Dat zijn wel keuzes waar iedereen zelf bij is geweest natuurlijk. Vaak is het ook niet per definitie zo. Hoe groot is bijvoorbeeld het inkomenspotentieel van een Thaise die geen Nederlands spreekt, om maar eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:57 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant is het in een hoop gezinnen ook gewoon naar beider tevredenheid dat de een minder werkt om meer voor de kinderen te kunnen zorgen.
Degene die fulltime werkt kan dan volledig doorgroeien in zijn of haar carrière terwijl de parttime werkende dat door het parttime werken niet kan.
Dus ja, als dat zo afgesproken is dan zal dat ook na het huwelijk nog geruime tijd gecompenseerd mogen worden, want die achterstand haal je niet meer in, zeker niet als je meer dan 5 jaar parttime hebt gewerkt.
Dat zijn idd keuzes waar iedereen bij is geweest, dus ook degene die lekker fulltime op de carrièreladder kon blijven klimmen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn wel keuzes waar iedereen zelf bij is geweest natuurlijk. Vaak is het ook niet per definitie zo. Hoe groot is bijvoorbeeld het inkomenspotentieel van een Thaise die geen Nederlands spreekt, om maar eens iets te noemen.
Na een scheiding hebben kinderen in principe recht op omgang met beide ouders.
Ik vind dat er best wat meer triggers mogen zijn om toch weer op eigen benen te gaan staan en ook meer mogelijkheden voor de ander om toch wat minder te gaan werken omdat de nieuwe situatie daar om vraagt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn idd keuzes waar iedereen bij is geweest, dus ook degene die lekker fulltime op de carrièreladder kon blijven klimmen.
Daar moet de volgende partner dan niet over gaan lopen miepen, dat het teveel is, dat is het gevolg van de keuzes die binnen die eerste relatie gemaakt zijn.
TS heeft haar verhaal al zo'n 10x gewijzigd zodat het haar toch het beste uitkomt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens TS weet de zoon nog niet waarom zijn moeder het niet wil en is het op werk afgeschoven. Dus TS praat het kind wat dat betreft niets aan.
Jazeker. Alleen staat wat minder op de voorgrond tijdens de eerste levensjaren wanneer de baby of de peuter nog compleet afhankelijk is van de zorg van zijn moeder.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:58 schreef Puzzie het volgende:
De band tussen vader en kind is net zo belangrijk als de band tussen moeder en kind.
Ik zou het ook met die jongen zelf bespreken. Met zijn 10 jaar is hij oud genoeg om in ieder geval te kunnen begrijpen dat jullie nou eenmaal met elkaar 'opgescheept' zitten en er het beste van moeten maken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:06 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Enorm bedankt, hier zit zeker wat in. Ik heb het gevoel dat hij zich door zijn ouder niet gezien voelt.
Ik ben indd best streng en consequent naar mijn eigen kinderen, maar zijn kinderen zijn enorm vrij opgevoed dus dat contrast is sowieso al groot. In het verleden heb ik hem weleens aangesproken, op gewone regels, maar daar schrok hij dan heel erg van.
Ik ga dit delen met man.
Eens. Dan heb je toch niet echt je eigen plekje.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:26 schreef jogy het volgende:
Sowieso lijkt het me best zwaar voor zo'n kind om elke dag de wisseling mee te moeten maken, elke dag en avond verplicht ergens anders naar toe.
Dit.. in mijn ogen is dit de vreselijkste verdeling die ik ooit gezien heb.. wat een onrust moet dit geven. Dat manneke heeft totaal geen basis meer.quote:Op zaterdag 23 december 2023 14:26 schreef jogy het volgende:
Sowieso lijkt het me best zwaar voor zo'n kind om elke dag de wisseling mee te moeten maken, elke dag en avond verplicht ergens anders naar toe.
Moeder wil dit en zelfs de mening van haar kind, maakt niet dat ze beweegt. Ze wil alleen bewegen als hij meer bij ons blijft, maar dan zit hij haar nog minderquote:Op zaterdag 23 december 2023 15:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit.. in mijn ogen is dit de vreselijkste verdeling die ik ooit gezien heb.. wat een onrust moet dit geven. Dat manneke heeft totaal geen basis meer.
Misschien toch dat de vader eens met hem gaat bespreken wat de opties zijn en wat hij wil.quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:07 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Moeder wil dit en zelfs de mening van haar kind, maakt niet dat ze beweegt. Ze wil alleen bewegen als hij meer bij ons blijft, maar dan zit hij haar nog minder
Maar wellicht dat dat voor de jongen wel dusdanig veel rust brengt dat hij beter in zijn vel komt te zitten. En dan kan hij samen met moeder proberen om de tijd die hij met moeder heeft zo fijn mogelijk in te vullen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:07 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Moeder wil dit en zelfs de mening van haar kind, maakt niet dat ze beweegt. Ze wil alleen bewegen als hij meer bij ons blijft, maar dan zit hij haar nog minder
Wat ik zelf van belang vind om hier te melden is het volgende:quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:57 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[...] kinderen en pubers die als probleem kinderen werden neergezet terwijl ze te maken hadden met probleem situaties.
Bij mij gaan alle alarmbellen hierbij af, want dat 'afwijzen' klinkt als een regelrecht waarde-oordeel van alleen TS. Schandalig! Als jij met deze houding doorgaat, ga je dit kind schaden. Je geeft aan dat hij het niet weet, maar een tienjarige vangt veel meer op dan dat jij denkt. Ga alsjeblieft minstens uit van de juiste en goede intenties bij beide ouders. Kan je dat niet, wegblijven.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:58 schreef Lodelie het volgende:
Zoon heeft behoefte aan zijn moeder en zij wijst hem gewoon af
Bron graag want jij legt echt totaal verkeerde verbanden tussen de hechtings theorie en conservatieve levensovertuigingen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:37 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Jazeker. Alleen staat wat minder op de voorgrond tijdens de eerste levensjaren wanneer de baby of de peuter nog compleet afhankelijk is van de zorg van zijn moeder.
Ik heb het trouwens over een moederfiguur en dat kan in de praktijk beide ouders inhouden. Al is het uiteraard alleen de moeder die haar baby borstvoeding kan geven, waarvoor ze haar eigen kind moet vasthouden en tegen zich aan moet leggen. Voor de baby staat het voelen van het lichaam en de lichaamswarmte van zijn/haar moeder ook voor veiligheid en geborgenheid.
Het is wel een feit dat hechtingsproblemen die op latere leeftijd kunnen ontwikkelen tot persoonlijkheidsproblematiek vooral gerelateerd zijn aan de band tussen moeder en kind tijdens de eerste levensjaren. Wat niet betekent overigens dat vader niet verantwoordelijk is. Stel dat hij de moeder aan haar lot overlaat, dan moet de moeder behalve voor haar kind zorgen ook nog de verantwoordelijkheden op zich nemen die de vader had moeten doen + alle stress en verdriet die zij met zich meesleept omdat ze verlaten is. Ook dat heeft uiteindelijk allemaal invloed op de ontwikkeling van het kind.
Ik verzin dit niet. Je kan dit allemaal nalezen. Ik vind het wel erg logisch.
Gokje: omdat TS de reden is van de scheiding. TS lijkt wat vragen te ontwijken.quote:
Ik heb hem 3 jaar na de scheiding leren kennen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 16:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Gokje: omdat TS de reden is van de scheiding. TS lijkt wat vragen te ontwijken.
Een ding is in elk geval zeker. Hij heeft waarschijnlijk niet gevraagd om de scheiding. En ook niet om (een) nieuwe stiefouder(s). Dat de ene ouder een nieuwe partner helemaal geweldig vindt, wil niet zeggen dat een kind dat ook vindt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:13 schreef Jaeger85 het volgende:
Er worden in dit topic wel een hele aannames gedaan over de personen in dit verhaal. Beroepsmatig weet ik dat dit soort situaties kunnen komen door of een niet zo fijne stiefouder, maar net zo vaak door een kind dat uit loyaliteit naar een van de ouders helemaal niets moet weten van de stiefouder en deze vanaf het begin niet hoeft. Het is lastig te zeggen waaraan het bij deze jongen ligt.
Ik geloof zeker dat jij goede intenties hebt, al vind ik wel dat je snel in de slachtofferrol vervalt.quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:02 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Ik heb hem 3 jaar na de scheiding leren kennen.
Vaderquote:Op zaterdag 23 december 2023 15:13 schreef Jaeger85 het volgende:
Er worden in dit topic wel een hele aannames gedaan over de personen in dit verhaal. Beroepsmatig weet ik dat dit soort situaties kunnen komen door of een niet zo fijne stiefouder, maar net zo vaak door een kind dat uit loyaliteit naar een van de ouders helemaal niets moet weten van de stiefouder en deze vanaf het begin niet hoeft. Het is lastig te zeggen waaraan het bij deze jongen ligt.
De vele aannames hangen ook wel samen met het feit dat TS zeer selectief informatie deelt, en ook alleen maar reageert op zaken die in haar wereldbeeld van nalatige moeder passen. Ze reageert dan amper/niet op de vragen waarmee we informatie kunnen achterhalen om zonder zelf invullen, mee te kunnen denken.quote:Op zaterdag 23 december 2023 15:13 schreef Jaeger85 het volgende:
Wij zijn twee jaar samen en nee dat valt niet samen.quote:Op zaterdag 23 december 2023 19:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat jij goede intenties hebt, al vind ik wel dat je snel in de slachtofferrol vervalt.
Hoe lang zijn jullie samen? En valt dat samen met de problemen bij zijn zoon?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |