abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 december 2023 @ 09:36:54 #151
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211739643
Fijn dat er bij dit stukje staat dat het opinie is. Werkelijk tergend

https://www.nrc.nl/nieuws(...)mis-gegeven-a4185110
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211739815
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 09:36 schreef Molo het volgende:

houd dit soort ellende aub voor jezelf. We hebben er ook niks aan dat elke twitterscheet hier wordt gepost of de mening van een onbekende twitteraar met 100 volgers. Er staat in jouw post zwlfs niet eens iets over het artikel.

Leuk om met tien man te vallen over de nos of een opiniestuk van een onbekende Nederlander maar het voegt voor 't topic niks toe behalve de gebruikelijke aanvulling op het anti-palestijnen sentiment
  maandag 25 december 2023 @ 10:16:52 #153
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_211740038
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 09:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
houd dit soort ellende aub voor jezelf. We hebben er ook niks aan dat elke twitterscheet hier wordt gepost of de mening van een onbekende twitteraar met 100 volgers. Er staat in jouw post zwlfs niet eens iets over het artikel.

Leuk om met tien man te vallen over de nos of een opiniestuk van een onbekende Nederlander maar het voegt voor 't topic niks toe behalve de gebruikelijke aanvulling op het anti-palestijnen sentiment
Laten we idd maar gauw woorden inperken en opinies niet meer bespreken. Dat lijkt me echt passend in het Nederland wat we willen zijn O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 25 december 2023 @ 11:03:11 #154
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211740723
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 23:15 schreef 111210 het volgende:

[..]
De bbc is sowieso veel neutraler en feitelijker dan de nos, al jaren.
Neutraler zou ik niet durven zeggen maar ze zijn wel een grote speler in het wereldnieuws, dat blijft bij de nos altijd behelpen, die lopen meestal achter de feiten aan.
pi_211740800
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 10:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Laten we idd maar gauw woorden inperken en opinies niet meer bespreken. Dat lijkt me echt passend in het Nederland wat we willen zijn O+ O+ O+
Daarom dat je alleen een link neerpleurt zonder een woord over het artikel O+ Enige wat we zien is dat je het artikel ridicuul vindt

De titel
Wij Palestijnen hebben jullie Kerstmis gegeven
Gaza-oorlog In Gaza worden Palestijnen massaal verdreven en vermoord, met goedkeuring van het Westen, schrijft Umayya Abu-Hanna. Terwijl de westerse beschaving zoveel te danken heeft aan Palestina.

Duidelijk een controversieel opinie. Maar doe maar alsof we hier een normaal fatsoenlijke discussie over kunnen voeren en dat dit jouw doel was O+
  maandag 25 december 2023 @ 11:26:08 #156
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211741104
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
Wij Palestijnen hebben jullie Kerstmis gegeven
Wel een leuke titel, jammer dat ze jaren later een andere profeet kozen.
  maandag 25 december 2023 @ 11:48:08 #157
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211742228
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 09:36 schreef Molo het volgende:

Abu Hannah is een veelvoorkomende familienaam in Israel onder christenen. Vooral in Nazereth en Haifa. Ik ken er een aantal persoonlijk en een daarvan is nu een reservist. Er zijn ook bekende abu-hannahs in Israel zoals een voetballer, een model en politici. Interessant dat verschil.
pi_211742688
alle lagen van de israelische staatsapparaat hebben gefaald op 7 oktober. lijkt me gezond voor de israelis dat het volledig uitgezocht wordt, ongeacht of het politiek pijnlijk is of niet. maar ondertussen zien we al veel signalen dat de opheldering gesaboteerd zal worden.

Former Labor party leader Shelly Yachimovich says “there is a violent campaign to prevent any investigation/talk” about Brigadier General Barak Hiram “knowingly killing 12 hostages, including children” in a house in Be’eri, which myself and others in independent media have reported on. https://x.com/uncapturedn(...)qWaQFJZV75DFzRW6jGEQ

Israeli liberals are starting to become outraged over the cover up of the Hannibal Directive.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211743060
quote:
Isral meldt vondst van vijf dode gijzelaars in tunnel in Gaza

Vijf Isralische gijzelaars die in gevangenschap om het leven zijn gekomen, zijn door het Isralische leger aangetroffen in een tunnel in het noorden van Gaza. Dat meldt het leger in een video op sociale media. Het zou gaan om drie militairen en twee burgers.

Hoe ze zijn overleden, meldt het leger niet, maar vorige week waren drie van de slachtoffers nog levend te zien in een video van Hamas. In Hebreeuwse letters stond toen in beeld: "Jullie wapens hebben de drie gedood". Volgens een woordvoerder van het leger wordt er nu onderzoek gedaan naar de lichamen, waarna de families zullen worden ingelicht. "Als zij ermee akkoord gaan, lichten we dan ook het publiek in."

Hamas heeft eerder gezegd dat sommige gijzelaars zijn omgekomen door Isralische luchtaanvallen en heeft ook gedreigd gijzelaars te executeren als Isral zijn aanvallen in Gaza voortzet. Volgens het Isralische leger houdt Hamas nog 129 mensen vast in Gaza die op 7 oktober door de terreurgroep zijn gegijzeld en meegenomen vanuit Isral, vooral Isralirs.
NOS
pi_211743086
just a random day in de west bank waar de most moral army in the world de scepter zwaait en een gehandicapte lollie verkoper neerschiet. misschien moet deze guy maar dankbaar zijn dat hij niet doodgeschoten is net als een andere gehandicapte guy een paar weken terug verderop in de west bank

In his ponderous way, Tariq tells us that before shooting him, the soldiers had struck him too. They demanded to see his ID card, whereupon he told them that it was at home and that he passed by every day like this, on the way to work and back. The two soldiers became angry and struck Tariq, who tried to keep walking. Unable to stop him, they shot him with seemingly no hesitation.

It's safe to say that they knew he was a person with a mental condition from his behavior and manner of speaking; it's hard to mistake his disability. In the video clip the bystanders don't appear to be especially upset at the sight of this helpless person writhing in pain on the ground. Most of them go about their business unperturbed; it seems that this is routine for them. Only one tries to approach Tariq.

It turns out that you don't have to be an Israel Defense Forces soldier in the Gaza Strip in order to shoot helpless people. It's just as easy in the West Bank. Just over a month before this incident, Israeli soldiers shot to death another young man with special needs, Fouad Abu Sabha, 22, at the checkpoint at the northern entrance to Yatta, just a few kilometers from where Tariq was shot. Under the cover of the atrocities being perpetuated in Gaza, no one was unduly disturbed by that incident, either.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211743227
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211743341
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 10:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik hoop dat dat indetdaad ooit nog gaat gebeuren. Dan zijn we van zo veel schijt en bagger verlost en kunnen we eindelijk de polarisatie loslaten en NL opbouwen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211743431
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:33 schreef Slayage het volgende:
alle lagen van de israelische staatsapparaat hebben gefaald op 7 oktober. lijkt me gezond voor de israelis dat het volledig uitgezocht wordt, ongeacht of het politiek pijnlijk is of niet. maar ondertussen zien we al veel signalen dat de opheldering gesaboteerd zal worden.
Het was een fantastische zin totdat... :')
Intolerant voor intolerantie
pi_211743445
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2023 16:52 schreef Molo het volgende:

[..]
"The blow we have received"

Uhmmm, en dat kwam uit het niets, en werd bij de lieve onschuldige mensen van Hamas en hun onderdanen in gang gezet die daar ineens bommen om hun oren kregen?

Goeie spindokters wel, kan Jack de Vries nog wat van leren
iets met zwijnen en parels...

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211743446
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2023 13:05 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Maar hoe willen ze Hamas aanpakken dan?
pi_211743625
Ik weet nooit zo goed wat ik moet denken van de vele reacties onder zo'n tweet. Het is ergens lachwekkend en ergens ook zorgwekkend. Het zijn veel te veel mensen die vallen voor zulke geschiedvervalsing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211743676
srsly wtf... alsof de clusterfuck van 7 oktober voor israel niet groot genoeg was blijft het verergeren :')

Haaretz: 'Hoge Isralische officier was tegen festival Nova'

Het Isralische leger gaf in oktober toestemming voor het houden van het Nova-muziekfestival vlakbij Gaza ondanks de waarschuwing van een hoge officier die bang was voor een Hamas-aanval. Dit meldt de Isralische krant Haaretz maandag. Bij het bloedbad dat strijders van Hamas op 7 oktober aanrichtten in het zuiden van Isral werden zeker 370 festivalbezoekers gedood. Tientallen anderen werden ontvoerd.

Volgens de krant, die zich baseert op goed ingelichte bronnen, was de operationele officier van de divisie die gaat over Gaza, tegen het houden van het festival zo dichtbij het Palestijnse gebied. Luitenant-kolonel Sahar Fogel vond het festival een ‘onnodig veiligheidsrisico’. Fogel zou hierin zijn gesteund door andere officieren. Zij waren bang dat Hamas de duizenden bezoekers onder vuur zou nemen met raketten en drones.

Fogel kreeg van hogerhand toch opdracht in te stemmen met het festival omdat het leger vreesde voor juridische maatregelen als het festival niet doorging.
Ook werd besloten het festival extra te beveiligen met het Iron Dome-raketschild dat Isral inzet om Palestijnse raketten neer te halen. In een reactie zei het leger dat een uitgebreid onderzoek zal worden gestart naar wat er mis ging op 7 oktober zodra de Gaza-oorlog is afgerond.

Naar schatting drieduizend Palestijnse strijders wisten in oktober het zuiden van Isral binnen te dringen. Er werden toen zo’n 1.200 burgers en militairen gedood. Nog eens 240 Isralirs en buitenlanders werden ontvoerd en meegenomen naar Gaza.

Stieven Ramdharie https://www.volkskrant.nl(...)-bij-india~b6898b12/
-Rabia Al-Basri
pi_211743757
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:35 schreef Slayage het volgende:
srsly wtf... alsof de clusterfuck van 7 oktober voor israel niet groot genoeg was blijft het verergeren :')

Haaretz: 'Hoge Isralische officier was tegen festival Nova'

Het Isralische leger gaf in oktober toestemming voor het houden van het Nova-muziekfestival vlakbij Gaza ondanks de waarschuwing van een hoge officier die bang was voor een Hamas-aanval. Dit meldt de Isralische krant Haaretz maandag. Bij het bloedbad dat strijders van Hamas op 7 oktober aanrichtten in het zuiden van Isral werden zeker 370 festivalbezoekers gedood. Tientallen anderen werden ontvoerd.

Volgens de krant, die zich baseert op goed ingelichte bronnen, was de operationele officier van de divisie die gaat over Gaza, tegen het houden van het festival zo dichtbij het Palestijnse gebied. Luitenant-kolonel Sahar Fogel vond het festival een ‘onnodig veiligheidsrisico’. Fogel zou hierin zijn gesteund door andere officieren. Zij waren bang dat Hamas de duizenden bezoekers onder vuur zou nemen met raketten en drones.

Fogel kreeg van hogerhand toch opdracht in te stemmen met het festival omdat het leger vreesde voor juridische maatregelen als het festival niet doorging.Ook werd besloten het festival extra te beveiligen met het Iron Dome-raketschild dat Isral inzet om Palestijnse raketten neer te halen. In een reactie zei het leger dat een uitgebreid onderzoek zal worden gestart naar wat er mis ging op 7 oktober zodra de Gaza-oorlog is afgerond.

Naar schatting drieduizend Palestijnse strijders wisten in oktober het zuiden van Isral binnen te dringen. Er werden toen zo’n 1.200 burgers en militairen gedood. Nog eens 240 Isralirs en buitenlanders werden ontvoerd en meegenomen naar Gaza.

Stieven Ramdharie https://www.volkskrant.nl(...)-bij-india~b6898b12/
"Strijders"

Hmm.

Maar had was toch het Isralische leger zelf die met apaches en tanks dat festival onder vuur had genomen? Dit is nog altijd n van de heersende narratieven binnen de Islamtische fuikjes op de socials.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211743887
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 11:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Neutraler zou ik niet durven zeggen maar ze zijn wel een grote speler in het wereldnieuws, dat blijft bij de nos altijd behelpen, die lopen meestal achter de feiten aan.
Vind de NOS best wel links georinteerd. Online in iedergeval. En tegenwoordig al die meningen van random mensen over bepaalde zaken maakt het ook niet echt feitelijk.
pi_211744035
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:35 schreef Slayage het volgende:
srsly wtf...
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 13:21 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
pi_211745384
Edit: was al gepost.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2023 15:33:26 ]
pi_211745430
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wel een leuke titel, jammer dat ze jaren later een andere profeet kozen.
Jezus is nog steeds een profeet voor moslims.

Kan ik niet zeggen voor de joden. Die houden niet zo van idol-worshippers.
Bekken zullen schuimen
pi_211745447
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 13:21 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De Palestijnen een staat geven.

Zonder een staat, zal Hamas of opvolger alleen sterker worden.
Bekken zullen schuimen
pi_211745533
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 13:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
"Strijders"

Hmm.

Maar had was toch het Isralische leger zelf die met apaches en tanks dat festival onder vuur had genomen? Dit is nog altijd n van de heersende narratieven binnen de Islamtische fuikjes op de socials.
Leg mij dan uit waarom dat niet zo is? Iemand met een beetje brein die naar de aftermath van de kibboetsen kijkt, weet dondersgoed dat dit niet het werk is van Hamas strijders.

Hier is waar de oh zo geloofwaardige Eylon Levy mee komt om de verbrandde lichamen te verklaren.

https://x.com/EylonALevy/status/1738934393442381936?s=20

En de oscar gaat naar....

Jerrycans met benzine die onderstaande ravage aanrichten? Are you kidding me |:( |:( :') :') ?

En trouwens?

Wat heeft religie hier mee te maken?

[ Bericht 21% gewijzigd door GeerttreeG op 25-12-2023 16:03:18 ]
Bekken zullen schuimen
pi_211745536
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:31 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
De Palestijnen een staat geven.

Zonder een staat, zal Hamas of opvolger alleen sterker worden.
En wat denk je dat die staat moet zijn?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211745542
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:38 schreef marsan het volgende:

[..]
En wat denk je dat die staat moet zijn?
Kan je je vraag duidelijker formuleren?
Bekken zullen schuimen
pi_211745557
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:39 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
Kan je je vraag duidelijker formuleren?
Jij hebt t over een staat. Formuleer duidelijk wat je daarbij voor ogen hebt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211745747
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:40 schreef marsan het volgende:

[..]
Jij hebt t over een staat. Formuleer duidelijk wat je daarbij voor ogen hebt.
• Volledige autonomie naargelang grenzen van 1967 (Zie hier hoe Israel controle bewaart over alle resources in de West Bank ).

• Volledige soevereiniteit naargelang grenzen van 1967
• Verwijderen illegale nederzettingen
• Alle militaire checkpoints in de Westbank moeten weg ( Hier een map)
• Connectie maken tussen Gaza en de Westbank
• Mutuele erkenning door Israel en Palestina.

Natuurlijk moet je extremisme aanpakken, want die verdwijnt niet als sneeuw voor de zon. Dit kan in de vorm van een peace force of een soort "three strikes" your out verdrag, waarbij vijandelijkheden direct een proportionele retaliation mag worden uitgevoerd.

Hierna hard inzetten op diplomatie en langzaam de relatie laten normaliseren.

Dit is de enige manier naar stabiliteit en vrede.
Bekken zullen schuimen
pi_211745799
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 15:56 schreef GeerttreeG het volgende:

[..]
• Volledige autonomie naargelang grenzen van 1967 (Zie hier hoe Israel controle bewaart over alle resources in de West Bank ).

• Volledige soevereiniteit naargelang grenzen van 1967
• Verwijderen illegale nederzettingen
• Alle militaire checkpoints in de Westbank moeten weg ( Hier een map)
• Connectie maken tussen Gaza en de Westbank
• Mutuele erkenning door Israel en Palestina.

Natuurlijk moet je extremisme aanpakken, want die verdwijnt niet als sneeuw voor de zon. Dit kan in de vorm van een peace force of een soort "three strikes" your out verdrag, waarbij vijandelijkheden direct een proportionele retaliation mag worden uitgevoerd.

Hierna hard inzetten op diplomatie en langzaam de relatie laten normaliseren.

Dit is de enige manier naar stabiliteit en vrede.
Dat station wat allang gepasseerd is. Waar de paleatijnen altijd nee op hebben gezegd, moet nu weer van stal?

Wanneer eenhoorns regenbogen poepen, is er mss een kans op die eisen. Nu graag een werkbaar voorstel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')