met een vaatdoekje of een microvezeldoekje?quote:Mijn total loss auto is afgenomen
dit zou jouw verzekering toch moeten weten?quote:Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Nee ik wil gewoon weten waar mijn geld is, auto is vandaag afgenomen bij de garage
Opgekocht en afgehaaldquote:Op donderdag 21 december 2023 23:27 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
dit zou jouw verzekering toch moeten weten?
'afgenomen'? Als in: 'schouw' of 'staat niet meer op mijn naam'. Of is de auto gekrompen in formaat?
Als een opkoper hem gekocht heeft is de kans groot dat de garage een envelop met je naam heeft. Bron: eigen ervaring N=1quote:Op donderdag 21 december 2023 23:07 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Nee ik wil gewoon weten waar mijn geld is, auto is vandaag afgenomen bij de garage
ok, duidelijkquote:
Maar volgens mij betaalt de tegenpartij aan jouw verzekering, dus zul je bij jouw verzekering moeten zeuren waar jouw geld blijft.quote:mijn geld van het restant.
Het restant is wat de opkoper betaalt voor het wrak, dit geld heb ik nog niet gehad. Het geld voor de schade is al overgemaakt naar mij dat is dus de dagwaarde - restantquote:Op donderdag 21 december 2023 23:38 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
ok, duidelijk
en wat moeten we hier onder verstaan? :
[..]
Maar volgens mij betaalt de tegenpartij aan jouw verzekering, dus zul je bij jouw verzekering moeten zeuren waar jouw geld blijft.
toch?
ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt dat opkoop-geld ook bij jouw verzekeraar terecht.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:44 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Het restant is wat de opkoper betaalt voor het wrak, dit geld heb ik nog niet gehad. Het geld voor de schade is al overgemaakt naar mij dat is dus de dagwaarde - restant
Mijn verzekering is moeilijk bereikbaar en als je iets mailt wordt het in je dossier gezetquote:Op donderdag 21 december 2023 23:48 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt dat opkoop-geld ook bij jouw verzekeraar terecht.
Sowieso dus even je eigen verzekering contacteren, maar ik neem aan dat er al het e.e.a. gecommuniceerd is.
ga weg man, wat voor skere auto-verzekering heb je dan? Alleen te bereiken per fax op dinsdagmiddag tussen 14:00u en 14:55 of wat?quote:Op donderdag 21 december 2023 23:51 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Mijn verzekering is moeilijk bereikbaar en als je iets mailt wordt het in je dossier gezet
Dus niet afgenomen, maar door jou verkocht.quote:
Lquote:Op donderdag 21 december 2023 23:51 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Mijn verzekering is moeilijk bereikbaar en als je iets mailt wordt het in je dossier gezet
en daarbij zijn vast afspraken gemaakt binnen hoeveel dagen jij je geld gestort krijgt/in welke kleur enveloppe je het krijgt/whateverquote:
Zoals bij alle bedrijven momenteel is de communicatie en afhandelingstermijn bij verzekeraars dramatisch door personeelstekort.quote:Op donderdag 21 december 2023 23:55 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
ga weg man, wat voor skere auto-verzekering heb je dan? Alleen te bereiken per fax op dinsdagmiddag tussen 14:00u en 14:55 of wat?
Ze keren niet uit als ze de aansprakelijkheid niet erkennen. Dus die staat vast. De restwaarde krijg je van de opkoper.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:40 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Mijn total loss auto is afgenomen en van wie krijg ik nu mijn geld van het restant. Dagwaarde - restant is al uitbetaald door verzekering van tegenpartij, betekent dit ook dat de aansprakelijkheid definitief vast staat?
Hangt van de voorwaarden af, bij technisch of economisch total loss krijg je vaak van de verzekering de dagwaarde minus de waarde van het wrak uitgekeerd. Het wrak wordt vervolgens verkocht aan een opkoper en dat geld krijg je hetzij via de verzekering, hetzij van de opkoper direct.quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:56 schreef halfway het volgende:
Je krijgt de dagwaarde, het restant is wat de verzekering er nog voor krijgt. Je hebt er nl afstand van gedaan.
Dan heb je er afstand van gedaan bij de taxateur van de tegenpartij (als je auto WA-verzekerd is).quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:25 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik heb de verzekering gebeld, zij hebben het geld
Ik was WA verzekerdquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:45 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Dan heb je er afstand van gedaan bij de taxateur van de tegenpartij (als je auto WA-verzekerd is).
Bij welke verzekeraar zit je, en ben je dan WA, Beperkt Casco of Caso verzekerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |