abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211667001
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
GW heeft ook maar een mening. Dat bepaald volk daar niet tegen kan en een complete fatwa over die man uitspreekt, is een compleet ander verhaal.
Ah ja, Arme Geert is net als zijn collega populisten wereldwijd eigenlijk maar een arm onschuldig slachtoffer van de boze buitenwereld. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211667037
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ah ja, Arme Geert is net als zijn collega populisten wereldwijd eigenlijk maar een arm onschuldig slachtoffer van de boze buitenwereld. :')
Wat een gehuil weer. Het zijn de populisten het zijn de populisten... het ZiJn De PoPuLiStEn!!! hurdurudurdududurudddedurdurdur

Die stroming is opgekomen omdat de traditionele partijen veel te ver van de samenleving af gingen staan, hun eigen plan trokken, totaal geen feeling meer kregen met de maatschappij maar wel hautain en elitair willen bepalen waar een land naartoe moet.

Maar hey, het ZiJn De PoPuLiStEn!!! hurdurudurdududurudddedurdurdur
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211667052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
GW heeft ook maar een mening. Dat bepaald volk daar niet tegen kan en een complete fatwa over die man uitspreekt, is een compleet ander verhaal.
Maar het is wel de toon van die mening waardoor hij veel mensen tegen zich in het harnas jaagt.

En die fatwa is nogal overdreven, niemand maar dan ook werkelijk niemand in de politiek heeft ooit beweerd dat het maar goed is hoe die man veroordeeld is om in permanten beveiliging te moeten leven.

Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. Het zou hem sieren als hij bedreigingen naar anderen net zo serieus zou nemen als die naar hem. Dat noemen we in de gewone wereld normaal fatsoenlijk.
pi_211667082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar het is wel de toon van die mening waardoor hij veel mensen tegen zich in het harnas jaagt.

En die fatwa is nogal overdreven, niemand maar dan ook werkelijk niemand in de politiek heeft ooit beweerd dat het maar goed is hoe die man veroordeeld is om in permanten beveiliging te moeten leven.

Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. Het zou hem sieren als hij bedreigingen naar anderen net zo serieus zou nemen als die naar hem. Dat noemen we in de gewone wereld normaal fatsoenlijk.
Volgens mij is hij de eerste die dat ook doet. Immers weet hij zelf hoe het is om niet meer gewoon even een ommetje te kunnen doen savonds.
1947-2016
pi_211667712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 11:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je daar wat voorbeelden van, dat Wilders het terecht vindt dat een ander wordt bedreigd? Ben ik wel benieuwd naar.
pi_211667849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 09:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
X (Twitter) aanpakken. Deze dienst is een poel van haat, gescheld en desinformatie. De EU is inmiddels een procedure tegen ze gestart;

Het gescheld en beledigen door oa Geert Wilders zal ook aangepakt moeten worden. Een groot deel van zijn achterban schijnt dergelijk gedrag maar normaal te vinden.
Iedereen die scheldt of beledigd zou eigenlijk een langdurige gevangenisstraf moeten krijgen. Maar dat zal niet gebeuren omdat dan de religieuzen en hun leiders ook zouden worden afgestraft.
pi_211667877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Heb je daar wat voorbeelden van, dat Wilders het terecht vindt dat een ander wordt bedreigd? Ben ik wel benieuwd naar.
Volgens mij is Wilders slim genoeg om zulke dingen niet te zeggen, maar ik kan me daarentegen ook niet heugen dat-ie dat expliciet veroordeeld heeft.

Ik vind dat eigenlijk wel een mooie graadmeter voor de vraag of politici een beetje fatsoen in hun donder hebben. Je ziet dat Van der Plas daar bijv. wel heel stellig in is: het maakt niet uit of het iemand is die politiek heel ver van haar af staat, zij zal bedreigingen altijd veroordelen. Aan de andere kant van het spectrum heb je Gideon van Meijeren: als je die vraagt naar bedreigingen van politieke tegenstanders, zegt-ie trots te zijn op z'n achterban.

Ik heb zowel met Van der Plas als Van Meijeren geen enkele politieke binding, maar dit soort dingen maakt wel dat ik Van der Plas toch waardeer (en Van Meijeren veracht).
pi_211668097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij is Wilders slim genoeg om zulke dingen niet te zeggen, maar ik kan me daarentegen ook niet heugen dat-ie dat expliciet veroordeeld heeft.

Ik vind dat eigenlijk wel een mooie graadmeter voor de vraag of politici een beetje fatsoen in hun donder hebben. Je ziet dat Van der Plas daar bijv. wel heel stellig in is: het maakt niet uit of het iemand is die politiek heel ver van haar af staat, zij zal bedreigingen altijd veroordelen. Aan de andere kant van het spectrum heb je Gideon van Meijeren: als je die vraagt naar bedreigingen van politieke tegenstanders, zegt-ie trots te zijn op z'n achterban.

Ik heb zowel met Van der Plas als Van Meijeren geen enkele politieke binding, maar dit soort dingen maakt wel dat ik Van der Plas toch waardeer (en Van Meijeren veracht).
Ik denk dat Wilders zeker niet denkt dat het "terecht" is dat anderen bedreigd worden, dus dat "slim genoeg om het niet te zeggen" slaat ook nergens op. Ik zie hier trouwens dat hij het gewoon veroordeeld heeft:

twitter

Blijft opmerkelijk dat er dan gewoon gezegd wordt "Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. "
pi_211668149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat Wilders zeker niet denkt dat het "terecht" is dat anderen bedreigd worden, dus dat "slim genoeg om het niet te zeggen" slaat ook nergens op. Ik zie hier trouwens dat hij het gewoon veroordeeld heeft:

[ twitter ]

Blijft opmerkelijk dat er dan gewoon gezegd wordt "Als iemand anders bedreigd wordt is Geert vaak wel de eerste om te verklaren dat het terecht is dat een ander wordt bedreigd. "
Ah, thanks. Dat is netjes van hem. :)

Ik begreep dat hij sowieso wel goed ligt bij andere Kamerleden. Politiek gezien niet natuurlijk, maar wel op persoonlijk vlak.
pi_211668542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 07:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Kaag 'Wie zijn toch die mensen'
Ja, echt een verlies dat we die niet meer terugzien
Ik vind het juist een mooie uitspraak.
pi_211669102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 12:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)eigde-sylvana-simons
pi_211669129
quote:
Daar staat dit in:

"Wilders zei dat hij het filmpje niet had gezien, maar tegen elke bedreiging is."
  dinsdag 19 december 2023 @ 14:22:27 #63
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211669136
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2023 09:51 schreef Ciclon het volgende:
We hebben het land teveel weg gegeven aan derde, dat is de kern van het probleem en waardoor NL (maar ook andere West-Europese landen) naar rechts toeschuift.

- Sinds de jaren 60 is het aantal migranten gegroeid van 5% naar 45% van de bevolking. Te veel en te snel
- Geen assimilatie maar enorme segregatie
- Oververtegenwoordiging van niet- westerse migranten in bijstand
- Oververtegenwoordiging van niet- westerse migranten in criminaliteit
- 90% van asielzoekers is man tussen de 15 en 40 jaar. Amper vrouwen te bekennen, is het in land van herkomst uberhaupt dan wel onveilig?
- Asielzoekers passeren 10 tot 20 veilige landen voordat men in Nederland aankomen.
- Statushouders krijgen in veel gemeentes voorrang op de sociale woningmarkt terwijl zij nooit iets hebben bijgedragen.
- Diversiteitsonzin, blank altijd dader, niet- westerse allochtoon altijd slachtoffer
- Identiteit, elke migrant mag zijn identiteit behouden maar owee als een blanke native Nederlander beroep doet op zijn identiteit, dan ben je een vuile racist.
- ik woon in een dorp, op 1 school is geen Nederlander meer te bekennen, we worden vervangen.
- Ipv migratie moeten ze het aantal geboortes stimuleren, maar dat blijkt bij de o zo progressieve partijen een enorm taboe te zijn. Nederland zal en moet divers worden.
Wat ik ook niet begrijp is waarom van economen een bevolking altijd maar moet groeien; wat een incompetente wetenschap ben je als je niet eens een goed, houdbaar scenario voor bevolkingskrimp kunt geven.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211669149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Daar staat dit in:

"Wilders zei dat hij het filmpje niet had gezien, maar tegen elke bedreiging is."
Sorry, ik ging er van uit dat je het hele artikel zou lezen en begrijpen. Hier was indertijd best ophef over. Hij vond het toen vreemd dat S ook beveiligd moest worden en adviseerde haar domweg niet meer in de publiciteit te komen.
pi_211669407
Tja met al die progressieve D'66 rechters krijg je vanzelf onrust in de samenleving.
Daders komen met de meest walgelijk zaken relatief eenvoudig weg en slachtoffers voelen zich te kijk gezet.
pi_211669462
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:42 schreef C64 het volgende:
Tja met al die progressieve D'66 rechters krijg je vanzelf onrust in de samenleving.
Daders komen met de meest walgelijk zaken relatief eenvoudig weg en slachtoffers voelen zich te kijk gezet.
Mag je even aantonen dat in NL de straffen lager zijn dan elders.

Tevens dat rechters een politieke aanstelling zijn.

Juist dit soort ongefundeerde uitspraken maakt het wantrouwen in de samenleving groter. Onderbouw je uitspraak maar eens fatsoenlijk.
pi_211669476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Sorry, ik ging er van uit dat je het hele artikel zou lezen en begrijpen. Hier was indertijd best ophef over. Hij vond het toen vreemd dat S ook beveiligd moest worden en adviseerde haar domweg niet meer in de publiciteit te komen.
Haha het typische neerbuigende D66 toontje gelijk weer :)

Er staat nergens dat hij de beveiliging vreemd vindt, wel een foute opmerking dat stoppen of opheffen nog beter is dan beveiligen.
pi_211669522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mag je even aantonen dat in NL de straffen lager zijn dan elders.

Tevens dat rechters een politieke aanstelling zijn.

Juist dit soort ongefundeerde uitspraken maakt het wantrouwen in de samenleving groter. Onderbouw je uitspraak maar eens fatsoenlijk.
https://www.rd.nl/artikel(...)ergrond-baart-zorgen

Straffen met als doel het van veranderen van gedrag in plaats van vergelding komen uit de 'progressieve' hoek.
pi_211669537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Haha het typische neerbuigende D66 toontje gelijk weer :)

Er staat nergens dat hij de beveiliging vreemd vindt, wel een foute opmerking dat stoppen of opheffen nog beter is dan beveiligen.
Vind jij dit een normale manier van omgaan met elkaar dan?
twitter

Het staat er toch vrij duidelijk.
pi_211669585
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:52 schreef C64 het volgende:

[..]
https://www.rd.nl/artikel(...)ergrond-baart-zorgen

Straffen met als doel het van veranderen van gedrag in plaats van vergelding komen uit de 'progressieve' hoek.
Omdat het reformatorisch dagblad dat zegt? Ok duidelijk. :') _!
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211669643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zeg eens, wat zijn voor jou bronnen die wel toegelaten zijn?
1947-2016
pi_211669692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 14:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die zeggen dat natuurlijk niet zomaar, het is o.a. bevraagd door peil.nl

Uiteraard hebben we de trias politica, maar als rechters aan de lage kant van het strafspectrum zitten omdat ze mensen bijvoorbeeld willen hervormen vanuit hun progressieve gedachtengoed in plaats van daadwerkelijk te straffen, terwijl een groot deel van de bevolking middels hun stemgedrag expliciet te kennen geeft dat ze voor zwaardere straffen zijn kan dat natuurlijk voor wrijving zorgen.
pi_211669698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeg eens, wat zijn voor jou bronnen die wel toegelaten zijn?
Er zijn zat boeken over strafrecht en criminilogie te vinden. Het is niet dat het doel vergelding of gedragsverandering. Het is allebei als je er een beetje logisch over nadenkt. Oh wacht. :')
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211669758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Er zijn zat boeken over strafrecht en criminilogie te vinden. Het is niet dat het doel vergelding of gedragsverandering. Het is allebei als je er een beetje logisch over nadenkt. Oh wacht. :')
Nee, je gaat in op een bron die je niet zint. Welke dan wel?
Daar tegenover kom jij met 'zat boeken'. Niet echt specifiek te noemen terwijl C64 wel heel specifiek is.
1947-2016
pi_211669762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2023 15:05 schreef C64 het volgende:

[..]
Die zeggen dat natuurlijk niet zomaar, het is o.a. bevraagd door peil.nl

[ afbeelding ]

Uiteraard hebben we de trias politica, maar als rechters aan de lage kant van het spectrum zitten terwijl een groot deel van de bevolking middels hun stemgedrag te kennen geeft dat ze voor zwaardere straffen zijn kan dat natuurlijk voor wrijving zorgen.
Moeten er maar meer conservatieven rechten gaan studeren.
In Nederland wordt er trouwens al vrij pittig gestraft tov andere europese landen. Dat je het even weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')