abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211697760
Mijn total loss auto is afgenomen en van wie krijg ik nu mijn geld van het restant. Dagwaarde - restant is al uitbetaald door verzekering van tegenpartij, betekent dit ook dat de aansprakelijkheid definitief vast staat?
pi_211699352
Te weinig info
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_211699433
quote:
Mijn total loss auto is afgenomen
met een vaatdoekje of een microvezeldoekje?

restant?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211699441
Heb je gezopen?
pi_211699480
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:04 schreef Raw85 het volgende:
Heb je gezopen?
Nee ik wil gewoon weten waar mijn geld is, auto is vandaag afgenomen bij de garage
pi_211699679
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Nee ik wil gewoon weten waar mijn geld is, auto is vandaag afgenomen bij de garage
dit zou jouw verzekering toch moeten weten?

'afgenomen'? Als in: 'schouw' of 'staat niet meer op mijn naam'. Of is de auto gekrompen in formaat?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211699727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:27 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
dit zou jouw verzekering toch moeten weten?

'afgenomen'? Als in: 'schouw' of 'staat niet meer op mijn naam'. Of is de auto gekrompen in formaat?
Opgekocht en afgehaald
pi_211699733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Als een opkoper hem gekocht heeft is de kans groot dat de garage een envelop met je naam heeft. Bron: eigen ervaring N=1
pi_211699763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:33 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Opgekocht en afgehaald
ok, duidelijk

en wat moeten we hier onder verstaan? :
quote:
mijn geld van het restant.
Maar volgens mij betaalt de tegenpartij aan jouw verzekering, dus zul je bij jouw verzekering moeten zeuren waar jouw geld blijft.

toch?
pi_211699854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:38 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ok, duidelijk

en wat moeten we hier onder verstaan? :
[..]
Maar volgens mij betaalt de tegenpartij aan jouw verzekering, dus zul je bij jouw verzekering moeten zeuren waar jouw geld blijft.

toch?
Het restant is wat de opkoper betaalt voor het wrak, dit geld heb ik nog niet gehad. Het geld voor de schade is al overgemaakt naar mij dat is dus de dagwaarde - restant
pi_211699910
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:44 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Het restant is wat de opkoper betaalt voor het wrak, dit geld heb ik nog niet gehad. Het geld voor de schade is al overgemaakt naar mij dat is dus de dagwaarde - restant
ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt dat opkoop-geld ook bij jouw verzekeraar terecht.
Sowieso dus even je eigen verzekering contacteren, maar ik neem aan dat er al het e.e.a. gecommuniceerd is. :)
pi_211699953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:48 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt dat opkoop-geld ook bij jouw verzekeraar terecht.
Sowieso dus even je eigen verzekering contacteren, maar ik neem aan dat er al het e.e.a. gecommuniceerd is. :)
Mijn verzekering is moeilijk bereikbaar en als je iets mailt wordt het in je dossier gezet
pi_211700008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:51 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Mijn verzekering is moeilijk bereikbaar en als je iets mailt wordt het in je dossier gezet
ga weg man, wat voor skere auto-verzekering heb je dan? Alleen te bereiken per fax op dinsdagmiddag tussen 14:00u en 14:55 of wat?

Paar maanden geleden had ik ook wat auto-verzekerings-ellende en alles gewoon per mail...altijd uiterlijk de volgende dag antwoord.

En dan wordt een mail in je 'dossier' gezet...nou en? Dat is toch de bedoeling? Wel zo handig als er dingen afgesproken worden.
pi_211701048
quote:

[..]
Opgekocht en afgehaald
Dus niet afgenomen, maar door jou verkocht.
Ik neem aan dat je dan wel afspraken hebt gemaakt met de persoon die hem heeft gekocht over de betaling.
pi_211701126
quote:

[..]
L
En waarom is dat erg?
pi_211701177
Je krijgt de dagwaarde, het restant is wat de verzekering er nog voor krijgt. Je hebt er nl afstand van gedaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211701185
Zeer waarschijnlijk inderdaad een envelopje met het geld van de opkoper dat klaarligt bij de garage tot jij het komt ophalen.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_211701415
Ik kreeg de contanten gewoon in mijn hand gedrukt door de opkoper van het wrak..
pi_211701643
quote:

[..]
Opgekocht en afgehaald
en daarbij zijn vast afspraken gemaakt binnen hoeveel dagen jij je geld gestort krijgt/in welke kleur enveloppe je het krijgt/whatever
pi_211701674
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:55 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ga weg man, wat voor skere auto-verzekering heb je dan? Alleen te bereiken per fax op dinsdagmiddag tussen 14:00u en 14:55 of wat?

Zoals bij alle bedrijven momenteel is de communicatie en afhandelingstermijn bij verzekeraars dramatisch door personeelstekort.

Voor wat betreft het geld voor het restant / de auto: ik kreeg het anderhalve maand geleden cash van de garage waar de opkoper het wrak had opgehaald. Zoals een aantal hier al schrijven dus.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 22 december 2023 @ 09:31:13 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_211702175
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 21:40 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Mijn total loss auto is afgenomen en van wie krijg ik nu mijn geld van het restant. Dagwaarde - restant is al uitbetaald door verzekering van tegenpartij, betekent dit ook dat de aansprakelijkheid definitief vast staat?
Ze keren niet uit als ze de aansprakelijkheid niet erkennen. Dus die staat vast. De restwaarde krijg je van de opkoper.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 22-12-2023 09:32:12 (.) ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_211705635
Ik heb de verzekering gebeld, zij hebben het geld
pi_211772366
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 06:56 schreef halfway het volgende:
Je krijgt de dagwaarde, het restant is wat de verzekering er nog voor krijgt. Je hebt er nl afstand van gedaan.
Hangt van de voorwaarden af, bij technisch of economisch total loss krijg je vaak van de verzekering de dagwaarde minus de waarde van het wrak uitgekeerd. Het wrak wordt vervolgens verkocht aan een opkoper en dat geld krijg je hetzij via de verzekering, hetzij van de opkoper direct.

OT; als je WA verzekerd bent, dan zal de uitkering idd wel betekenen dat schuld bij tegenpartij ligt, maar dat zou je wsl in je dossier online moeten kunnen zien
pi_211845287
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 14:25 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik heb de verzekering gebeld, zij hebben het geld
Dan heb je er afstand van gedaan bij de taxateur van de tegenpartij (als je auto WA-verzekerd is).
Bij welke verzekeraar zit je, en ben je dan WA, Beperkt Casco of Caso verzekerd?
pi_211846720
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:45 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Dan heb je er afstand van gedaan bij de taxateur van de tegenpartij (als je auto WA-verzekerd is).
Bij welke verzekeraar zit je, en ben je dan WA, Beperkt Casco of Caso verzekerd?
Ik was WA verzekerd
pi_211847318
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:41 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Ik was WA verzekerd
Ja, dan doet je eigen verzekeraar niets, mits je een SVI hebt (en dan ook letsel) óf rechtsbijstand.
pi_212050939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:59 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Ja, dan doet je eigen verzekeraar niets, mits je een SVI hebt (en dan ook letsel) óf rechtsbijstand.
dit ja.

Toevallig heb ik schade gereden dit weekeind (niet mijn schuld, aangereden op rotonde door een traktor :') )
Ik heb dit gemeld aan mijn WA-verzekering, en het enige wat zij deden (terecht uiteraard): "hier heb je t tel. nr. van rechtsbijstand, wij sluiten het dossier. Doei, sukkel!"
pi_212052248
quote:

[..]
Welke verzekeraar is dit?
pi_212053749
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:59 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Tenzij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')