houd dit soort ellende aub voor jezelf. We hebben er ook niks aan dat elke twitterscheet hier wordt gepost of de mening van een onbekende twitteraar met 100 volgers. Er staat in jouw post zwlfs niet eens iets over het artikel.quote:Op maandag 25 december 2023 09:36 schreef Molo het volgende:
Fijn dat er bij dit stukje staat dat het opinie is. Werkelijk tergend
https://www.nrc.nl/nieuws(...)mis-gegeven-a4185110
Laten we idd maar gauw woorden inperken en opinies niet meer bespreken. Dat lijkt me echt passend in het Nederland wat we willen zijnquote:Op maandag 25 december 2023 09:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
houd dit soort ellende aub voor jezelf. We hebben er ook niks aan dat elke twitterscheet hier wordt gepost of de mening van een onbekende twitteraar met 100 volgers. Er staat in jouw post zwlfs niet eens iets over het artikel.
Leuk om met tien man te vallen over de nos of een opiniestuk van een onbekende Nederlander maar het voegt voor 't topic niks toe behalve de gebruikelijke aanvulling op het anti-palestijnen sentiment
Neutraler zou ik niet durven zeggen maar ze zijn wel een grote speler in het wereldnieuws, dat blijft bij de nos altijd behelpen, die lopen meestal achter de feiten aan.quote:Op zondag 24 december 2023 23:15 schreef 111210 het volgende:
[..]
De bbc is sowieso veel neutraler en feitelijker dan de nos, al jaren.
Daarom dat je alleen een link neerpleurt zonder een woord over het artikelquote:Op maandag 25 december 2023 10:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Laten we idd maar gauw woorden inperken en opinies niet meer bespreken. Dat lijkt me echt passend in het Nederland wat we willen zijn![]()
![]()
Wel een leuke titel, jammer dat ze jaren later een andere profeet kozen.quote:Op maandag 25 december 2023 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
Wij Palestijnen hebben jullie Kerstmis gegeven
Abu Hannah is een veelvoorkomende familienaam in Israel onder christenen. Vooral in Nazereth en Haifa. Ik ken er een aantal persoonlijk en een daarvan is nu een reservist. Er zijn ook bekende abu-hannahs in Israel zoals een voetballer, een model en politici. Interessant dat verschil.quote:Op maandag 25 december 2023 09:36 schreef Molo het volgende:
Fijn dat er bij dit stukje staat dat het opinie is. Werkelijk tergend
https://www.nrc.nl/nieuws(...)mis-gegeven-a4185110
NOSquote:Isral meldt vondst van vijf dode gijzelaars in tunnel in Gaza
Vijf Isralische gijzelaars die in gevangenschap om het leven zijn gekomen, zijn door het Isralische leger aangetroffen in een tunnel in het noorden van Gaza. Dat meldt het leger in een video op sociale media. Het zou gaan om drie militairen en twee burgers.
Hoe ze zijn overleden, meldt het leger niet, maar vorige week waren drie van de slachtoffers nog levend te zien in een video van Hamas. In Hebreeuwse letters stond toen in beeld: "Jullie wapens hebben de drie gedood". Volgens een woordvoerder van het leger wordt er nu onderzoek gedaan naar de lichamen, waarna de families zullen worden ingelicht. "Als zij ermee akkoord gaan, lichten we dan ook het publiek in."
Hamas heeft eerder gezegd dat sommige gijzelaars zijn omgekomen door Isralische luchtaanvallen en heeft ook gedreigd gijzelaars te executeren als Isral zijn aanvallen in Gaza voortzet. Volgens het Isralische leger houdt Hamas nog 129 mensen vast in Gaza die op 7 oktober door de terreurgroep zijn gegijzeld en meegenomen vanuit Isral, vooral Isralirs.
Ik hoop dat dat indetdaad ooit nog gaat gebeuren. Dan zijn we van zo veel schijt en bagger verlost en kunnen we eindelijk de polarisatie loslaten en NL opbouwen.quote:Op maandag 25 december 2023 10:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Laten we idd maar gauw woorden inperken en opinies niet meer bespreken. Dat lijkt me echt passend in het Nederland wat we willen zijn![]()
![]()
Het was een fantastische zin totdat...quote:Op maandag 25 december 2023 12:33 schreef Slayage het volgende:
alle lagen van de israelische staatsapparaat hebben gefaald op 7 oktober. lijkt me gezond voor de israelis dat het volledig uitgezocht wordt, ongeacht of het politiek pijnlijk is of niet. maar ondertussen zien we al veel signalen dat de opheldering gesaboteerd zal worden.
iets met zwijnen en parels...quote:Op zondag 24 december 2023 16:52 schreef Molo het volgende:
[..]
"The blow we have received"
Uhmmm, en dat kwam uit het niets, en werd bij de lieve onschuldige mensen van Hamas en hun onderdanen in gang gezet die daar ineens bommen om hun oren kregen?
Goeie spindokters wel, kan Jack de Vries nog wat van leren
"Strijders"quote:Op maandag 25 december 2023 13:35 schreef Slayage het volgende:
srsly wtf... alsof de clusterfuck van 7 oktober voor israel niet groot genoeg was blijft het verergeren![]()
Haaretz: 'Hoge Isralische officier was tegen festival Nova'
Het Isralische leger gaf in oktober toestemming voor het houden van het Nova-muziekfestival vlakbij Gaza ondanks de waarschuwing van een hoge officier die bang was voor een Hamas-aanval. Dit meldt de Isralische krant Haaretz maandag. Bij het bloedbad dat strijders van Hamas op 7 oktober aanrichtten in het zuiden van Isral werden zeker 370 festivalbezoekers gedood. Tientallen anderen werden ontvoerd.
Volgens de krant, die zich baseert op goed ingelichte bronnen, was de operationele officier van de divisie die gaat over Gaza, tegen het houden van het festival zo dichtbij het Palestijnse gebied. Luitenant-kolonel Sahar Fogel vond het festival een ‘onnodig veiligheidsrisico’. Fogel zou hierin zijn gesteund door andere officieren. Zij waren bang dat Hamas de duizenden bezoekers onder vuur zou nemen met raketten en drones.
Fogel kreeg van hogerhand toch opdracht in te stemmen met het festival omdat het leger vreesde voor juridische maatregelen als het festival niet doorging.Ook werd besloten het festival extra te beveiligen met het Iron Dome-raketschild dat Isral inzet om Palestijnse raketten neer te halen. In een reactie zei het leger dat een uitgebreid onderzoek zal worden gestart naar wat er mis ging op 7 oktober zodra de Gaza-oorlog is afgerond.
Naar schatting drieduizend Palestijnse strijders wisten in oktober het zuiden van Isral binnen te dringen. Er werden toen zo’n 1.200 burgers en militairen gedood. Nog eens 240 Isralirs en buitenlanders werden ontvoerd en meegenomen naar Gaza.
Stieven Ramdharie https://www.volkskrant.nl(...)-bij-india~b6898b12/
Vind de NOS best wel links georinteerd. Online in iedergeval. En tegenwoordig al die meningen van random mensen over bepaalde zaken maakt het ook niet echt feitelijk.quote:Op maandag 25 december 2023 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Neutraler zou ik niet durven zeggen maar ze zijn wel een grote speler in het wereldnieuws, dat blijft bij de nos altijd behelpen, die lopen meestal achter de feiten aan.
quote:
quote:Op maandag 25 december 2023 13:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar hoe willen ze Hamas aanpakken dan?
Jezus is nog steeds een profeet voor moslims.quote:Op maandag 25 december 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel een leuke titel, jammer dat ze jaren later een andere profeet kozen.
De Palestijnen een staat geven.quote:Op maandag 25 december 2023 13:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar hoe willen ze Hamas aanpakken dan?
Leg mij dan uit waarom dat niet zo is? Iemand met een beetje brein die naar de aftermath van de kibboetsen kijkt, weet dondersgoed dat dit niet het werk is van Hamas strijders.quote:Op maandag 25 december 2023 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
"Strijders"
Hmm.
Maar had was toch het Isralische leger zelf die met apaches en tanks dat festival onder vuur had genomen? Dit is nog altijd n van de heersende narratieven binnen de Islamtische fuikjes op de socials.
En wat denk je dat die staat moet zijn?quote:Op maandag 25 december 2023 15:31 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
De Palestijnen een staat geven.
Zonder een staat, zal Hamas of opvolger alleen sterker worden.
Kan je je vraag duidelijker formuleren?quote:Op maandag 25 december 2023 15:38 schreef marsan het volgende:
[..]
En wat denk je dat die staat moet zijn?
Jij hebt t over een staat. Formuleer duidelijk wat je daarbij voor ogen hebt.quote:Op maandag 25 december 2023 15:39 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Kan je je vraag duidelijker formuleren?
• Volledige autonomie naargelang grenzen van 1967 (Zie hier hoe Israel controle bewaart over alle resources in de West Bank ).quote:Op maandag 25 december 2023 15:40 schreef marsan het volgende:
[..]
Jij hebt t over een staat. Formuleer duidelijk wat je daarbij voor ogen hebt.
Dat station wat allang gepasseerd is. Waar de paleatijnen altijd nee op hebben gezegd, moet nu weer van stal?quote:Op maandag 25 december 2023 15:56 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
• Volledige autonomie naargelang grenzen van 1967 (Zie hier hoe Israel controle bewaart over alle resources in de West Bank ).
• Volledige soevereiniteit naargelang grenzen van 1967
• Verwijderen illegale nederzettingen
• Alle militaire checkpoints in de Westbank moeten weg ( Hier een map)
• Connectie maken tussen Gaza en de Westbank
• Mutuele erkenning door Israel en Palestina.
Natuurlijk moet je extremisme aanpakken, want die verdwijnt niet als sneeuw voor de zon. Dit kan in de vorm van een peace force of een soort "three strikes" your out verdrag, waarbij vijandelijkheden direct een proportionele retaliation mag worden uitgevoerd.
Hierna hard inzetten op diplomatie en langzaam de relatie laten normaliseren.
Dit is de enige manier naar stabiliteit en vrede.
Israel heeft dit nooit aangeboden, niet onder die voorwaarden. Dus dat station is niet gepasseerd.quote:Op maandag 25 december 2023 16:02 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat station wat allang gepasseerd is. War de paleatijnen altijd nee op hebben gezegd, moet nu weer van stal?
Het liefste was ik het met je eens, maar helaas is dat niet zo. Hamas is een organisatie die, zeker door de tijd van verandering, in delen is opgesplitst waarvan eentje de politieke belangen behartigt en de andere de gevechtspositie inneemt - zoals zij dat noemen als de 'martyrs' van Hamas.quote:Op zondag 24 december 2023 18:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas is niet antisemitisch. Ze zijn anti Isral en willen hun vrijheid. Meer dan terecht.
Helaas onzin.quote:Op maandag 25 december 2023 16:17 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het liefste was ik het met je eens, maar helaas is dat niet zo. Hamas is een organisatie die, zeker door de tijd van verandering, in delen is opgesplitst waarvan eentje de politieke belangen behartigt en de andere de gevechtspositie inneemt - zoals zij dat noemen als de 'martyrs' van Hamas.
Daarnaast is denk ik het meerendeel van de Hamas-leden, die hun handvest erkennen, blij met de toevoeging van de kerntaken van niet alleen het vechten tegen het bestaan van Isral, maar ook de Joden, die volgens hen het begin van het kwaad van wat Palestina is aangedaan vertegenwoordigen. (Lees: https://nl.m.wikipedia.or(...)0Beginselverklaring.)
Uiteindelijk blijft de vraag dan over, wat is antisemitisme? Want is wat zij dan oproepen in hun Handvest ook antisemitisch, danwel Jodenhaat?
Goede vragen om een discussie te starten over wat Hamas nu eigenlijk werkelijk is..
Hamas is niet diegene die is aangewezen eten te verdelen in de Gazastrook. Dat is volgens het internationaal handvest voor hulporganisaties voornamelijk, en in eerste instantie, het Rode kruis/Rode halve maan, via hun kruisposten/hulpposten. De plaats waar deze bestorming van hulpconvoyen plaatsvond is dan ook niet een van die postplaatsen.quote:Op zondag 24 december 2023 18:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daarom plaats je het toch. Dagelijks zoveel doden door Isralische terrorisme en je focus is op een groep Hamas die eten wil verdelen en dat hardhandig afdwingt.
Het zou natuurlijk fijn zijn als je zelf even opzoekt wat Hamas beschrijft en beschreven heeft in haar eerdere Handvest. Daarin kun je dus lezen welke doelen zij najaagt en zal/wil uitoefenen zolang zij aan de macht zijn.quote:Op maandag 25 december 2023 16:22 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Helaas onzin.
Kan je mij uitleggen waarom Hamas Joden haat?
Als dat je lukt, leg dan even de vergelijking met waarom Wilders moslims haat.
Martyrdom komt trouwens ook gewoon voor bij de Joden hoor. Kijk maar eens naar hoe Isralische media praat over de gedode IDF soldaten.
Ik vraag het jou. Ik vraag jou, waarom Hamas de joden haat, niet f ze Joden "haten", dat weten we intussen al.quote:Op maandag 25 december 2023 16:26 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk fijn zijn als je zelf even opzoekt wat Hamas beschrijft en beschreven heeft in haar eerdere Handvest. Daarin kun je dus lezen welke doelen zij najaagt en zal/wil uitoefenen zolang zij aan de macht zijn.
Maar ik wil op verzoekt best de desbetreffende artikelen aanhalen uit het Handvest, mocht je dat op prijs stellen - dan zal ik later als ik weer goed internet heb en een keyboard (wel zo handig) aan je doen toekomen.
Ik denk dat dit dus verschild per groepering/afdeling binnen Hamas in wat voor antwoord je hier op krijgen zal.quote:Op maandag 25 december 2023 16:27 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Ik vraag het jou. Ik vraag jou, waarom Hamas de joden haat, niet f ze Joden "haten", dat weten we intussen al.
Je kan beter vragen wie ze niet haten, ben je sneller klaar, het is gewoon een rijtje wat ze af willen gaan, wie er op 1 staat weten we inmiddels wel.quote:Op maandag 25 december 2023 16:27 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Ik vraag het jou. Ik vraag jou, waarom Hamas de joden haat, niet f ze Joden "haten", dat weten we intussen al.
Nou collega, dan staan we toch op n lijn? Als arts heb ik 6 jaar geleden een tijd gewerkt in vluchtelingenkampen, en ik ben daarvoor al meermaals geweest in de West Bank, Israel en zelfs 1 keer in Gaza. Ik zou zeggen, bezoek die gebieden eens zelf (niet nu natuurlijk), en kom dan terug.quote:Op maandag 25 december 2023 16:33 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik denk dat dit dus verschild per groepering/afdeling binnen Hamas in wat voor antwoord je hier op krijgen zal.
Ikzelf sta er om bekend, gezien mijn hoge betrokkenheid en mijn onafhankelijke positie als arts, mij niet te streng te uiten in wat ik denk, op zulke fora.
Maar ik kan je natuurlijk wel uitleg geven over waarom zij zelf zeggen dat ze Joden k een van de groepen vinden die ze moeten aankaarten in het Handvest, namelijk de Soera en Koran. Zoals in Artikel 7 van hun handvest Mohammed, hun profeet, wordt geciteerd met: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Dit is n van de artikelen waarbij je een voorbeeld kan krijgen waarom naast anti-Isral standpunten ook Joden specifiek wordt aangehaald.
Toch zal het moeten, vandaar dat Israel nog even flink moet doorzetten met het uitmoorden van Hamas in Gaza, ongeacht het aantal burgerdoden.quote:Ergo -> Hamas aanpakken is gewoon symptoombestrijding: Werkt niet.
Antisemitisme is een fenomeen dat we natuurlijk terugzien in de hele Arabische en Islamtische wereld. Het heeft er vooral mee te maken dat de Islam een expansiegericht religie is, waar over het algemeen al weinig tolerantie is jegens andere religies. Je zou hier wellicht enkele gelijkenissen kunnen zien met vroegere christelijke samenlevingen in Europese landen, maar binnen de Islamtische wereld is het enkele gradaties erger door het sterk wetgevende karakter van de Islam.quote:Op maandag 25 december 2023 16:22 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Helaas onzin.
Kan je mij uitleggen waarom Hamas Joden haat?
Als dat je lukt, leg dan even de vergelijking met waarom Wilders moslims haat.
Martyrdom komt trouwens ook gewoon voor bij de Joden hoor. Kijk maar eens naar hoe Isralische media praat over de gedode IDF soldaten.
Dat zou het einde betekenen van Israel.quote:
Mooie synthese maak je hier: graag maak ik nog eens duidelijk dat ik (nogmaals) nergens mijn verhaal geplaatst en dat bewust doe. Jij hebt de vrijheid nu je wel te uiten, jij gebruikt je eigen naam niet en ik wel.quote:Op maandag 25 december 2023 17:00 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Nou collega, dan staan we toch op n lijn? Als arts heb ik 6 jaar geleden een tijd gewerkt in vluchtelingenkampen, en ik ben daarvoor al meermaals geweest in de West Bank, Israel en zelfs 1 keer in Gaza. Ik zou zeggen, bezoek die gebieden eens zelf (niet nu natuurlijk), en kom dan terug.
Maar goed om te weten hoe jij hier nu naar kijkt. Je denkt klaarblijkelijk dat de haat een religieuze etiologie heeft.
Bijna: Hamas is een extremistische groep, net als de equivalente joodse terreurorganisaties Haganah, Irgun, Lehi etc. Wat je ziet bij deze terreurorganisaties, is dat zij religie gebruiken als middel, niet als doel. Religie is een zeer sterke motivator en morale instigator. Je kan er veel volgelingen mee oproepen dus het is erg effectief.
...
Ooit heb je vast wel eens een studie gelezen hoe religieuze patinten met depressie minder suicide risico hebben, dat geldt ook voor oorlog. Religie is een goede factor ihkv morale. In tijden van wanhoop is het een wondermiddel. Echter is het doel niet religie op zich, dat is bijna nooit zo (behalve bij ISIS, maar het bestaan van ISIS heeft een luchtje). Zelfs de oprichter van Hamas zelf (inmiddels al lang dood) geeft aan dat het niet om Jodenhaat "an sich" gaat.
...
Hamas, net zoals de PLO, Fatah en de PA
Realiseer je trouwens dat de haat van Joden richting de "Goyim / idol-worshippers" de overtreffende trap betreft? Dat is nog vele malen zorgelijker.
...
Ergo -> Hamas aanpakken is gewoon symptoombestrijding: Werkt niet.
Alle Abrahamistische religies zijn expansionistisch.quote:Op maandag 25 december 2023 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Antisemitisme is een fenomeen dat we natuurlijk terugzien in de hele Arabische en Islamtische wereld. Het heeft er vooral mee te maken dat de Islam een expansiegericht religie is, waar over het algemeen al weinig tolerantie is jegens andere religies. Je zou hier wellicht enkele gelijkenissen kunnen zien met vroegere christelijke samenlevingen in Europese landen, maar binnen de Islamtische wereld is het enkele gradaties erger door het sterk wetgevende karakter van de Islam.
En dit is terug te zien bij jihadistische Islamtische groeperingen, zoals Hamas. En wat natuurlijk ook van invloed is, is dat men binnen de Islam vind dat de hele Arabische en Islamtische wereld, Islamitisch moet zijn. De oprichting van de staat Isral wordt daarom binnen de Islamtische wereld als een groot onrecht gezien, waarbij men zichzelf ook een grote slachtofferrol toedicht.
Dit ondanks dat de geschiedenis laat zien dat het Jodendom een veel grotere en langere historie heeft met het gebied dat Isral is, dat de Islam. Het Jodendom gaat immers ook veel verder terug dan de Islam. Joden zijn dan ook altijd aanwezig geweest in het huidige Midden-Oosten, ondanks de meerdere verbanningen.
Daarnaast zijn er binnen de Islamtische wereld ook talloze antisemitische folklore en fabels over Joden. In tegenstelling tot het christendom zijn deze binnen de Islamtische wereld nog actueel en worden door een grote hoeveelheid moslims omarmd.
Voor Israel zijn er geen consequenties; dat is een kernmacht.quote:Op maandag 25 december 2023 17:15 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Dat zou het einde betekenen van Israel.
Gelukkig ben jij een zolderautist achter een toetsenbord.
Heel snugger ben je niet he? Je hebt niks van mijn betoog gelezen.
[ afbeelding ]
Zorg ervoor dat je ziekenhuizen in Zuid Holland vermijdt, mij wil je na wat jij hier nu zegt niet tegenkomen als je behandelaar.
Het Brits Mandaat Palestina? Want dat was het voor 1948. Palestina heeft als onafhankelijk Islamitisch en Arabisch land nooit bestaan. Daarom is het vreemd om te stellen dat men 'dit land' terug zou willen.quote:Op maandag 25 december 2023 17:00 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Nou collega, dan staan we toch op n lijn? Als arts heb ik 6 jaar geleden een tijd gewerkt in vluchtelingenkampen, en ik ben daarvoor al meermaals geweest in de West Bank, Israel en zelfs 1 keer in Gaza. Ik zou zeggen, bezoek die gebieden eens zelf (niet nu natuurlijk), en kom dan terug.
Maar goed om te weten hoe jij hier nu naar kijkt. Je denkt klaarblijkelijk dat de haat een religieuze etiologie heeft.
Bijna: Hamas is een extremistische groep, net als de equivalente joodse terreurorganisaties Haganah, Irgun, Lehi etc. Wat je ziet bij deze terreurorganisaties, is dat zij religie gebruiken als middel, niet als doel. Religie is een zeer sterke motivator en morale instigator. Je kan er veel volgelingen mee oproepen dus het is erg effectief.
Ooit heb je vast wel eens een studie gelezen hoe religieuze patinten met depressie minder suicide risico hebben, dat geldt ook voor oorlog. Religie is een goede factor ihkv morale. In tijden van wanhoop is het een wondermiddel. Echter is het doel niet religie op zich, dat is bijna nooit zo (behalve bij ISIS, maar het bestaan van ISIS heeft een luchtje). Zelfs de oprichter van Hamas zelf (inmiddels al lang dood) geeft aan dat het niet om Jodenhaat "an sich" gaat.
Hamas, net zoals de PLO, Fatah en de PA ziet Israel als een bezetter. Het verschil zit hem in het feit dat Hamas de extreemste van al deze partijen is (immers de Palestijnen verwelkomden de joodse vluchtelingen in 1947 in als vluchtelingen behoudens vijandelijkheden op en neer, Hamas bestond toen nog niet). Hamas wil gewoon heel Palestina terug pre-1948. Dan is het begrijpelijk dat het geassocieerd wordt met jodenhaat, echter is dat een logical fallacy natuurlijk. Het is ook op zich logisch na 75 jaar bezetting en continue brutaliteit van landjepik en dehumanisering. Was de bezetter Christelijk dan had je nu een andere regel uit de Koran geciteerd.
Realiseer je trouwens dat de haat van Joden richting de "Goyim / idol-worshippers" de overtreffende trap betreft? Dat is nog vele malen zorgelijker.
Hier is een interessante analogie:
De militaire bezetting is een pathogeen die het lichaam (Palestina) bezet.
PLO is een immuun respons.
Fatah is een immuun respons.
Hamas is een immuun respons, maar dan met een cytokine storm waarbij het lichaam ook beschadigd raakt.
Hoe serieuzer de infectie, hoe harder het immuunsysteem toeslaat, en hoe meer het lichaam lijdt en de pathogeen natuurlijk ook.
Wat doe je als arts? Je onderdrukt het immuunsysteem, en je bestrijdt de infectie.
Hoe ernstiger de infectie, hoe ernstiger de reactie van het lichaam (tot op een DIC / Shock aan toe)
Ergo -> Hamas aanpakken is gewoon symptoombestrijding: Werkt niet.
Ook goed..dan is dat aanbod nooit geweest en dat komy er niet. Nu graag een werkbaar voorstelquote:Op maandag 25 december 2023 16:11 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Israel heeft dit nooit aangeboden, niet onder die voorwaarden. Dus dat station is niet gepasseerd.
En dt is dus het heersende narratief van Israel, dat de Palestijnen altijd nee hebben gezegd: Het "ZIE JE, ZE WILLEN NIET"...fenomeen.
Weet je dat een overeenkomst altijd voorwaarden heeft? Kan jij me al die treaties opnoemen die geweigerd zijn met de daarbij behorende voorwaarden? Dan zie je waarom de Palestijnen meestal nee hebben gezegd. De Oslo akkoorden kwamen heel dichtbij, maar dankzij Netanyahu's terreurclubje, is Rabin afgeschoten.
Een bezetter die in zijn eigen voordeel voorwaarden opstelt waar de tegenpartij niet akkoord mee gaat is niet synoniem aan het weigeren van het verdrag bij aanvaardbare voorwaarden.
Het is heel simpel, f Israel erkent de staat Palestina onder fatsoenlijke voorwaarden (mag wel nadat je hun land heb gejat, en nee divine decree is niet rechtsgeldig sorry) f Israel moet de Palestijnen volledig uitmoorden dan wel de grens over jagen, f dit riedeltje gaat zo een tijd door. Deze alternatieven zullen uiteindelijk leiden tot meer Jodenhaat en meer instabiliteit en gevaar voor het bestaan van Israel.
....Of ze geven de Palestijnen een staat en dan moeten ze op een stok bijten. Israel heeft niet veel keus, en het zionisten clubje erbuiten al helemaal niet.
Het is niet zo dat Israel land moet afstaan, het enige wat ze moeten doen is de militaire bezetting van het land dat NIET van Israel is beindigen. Klinkt vast wel heel contra-intutief, want....hoe zit het met de terroristen? Simpel, dat zal geleidelijk afnemen.
Als jij dat fantasie vindt, dan stel ik voor om zelf af te reizen naar de West Bank om zelf te zien wat er gaande is.
Ik garandeer je dat jouw pseudo-intellectueel gebral wel anders gaat klinken. Ik ben er iig vaak geweest, en voor mij is het gewoon erg duidelijk wie hier de boosdoener is.
Vertel mij, waarom zijn mensen zo adamant in het weigeren van soevereiniteit?
Hebben we te maken met perverse controle-freaks in Israel?
Respect dat je onder je eigen naam post.quote:Op maandag 25 december 2023 17:15 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Mooie synthese maak je hier: graag maak ik nog eens duidelijk dat ik (nogmaals) nergens mijn verhaal geplaatst en dat bewust doe. Jij hebt de vrijheid nu je wel te uiten, jij gebruikt je eigen naam niet en ik wel.
Fijn dat jij terug bent gekomen uit die gebieden, ze hebben vast je verhaal zoals hierboven geschreven een kleur gegeven; tenslotte, je hebt vast voldoende gezien, zoals ik toen en nu, ook al jaren doe.
Ik onthoud mij verder van de gekleurde mening die je hier plaatst over religie, wetenschap, vanwege het risico dat ook ik dan loop op 'cherry picking' van papers en het 'kiezen van een kant' - jij hebt die vrijheid nu, ik (kies die) niet.
Mijn uitleg aan Chadi over antisemitisme en het Handvest van Hamas was slechts ter uitleg van wat Hamas is (niet n groepering alleen) en hun eigen handvest. Niets van wat ik schreef is mijn mening.
Dit gaat niet eens over expansionisme. Het Jodendom is namelijk geen expansionistische religie.quote:Op maandag 25 december 2023 17:17 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Alle Abrahamistische religies zijn expansionistisch.
Lees even mijn betoog gericht aan Hannah, waarom Hamas niet Jihadistisch is an sich (het is een middel, geen doel). Hamas wil geen kalifaat oprichten.
Zwakzinnig?quote:Op maandag 25 december 2023 17:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor Israel zijn er geen consequenties; dat is een kernmacht.
Wat een zwakzinnige opmerking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |