Kortere dagen, kachels aan, de eerste pepernoten liggen alweer even in de winkels. Die-hard Kerstlovers ( ) tellen de dagen naar kerst al weken af. In het kort: kerst komt eraan.
En met Kerst ook de liefste actie van FOK!, de Kerstpakkettenactie . Doen jullie (weer) mee?
Voor de vierde keer gaan @KapiteinIglo en @Superkimmi de organisatie doen. De OP krijgt een heel andere look. We werken nu met kopjes onder spoilers. Je vindt het volgende onder de verschillende kopjes:
Gevers: Wil je graag iets extra’s doen voor FOK!kers die het moeilijk hebben gehad? Vind jij het leuk om een kerstpakket te geven? Wil je geld doneren en niet hoeven winkelen? Of wil je juist graag winkelen voor een ontvanger, maar heb je zelf geen budget? Al deze smaken zijn gebundeld onder het kopje ‘gevers.’ Ontvangers: Heb jij een lastig jaar gehad? Doordat je bijvoorbeeld moeilijk rondkomt, je met een burn-out of andere klachten thuis zit, een zwaar persoonlijk drama hebt meegemaakt, of om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Dan kom jij in aanmerking voor een FOK! kerstpakket. Ga dan naar het kopje ‘ontvangers’ en vul de vragenlijst die je daar ziet in. De rest regelen wij! FAQ: Hoe duur moet het pakket zijn? Hoe werkt anoniem meedoen? Hoe gaan jullie om met de AVG? Deze en andere vragen vinden jullie onder de FAQ. Mocht je vraag hier niet tussen staan, kan je deze natuurlijk altijd stellen in dit topic, of door de organisatoren een dm te sturen.
De deadline om je aan te melden, zowel als gever als ontvanger, is in principe woensdag 1 november. Dan maken wij de balans op om te kijken of we meer ontvangers, of gevers hebben en kan het zijn dat we nog een laatste oproepje plaatsen. Tussendoor doen we meerdere ‘koppelrondes’, dus als je je eerder aanmeldt, word je mogelijk al voor 1 november gekoppeld.
Verzoekje: Let er alsjeblieft op als je meedoet, dat je goed bereikbaar bent! Lees regelmatig je mail en reageer er ook zo snel mogelijk op. Wij als organisatie ontvangen erg veel e-mails, als je bijvoorbeeld (anoniem) iets wilt vragen aan je ontvanger, zorg dan dat je al je vragen in 1 e-mail aan ons toestuurt. Zo kunnen wij zo efficiënt mogelijk de vragen doorzetten.
SPOILER: De Gevers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: De Ontvangers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Overzicht pakketten
SPOILER: FAQ
Lieve gevers, ontvangers, shoppers en alle andere belangstellenden.
Als iemand zich als niet anoniem opgeeft in de actie, dan is dat van toepassing op de koppeling. Het is niet de bedoeling dat je mensen hier 'out' in het topic. Geen tags of namen van je koppel noemen hier tenzij nadrukkelijk toestemming van de ander, maar beter gewoon niet. Privacy is van het grootste belang in dit topic en dus doet de organisatie een beroep op jullie integriteit. Deelnemers niet te noemen hier.
Mocht je jouw ontvanger niet kunnen bereiken via DM/PM (omdat anoniem of geen gehoor), stuur dan een mailtje naar de organisatie.
[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 17-12-2023 10:43:27 ]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.'' And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness. I want you to say mental injury. You are not this way by accident.'' Cracked up; the Daryll Hammond Story
@MaJo wat fijn dat we een lichtpuntje in het duister kunnen zijn deze dagen Geniet van al het leuks dat F_r voor jullie bij elkaar heeft geshopt.
We zaten naar jouw boeken wensenlijstje te kijken en als mede jongetjes mama sprong The giving tree voor mij er wel uit, met die prachtige allesomvattende quote Zo tof om een exemplaar gewoon in de kast te hebben staan nu
Op maandag 11 december 2023 22:02 schreef laziness het volgende: @:MaJo wat fijn dat we een lichtpuntje in het duister kunnen zijn deze dagen Geniet van al het leuks dat F_r voor jullie bij elkaar heeft geshopt.
We zaten naar jouw boeken wensenlijstje te kijken en als mede jongetjes mama sprong The giving tree voor mij er wel uit, met die prachtige allesomvattende quote Zo tof om een exemplaar gewoon in de kast te hebben staan nu
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze nog niet gelezen heb maar de vormgeving ziet er al mooi uit. Zal er morgen eens in kijken Is het dan ook voor mij bedoelt of meer om voor te lezen aan Aapie (ik dacht het laatste)?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Hee zou je niet wachten tot kerst? Super leuk om te zien al die pakketten Ik kreeg een berichtje dat mijn pakket nu naar afhaalpunt gaat. Morgen ga ik inpakken en opsturen, met een beetje geluk kan ik ruilen
[..] Hee zou je niet wachten tot kerst? Super leuk om te zien al die pakketten Ik kreeg een berichtje dat mijn pakket nu naar afhaalpunt gaat. Morgen ga ik inpakken en opsturen, met een beetje geluk kan ik ruilen
Geïnspireerd door anderen besloten om het ook maar eerder uit te pakken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
[..] Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze nog niet gelezen heb maar de vormgeving ziet er al mooi uit. Zal er morgen eens in kijken Is het dan ook voor mij bedoelt of meer om voor te lezen aan Aapie (ik dacht het laatste)?
Ik dacht dat je de quote kende en 'm daarom wilde hebben Het is officieel een prentenboek maar de meningen zijn wel verdeeld of het nou happy of sad bedoeld is en daarmee voor welke leeftijd. Het moraal van het verhaal zal Aapie nog te boven gaan voorlopig maar daar kan je een eigen draai aangeven.
[..] Ik dacht dat je de quote kende en 'm daarom wilde hebben Het is officieel een prentenboek maar de meningen zijn wel verdeeld of het nou happy of sad bedoeld is en daarmee voor welke leeftijd. Het moraal van het verhaal zal Aapie nog te boven gaan voorlopig maar daar kan je een eigen draai aangeven.
Oh wat erg, het stond op mijn wensenlijst ik heb daar zoveel boeken op staan dat ik dat niet allemaal onthoud. Ik zet er boeken op als anderen het erover hebben of als ik iets tegenkom dat ik interessant vind.
Nu ben ik wel benieuwd naar de quote!
[..] Oh wat erg, het stond op mijn wensenlijst ik heb daar zoveel boeken op staan dat ik dat niet allemaal onthoud. Ik zet er boeken op als anderen het erover hebben of als ik iets tegenkom dat ik interessant vind.
Ik kende hem zelf ook niet. Ik lees ook niks Engels. Sorry daarvoor is mijn Engels echt te slecht. Dus ik heb hulp van laziness ingeroepen
[..] Oh wat erg, het stond op mijn wensenlijst ik heb daar zoveel boeken op staan dat ik dat niet allemaal onthoud. Ik zet er boeken op als anderen het erover hebben of als ik iets tegenkom dat ik interessant vind.
Het moraal van het verhaal zou je overeenkomsten met het moederschap in kunnen zien
[ Bericht 7% gewijzigd door laziness op 12-12-2023 14:40:20 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk alles ingepakt
[ Bericht 14% gewijzigd door Magica op 12-12-2023 16:14:40 ]
Is foto's van nog te versturen pakketten in een spoiler een optie? Dan kan een eventuele ontvanger zelf kiezen of hij al wil kijken ipv dat bij het scrollen door dit topic er geen keuze is om het in beeld te krijgen terwijl men het een verrassing wil laten zijn?
Op dinsdag 12 december 2023 15:35 schreef laziness het volgende: Is foto's van nog te versturen pakketten in een spoiler een optie? Dan kan een eventuele ontvanger zelf kiezen of hij al wil kijken ipv dat bij het scrollen door dit topic er geen keuze is om het in beeld te krijgen terwijl men het een verrassing wil laten zijn?
Ik post helemaal niks van een nog af te geven pakket. Waarom zou ik?
Vandaag hebben we ons pakket binnen gekregen. Super lief, zoveel en ze hebben er zo goed overna gedacht.
Kinderen, vooral de oudste waren net twee hondsdolle uitpakkers. Gewoon verstand op nul en alles scheuren. We hadden 3 prachtige kopjes met mutsjes gekregen. En bleek later... mét cacaopoeder wat de oudste ook wilde uitpakken. Nu ruikt ons hele huis naar zoete chocoladepoeder... Echt overal cacaopoeder haha.
Oudste is GEK, maar dan echt GEK op de Titanic. Zo gek, dat zelfs zijn moedertje een Titanic tattoo heeft. Hij heeft een prachtig stickerboek van de Titanic gekregen en daar is hij extreem blij mee. En nog een prachtig boek over boten. Perfect voor zijn kapiteins/Titanic kamer.
Jongste helemaal blij met zijn dinoboek en Squishmellow knuffel. Beide Squishmellows mogen vannacht in een kinderbedje slapen.
We zijn zo verwent. Ik duik vanavond meteen onder de douche met mijn Douglaspakket.
Ooooh en ik heb ook nog cheesedippers (echt niet om aan te slepen hier) en zure snoepjes gekregen. En mag koekjes bakken met mijn jommetjes en cake bakken voor mee naar school.
Zo ontzettend lief en we zijn zo dankbaar. Ben niet zo'n huilert, maar vandaag wel. Het is gewoon onvoorstelbaar dat mensen zo lief en zo gul zijn voor anderen die ze helemaal niet kennen.
Hieronder in de spoiler een fotoverslag voor de liefhebber. Het is een rommeltje geworden haha, dankzij de kamikaze papierversnipperaars dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan nu een potje slakkenrace!
[ Bericht 1% gewijzigd door ZombieQueen op 12-12-2023 16:13:30 ]
Op dinsdag 12 december 2023 15:35 schreef laziness het volgende: Is foto's van nog te versturen pakketten in een spoiler een optie? Dan kan een eventuele ontvanger zelf kiezen of hij al wil kijken ipv dat bij het scrollen door dit topic er geen keuze is om het in beeld te krijgen terwijl men het een verrassing wil laten zijn?
Het was maar een suggestie en niet naar jou persoonlijk je bent niet de enige die dit doet. Maar ook de inpakpapiertjes etc kan iemand toch een volledige verrassing willen laten? En heel eerlijk, soms geven de vormen van cadeau's ook wel wat weg. Een spoilertag is in de basis de moeite niet en dan kan een ontvanger die niet gespoilerd wilt worden wel gewoon meejubelen ipv dit topic te mijden.