurlijk. Maar die mensen kunnen hier niet blijven, die moeten hun land verdedigen en opbouwen.quote:Op zondag 24 december 2023 21:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee idd, lekker laten stikken, zo'n land in oorlog.
Met die instelling had je Duits gepraat nu?
Nee, niet klaar. Racisme moet bestreden wordenquote:Op zondag 24 december 2023 21:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zuiver? Puur en onversneden?
Neuh, alles rassieme noemen is wel klaar.
Nee, als Syrië veilig is, dan kunnen asielzoekers teruggestuurd worden. Maar Syrië is niet veilig.quote:Op zondag 24 december 2023 18:45 schreef matthijst het volgende:
Aha, dus als Syrië weer veilig is en jij wil ze terugsturen dan ben jij ook een racist.
Mooie logica
Nou, volgens mij is Syrië voor de neergestoken jongeman een stuk onveiliger gebleken dan Syrië, getuige het feit dat ie nu in een kist ligt :/quote:Op zondag 24 december 2023 21:55 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Kloot, allemaal gelogen dit soort racistische drek
Zoals de Syriërs ook doen?quote:Op zondag 24 december 2023 21:55 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, integendeel. Wel wapens en geld sturen natuurlijk. Maar die mensen kunnen hier niet blijven, die moeten hun land verdedigen en opbouwen.
Nou, volgens mij is Syrië voor de neergestoken jongeman een stuk onveiliger gebleken dan Syrië, getuige het feit dat ie nu in een kist ligt :/quote:Op zondag 24 december 2023 21:55 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Kloot, allemaal gelogen dit soort racistische drek
De criminaliteitscijfers onder onze geïmporteerde vrienden en de reden waarom er racisme bestaat ook.quote:Op zondag 24 december 2023 21:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, niet klaar. Racisme moet bestreden worden
En enkele Syriërs die nu naar Europa getrokken is, is ook echt gevlucht en in levensgevaar? Waarom zouden deze mensen, net als Oekraïners, niet naar een veilig gebied in Syrië kunnen trekken?quote:Op zondag 24 december 2023 21:58 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nee, als Syrië veilig is, dan kunnen asielzoekers teruggestuurd worden. Maar Syrië is niet veilig.
Oekraïne is wel veilig.
Hoho, dat is racisme. Anniko van Santen manipuleert de boelquote:Op zondag 24 december 2023 22:02 schreef Inbox het volgende:
De criminaliteitscijfer onder onze geïmporteerde vrienden en de reden waarom er racisme is ook.
Ga je mond spoelen, vlegel!quote:Op zondag 24 december 2023 22:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoho, dat is racisme. Anniko van Santen manipuleert de boel
Dat ligt er aan waar je prioriteiten liggen. Het voegt mijn inziens niets toe aan het misdrijf op zich.quote:
Ja, best wel triest, alleen zouden we dat niet ons probleem moeten maken.quote:Op zondag 24 december 2023 21:37 schreef Inbox het volgende:
[..]
Omdat je zo'n beetje 100% asiel krijgt als je als Syriër Nederland weet te bereiken. Daarmee heb je gratis gezondheidszorg en alles wat daar waarschijnlijk niet vanzelfsprekend is.
Wat zullen deze mensen zich nu klote voelen. Dr kind dood, hoop geld betaald voor de smokkel en uiteindelijk geen asiel en huis hier omdat de geplande gezinshereniging niet doorgaat.
Triest wel :/
Ik lees niet dat hij een mes had en de rest, die kon ontkomen, heeft het op een lopen gezet. Het lijkt er dus op dat het geweld van één kant kwam.quote:Op zondag 24 december 2023 22:13 schreef Inbox het volgende:
Maar even serieus. Ben dus wel benieuwd wat de reden was van de steekpartij en de rol van het joch. Dit is gewoon dieptriest dat je als 15-jarige zo eindigt
Uiteraard maar dat willen ze niet zien.quote:Op maandag 25 december 2023 09:18 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als Nederland steeds racistischer wordt, zou er dan wellicht een aanleiding voor zijn waarom dat gebeurt?
Wat heeft dat nou weer te maken met die jongen die doodgestoken is?quote:Op maandag 25 december 2023 09:18 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als Nederland steeds racistischer wordt, zou er dan wellicht een aanleiding voor zijn waarom dat gebeurt?
Inderdaad. Alleen de Oekraïners vallen niet onder de normale vluchtelingenregeling.quote:Op maandag 25 december 2023 09:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Goed idee. Gebleken is namelijk dat ze dat al deden en sommige zelfs. Voor vakantie enzo en familiebezoek.
Dan vlucht je niet voor de oorlog en hoeft de Nederlandse overheid jou ook niet te ondersteunen.
Heel Syrië is onveilig.quote:Op zondag 24 december 2023 22:05 schreef Inbox het volgende:
[..]
En enkele Syriërs die nu naar Europa getrokken is, is ook echt gevlucht en in levensgevaar? Waarom zouden deze mensen, net als Oekraïners, niet naar een veilig gebied in Syrië kunnen trekken?
Kijk, ik weet niet precies wat er speelt daar, maar iedereen maar klakkeloos asiel geven uit zo'n land is eigenlijk zeggen dat heel Syrië hier een asielverzoek kan doen en dat ook krijgt?
Omdat heel Syrië niet veilig is.quote:Op zondag 24 december 2023 22:05 schreef Inbox het volgende:
[..]
En enkele Syriërs die nu naar Europa getrokken is, is ook echt gevlucht en in levensgevaar? Waarom zouden deze mensen, net als Oekraïners, niet naar een veilig gebied in Syrië kunnen trekken?
Kijk, ik weet niet precies wat er speelt daar, maar iedereen maar klakkeloos asiel geven uit zo'n land is eigenlijk zeggen dat heel Syrië hier een asielverzoek kan doen en dat ook krijgt?
En jij denkt dat er in Damascus geen grote markten zijn?quote:Op maandag 25 december 2023 13:16 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het is veilig in Oekraïne, er is zelfs een kerstmarkt in Kyiv: https://www.omropfryslan.(...)-op-aarde-is-ver-weg
Ik heb het natuurlijk niet over de Syriers die Assad steunenquote:Op maandag 25 december 2023 13:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En jij denkt dat er in Damascus geen grote markten zijn?
Het leven gaat gewoon door hè, oorlog of niet.
Ok, zullen we alle 21 miljoen inwoners van Syrie dan hierheen halen?quote:Op maandag 25 december 2023 11:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Heel Syrië is onveilig.
Oekraïne is wel veilig.
Natuurlijk niet en dat doen we ook niet. We nodigen wel heel Oekraïne uit.quote:Op maandag 25 december 2023 14:21 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ok, zullen we alle 21 miljoen inwoners van Syrie dan hierheen halen?
Nu mag je de racisme!-kaart trekkenquote:Op maandag 25 december 2023 14:24 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Natuurlijk niet en dat doen we ook niet. We nodigen wel heel Oekraïne uit.
Ik heb liever een rustige syrier als buurman dan een tokkie die fietsen stalt in n een bergruimte waar t niet mag en vervolgens met een honkbalknuppel naar buiten komt wanneer die persoon uit huis wordt gezet na herhaaldelijke waarschuwingen.quote:Op maandag 25 december 2023 14:50 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nu mag je de racisme!-kaart trekken![]()
Het is puur racisme dat we de 21 miljoen inwoners van Syrie niet hierheen uitnodigen!
Wat ben ik blij dat jij niet bij mij in het portiek woonde dan! Daar woonden alleen maar heel tolerante mensen, van diverse pluimage (Gambianen, Antillianen, Portugees/Roemeens, Turks stel en Nederlanders). Niemand ervaarde hinder van die fietsen. Niemand ervaarde overlast. Niemand stond ook achter de verhuurder. En dat tokkie valt reuze mee. Ik was de meest sociale huurder die je maar kan vinden; immer bereid zn buren te helpen. Nooit te beroerd voor even een handje uit te steken indien dat nodig was.quote:Op maandag 25 december 2023 15:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik heb liever een rustige syrier als buurman dan een tokkie die fietsen stalt in n een bergruimte waar t niet mag en vervolgens met een honkbalknuppel naar buiten komt wanneer die persoon uit huis wordt gezet na herhaaldelijke waarschuwingen.
Geen racismekaart, gewoon rustige buren wilen hebben.
Leuk verhaal. En toch lees ik niets over de honkbalknuppel.quote:Op maandag 25 december 2023 15:34 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat jij niet bij mij in het portiek woonde dan! Daar woonden alleen maar heel tolerante mensen, van diverse pluimage (Gambianen, Antillianen, Portugees/Roemeens, Turks stel en Nederlanders). Niemand ervaarde hinder van die fietsen. Niemand ervaarde overlast. Niemand stond ook achter de verhuurder. En dat tokkie valt reuze mee. Ik was de meest sociale huurder die je maar kan vinden; immer bereid zn buren te helpen. Nooit te beroerd voor even een handje uit te steken indien dat nodig was.
Maar goed, het is natuurlijk wel heel verschrikkelijk dat die fietsen er stonden en je misschien toch 5 cm van je pad af moest wijken als je naar de kelderbox moest.
Regels zijn er soms slechts om overtreden te worden
Het grootste deel van Syrie is niet veilig, maar er zijn gebieden die in handen zijn van de regering en daar is het al een tijdje rustig en ״veilig”.quote:Op maandag 25 december 2023 12:16 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Omdat heel Syrië niet veilig is.
Het grootste deel van Oekraïne is wel veilig.
Tuurlijk knul...quote:
Eensgelijks. Blij dat jij mn buurman niet bent. Hoop dat je dat ook nooit zal wordenquote:Op maandag 25 december 2023 15:38 schreef marsan het volgende:
Fijne kerst verder. Maar blij dat je nooit in mn buurt hebt gewoond.
Logisch wel. Stel je voor dat iemand je personeel wel slaat met zo'n knuppel. Dan is die persoon uit huis zetten vrij makkelijk.quote:Op maandag 25 december 2023 15:36 schreef marsan het volgende:
[..]
Leuk verhaal. En toch lees ik niets over de honkbalknuppel.
Maar iedereen en alles vond je the bomb
En toch keihard eruitgeschopt.logisch allemaal.
Ik hoop dat als dit joch een crimineeltje, lastpost of onaangepast figuur was, dat er inderdaad heel veel van zn landgenoten uitgezet worden als zij hetzelfde gedrag vertonenquote:Op maandag 25 december 2023 16:42 schreef Ludachrist het volgende:
Toppa over een steekpartij en het gros van de reacties gaat weer over het terugsturen van al die buutnlander. Genieten op den Foks.
Same here. Maar troost je: je kan dat niet betalen.quote:Op maandag 25 december 2023 16:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Eensgelijks. Blij dat jij mn buurman niet bent. Hoop dat je dat ook nooit zal worden
Wat is de WOZ-waarde van je huis? Kan ik een sommetje maken of die hypotheek haalbaar is.quote:Op maandag 25 december 2023 17:22 schreef marsan het volgende:
[..]
Same here. Maar troost je: je kan dat niet betalen.
quote:Op maandag 25 december 2023 16:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Tuurlijk knul...
Waarom reizen er dan toch Syriërs die hier wonen,op vakantie naar Syrië en willen ze zelfs terug?
Waarvan akte.quote:Op maandag 25 december 2023 16:45 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik hoop dat als dit joch een crimineeltje, lastpost of onaangepast figuur was, dat er inderdaad heel veel van zn landgenoten uitgezet worden als zij hetzelfde gedrag vertonen
Als het een crimineel joch was die zich niet kon gedroeg hier, vind ik zn dood wat minder erg zeg maar.
En de dader, als die na hun celstraf het land uitgeflikkerd kunnen worden, dan vind ik dat ook helemlaal prima. Dat soort lui kunnen we ook missen als kiespijn.
quote:
Ja heel leuk, een plaatje posten van het reisadvies.quote:
Mooi ingekleurd. Heb je nog andere kleuren potloodjes?quote:
Was iets van 9 ton ofzoquote:Op maandag 25 december 2023 17:25 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat is de WOZ-waarde van je huis? Kan ik een sommetje maken of die hypotheek haalbaar is.
Nee, ga ik idd niet redden. Kom een paar ton tekortquote:
Laatst update 02-06-2023quote:Op maandag 25 december 2023 18:26 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja heel leuk, een plaatje posten van het reisadvies.
Reisadvies naar Ukraine is ook rood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |