Kinderen zijn daar mee bezig ja.quote:Op zondag 17 december 2023 14:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Welk deel van het woordje 'wegkijken' begreep je niet?
Best grappig hoe je het punt probeert te ontwijken.quote:Op zondag 17 december 2023 15:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Kinderen zijn daar mee bezig ja.
"Het westen is geen homogene eenheid. Wij zijn nauwelijks te onderscheiden van Duitsers en Engelsen, maar de Duitsers vielen tot twee maal toe Engeland aan en was duidelijk het kwaad. Het westen is wel superieur aan andere volkeren in de wereld. Maar het is geen homogene eenheid."quote:Op zondag 17 december 2023 11:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee hoor, jij leest wederom gewoon niet goed. De Amerikaanse inval in Irak en hoe de verschillende bondgenoten van de VS daarmee om zijn gegaan heeft overduidelijk aangetoond dat het westen geen homogene eenheid is. Voor die inval geldt overigens ook dat het doel nooit het onder de knoet brengen of vervangen van de bevolking is geweest. Iets wat bij Russische invallen wl altijd het doel is.
Dat jij het verschil niet wil zien omdat je overduidelijk op de hand van de Russen bent is verder niet mijn probleem. Ik mag het wel dat mijn posts je blijkbaar zo triggeren.
Kloppen de bevolkingen van die niet westerse landen op de poorten van het westen, of zie jij hordes westerlingen hun geluk daar beproeven?quote:Op zondag 17 december 2023 15:39 schreef Repentless het volgende:
We moeten wat mij betreft alleen eens ophouden met de rest van de wereld te dicteren hoe ze zouden moeten leven, te doen alsof wij het monopolie hebben op het beoordelen van 'goed' en 'kwaad'
Het VK verklaarde in 1914 de oorlog aan Duitsland wegens hun inval in Belgi, en in 1939 wegens hun inval in Polen.quote:Op zondag 17 december 2023 15:39 schreef Repentless het volgende:
de Duitsers vielen tot twee maal toe Engeland aan
Apart dat je dit soort redenaties dan weer niet gebruikt als het pak 'm beet gaat over corruptie in Oekrane, of de nazi's in Oekrane...quote:Op zondag 17 december 2023 14:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Alsof alle 140 miljoen mensen de oorlog steunen. Ook kinderen etc.
Ik kan uit deze reeks zo tien post halen waaruit pure haat spreekt, die los staan van de huidige oorlog, wat uiteindelijk ook maar een standaard interstatelijk conflict is.quote:Op zondag 17 december 2023 11:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het altijd een wat lomp en twijfelachtig volk gevonden, maar van haat is nooit sprake geweest. Dat is toch echt door hun wijze van oorlog voeren, hun beestachtige omgang met de Oekraense burgerbevolking en de realisatie dat de Europese burgerbevolking hetzelfde te wachten staat wanneer ze het op hun heupen zouden krijgen.
Ik parafraseerde post #171.quote:Op zondag 17 december 2023 17:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het VK verklaarde in 1914 de oorlog aan Duitsland wegens hun inval in Belgi, en in 1939 wegens hun inval in Polen.
Het gebrek aan veiligheidsrisico is duidelijk, dat is niet echt het geen ik poog aan te stippen. Het punt is eerder dat het westen een partij steunt in een conflict en daarna, als het conflict langer duurt, deze steun op een bepaald punt intrekt waardoor deze westerse steun als niet betrouwbaar gezien kan worden. Dit is met name een standpunt dat veel uitgedragen wordt door India, Saudi Arabi en andere neutrale landen.quote:Op zondag 17 december 2023 09:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Afghanistan en Vietnam waren wel radicaal andere conflicten, want daar opgeven leverde geen direct veiligheidsrisico voor de VS noch Europa op. In het geval van Oekrane heb je een revanchistisch en agressief Rusland naast de deur liggen dat net een groot conflict heeft gewonnen, daar beginnen toch wel parallellen met eerdere grote Europese conflicten te ontstaan. Ik moet ook nog maar zien of pak hem beet Duitsland militair zou ingrijpen indien Rusland bijvoorbeeld Letland binnenvalt, zeker wanneer de VS zou besluiten om niks te doen.
Het is denk ik lastig een scenario voor te stellen waarin Polen niet de klos zou zijn in die periode. Hitler heeft Polen wel aangeboden om zich aan te sluiten bij het Anti-Comintern pact wat wel een heel andere scenario's mogelijk maakt.quote:Uiteraard zijn dat heel andere conflicten, maar de tendens is wel duidelijk.
Die twee konden inderdaad beter door een deur. Sterker nog, toen Duitsland Sudetenland annexeerden na de Conferentie van Mnchen pikten de Polen een graantje mee, die hebben de Tsjechoslowaken gedwongen om Česk Těn en omliggende regio op te geven. Het getuigt wel van een enorme naviteit in Polen toentertijd, en een jaar later waren ze zelf ook de klos.
Het probleem van meet af aan is dat de navo nooit, of heel lang niet meer, is ingericht op grootschalige conflicten.quote:Op zondag 17 december 2023 17:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gebrek aan veiligheidsrisico is duidelijk, dat is niet echt het geen ik poog aan te stippen. Het punt is eerder dat het westen een partij steunt in een conflict en daarna, als het conflict langer duurt, deze steun op een bepaald punt intrekt waardoor deze westerse steun als niet betrouwbaar gezien kan worden. Dit is met name een standpunt dat veel uitgedragen wordt door India, Saudi Arabi en andere neutrale landen.
Het tweede punt is inderdaad een interessant punt. Niet ingrijpen zou in principe betekenen dat veiligheidsgaranties van de NAVO/EU niks waard zijn. Toch zie ik een dergelijke actie van Rusland als onwaarschijnlijk, normaal gezien zou Rusland, na een potentile winst in Oekrane, eerder achter andere neutrale landen aan gaan. De consequenties van het binnenvallen van een Letland of Estland betekent een remilitarisatie van de EU en Rusland weet dat de EU een grotere bevolking en productiebasis heeft.
[..]
Het is denk ik lastig een scenario voor te stellen waarin Polen niet de klos zou zijn in die periode. Hitler heeft Polen wel aangeboden om zich aan te sluiten bij het Anti-Comintern pact wat wel een heel andere scenario's mogelijk maakt.
Dit gaat niet precies over de NAVO, wat een defensieve alliantie is, maar eerder over de individuele lidstaten. Verder ben ik het wel met je eens.quote:Op zondag 17 december 2023 17:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het probleem van meet af aan is dat de navo nooit, of heel lang niet meer, is ingericht op grootschalige conflicten.
Dan kunnen we wel “steun” roepen, maar doordat op een gegeven moment de boel stagneert, heb je een probleem versus een Rusland wat gewoon alles er in gooit zonder iets te geven om levens.
En ook dat is iets wat je niet kan volhouden in het westen, zo zit onze mentaliteit niet in elkaar.
Wat overigens ook weer laat zien dat verschillende volkeren wel degelijk anders in elkaar zit versus andere volkeren.
Mwah op zich kwam dit best wel naar voren toen de gehele EU zone, behalve Poetin lover Orban, als 1 vuist iets ging doen.quote:Op zondag 17 december 2023 18:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit gaat niet precies over de NAVO, wat een defensieve alliantie is, maar eerder over de individuele lidstaten. Verder ben ik het wel met je eens.
Er is wel een tegenargument echter en dat is dat een dergelijke mentaliteit wel degelijk kan terugkomen. Een Russische aanval op EU gebied zou prima kunnen zorgen voor een opleving van nationalisme.
Niemand beweert dat iedereen in Oekrane een nazi is, in tegenstelling tot de 140 miljoen mensen in Rusland waar over gesproken wordt.quote:Op zondag 17 december 2023 17:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Apart dat je dit soort redenaties dan weer niet gebruikt als het pak 'm beet gaat over corruptie in Oekrane, of de nazi's in Oekrane...
"Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg?! Wollt ihr ihn, wenn ntig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute berhaupt erst vorstellen knnen?!"quote:Op zondag 17 december 2023 17:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het probleem van meet af aan is dat de navo nooit, of heel lang niet meer, is ingericht op grootschalige conflicten.
Dan kunnen we wel “steun” roepen, maar doordat op een gegeven moment de boel stagneert, heb je een probleem versus een Rusland wat gewoon alles er in gooit zonder iets te geven om levens.
En ook dat is iets wat je niet kan volhouden in het westen, zo zit onze mentaliteit niet in elkaar.
Wat overigens ook weer laat zien dat verschillende volkeren wel degelijk anders in elkaar zit versus andere volkeren.
Het grootste deel van dat volk, zo'n 75 procent, is/was van mening dat Rusland terecht Oekrane is binnengevallen.quote:Op zondag 17 december 2023 18:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Niemand beweert dat iedereen in Oekrane een nazi is, in tegenstelling tot de 140 miljoen mensen in Rusland waar over gesproken wordt.
Waar komt deze informatie vandaan?quote:Op zondag 17 december 2023 19:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het grootste deel van dat volk, zo'n 75 procent, is/was van mening dat Rusland terecht Oekrane is binnengevallen.
Nou nee, wat dacht je van Servi en Libi?quote:
Uit Rusland.quote:Op zondag 17 december 2023 19:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waar komt deze informatie vandaan?
Ik vond het ook laag.quote:Op zondag 17 december 2023 19:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Kan je dus met een korrel zout nemen.
Dat is het idee, dat het misbruikt wordt is iets anders.quote:Op zondag 17 december 2023 19:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou nee, wat dacht je van Servi en Libi?
We noemen het een defensieve alliantie puur om een beetje eufemistisch te zijn en onszelf moreel beter te laten voelen.
Benieuwd hoe lang dat ding er al was.quote:Op zondag 17 december 2023 19:58 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop niet dat de Russen hier achter zitten...![]()
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |