abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212316949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is er niet doorheen begreep ik, Eerste Kamer.
De vergadering is nog niet eens begonnen....
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:14:26 #227
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212316955
En de stemming is volgende week pas.
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator/colorchick dinsdag 6 februari 2024 @ 11:16:50 #228
382129 crew  Donna
pi_212316976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 10:45 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Je bespaart 0,22 euro/m3 en 0,10 euro/kwh , dus als je die 140 euro eruit wilt hebben moet je nog ongeveer 640 m3 gas gebruiken of 1400 kwh stroom
Ik zat dus inderdaad onnozel te rekenen. Met mijn verbruik zou ik ongeveer nog ¤660 moeten betalen met de huidige tarieven, tot 1 augustus. Als ik over zou stappen betaal ik nog ongeveer ¤500 + ¤140 boete.

Dus dan levert het ¤20 op.
pi_212317036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:13 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
De vergadering is nog niet eens begonnen....
Volgens de NOS die een rondje heeft gedaan bij de betrokken partijen is de kans op afschaffing niet aanwezig.
blablablabla
  dinsdag 6 februari 2024 @ 11:24:58 #230
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212317055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Volgens de NOS die een rondje heeft gedaan bij de betrokken partijen is de kans op afschaffing niet aanwezig.
Ik geloof het pas als het definitief is.

Maar, als het salderen wordt behouden, wat gaan ze dan doen aan de wildgroei van energiemaatschappijen die maar iets berekenen. Wel/geen welkomsbonus, lage terugleververgoeding, terugleverheffing, etc.

Het is een beetje een puinhoop wel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212317068
quote:

[..]
Maurice heeft zojuist ook een rondje gelopen met zijn hond en die twijfelt nog
pi_212317133
quote:

[..]
Er hebben een paar partijen aangekondigd tegen afschaffing te stemmen. Maar dat zijn deels partijen die ik wel meer stevige bochten heb zien maken binnen een paar uur.

Ondanks dat ik saldeer ben ik er ook van overtuigd dat het niet meer houdbaar is met 25% van de woningen voorzien van panelen en sterk pruttelende leveranciers. Afwijzen zal dus retour 2e kamer betekenen voor een creatiever idee zoals alleen btw en belasting kunnen salderen maar niet de kale stroomprijs.
pi_212317187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Er hebben een paar partijen aangekondigd tegen afschaffing te stemmen. Maar dat zijn deels partijen die ik wel meer stevige bochten heb zien maken binnen een paar uur.

Ondanks dat ik saldeer ben ik er ook van overtuigd dat het niet meer houdbaar is met 25% van de woningen voorzien van panelen en sterk pruttelende leveranciers. Afwijzen zal dus retour 2e kamer betekenen voor een creatiever idee.
Volledig mee eens.
Linkse partijen willen het in stand houden zodat mensen met een laag inkomen ook aan de panelen kunnen geraken. Althans dat is hun argument. Dan zou het wellicht handig zijn om druk uit te oefenen op verhuurders, aangezien de gemiddelde minima waarschijnlijk niet over een koopwoning met eigen dak beschikt.
blablablabla
pi_212317210
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Volledig mee eens.
Linkse partijen willen het in stand houden zodat mensen met een laag inkomen ook aan de panelen kunnen geraken. Althans dat is hun argument. Dan zou het wellicht handig zijn om druk uit te oefenen op verhuurders, aangezien de gemiddelde minima waarschijnlijk niet over een koopwoning met eigen dak beschikt.
Links en rechts loopt hier nog al door elkaar kwa mening.
pi_212317551
quote:

[..]
Volledig mee eens.
Zonder salderingsregeling en met de geintjes die energiemaatschappijen flikken als hogere tarieven en terugleverboetes, zijn zonnepanelen voor huurders helemaal niet interessant. Verhuurders mogen namelijk de huur verhogen als er zonnepanelen opliggen. In het beste geval bespaar je jaarlijks een kleine beetje, maar er zijn ook situaties dat het juist extra geld kost.
pi_212319663
quote:

[..]
Volledig mee eens.
Liggen hier gewoon op het dak van mijn huurhuis dat ik verhuur hoor.

Alleen jagen de huurders zichzelf op kosten door het hele huis op 21 graden te willen hebben met een gasgestookte CV terwijl er overdag niemand thuis is.

Nah ja ze betalen zelf de energierekening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2024 15:22:47 ]
pi_212319713
quote:
82s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 15:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Liggen hier gewoon op het dak van mijn huurhuis dat ik verhuur hoor.

Alleen jagen de huurders zichzelf op kosten door het hele huis op 21 graden te willen hebben met een gasgestookte CV terwijl er overdag niemand thuis is.

Nah ja ze betalen zelf de energierekening.
Welke inkomenstoets pas jij toe alvorens je een huurder toestaat bij jou te huren? Het voorbeeld van linkse partijen gaat over lage inkomens die nog niet overstag zijn omdat ze bijvoorbeeld langere tijd hebben moeten sparen of die in de sociale huur zitten en afhankelijk zijn van de bereidwilligheid van woningcorporaties.
blablablabla
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 16:13:37 #238
236264 crew  capricia
pi_212320291
Ken wel woningbouwverenigingen die panelen op sociale huurwoningen leggen bij renovatie (krijg je 4 panelen of zo).
Maar daar moet de bewoner in de sociale huurwoning maandelijks een extra bijdrage per zonnepaneel via de servicekosten voor betalen.

Zelf panelen leggen mag dan dus niet. En van de opgewekte energie komt dan bijv de helft ten goede aan de bewoner.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 februari 2024 @ 16:46:44 #239
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_212320632
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:13 schreef capricia het volgende:
Ken wel woningbouwverenigingen die panelen op sociale huurwoningen leggen bij renovatie (krijg je 4 panelen of zo).
Maar daar moet de bewoner in de sociale huurwoning maandelijks een extra bijdrage per zonnepaneel via de servicekosten voor betalen.

Zelf panelen leggen mag dan dus niet. En van de opgewekte energie komt dan bijv de helft ten goede aan de bewoner.
Hier in de buurt renovaties en 0 op de meter woningen, dus gebruiken alleen elektra en geen gas meer. Maar de hoeveelheid panelen die er dan liggen bij woningen dat je denkt, joh hoeveel meer energie gaan ze in die woningen meer gebruiken dat ze zo veeeeeel panelen hebben.
Zijn allemaal kleine gezinswoningen, waar je eigenlijk als stel met een kind krap woont.

Vind het zo zonde dat er op veel woningen meer panelen liggen dat men op jaarbasis nodig heeft.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_212320669
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:46 schreef Nizno het volgende:

[..]
Hier in de buurt renovaties en 0 op de meter woningen, dus gebruiken alleen elektra en geen gas meer. Maar de hoeveelheid panelen die er dan liggen bij woningen dat je denkt, joh hoeveel meer energie gaan ze in die woningen meer gebruiken dat ze zo veeeeeel panelen hebben.
Zijn allemaal kleine gezinswoningen, waar je eigenlijk als stel met een kind krap woont
Hoeveel vierkante meter?
Het kan wel fungeren als middel om de scherpe randjes er af te halen indien de stroomprijzen en met name de belastingdruk verder toe zal nemen in de toekomst. Al lijkt een subsidieregeling me praktischer dan tot in de lengte van jaren door blijven gaan met salderen.
blablablabla
pi_212320671
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 11:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ondanks dat ik saldeer ben ik er ook van overtuigd dat het niet meer houdbaar is met 25% van de woningen voorzien van panelen en sterk pruttelende leveranciers. Afwijzen zal dus retour 2e kamer betekenen voor een creatiever idee zoals alleen btw en belasting kunnen salderen maar niet de kale stroomprijs.
Eerlijker is om maximaal een aantal jaren te mogen salderen.
Dan hebben mensen die later instappen ook hun voordeel.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 februari 2024 @ 16:52:24 #242
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_212320701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoeveel vierkante meter?
Het kan wel fungeren als middel om de scherpe randjes er af te halen indien de stroomprijzen en met name de belastingdruk verder toe zal nemen in de toekomst. Al lijkt een subsidieregeling me praktischer dan tot in de lengte van jaren door blijven gaan met salderen.
google zegt 100m2 als ik 1 van de adressen pak

dus ze blijken toch een kleine 15m2 groter dan mijne
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 februari 2024 @ 16:54:11 #243
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_212320735
ik snap wel dat salderen op jaarbasis eigenlijk anders zou moeten, de energie die in de zomers te veel wordt opgewekt kan moeilijk tot de winter worden opgeslagen door het netwerk. Wat dus weer zorgt voor een oveschot en dus pieken op het netwerk in de zomer
pi_212320798
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:54 schreef Nizno het volgende:
ik snap wel dat salderen op jaarbasis eigenlijk anders zou moeten, de energie die in de zomers te veel wordt opgewekt kan moeilijk tot de winter worden opgeslagen door het netwerk. Wat dus weer zorgt voor een oveschot en dus pieken op het netwerk in de zomer
Daar moet wel tegenover staan dat er een eerlijke terugleververgoeding komt en terugleverboetes en discriminatie met tarieven moet worden verboden.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 17:59:33 #245
236264 crew  capricia
pi_212321438
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:46 schreef Nizno het volgende:

[..]
Zijn allemaal kleine gezinswoningen, waar je eigenlijk als stel met een kind krap woont.

Vind het zo zonde dat er op veel woningen meer panelen liggen dat men op jaarbasis nodig heeft.

Niet alle opgewekte energie is voor de bewoners. Soms maar de helft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 februari 2024 @ 18:01:13 #246
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_212321457
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar wel, die zitten allemaal op een eigen meter.
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:10:02 #247
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212326874
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]
En energie die wel wordt opgewekt maar verder niet wordt gebruikt, gaat simpelweg verloren.
Natuurlijk wel "fijn" voor de opwekkers daarvan dat ze nog wat vergoeding krijgen voor hun verder verloren moeite.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 6 februari 2024 @ 23:12:14 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212326912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:49 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Eerlijker is om maximaal een aantal jaren te mogen salderen.
Dan hebben mensen die later instappen ook hun voordeel.
Doe dan gewoon een forse korting op de aanschaf ipv dat 'salderen' te laten betalen door afnemers die niet (kunnen) salderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 9 februari 2024 @ 17:54:55 #249
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212361448
Nou, ik kreeg de eindafrekening van Eneco, omdat ik voor einde contract (op de helft van 1 jaar) opgezegd heb.

Opzegboete: 0 euro
Geld terug: 212 euro.

Prima.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_212368325
Kunnen jullie meedenken?

Mijn moeder gaat verhuizen. Ze gaat van een groot huis naar een appartement (gasloos). Ze is alleen en verbruikt vrij weinig. In het nieuwe appartement is een warmtepomp (geloof ik, ik dacht geen stadsverwarming, maar vrijdag ga ik mee kijken) voor de verwarming. Energielabel is A of B. We weten niet wat de stookkosten waren van de vorige bewoners, want die zijn overleden/dement, dus we kunnen niets navragen helaas. Ik gok dat het niet zo hoog is.
Ze heeft nu een driejarig contract bij Eneco, in juli afgesloten. Dat kan ze meenemen, maar ik weet niet of dat de beste keuze is. Ik denk zelf bijvoorbeeld dat een dynamisch contract (Frank Energy?) goedkoper zal zijn voor haar. Denk ik goed, of heb ik te weinig gegevens om een keuze te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')