abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211661450
Coronavirus verspreidt zich extreem snel: ‘Ziekenhuizen moeten al zoeken naar bedden’

De afgelopen week steeg het landelijk gemiddelde van het aantal virusdeeltjes in het rioolwater met maar liefst 57 procent. Het aantal patiėnten met corona gaat ook pijlsnel omhoog.

https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-bedden~a20a87dd/

Het aantal virus deeltjes in het riool zijn er bijna 2x zoveel als tijdens de enorme piek van februari 2022, het hoogste ooit zelfs:

Volgens de berichtgeving moeten de ziekenhuizen zich voorbereiden.

Volgens de Rijksoverheid lag de afgelopen week het aantal bezette ziekenhuisbedden per dag (zonder IC-bedden) door COVID-19-patiėnten op 741.
https://coronadashboard.r(...)iekenhuizen-in-beeld

Ten tijde van de februari piek '22 waren dat er zo'n 1100-1300 per week.
Eind januari 2021 toen we nog in lockdown plus avondklok zaten, waren dat zo'n 1300-1700 covid ziekenhuis opnames per week.
https://coronadashboard.r(...)iekenhuizen-in-beeld

Op zich zitten we qua verpleegopnames helemaal niet zo bizar ver af als ten tijde van de periode dat we nog vol in de maatregelen zaten.

Er is alleen in dit opzicht echter totaal geen verschil met vorig jaar rond deze tijd, behalve die riooldeeltjes, waar velen waarde aan hechten. Dat zijn er nu drie keer zoveel als vorig jaar rond deze tijd, eigenlijk het hoogste ooit gemeten.

Zie grafiek en de bronnen.
Persoonlijk heb ik nooit enige waarde gehecht aan die rioolmetingen, maar het is overheidsnieuws, en alle media rapporteren het.

Ziekenhuisbed bezetting

ICbed bezetting

Update per 15 december :

twitter
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211661545
Ach weer voor de feestdagen en voor de kerstborrels. Alles om de bevolking angst aan te jagen 11!!!
U MAD?
pi_211662111
Ik laat mij deze kerst echt niet weer afpakken door Hugo!!
pi_211662174
Vanavond nog even getest, niet voor mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paar bovenstaande proleten nog wat van leren.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_211662184
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 19:53 schreef de_boswachter het volgende:
Ach weer voor de feestdagen en voor de kerstborrels. Alles om de bevolking angst aan te jagen 11!!!
Ach de ziekenhuizen liggen nauwelijks vol, ik was er vandaag, corona patiėnten liggen alleen op een kamer en de enige bescherming die het personeel heeft is handen alcohol en mondkapjes

Het is allemaal niet meer zo spannend met de mildere varianten
pi_211662193
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 20:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
Vanavond nog even getest, niet meer mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paar 8-) bovenstaande proleten nog wat van leren.
Jij snapt het
pi_211662228
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 20:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Jij snapt het
Tja, blijkbaar is de gezondheid van anderen in je omgeving niet zo belangrijk voor sommige mensen. Zegt genoeg over ze.
pi_211662438
Code zwart, mensen. Zwįrt! Iemand?!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  maandag 18 december 2023 @ 20:52:58 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211662599
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2023 20:40 schreef nostra het volgende:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211662609
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 20:27 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Tja, blijkbaar is de gezondheid van anderen in je omgeving niet zo belangrijk voor sommige mensen. Zegt genoeg over ze.
Dan blijven die andere mensen die een zwakke gezondheid hebben lekker binnen.
pi_211662625
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 20:54 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Of aso’s als jij blijven lekker op hun zolderkamer.
pi_211662628
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 20:54 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.

~:) ~:) ~:)

Maar we houden toch de Kerst -spirit erin.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_211662800
Ik heb al een week corona ;(

het is nu meer sporadisch moeten hoesten *hoest hoest*

een week geleden was ik er slechter aan toe dus we gaan de goede kant op :B
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 18 december 2023 @ 21:34:45 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_211663225
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2023 20:40 schreef nostra het volgende:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_211663450
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 21:09 schreef TLC het volgende:

Heb niet getest, maar ik denk dat ik een paar weken geleden aan de beurt was. Dag thuisgebleven van werk en voorzichtig gedaan.
Beterschap!
  Spellchecker maandag 18 december 2023 @ 21:52:12 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211663512
quote:

Beterschap!
pi_211663852
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 20:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Alleen? Het is maar een vraag hoor, ik heb zelf corona en mijn vriendin die zou komen is zo hard door haar rug gegaan dat ze niet meer kan bewegen.

~:) ~:) ~:)

Maar we houden toch de Kerst -spirit erin.

quote:

Beterschap allebei. :*
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 18 december 2023 @ 23:14:30 #18
338319 ZarB
Pińa colada
pi_211664653
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2023 20:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
Vanavond nog even getest, niet voor mezelf maar voor een aantal mensen in mijn omgeving die kanker hebben waarvan er een aan de chemo zit. Kunnen een paar bovenstaande proleten nog wat van leren.
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211664747
Ik heb inmiddels alweer enkele mensen gesproken die onlangs positief getest hebben, het is wel weer een rondgang aan het maken zeg maar. Alleen zeggen ze er wel bij dat de symptomen mild zijn en ze er nauwelijks hinder van ondervinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211664756
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 23:14 schreef ZarB het volgende:

[..]
Je hebt klachten? (Anders heeft testen sowieso geen zin). En als je geen covid hebt maar wel allerlei klachten, ga je dan wel naar die mensen toe?
Uhhm lijkt mij toch wel een logisch iets dit, Covid of wat anders. Heb je ergens last van dan blijf je weg van zwakke mensen?
Lach met een schone bips
pi_211664761
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 23:24 schreef Hathor het volgende:
Ik heb inmiddels alweer enkele mensen gesproken die onlangs positief getest hebben, het is wel weer een rondgang aan het maken zeg maar. Alleen zeggen ze er wel bij dat de symptomen mild zijn en ze er nauwelijks hinder van ondervinden.
Heb het volgens mij gehad. Flink verkouden, neus zat aardig dicht. Leek zelfs even richting sinusitis te gaan, maar na een paar uur in een Thaise massagesalon onder handen te zijn genomen was het opeens over.
pi_211664771
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 23:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heb het volgens mij gehad. Flink verkouden, neus zat aardig dicht. Leek zelfs even richting sinusitis te gaan, maar na een paar uur in een Thaise massagesalon onder handen te zijn genomen was het opeens over.
Eruit gesnotterd met happy end?
Lach met een schone bips
pi_211664825
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 23:14 schreef ZarB het volgende:

[..]
Een neusverkoudheid is niet ‘allerlei’ klachten. Iemand die chemo heeft mijd ik uiteraard in beide gevallen, maar iemand die kanker heeft en gewoon aan het werk is en momenteel geen chemo oid heeft daar kan je niet voor elke verkoudheid het halve bedrijf plat gaan leggen.
Heb je corona dan blijf je gewoon even uitzieken thuis. Ook voor je collega’s met bv ouders al ver in de 80.

[ Bericht 4% gewijzigd door KlapMongeaul op 18-12-2023 23:43:44 ]
pi_211665128
gewoon uitzieken als je het hebt :Y zelfde geld voor griep. het is niet zo raar dat virussen nu rondgaan. Het is virusseizoen (hopelijk ben ik niet ziek deze oudejaarsavond. Want thuis ziek zitten, terwijl anderen lol maken is niet zo leuk)
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_211665412
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 23:24 schreef Hathor het volgende:
nu herstellende kreeg er een longontsteking bij. 3weken uit de running nu.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')