Big Brother is iets wat veel meer leeft in Nederland. In België is het eerder 'zendervulling' zeg maar.quote:
Ah okequote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Big Brother is iets wat veel meer leeft in Nederland. In België is het eerder 'zendervulling' zeg maar.
Wellicht minder goede marketing in België en de latere uitzending op de reguliere tv in België is ook niet zo slim.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Big Brother is iets wat veel meer leeft in Nederland. In België is het eerder 'zendervulling' zeg maar.
Waar leeft het dan ?Ik kijk veel tv en heb het nergens voorbij zien komen. Ook in de schrijvende media niet.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
En dan ook nog eens 113.000 later op de avond.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:56 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week woensdag:
Kijkdichtheid: 3,1 Marktaandeel: 8,5 Kijkcijfer: 513.000
Breekt record na record ten opzichten van vorig jaar!
Kijkcijfer Top 25; nr. 19.
Zijn dit goede cijfers voor België?quote:Op vrijdag 26 januari 2024 12:03 schreef spapaars het volgende:
Kijkcijfers PLAY4 (BE)
15 jan 266.607
16 jan 250.358
17 jan 252.205
18 jan 242.024
19 jan 212.109
20 jan 203.888
21 jan ?
22 jan 223.601
23 jan 193.651
Met 4.993.000 Vlamingen is het zeker niet minder slecht bekeken dan in NL.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 11:38 schreef GayGuy het volgende:
[..]
Zijn dit goede cijfers voor België?
Wo 24-1 is de eerste keer onder de 400K.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:01 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week woensdag:
Kijkdichtheid: 2,2 Marktaandeel: 5,9 Kijkcijfer: 366.000
Laagste cijfers tot nu toe, dat zagen we ook al aan de lineaire cijfers vorige week, daarom ook geen Kijkcijfer Top 25 notering....
Lineaire cijfers van gisterenavond krabbelen wel iets op ten opzichten van vorige week: 379.000
Ga ervan uit dat Einzeinz de complete kijkcijfers heeft met online en uitgesteld.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:01 schreef Gert het volgende:
Hoi @:spapaars en @:einzeinz , jullie hebben beide de kijkcijfers van België doorgegeven. Deze komen wel behoorlijk overeen maar zijn niet gelijk. Er zit regelmatig 10 duizend of meer verschil tussen.
Ik wil voor de weekgrafiek graag één bron gebruiken, namelijk van de kijkcijfers die (ook) op TV te zijn zijn, live + uitgesteld opgeteld.
Welke lijst dien ik dan aan te houden?
Alleen: de cfijers van Einzeinz zijn bijna allemaal lager dan die van jou. Dus ik vermoed dat bij Einzeinz (een deel van) de uitgestelde kijkers niet zijn meegeteld..quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:08 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ga ervan uit dat Einzeinz de complete kijkcijfers heeft met online en uitgesteld.
Geen idee hoe dat kan, misschien zijn er meer daar die de kijkcijfers meten.quote:Op woensdag 31 januari 2024 13:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Alleen: de cfijers van Einzeinz zijn bijna allemaal lager dan die van jou. Dus ik vermoed dat bij Einzeinz (een deel van) de uitgestelde kijkers niet zijn meegeteld..
CIM. Je mag de kijkcijfers niet te vroeg opvragen omdat die soms 4 à 5 dagen na te uitzending nog steeds bijgesteld worden.quote:Op woensdag 31 januari 2024 11:01 schreef Gert het volgende:
Hoi @:spapaars en @:einzeinz , jullie hebben beide de kijkcijfers van België doorgegeven. Deze komen wel behoorlijk overeen maar zijn niet gelijk. Er zit regelmatig 10 duizend of meer verschil tussen.
Ik wil voor de weekgrafiek graag één bron gebruiken, namelijk van de kijkcijfers die (ook) op TV te zijn zijn, live + uitgesteld opgeteld.
Welke lijst dien ik dan aan te houden?
UIhuh. Ik vroeg het dus mede ook omdat je op 30-1 kijkcijfers postte van de uitzending op 27-1. Da's nogal kort er op.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
CIM. Je mag de kijkcijfers niet te vroeg opvragen omdat die soms 4 à 5 dagen na te uitzending nog steeds bijgesteld worden.
Heb je dan liever dat ik met een week vertraging werk?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 11:51 schreef Gert het volgende:
[..]
UIhuh. Ik vroeg het dus mede ook omdat je op 30-1 kijkcijfers postte van de uitzending op 27-1. Da's nogal kort er op.
Ik zal de kijkcijfers van België dus -net als die van Nederland- pas in de grafiek plaatsen zoals ze een week na de uitzending bekend zijn.
Wanneer de CIM cijfers definitief zijn, en dus niet meer hoger worden n.a.v. uitgestelde kijkers, dan kan ik ze ook wel in de grafiek zetten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:57 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Heb je dan liever dat ik met een week vertraging werk?
OK, dan zal ik ze met een week vertraging posten en dan post ik de cijfers van vorige week binnenkort ook nog eens. Dan kun je ze in een grafiek gieten en tegenover de Nederlandse kijkcijfers zetten.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 14:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Wanneer de CIM cijfers definitief zijn, en dus niet meer hoger worden n.a.v. uitgestelde kijkers, dan kan ik ze ook wel in de grafiek zetten.
Dus als het 't beste is om ze pas na een week te plaatsen omdat ze dan niet meer veranderen: prima!
Dat is zeker niet veel. Komt denk ik omdat de live ook niet echt live is maar herhalingen van de afgelopen weekquote:Op zondag 11 februari 2024 10:32 schreef freaky40 het volgende:
De lineaire kijkcijfers van de live uitzending gisterenavond 252.000 kijkers, niet best dus.
Nou, dat valt wel mee. Een klein stukje herhaling van de afgelopen week maar snel daarna, na de eerste cross talk met het huis, gaan ze de afgelopen 24 uur behandelen nadat de nominaties bekend waren gemaakt en waar ze in de vrijdag aflevering gebleven zijn.quote:Op zondag 11 februari 2024 12:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is zeker niet veel. Komt denk ik omdat de live ook niet echt live is maar herhalingen van de afgelopen week
Maar wel een programma als: Wie is de Mol?quote:Op zondag 11 februari 2024 14:20 schreef Gert het volgende:
Hmmm, 252K is niet zo best nee. En er was ook geen concurrentie van een mooie voerbalwedstrijd.
Die begint halverwege de BB-uitzendng ja. Maar da's al een aantal weken zo. De kijkcijders voor zaterdag inclusief uitgesteld kijken zijn tot nu toe: 567K, 423K en 448K. Ben benieuwd met hoeveel de lineaire 252K van afgelopen zaterdag nog opgehoogd wordt.quote:Op maandag 12 februari 2024 08:17 schreef spapaars het volgende:
[..]
Maar wel een programma als: Wie is de Mol?
En carnaval natuurlijk, er zat vrij weinig doelgroep voor de buis in het zuiden des landsquote:Op maandag 12 februari 2024 08:17 schreef spapaars het volgende:
[..]
Maar wel een programma als: Wie is de Mol?
Denk wel hoger.quote:Op maandag 12 februari 2024 10:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Die begint halverwege de BB-uitzendng ja. Maar da's al een aantal weken zo. De kijkcijders voor zaterdag inclusief uitgesteld kijken zijn tot nu toe: 567K, 423K en 448K. Ben benieuwd met hoeveel de lineaire 252K van afgelopen zaterdag nog opgehoogd wordt.
Is 24ste uitzonderlijk goed ? Hoe beschrijf je de nummers 23 tot 1 dan ?quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:42 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week donderdag:
Kijkdichtheid: 3,2 Marktaandeel: 9,7 Kijkcijfer: 530.000
Weer terug bij uitzonderlijk goed. Kijkcijfer Top 25 nr. 24.
Ik heb het over de kijkcijfers niet of over de Kijkcijfer Top 25, dat staat hier los van.quote:Op donderdag 15 februari 2024 11:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is 24ste uitzonderlijk goed ? Hoe beschrijf je de nummers 23 tot 1 dan ?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik denk zomaar een stuk lager. Het gaat sowieso niet best met dit soort programma's. Beetje achterhaald misschien?quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:56 schreef Toweler het volgende:
Hoe zijn de kijkcijfers tenopzichte van vorig jaar?
Veel beter kan ik zeggen al zakt het nu wel weer een beetje in naar het normaal. Maar deze BB kent ook een veel betere start dan voorgaande jaren.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 16:56 schreef Toweler het volgende:
Hoe zijn de kijkcijfers tenopzichte van vorig jaar?
Nee totaal niet, achterhaald is dit format nooit als je het maar blijft opfrissen maar wel als je de basis intact laat zoals streams 24/7 en dagelijkse recap en mogelijk een live uitzending 1x per week. Bij De Bondgenoten hebben ze het hele streams deel er uit gehaald helaas, blijft daardoor nog wel ongekend populair maar je mist het daar wel enorm ook omdat je alles uit die dagelijkse uitzendingen moet halen zonder dat je via de streams hebt kunnen kijken en het waarnodig kan relativeren hoe het daarna geknipt en geplakt in de uitzending komt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik denk zomaar een stuk lager. Het gaat sowieso niet best met dit soort programma's. Beetje achterhaald misschien?
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 19:14 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee totaal niet, achterhaald is dit format nooit als je het maar blijft opfrissen maar wel als je de basis intact laat zoals streams 24/7 en dagelijkse recap en mogelijk een live uitzending 1x per week. Bij De Bondgenoten hebben ze het hele streams deel er uit gehaald helaas, blijft daardoor nog wel ongekend populair maar je mist het daar wel enorm ook omdat je alles uit die dagelijkse uitzendingen moet halen zonder dat je via de streams hebt kunnen kijken en het waarnodig kan relativeren hoe het daarna geknipt en geplakt in de uitzending komt.
Dat is elke uitzenddag hun best bekeken programma.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:24 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week zaterdag, live uitzending:
Kijkdichtheid: 2,7 Marktaandeel: 6,6 Kijkcijfer: 446.000
Kijkcijfer Top 25 nr. 24 en daarmee ook het best scorende programma op de zaterdagavond van RTL 5.
Dat is dus gruwelijk laag.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:44 schreef freaky40 het volgende:
Lineaire kijkcijfers gisterenavond; 284.000 kijkers
Beetje vreemde cijfers ook wel, vorige week dinsdag had lineair al 363000. Dan zouden er maar 10000 bij zijn gekomen via uitgesteld kijken. De late uitzending zat trouwens op bijna 100.000 kijkersquote:Op dinsdag 19 maart 2024 10:46 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week dinsdag:
Kijkdichtheid; 2,3 Marktaandeel: 5,9 Kijkcijfer: 372.000
Oei, wel een dipje. Marktaandeel ook onder de 6% nu.
Lineaire kijkcijfers van gisteren echter weer in de lift, 348.000 kijkers.
Helemaal niet slecht, en zeker niet voor RTL5quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:44 schreef freaky40 het volgende:
De kijkcijfers van vorige week maandag:
Kijkdichtheid: 3,0 Marktaandeel: 7,7 Kijkcijfer: 492.000
Niet slecht dus en klimt weer wat op ten opzichten van vorige week maandag.
De kijkcijfers van vorige week dinsdag:
Kijkdichtheid: 2,8 Marktaandeel: 8,1 Kijkcijfer: 463.000
Kijkcijfer Top 25 nr. 25.
De lineaire kijkcijfers van gisterenavond: 351.000
Al met al de kijkcijfers stijgen weer.
Of weer een Hotel BBquote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:07 schreef freaky40 het volgende:
Wat mij betreft pakken ze door. Dit is het best scorende programma op RTL 5 elk jaar, dus wat mij betreft knallen ze er b.v. een celebrity BB achter aan
Flinke knauw.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef freaky40 het volgende:
Lineaire kijkcijfers live uitzending gisterenavond 372.000 kijkers.
oh wist ik niet, okkkkkkkkkkk BB 2025 met @Dotteke in het huisquote:Op vrijdag 12 april 2024 22:58 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Sowieso breekt dit seizoen de records met vorige seizoenen, dus ja.
Nee dat klopt niet, zoals hier al aangegeven. Los van de eerste seizoenen scoorde ook BB 2021 wat hoger. Maar los daarvan: de huidige cijfers zijn natuurlijk wel prima. Dus BB 2025: sure.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:58 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Sowieso breekt dit seizoen de records met vorige seizoenen, dus ja.
"Als As er nog in zat was het sowieso een best ever record geweest"quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, zoals hier al aangegeven. Los van de eerste seizoenen scoorde ook BB 2021 wat hoger. Maar los daarvan: de huidige cijfers zijn natuurlijk wel prima. Dus BB 2025: sure.
Dus dat.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:45 schreef sly-nl het volgende:
[..]
"Als As er nog in zat was het sowieso een best ever record geweest"
Blij dat ze weg isquote:Op zaterdag 13 april 2024 00:45 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Mooi, die ""quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:45 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Gezien het aantal Vlamingen (circa 6,7 miljoen) is de verhouding vergelijkbaar met de cijfers voor Nederland (circa 17,8 miljoen).quote:Op maandag 15 april 2024 10:27 schreef marky het volgende:
Vraag mij af of het voor de belgen nog interessant is. Die kijkcijfers zijn toch niet echt best. Die hadden rond de 250 300k moeten zitten als je het vergelijkt met Nederland. Zouden we dan toch weer een hele Nederlandse versie krijgen?
Nee want anders is het niet te betalen. Het heeft allemaal met budget te maken. Samen met de Belgen is het op te hoesten en anders wordt het lastig. Maar ik denk dat dit gewoon niets uit maakt want het scoort in Vlaanderen altijd wat lager.quote:Op maandag 15 april 2024 10:27 schreef marky het volgende:
Vraag mij af of het voor de belgen nog interessant is. Die kijkcijfers zijn toch niet echt best. Die hadden rond de 250 300k moeten zitten als je het vergelijkt met Nederland. Zouden we dan toch weer een hele Nederlandse versie krijgen?
Uiteraard is het budgettair gezien interessanter om de kosten te delen, maar de grootste kosten zijn al gemaakt met dat BB-huis.quote:Op maandag 15 april 2024 10:47 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Nee want anders is het niet te betalen. Het heeft allemaal met budget te maken. Samen met de Belgen is het op te hoesten en anders wordt het lastig. Maar ik denk dat dit gewoon niets uit maakt want het scoort in Vlaanderen altijd wat lager.
Big Brother vips, dat doen ze vaak in het buitenland, hier is het dacht ik 1 x geweest.quote:Op maandag 15 april 2024 12:12 schreef freaky40 het volgende:
Ik zou zeker kijken of ze niet wat vaker dat BB huis kunnen gebruiken voor andersoortige BB's tussendoor. Het is gewoon jammer dat het maar een paar maanden in het jaar gebruikt wordt. Het doet RTL 5 goed in de kijkcijfers zo'n daily.
Er wonnen al eerder 2 Nederlanders, dus het is weer in verhouding...Er komt gewoon weer een Ned/Belg seizoen, of ze moeten hier in Nederland budget hebben voor een seizoen op eigen benen, wat ik betwijfel overigens.quote:Op woensdag 17 april 2024 05:27 schreef Alicia76 het volgende:
Dit was een zeer goed bekeken BB editie. Er gaat dus een nieuwe komen denk ik. Ik hoop dat we voor een Nederlands seizoen gaan. Ik ben die onverstaanbare Belgen wel een beetje zat, die dan ook nog winnen zonder iets te hebben geprestreerd. Bart winnaar???? Glenn winnaar??? WTF!~!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |